Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Hei igjen :-)

Klokka er blitt 8 og som vanlig er jeg kveldstrøtt som bare det!

Hadde noen timer for meg selv i byen i dag og det var kjekt enda regnet pøste ned.

Var til fotpleie og det er bare så himla deilig!Anbefales alle både med og uten mage! Det er akkurat som om man svever ut igjen.

Var og prøvde noen mammaklær på Lindex men det var ingen som falt i smak. Så det ble ikke den helt store handlingen akkurat.

Men fikk kjøpt meg ny rensekrem,dagkrem og nattkrem.Nå var det rett og slett nesten tomt for alt i skapet mitt!

Ellers har jeg som vanlig kastet opp og gått rundt med kvalme hele dagen!Er ikke så veldig mye mat jeg får i meg hver dag akkurat.Men nok til at jeg beholder vekten og heldigvis ikke går ned mer!

Magen min er blitt en skikkelig tute mage og det er mange som tror det ikke er lenge til jeg skal føde.Når jeg sier hvor lenge det er til blir de litt paffe! Så magen er da blitt stor om ikke resten av kroppen er det :wink:

Skolegutten min var svært trøtt i dag - så alle de nye inntrykkene tar nok på.Men han trives på skolen og gleder seg til å fortsette.Og det er deilig å vite - håper det fortsetter slik.

Det nye huset vårt er nå snart ferdigmalt - det ble litt av en forskjell.er malt helt lyst - antikkhvitt eller noe heter det visst!Så skal vi ha en litt mørkere farge rundt vinduene og på terassetoppen. Og får vi mye for dette huset vi nå selger blir vi å sette opp garasjen med det samme også.

Ellers er det som vanlig fullt liv i magen og det er ganske gøy å se hvor voldsomt den beveger seg av og til. Egentlig litt rart når man tenker på at det ligger et levende menneske inni magen din og bare vokser!Min mann sier det er litt sånn x-files aktig :hoho:

Ha en strålende fredagskveld alle sammen!

Klems fra Charmina

:babysmokk: 83 dager til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen i dagboken min. Veldig koselig! Så bra at størstemann liker seg på skolen. Jeg har en nevø som ikke gjør det. alt er litt nytt enda, men det kommer seg vel.

Ha en fin helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glossy og takk for hilsen!

Lørdag igjen...tiden går så fort om dagene!

Begynner å få litt lettere hetta med tanke på at det nermer seg visning her og det ennå er en god del å gjøre. Man skulle hatt flere hender og ikke minst litt bedre helse :-?

Begynte dagen tidlig da guttungen våknet kl 07.00.TYPISK! Nå har det vært et slit å få han opp om morgenen for å rekke skolen - men med en gang han får sjangsen til å sove litt jo da må han sprette om før fuglen :roll::ler:

Etter frokost var det avgårde for å finne nytt regntøy og støvler til han. plutselig har han bare vokst utav det han hadde.

Ellers har jeg trosset både kvalme og bekkensmerter i dag og vært litt oppe i det nye huset og tapetsert litt! Men jeg regner med at jeg får det feigt igjen i morgen med stiv og vond kropp! Lærer liksom aldri!

Når jeg beveger meg rundt sover babyen nesten alltid. Men med en gang jeg setter meg ned er det fullt liv.Tydelig at kroppen fungerer som en vugge.

Når jeg kaster opp kjenner jeg også mye bevegelse men det er kanskje ikke så rart for magen trekker seg jo godt sammen da!

Burde nok tatt meg en ekstar tur til tannlegen pga av all syren som sikkert sliter på tennene.

Men tannleger er liksom ikke de jeg liker best da!

Nei jeg får gå ned og være litt sosial med min kjære.Har nesten ikke sett han i dag!

Ha en fin lørdagskveld alle sammen!

Klems Charmina

:babysmokk: 82 dager til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig vær i dag!

Sol,regn,og varmt - så kaldt! rett og slett best å være inne spør dere meg!

