Gå til innhold

Navn som holder på å "dø ut"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket land bor du i? Er jo enormt mange som heter Bjørn! Ulv har jeg ikke hørt, men Varg er det noen som heter. Elg og Rein også.

Sikkert var lovlig å kalle barnet sitt slik da de ble født, men det gjelder ikke barn som fødes i dag!

Anonymous poster hash: a0a17...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min oldefar het Lauritz, aldri hørt om noen andre som heter det så mulig det er litt "døende" :)

Ikke der jeg kommer fra ;) Gikk i klasse med en Laurits og vet om i hvert fall en Lauritz et par trinn under.

Anonymous poster hash: 56ef3...abe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Sikkert var lovlig å kalle barnet sitt slik da de ble født, men det gjelder ikke barn som fødes i dag! Anonymous poster hash: a0a17...8eb

Vil gjerne se kilde på at Bjørn er forbudt. Elg, Rein og Varg skal jeg ikke uttale meg om, men det ee ikke like vanlige navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudrun, Birgit, Bjørg ol, tenker jeg på da. De er brukt i oldeforeldre generasjonen, men for lite snertne til å bli populære i dag.

Anonymous poster hash: 64ac0...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oldefar het Lauritz, aldri hørt om noen andre som heter det så mulig det er litt "døende" :)

Jeg vet om to stykker på 20 år som heter det.

Sikkert var lovlig å kalle barnet sitt slik da de ble født, men det gjelder ikke barn som fødes i dag!

Anonymous poster hash: a0a17...8eb

Jo, det er det. Dyrenavn er egentlig forbudt, men det finnes unntak slik som Bjørn og Rein.

Anonymous poster hash: e22c6...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert var lovlig å kalle barnet sitt slik da de ble født, men det gjelder ikke barn som fødes i dag!

Anonymous poster hash: a0a17...8eb

Jeg kjenner en Varg som ikke er fyllt fire enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å skuffe deg men det fødes rundt 1 mill russere med navnet Eugenie i året.

Det er jo helt herlig, ikke skuffende i det hele tatt. :) Tråden er jo om utdøende navn man liker, og jeg er bare glad for at navnet lever videre, om enn ikke i Norge ennå. Men kanskje disse navnene kommer på moten igjen, man vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...