Gå til innhold

Kunne dere datet en med aspergers?


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Er det ikke ganske nedlatende / umoralsk ovenfor de med Aspergers å opprette en tråd som dette?

Det får du spørre dem ;) Jeg lagde denne tråden fordi jeg ville ha et svar :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppfører seg ofte som et lite barn. Gjør ofte ikke oppgavene hun skal hvis hun ikke kan blande favorittfigurene hennes fra tvseriene sine, begynner å synge ( lenge og skingrende ) om noen bare nevner ett ord som tilfeldigvis kan være fra en sang eller film hun kjenner til, begynner å grine hvis hun ikke får kle seg ut i timene osv, tigger mat hos andre ( typ biter etter folks mat og skal le masse etterpå ) fordi hun bruker opp trygden sin på tull og sutrer over at hun er så fattig ( selv om hun både har stønader fra nav og kan få penger av foreldrene sine, det er hennes valg å blåse det vekk på tøys og cola istedet for mat! ) . Hygiene sliter hun også med, selv etter tilsnakk fra læreren lukter det sånn svette at man blir kvalm. Hun er er også pinlig å ha med ut på restaurant fordi hun skikkelig krass kan be servitøren om å " Vaske henda dine skikkelig nå! " osv. Anonymous poster hash: 4ba63...5bf

Kjenner meg heldigvis ikke igjen i noe av det der...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg heldigvis ikke igjen i noe av det der...

Hun har nok en langt alvorligere grad av sykdommen

Anonymous poster hash: 4ba63...5bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er da mange folk uten aspergerdiagnose som ikke skjønner humor, ironi og sarkasme... Og mange med adperger som både skjønner og bruker det - ofte bruker det på måter som går langt over hodet på nevrotypikere som hevder de er gode på sånt:-) haha, gi dere!

Anonymous poster hash: 4b38a...435

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske man kunne blitt kurert for det syndromet, livet er jo ikke noe kjekt å leve når man har aspergers

På hvilken måte er det ikke det? Ble litt nysjerrig på hvorfor..?

Kjenner to stykker som har Aspergers, men i to forskjellige "grader"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er det ikke det? Ble litt nysjerrig på hvorfor..?

Kjenner to stykker som har Aspergers, men i to forskjellige "grader"

Fordommene først og fremst

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkeliky

Ja, det kunne jeg så absolutt. De med den diagnosen er like forskjellige som de uten diagnoser og spekteret er vidt.

Selv er jeg introvert, så om en har fått en aspergerdiagnose pga. sosial utilpasshet, kan det være vi hadde passet helt ypperlig sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, som mor er vel du noe inhabil.

Anonymous poster hash: 39100...3c8

Jeg synes ikke det.

Har øyne å se med og kompetanse på å følge mennesker utviklingsvis.. er vel derfor han er så høytfungerende som han er..

Anonymous poster hash: 438bf...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til dere kvinner, kunne dere datet en med aspergers eller er det uaktuelt for dere?

ABB er jo bra datingmateriale...

Anonymous poster hash: e22de...9b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABB er jo bra datingmateriale...

Anonymous poster hash: e22de...9b9

Hvorfor nevner du det svinet her inne? Jeg vil aldri høret navnet hans igjen...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor nevner du det svinet her inne? Jeg vil aldri høret navnet hans igjen...

Vel..bare fakta. ABB får jo hundrevis av frierbrev i løpet av en mnd. Har en jeg kjenner, som jobber på Ila, fortalt.

Anonymous poster hash: e22de...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har abb aspergers?

Professor i psykiatri, Ulrik Fredrik Malt, som observerte ABB. Mente det ja.

Anonymous poster hash: e22de...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Professor i psykiatri, Ulrik Fredrik Malt, som observerte ABB. Mente det ja. Anonymous poster hash: e22de...9b9

Og alle andre var uenige, derfor fikk han ikke denne diagnosen. Det er absolutt verdt å nevne.

Det er ganske kjipt for folk med AS å skulle bli sammenlignet med ABB, for det han gjorde har ingenting med en slik diagnose å gjøre.

Anonymous poster hash: 4b38a...435

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer an på hvordan han fungerer. Noen av symptomene frister meg ikke akkurat, som problemer med å oppfatte nyanser i sosial samspill og vansker med å sette seg inn i andres situasjon... Men det er jo individuelt hvordan trekkene ytrer seg, og det finnes sikkert greie gutter med diagnosen :)



Anonymous poster hash: 32715...dbb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle andre var uenige, derfor fikk han ikke denne diagnosen. Det er absolutt verdt å nevne.

Det er ganske kjipt for folk med AS å skulle bli sammenlignet med ABB, for det han gjorde har ingenting med en slik diagnose å gjøre.

Anonymous poster hash: 4b38a...435

Men det er nok at en lege stiller en diagnose for at den skal bli godkjent. Ikke sant? Men det er vel gjort unntak for ABB..

Anonymous poster hash: e22de...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over de som sier nei eller dem som sier ja?

Over de som sier nei. Det er forkastelig å gre alle under samme kam på denne måten. Blir lei meg av å se alle fordommene mot folk med asperger.

Anonymous poster hash: a5514...a08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere forklare hvorfor? Folk med aspergers er vanlige mennesker som alle

Nei, jeg har behov for at den jeg dater har over snittet god emosjonell og sosial kompetanse :)

Anonymous poster hash: ce82f...b0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...