Gå til innhold

Navn som holder på å "dø ut"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosina, Blodstrup og Analius venter på sin renessanse :P

Anonymous poster hash: 38b0c...f3b

😂😂😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle âme

Er Marthe et uvanlig navn?? :sjokkert: Dette er jo et veldig populært jentenavn.

Anonymous poster hash: 5eca7...46b

Kjenner ingen småunger som heiter det, alle eg kjenner er 20+:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Rein et vanlig navn i Norge? Den eneste jeg kjenner som heter det har familie fra Estland.

Anonymous poster hash: 56ef3...abe

Vanlig og vanlig, men du har kanskje hørt om Rein Alexander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, spennande! Han eg haure det frå hadde vore i Nordland og sett det på fleire gamle gravstøtter, har aldri sett det her på vestlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så lenge siden det ikke var lov å kalle barnet sitt Bjørn

Anonymous poster hash: c3121...a03

Jeg hadde en lærer på ungdomskolen som het Bjørn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye morsomt av navn i dag. Og mange gamle navn som hadde vært fine å ta vare på.

For å nevne noen navn i min omgangskrets: Alfred, Arnt, Eira og Thyra.. Og jeg legger merke til andre navn som dukker opp, og som ikke har vært vanlige eller populære på rundt 150 år.

Men da er jeg vel litt ute av tema, når spørsmålet var hvilke utdøende navn jeg liker. For de fire ovennevnte vil jeg ikke kalle utdøende. Kanskje ikke alle de neste jeg nevner heller, men de kommer igjen. Håper jeg. Det er flere navn i min familie som jeg skulle ønske var på vei inn igjen. Det jeg liker best er Magdele. For den som ikke vet, så er det et jentenavn. Det er 10 kvinner i Norge i dag med det navnet. Min oldemor het Magdeli, og det er 12 kvinner i Norge i dag som heter det.

Eller er jentenavn jeg liker Alvilda, Augusta, Elisa, Fredrikke, Kristiane/Christianne, Annick, Alida, Dorthea, Othilie, Adrianne.

Når det kommer til guttenavn klarer jeg ikke å finne så mange. De jeg kan klare å komme på nå er: Olve, Flemming, Tarald, Tristan, Olai, Hjalmar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye morsomt av navn i dag. Og mange gamle navn som hadde vært fine å ta vare på.

For å nevne noen navn i min omgangskrets: Alfred, Arnt, Eira og Thyra.. Og jeg legger merke til andre navn som dukker opp, og som ikke har vært vanlige eller populære på rundt 150 år.

Men da er jeg vel litt ute av tema, når spørsmålet var hvilke utdøende navn jeg liker. For de fire ovennevnte vil jeg ikke kalle utdøende. Kanskje ikke alle de neste jeg nevner heller, men de kommer igjen. Håper jeg. Det er flere navn i min familie som jeg skulle ønske var på vei inn igjen. Det jeg liker best er Magdele. For den som ikke vet, så er det et jentenavn. Det er 10 kvinner i Norge i dag med det navnet. Min oldemor het Magdeli, og det er 12 kvinner i Norge i dag som heter det.

Eller er jentenavn jeg liker Alvilda, Augusta, Elisa, Fredrikke, Kristiane/Christianne, Annick, Alida, Dorthea, Othilie, Adrianne.

Når det kommer til guttenavn klarer jeg ikke å finne så mange. De jeg kan klare å komme på nå er: Olve, Flemming, Tarald, Tristan, Olai, Hjalmar.

Her er Dorthea, Elisa, Othilie og Augusta på vei frem igjen. Samme med Tristan og Olai :)

Anonymous poster hash: c8bef...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Dorthea, Elisa, Othilie og Augusta på vei frem igjen. Samme med Tristan og Olai :)

Anonymous poster hash: c8bef...98a

Koselig det :) Håper det samme for de andre etter hvert. Vil igjen trekke fram Magdele, Magdeli, Alvilda, Adrianne, Annick, Olve og Flemming :P Bare vente og se :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket land bor du i? Det er IKKE lov å kalle sitt barn Bjørn, Ulv Osv. lengre Anonymous poster hash: e4ef6...4e6

Har no barn i omgangskretsen som heter Falk og Hauk.

Anonymous poster hash: 321bc...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no barn i omgangskretsen som heter Falk og Hauk.

Anonymous poster hash: 321bc...e87

I dag kan man jo hete Værsågod takkskalduha... :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ottar er et navn som ikke brukes så mye lengre, til tross for at det tilhører oldefar generasjonen.



Anonymous poster hash: a6572...701
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ottar er et navn som ikke brukes så mye lengre, til tross for at det tilhører oldefar generasjonen.

Anonymous poster hash: a6572...701

Ødelagt av en viss kvinnegruppe, kanskje..

Anonymous poster hash: e0849...71d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tippoldefar het Ananias. Vet ikke om det noen gang har vært vanlig. Synes forøvrig ikke det er et pent navn. En annen tippoldefar het Vincents som jeg igrunn liker.

Ellers er vel navn som Gullborg, Borghild, Hildur, Benny og Olly sjeldne navn av de jeg kommer på.

Anonymous poster hash: 83fb1...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Ananias var jo kult!

I dag fikk jeg vite at oldemoren min het Tonette. Det har jeg aldri hørt om noen som heter, så det må vel allerede ha dødd ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ananias var jo kult!

I dag fikk jeg vite at oldemoren min het Tonette. Det har jeg aldri hørt om noen som heter, så det må vel allerede ha dødd ut. :)

Jeg leste en gang om ei jente som het Sara Tonette, men jeg hadde heller aldri hørt det navnet før. Bare leste i et ukeblad.

Da jeg flytta fra nord til øst så traff jeg to jenter som heter Mariette, det navnet hadde jeg aldri hørt før jeg flytta ned på østlandet. Syntes det var litt stilig, selv om jeg definitivt ikke ville valgt det selv. Det er visst bare 34 som har det navnet i Norge nå, og da er det jo nesten litt utrolig at jeg traff to på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri møtt et menneske med samme navn som meg, hvilket er Wilhelmine. Vet ikke om det er døende men..

Jeg kjenner flere som heter Willemine, men da helst som 2. fornavn, f.eks Anette Willemine.

Anonymous poster hash: 61c5b...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er flott med sjeldne navn. Har aldri valgt topp10 Listen på mine barn. Syntes det er faktisk litt Harry å velge etter resten av saueflokken. Navn skal være spesielle, ikke populære.

Ja, men det er vel det mange er ute etter nå for tiden. Eller tror du sammensetningen Timian Leander Maximillian er vanlig? Når det kommer til slike navn og vanlige navn så liker jeg best vanlige. Navn er ikke spesielle, enten man vil det eller ikke.

Anonymous poster hash: 61c5b...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...