Fikk rett med mistanken min om at kroppen ville reagere på all jobbingen min i huset i går. Har sovet veldig dårlig i natt. Blir derfor en ganske rolig dag dette da!

Mannen min sliter og jobber med å bære ned fra loftet og opp av kjelleren.Utrolig hvor mye greier man stapper inni et hus i årenes løp! Skal ringe til barnehagen som guttungen min gikk i og høre om de vil ha noen av møblene vi ikke skal ta med oss videre.Det som de ikke vil ha får gå til Fretex sammen med en god del sekker klær og sko!

Regner med at megleren ringer i morgen slik at vi får se om vi synes salgsoppgaven ble ok.Er spent på hva hun foreslår som salgspris på huset! Og ikke minst er jeg spent på om det kommer mye folk på visningen!

På ovnen nede putrer det en stor kjele med fårikål. Men med kvalmen min spørs det nå om jeg orker å spise noe når det er ferdi :roll: Spiser ikke kjøtt så det blir jo bare kål og poteter da :ler: Men gutta mine vil nok ha og vi har en slektning på besøk som også synes denne retten er deilig!Så da så!

Når jeg sitter merker jeg at det blir ganske tungt å puste innimellom.Magen er blitt ganske høy etter hvert selv om den samtidlig begynner ganske langt nede. Er spent på ultralyden på tirsdag hvordan barnet ligger. Begynner å lure på om det allerede er i ferd med å snu seg nedover!Forrige gang når jeg ventet sønnen min festet han seg faktisk veldig tidlig!

Lengter iallefall mer og mer til barnet kommer ut.Skal bli så deilig å kjenne den gode babylukten igjen.Den er bare så spesiell! Også ser jeg fram til ammingen - for det var så kos.Håper det går litt lettere i starten denne gangen.Gutten min ville ikke suge de første dagene så det ble et himmla styr med pumping og greier! Men det ordnet seg nå til slutt det også!

Håper dere alle har det bra - nyt resten av helgen!

Klems Charmina

:babysmokk: 81 dager til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Måtte bare innom og si at jeg kanskje blir vekke fra nettet og dagboken noen dager! :-(

Stenger nemmelig telefonen i morgen for å flytte linjen opp i det nye huset!Skal få instalert bredbåndet igjen og da måtte vi bare få gjort det nå da det tar litt tid med både det ene og det andre!

Håper dere ikke glemmer meg imens og at det ligger noen nye hilsner når jeg logger meg på igjen!

Nå skal jeg finne senga :sove:

Natti natti alle sammen

Klems Charmina

:babysmokk: 81 dager til termin :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du kommer raskt tilbake for å oppdatere oss :)

Koselig å lese i dagboken din ;)

Høres ut som du har det bra, selv om du har det tøft med kvalme og sånn :(

Heldigvis er det ikke sååå lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra det ser ut som om nettet fungerer selv om telenor har tatt linjen!Har jo bredbånd fra et annet selskap så det har visst ikke noen sammenheng! Kjekt for da slipper jeg å savne nettet for mye! Synes det er ok å sitte her litt om dagene.

Sto tidlig opp etter en heller dårlig natt! Mye vondt i bekkenet i natt og det er jammen ikke godt å finne noen behagelig stilling i senga. Klarer bare å ligge på den høyre siden nå.Av en eller annen grunn blir magen så vond og hard om jeg legger meg over på venstresiden. Virker som om babyen våkner også da så kanskje det er ubehagelig for han/henne inni der også!

Å løpe på do er en annen kjekk ting man bare må om natten :roll: og da helst 2-3 ganger! Og man kan jo være sikker på at det presset kommer når man liksom omsider har funnet den stillingen du kunne tenke deg å sovne i.....!!!!!

