Gå til innhold

Navn som holder på å "dø ut"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anastasia.

Anonymous poster hash: 9e449...287

Med inntoget av alle østeuropeiske arbeidere i Noger så er dette navnet relativt vanlig på enkelte Osloskoler. Populært navn i Polen...

Anonymous poster hash: 38b0c...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her også!

Lurer på kor alle Chrisander og Sienna Linnea Isadora bor!

Her heiter to stk Leander eller Liam, resten heiter ting som Torstein, Gunnhild, Arne og Bergljot.

Da jeg jobbet i barnehage på Kløfta var det mange tullete lålenavn gjerne kombinert med mellomnavnet Isabella, så det er nok litt Harry folk som gjør det ja :P

Anonymous poster hash: 38b0c...f3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i barnehage på Kløfta var det mange tullete lålenavn gjerne kombinert med mellomnavnet Isabella, så det er nok litt Harry folk som gjør det ja :P

Anonymous poster hash: 38b0c...f3b

Angelica Isabella bor på Kløfta.

Anonymous poster hash: 0fd89...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aud, Alvilde og Paul er navn jeg kun har hørt i egen slekt - og alderen på disse er 60+/død.



Anonymous poster hash: 5a44a...a32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aud, Alvilde og Paul er navn jeg kun har hørt i egen slekt - og alderen på disse er 60+/død.

Anonymous poster hash: 5a44a...a32

Aud og Paul ser ut til å slite ja, Alvhilde er på veil opp.

PS. Aud hadde en helsikkes topp midt på 1900 tallet!

Anonymous poster hash: b94f9...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bellest var visst et nokså vanlig navn i nordnorge på 18-1900-talet..har ikkje hørt om noken som heiter det no, heldigvis!

Jeg driver med slektsgranskning, hovedsakelig i Nord-Norge, og hadde aldri hørt det navnet. Måtte sjekke:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/sok/person_avansert?fra=&til=&ka%5B%5D=0&kt%5B%5D=FOLK&kt%5B%5D=NFOT&kt%5B%5D=KFOT&fornavn=Bellest&etternavn=&kjonn=&fodselsaar=&fodselsdato=&fodested=&bosted=&jobb=&hendelsesdato=&connection=overid&b1_fornavn=&b1_etternavn=&b1_kjonn=&b1_fodselsaar=&b1_fodselsdato=&b1_fodested=&b1_bosted=&b1_jobb=&b2_fornavn=&b2_etternavn=&b2_kjonn=&b2_fodselsaar=&b2_fodselsdato=&b2_fodested=&b2_bosted=&b2_jobb=

Som du ser, var nevnte ikke helt uvanlig navn, men på Vestlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn, Elg, Rein og Ulv (som er en annen måte å skrive Ulf på) er alle lovlige navn. Førstnevnte har vært mye brukt i flere tiår. Forstår ikke hvordan noen kan påstå annet... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aud, Alvilde og Paul er navn jeg kun har hørt i egen slekt - og alderen på disse er 60+/død. Anonymous poster hash: 5a44a...a32

Alvilde er ett av mine favoritt navn. Farmor het det :)

Men det må være Alvilde og ikke Alvhilde.

Eller så har jeg ikke hørt Torlaug ellet Tølløv annet enn i min familie. Så de er kanskje litt utdøende.

I følge Ssb så er det 10 i norge som heter Tølløv. Så det var ikke mange

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansine er kult, og definitivt ikke mye brukt i dag.



Anonymous poster hash: a6572...701
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline er veldig fint. Gjertrud også.

Vesla heter Åshild. Ikke så veldig vanlig lenger det heller tror jeg.

Hallgrim, Hallgeir, Åsveig, Martha, Halldis, Audhild.

Jeg er generelt svak for -hild og Hall- ser jeg :)

Anonymous poster hash: 24e7c...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min oldemor het Hulda, tror det må være et temmelig utdødd navn!

Jeg vet faktisk om en jente på 10 år som heter Hulda :-) Kjempefint navn syns jeg!

Anonymous poster hash: 55844...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som liker -dis navn virker det som. Kjenner faktisk en som heter Hjørdis, men er i grunnen enig i at det ikke er veldig pent. De fleste med sånne gamle navn er jo oppkalt etter oldeforeldre eller noe. :PAnonymous poster hash: 207ba...3b0

Jeg liker disse -dis-navnene!! Hadde sistemann vært ei jente hadde jeg kjempa lenge, vel og innbitt for at det skulle bli ei Vigdis. Vakkert navn!! Sukk, nå fikk jeg lyst på en til, bare for å 50% sannsynlig få sjansen til å bruke det navnet.

Ellers må jeg også si at minst 1/3 av navnene som er nevnt på de første par sidene går i barnehagen til guttungen, eller befinner seg et sted nært i bekjentskapskretsen, og er alle under 5 år.

Anonymous poster hash: 33a25...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Navnene fra 60-tallet er vel på vei til å dø ut?

Bente, Birthe, Anita, Anne-Lise, Kjersti, Trond, Ove, Morten, Roy?



Anonymous poster hash: 23480...cd7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også!

Lurer på kor alle Chrisander og Sienna Linnea Isadora bor!

Her heiter to stk Leander eller Liam, resten heiter ting som Torstein, Gunnhild, Arne og Bergljot.

Jeg har møtt lille Sienna og Savannah i en hipp bydel sentralt i Oslo.

Anonymous poster hash: 33a25...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1850-navn som Olava, Jørgine, Hansine og Jensine. Veldig søtt!

Torvald var dritsøtt!

Torbjørn, Oddbjørn og Ingebjørn og er fine, men Bjørn, Tor, Odd og Inge er ikkje det :P

Erling er kjempepent! Liker også Per/Peder/Petter/Peter. Veit ikkje om småunger med dette navnet.

Else og Åse!

Glemte noken som eg har på følelsen på er skjeldne på småunger:

Jon, Alf/Ulf, Bjørn/Bjørnar, Bjarne, Kjell, Pål/Paul, Ørjan, Wenche, Lillian, Olaug, Olga, Marthe.

Glemte ett til, men det er ikkje så farlig ol dette navnet aldri meir blir brukt, vil heller kalle sønnen min Leander Timian Oveander Sophuus enn ÅGE!

Frid navn som Millfrid er vel utdødd og Bjørg navn som Bjørg, Oddbjørg, Asbjørg osv.

Er Marthe et uvanlig navn?? :sjokkert: Dette er jo et veldig populært jentenavn.

Anonymous poster hash: 5eca7...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn, Elg, Rein og Ulv (som er en annen måte å skrive Ulf på) er alle lovlige navn. Førstnevnte har vært mye brukt i flere tiår. Forstår ikke hvordan noen kan påstå annet... :klo:

Er Rein et vanlig navn i Norge? Den eneste jeg kjenner som heter det har familie fra Estland.

Anonymous poster hash: 56ef3...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...