Gå til innhold

Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?


AnonymBruker

  

530 stemmer

  1. 1. Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

    • For.
      402
    • Mot.
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      28


Anbefalte innlegg

spurte om du er mann eller dame

Anonymous poster hash: 1981e...266

Dame. Hvorfor er det relevant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi om du var mann og snakka om at du ville tatt abort hadde det vært ganske merkelig

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insekt fortjener ikke å leve, de er en pest og plage..,

Så ikke det samme

Anonymous poster hash: 1981e...266

Hvorfor fortjener de ikke å leve? De er nyttige skapninger, og uten de hadde vi mest sannsynlig ikke levd. Se denne hvis du ikke tror meg. Eventuelt gå tilbake til grunnskolen, for dette er noe vi lærte allerede da.

 

Du er fortsatt en morder, og ikke nok med det, men en morder av nyttige skapninger. ... Ja, hvis "all form for drap (fortsatt) er feil" da... Eller finnes det kanskje nyanser og situasjoner hvor det kan være det beste valget, å ta livet av et levende vesen? Et uønsket foster med foreldre som ikke har resurser til å ta seg av det og gi det som barnet fortjener, en flått med bakterier, en sint veps som flyr mot trynet ditt...

Anonymous poster hash: 1564f...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi om du var mann og snakka om at du ville tatt abort hadde det vært ganske merkelig

Anonymous poster hash: 1981e...266

Ja så dersom jeg har skrevet akkurat det er det snålt at du spør da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttige? De er sykt plagsomme! Dem har aldri gjort meg noe godt... Mens fostere kan bli mennesker som gjøre store ting

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insekt fortjener ikke å leve, de er en pest og plage..,

Så ikke det samme

Anonymous poster hash: 1981e...266

Kanskje insektene syns mennesker er en pest og en plage. Har du tenkt på det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SELVFØLGELIG så hadde det perfekte vert at absolutt hele befolkningen i verden var 100% friske. Men sånn er det ikke. Sånn blir det ikke heller. Synes ikke det skal være i vår makt å velge ut hvem som skal få leve og ikke. Vett jo at det er sånn det er. Desverre!

Og siden du formulerer deg sånn så kan jeg spørre; syns du at de som er syke er mindre verdt/har mindre rettigheter til å leve? - Jeg kan vel spørre sånn når du spør om et så idiotisk..

Selvfølgelig synes jeg ikke at sykdom er positivt. Men det er ikke bare negativt heller, og de er like mye verdt som friske!:)

Anonymous poster hash: 890e7...0f0

Har ikke sagt de er mindre verdt. Men jeg ønsker ikke å strebe etter å få mest mulig syke barn bare for at du skal få mangfoldet ditt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og jeg bryr meg ikke. Håper de blir utryddet men jeg syns ikke man burde ta abort

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og jeg bryr meg ikke. Håper de blir utryddet men jeg syns ikke man burde ta abort

Anonymous poster hash: 1981e...266

Det er ingen som har sagt at du må ta abort. Om du ønsker å beholde et barn med downs syndrom så er det ingen som stopper deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal bestemme hvem som har et liv som er verdt å leve? 

Foreldrene bestemmer om de ønsker et barn med DS eller ikke. I Norge er abort lovlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene bestemmer om de ønsker et barn med DS eller ikke. I Norge er abort lovlig.

Ikke sant. Akkurat så enkelt kan det sies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen svarte på spm mitt fra i går. Mange av dere mener at det ikke er drap, siden hjertet ikke slår. Men stemmer det ikke at når man har komt så langt i graviditeten at man kan se downs- så har hjertet begynt å slå for lenge siden?

Anonymous poster hash: 890e7...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Foreldrene bestemmer om de ønsker et barn med DS eller ikke. I Norge er abort lovlig.

 

 

Jeg er fullstendig klar over abortlovgivingen i Norge, og jeg er for selvbestemt abort, selv om jeg aldri hadde klart å ta abort selv. Det er bare det at jeg ser det etiske dilemmaet i en sånn debatt som dette, fordi livet sjelden er svart-hvitt, og fordi det faktisk reiser en del spørsmål og problemstillinger som er litt mer kompliserte enn et ja eller nei-svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fullstendig klar over abortlovgivingen i Norge, og jeg er for selvbestemt abort, selv om jeg aldri hadde klart å ta abort selv. Det er bare det at jeg ser det etiske dilemmaet i en sånn debatt som dette, fordi livet sjelden er svart-hvitt, og fordi det faktisk reiser en del spørsmål og problemstillinger som er litt mer kompliserte enn et ja eller nei-svar. 

Så hvorfor stiller du spørsmål ved hvem som skal få lov til å leve? Det er opp til den enkelte kvinne å bestemme om hun vil ha barn eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor stiller du spørsmål ved hvem som skal få lov til å leve? Det er opp til den enkelte kvinne å bestemme om hun vil ha barn eller ikke.

Og faren til barnet

 

Ingen svarte på spm mitt fra i går. Mange av dere mener at det ikke er drap, siden hjertet ikke slår. Men stemmer det ikke at når man har komt så langt i graviditeten at man kan se downs- så har hjertet begynt å slå for lenge siden?

Anonymous poster hash: 890e7...0f0

Jo :)

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og faren til barnet

 

Jo :)

Anonymous poster hash: 1981e...266

 

Selvsagt, men til syvende og sist er det opp til kvinnen da det er hun som bærer frem barnet. Derimot er jeg ikke imot at menn skal få mer og si, men det er en helt annen diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har faren juridisk rett til å nekte aborten?

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faren juridisk rett til å nekte aborten?

Anonymous poster hash: 1981e...266

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over abortlovgivingen i Norge, og jeg er for selvbestemt abort, selv om jeg aldri hadde klart å ta abort selv. Det er bare det at jeg ser det etiske dilemmaet i en sånn debatt som dette, fordi livet sjelden er svart-hvitt, og fordi det faktisk reiser en del spørsmål og problemstillinger som er litt mer kompliserte enn et ja eller nei-svar.

Åja så du er for abort av friske barn altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for fritt valg til abort, men å ta abort fordi barnet er sykt sier meg at man ikke er klar for å ta i mot et barn. For ting kan skje. Og det kan skje under fødselen som det kan skje 13 år etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...