I dag skinner nå solen igjen i Bergen,men det var ikke akkurat så varmt når vi gikk ut døra i morges. Kjørte guttungen til skolen og dro så rett hjem her igjen. Har bare lagt i en stol og slappet av for i dag er det nok en sånn skikkelig kvalmedag! Arg så lei jeg er av akkurat det der! Synes godt det kunne gitt seg nå - men det ser vel heller ut som om det kommer til å vare svangerskapet ut :veldigsur:

Men så lenge det virker som om babyen har det bra så bør jeg jo ikke klage! Forrige svangerskap fikk jeg mest sannsynlig en morkake svikt da gutten min kom ut 3 uker før tiden.Han gikk iallefall veldig ned i vekt på slutten.Håper jeg ikke opplever det en gang til.Men på alle uktralydene jeg har vært på så ser det strålende ut og det er et voldsomt liv inni der!

Gleder meg veldig til å se nurket igjen i morgen på ultralyden.Synes det er så fantastisk å logge der og se på barnet mitt :hjerter:

rart å tenke på at jeg ikke skulle ha flere barn.....!Nå er jeg bare så glad for at dette skjedde selv om det jo fremdeles er litt skremmende også! Storebroren begynner å bli ganske utålmodig nå - han vil svært gjerne at babyen skal komme ut og har visst store planer for hva de to skal gjøre sammen i framtiden! Søtt!! tror han blir en kjekk storebror å ha!

HAdde egentlig bestemt meg for å ikke vite hva slags kjønn det er - men vet ikke helt om jeg klarer å holde meg i morgen da!Er egentlig ganske så sikker på at det er en gutt denne gangen også!Synes nesten jeg kunne se det sist! Tror resten av familien er ganske sikker på at det blir en liten guttebass denne gangen også! Visste ikke noe med forrigemann heller - synes jo det er litt av spenningen!Men da var jeg jo bare på 2 ultralyder.Denne gangen er jeg jo 1 gang pr mnd og da blir det kanskje ikke lett å unngå å se noe?

Ja ja - morgendagen kan bli spennende den! :-)

Nei,jeg får slutte av og hente det andre gullet mitt på skolen! Er spent på hvordan han har hatt det i dag! Håper han har kost seg!

Klems Charmina

:babysmokk: 80 dager til termin :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er kvart på ett og jeg er enda ikke kommet meg i seng :o utrolig! Lenge siden jeg var oppe så sent!

Har hatt en dårlig dag i dag! Konstant kvalm og mye smerter i bekkenet! Magen har også vært rimelig hard og vond :-(

Måtte ta meg sammen for ikke å være sur og grinete når guttungen kom hjem fra skolen!Hadde rett og slett null tålmodighet! Men det gikk bra og det ble ingen sure miner på noen!

Han kom jo hjem og var stolt som en hane fordi han hadde fått regnebok og ikke minst lekse til i morgen! Den gjorde han med stor iver! kjekt å se at han koser seg sånn på skolen - håper bare det fortsetter!

De er jo så små når de begynner! Og min lille skatt er jo ekstra liten da siden han vokser så sent og lite! Ikke rart jeg bekymrer meg! :hjerte: Han er en orntlig godgutt!

I morgen er det ultralyd - og kanskje derfor jeg ikke får sove!Er nok litt spent ja! Håper alt ser like bra ut!

Ellers fikk vi nå en sabla god takst på huset! Godt over 3 millioner :o Skjønner det egentlig ikke - men i dagens marked forundrer ikke noe meg! Blir spennende å se om noen vil gi så mye når visningene begynner!

Nei-jeg får prøve å legge meg - er jo ikke mange timene til man skal avgårde igjen! Gutten min begynner på skolen hver dag kl 08.30 så det er slutt på å ligge om morgenen!

Natti natti :sove:

Klems Charmina

:babysmokk: 80 dager til termin :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ultralyd igjen i dag!

Alt så bare helt strålende ut :hjerte:

Og jeg har fått litt av en nyhet i dag......det er nemmelig ikke en liten gutt inni der men en liten prinsesse :babyjente: :o

Og jeg som var så sikker på at det var en gutt!!! Trodde jeg så det på forrige ultralyd - men så feil var altså det!

Legen var i dag iallefall temmelig sikker!!!

Tenk at Gutten min skal få en lillesøster :babyjente:

Også han som er helt overbevist om at han får en lillebror :ler: Han planlegger jo alt de skal gjøre sammen av gutteting! Men samtidlig sier han stadig til meg at vi jo kan få en jente også!! Så jeg tror nok han blir fornøyd uansett!

Skal bare fortelle det til pappaen og ingen andre! De må nok leve i spenningen en stund til!

Nå skal jeg på ny ultralyd om 3 uker!

Er jo med på et prosjekt på sykehuset så det er derfor jeg er på disse ultralydene. Fikk se babyen i 3D i dag også men det var ikke så lett å se fjeset denne gangen.Hun har nemmelig snudd seg med hodet ned og det lå ganske så godt gjemt bak morkaken! Også hadde hun de mest utrolige søte ører :hjerter:

Ellers har det vært litt kavete start på dagen! Bilen min mann har streiket så jeg måtte bare hive meg rundt og kjøre han på jobb før jeg kjørte nestemann avgårde på skolen. Så var det på sykehuset også hjem for å møte guttungen igjen!Og om ikke lenge er det avgårde for å hente min kjære på jobb.....phuhh!! :tunge1:

Det skal være meg en sann fornøyelse å flytte inn i nyhuset og slippe denne hersens kjøringen frem og tilbake til skolen. Snart kan han jo bare gå selv!

Nei,jeg får slutte av for nå!

Deilig sol ute forresten! :)

Klems Charmina

:babyjente: En prinsesse kommer om 79 dager :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å for en koselig nyhet!!! jeg og vil vite kjønnet!!!

En gutt og en jente. er vel helt topp det! selv om jeg hører at jenter er vanskelige av og til :wink: Men jeg tror absolutt det er verdt det!!

Jeg er og sikker på at jeg får en gutt, men i den senere tid har jeg begynnt å tvile litt. Lurer på om det er en liten jente her og. Men det er vel bare å smøre seg med tålmodiget å vente. skal ikke på ultralyd før 27 sept...

Ha en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med jentebaby da :hjerter:

Fint med begge deler også :wink:

Ordentlig koselig å lese dagboken din,så jeg må jo bare innom her når jeg er på KG :P

Klemmer fra Otilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hulderjenta :-)

Takk for fine hilsner!

-Det der med jenter har jeg også hørt - særlig av min mor :hoho: som synes min bror var mye enklere å ha med å gjøre en min storesøster og meg! Særlig når vi kom i puberteten!

Min mann har også alt begynt å bekymre seg....!Han tenker på hvordan det blir når hun blir så stor at hun kommer drassende hjem med de slampene av noen gutter :ler: !!Nei da er det enklere med gutter sier han.....og det er jo liksom det vi kan da! Men jeg synes jo det var litt artig at det ble jente da!Mange som har sagt det siden jeg er så veldig dårlig i dette svangerskapet og fordi de mente at det bare er jenter som kunne klare seg så godt tross moren sine p-piller :ler:

Men selv var jeg altså overbevist om at det var en gutt da! Syntes jo at jeg så en tiss i dag også jeg da - men det viste seg å være lårbeinet :flau:

I ettermiddag sovna jeg nå på stuen og var helt vekke et par timer!Tror kroppen trengte det - men jeg føler meg ennå ikke uthvilt! Så i kveld blir det tidligere til sengs det er iallefall helt sikkert!!

Pakker ned dataen etterpå også og flytter det over i det andre huset i morgen-for da kommer det en og skal instalere greiene for oss!

Så nå blir jeg gjerne vekke noen dager!

Ha det fint så lenge!

Stor klem fra Charmina

:babyjente: En prinsesse er ventet om 79 dager :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg også Othilie :hoppe:

Så koselig at du er innom!

Håper du har det bra og at du fortsetter å titte innom!

Stor klems fra Charmina

:babyjente: prinsessen er ventet om 79 dager :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen!

Bare innom i det nye huset og da kan jeg endelig være litt på nettet igjen!

Tenk nå har vi solgt huset vårt - og vi fikk en kjempepris! Faktisk 500 000 mer en vi regnet med så det var deilig! Det gikk tilslutt for 3,350 mil og vi er som sagt veldig glade!

Nå kan vi bare pakke ned ting og tang og satse på å være på plass innen et par uker!

I morgen skal jeg til jordmoren igjen og det blir bra!Er en stund siden forrige gang siden hun har vært på ferie! Hun er orntlig kjekk og det er veldig ok å ta opp ting jeg tenker på med henne!

Babyen har vært veldig livat igjen noen dager nå,særlig om jeg tar det litt rolig!

Begynte på behandling for bekkenet på fredag - og hun sa det var på tide.Så nå blir det å få varme,massasje og trening!

Nei,jeg får slutte av og gjøre litt her så ikke mannen min blir stående med alt alene stakkar!

Ha en fin søndag!

Klems fra Charmina

:babyjente: vi venter en jente 11.11 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jordmoren i dag - og det var som vanlig kjekt! Tror jordmødre er en egen koselig rase :ler:

Alt virker bra og også hun kunne kjenne at barne lå med hodet ned og rumpen langs siden!Jeg klarer ikke å kjenne noe sånt samme hvor mye jeg kjenner etter jeg :-?

Hun fikk se 3D bildene av barnet og hun syntes det var helt utrolig å se detaljene!

Etterpå holdt jeg på å sovne av hele hentingen av jr. Er bare sååå trøtt til tider.Sovnet i skuvesengen på stua men våknet akkurat tidsnok til å få hentet han på skolen!Hadde følt meg så lur om han sto redd og ventet på mammaen sin :oops:

I morgen skal jeg til fysioterapauten igjen - og hun bad meg ta med noen lette og ledige klær :roll: -Akkurat som om jeg har masse av det :hoho: Får se om jeg ikke finner noe jeg kan bruke.Men jammen er magen stor og det er ikke så lett å finne noe lenger!Skal bli litt deilig å kunne kjøpe normale klær igjen! Det er jo kommet så masse fint i butikkene nå til høsten! Kan ikke akkurat si at utvalget er så bra for oss gravide!

Akkurat nå har de nå lagt ned en av butikkene som selger slikt tøy her i byen også!

Er bare oppom en tur i huset nå - blir ikke helt å flytte inn ennå. Har avtalt med de som har kjøpt det andre at de får overta det den 24 september så vi har nå heldigvis litt tid på oss

Ellers ble jeg så glad i dag :hjertesmil: mannen min har bestilt en helg på hotel for oss med spa og det hele.Sånn at vi kan kose oss sammen bare han og jeg før babyen kommer! Vi får ordne barnevakt til 6 åringen og rett og slett bare slappe av og kose oss! Gjett om jeg ser fram til det etter disse hektiske ukene!

Nei jeg får slutte av og komme meg hjem! Begynner jo snart å bli sengetid for Jr.

Ha en fin mandagskveld.

Klem fra Charmina

:babyjente: vi venter ei lita jente 11.11 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa hørtes deilig ut.

Jeg og samboeren var på spaweekend vi også i april. Det var veldig deilig! Dere har virkelig noe å se frem i mot!

Etterpå var jeg litt engstelig fordi jeg leste at man ikke skulle ta boblebad fordi det var så varmt for babyen og strålene kunne påvirke hjertelyden eller noe sånt.. Badstue hadde jeg også tatt, det var visst heller ikke så bra. Det gikk i alle fall bra, jeg tror man ikke skal være så hysterisk til alt!

Håper dere får det kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...