Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3

Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Jeg tok ut uke 13. Altså til 14+0. Og jm sa det var helt passe :)

Okei, da følger jeg det rådet ;)

Har forresten meldt meg på svangerskapskurs litt uti april, altså jeg er vel nesten 4 mnd på vei da. Er det for tidlig? Det neste går i slutten av august, og da er jeg jo høygravid og blir ikke ferdig engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok akkurat til 12, for jeg slet sånn med å få de i meg. Hadde jeg ikke gjort det hadd jeg nok tatt ut boksen:) nevralrøret lukkes uansett i uke 6, så du er godt innenfor uansett hva du velger å gjøre nå!:)

Lykke til med jobb da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok folat frem til uke 13. Fastlegen anbefalte å ta frem til uke 14 i tilfelle man var kortere på vei enn man trodde, men du har jo vært på UL og sett at det stemmer :) Det kan være lurt å fortsette å ta vitaminer/tran videre fremover.

Både jeg og samboeren min hadde skikkelig guttefølelse før OUL, så når vi fikk beskjed om at det var ei jente tenkte jeg med en gang "Jammen, det er jo en gutt!" :fnise:

Lykke til på jobb! :)

Hurra for 12 uker :strix:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker og stigende form! :strix: Håper du får en fin arbeidsperiode. Formen min har også blitt merkbart bedre de siste dagene, så det er tydelig at vi har kommet over den verste kneika nå! :)

Vi sier også "han" når vi snakker om babyen forresten. Vi har hatt guttefølelse hele veien, egentlig mest fordi alle vennene våre har jenter (EN gutt og sikkert 12 jenter født de siste to årene), så det må jo være på tide med en gutt snart. Men så er det jo litt hyggeligere å si "han" enn feks "den", syns jeg! Og blir det en jente skal vi nok klare å bytte til "hun" ganske fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker :danse:

Her omtaler vi babyen som "milkshaken" etter en serie jeg har sett på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker! :blomst: Tenker det er passe med kurs når man er 4 mnd, bedre enn høygravid ihvertfall! Her har vi ikke snakket noe særlig om babyen ennå, stakkars, det har vel med at frøken på 3 har ører på stilk :fnise: Blir vel mer fremover tenker jeg! Håper formen din er fin :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok akkurat til 12, for jeg slet sånn med å få de i meg. Hadde jeg ikke gjort det hadd jeg nok tatt ut boksen:) nevralrøret lukkes uansett i uke 6, så du er godt innenfor uansett hva du velger å gjøre nå! :)

Lykke til med jobb da :D

Skjønner at du ikke tok de lengre da :hjerte: Er ikke gøy å ikke få ned sånne små tabletter engang! Hvordan er formen nå? :blomst:

Jeg tok folat frem til uke 13. Fastlegen anbefalte å ta frem til uke 14 i tilfelle man var kortere på vei enn man trodde, men du har jo vært på UL og sett at det stemmer Det kan være lurt å fortsette å ta vitaminer/tran videre fremover.

Både jeg og samboeren min hadde skikkelig guttefølelse før OUL, så når vi fikk beskjed om at det var ei jente tenkte jeg med en gang "Jammen, det er jo en gutt!"

Lykke til på jobb! :)

Hurra for 12 uker :strix:

Huff jeg har ikke taklet tran/trantabletter disse ukene, har litt dårlig samvittighet for det :( Går bare og gulper på de og blir kvalm.. Tror jeg går på tablettene en uke til da, til jeg er ferdig på jobb :) Da er jeg i uke 13+4.

Hahah det må ha vært en omveltning ja - vet ikke selv om jeg hadde trodd på det om beskjeden hadde blitt "jente" :fnise:

Hurra for 12 uker og stigende form! :strix: Håper du får en fin arbeidsperiode. Formen min har også blitt merkbart bedre de siste dagene, så det er tydelig at vi har kommet over den verste kneika nå!

Vi sier også "han" når vi snakker om babyen forresten. Vi har hatt guttefølelse hele veien, egentlig mest fordi alle vennene våre har jenter (EN gutt og sikkert 12 jenter født de siste to årene), så det må jo være på tide med en gutt snart. Men så er det jo litt hyggeligere å si "han" enn feks "den", syns jeg! Og blir det en jente skal vi nok klare å bytte til "hun" ganske fort. :)

Kjekt å høre at du er på vei over kneiken! Så deilig!

Ja jeg føler også det blir så feil å si "den", så uansett hva det blir er det kjekkere å si "han" - og det føles riktig :) Kunne ikke kalt den lille for "hun", men blir spennende å se hva det ender opp med :D

Hurra for 12 uker :danse:

Her omtaler vi babyen som "milkshaken" etter en serie jeg har sett på :fnise:

Milkshaken :laugh: Kan jeg spørre hvilken serie dette er? Kjære omtaler smågutter som "gutalarvar", så da ble det "larven" da :fnise:

Hurra for 12 uker! Tenker det er passe med kurs når man er 4 mnd, bedre enn høygravid ihvertfall! Her har vi ikke snakket noe særlig om babyen ennå, stakkars, det har vel med at frøken på 3 har ører på stilk Blir vel mer fremover tenker jeg! Håper formen din er fin :nigo:

Gøy å høre en mening om det! Var du på kurs i forrige svangerskap? Ja det skjønner jeg at det blir lite prat om det, hun er vel kanskje gira på en baby også? Vi har heller ikke snakket så mye om det, mer enn at vi har dratt på UL og sett - og han vet at jeg har meldt meg på kurs. Da kjære dro på jobb for noen dager siden klappet han meg fint på magen da og sa "Hadet da, larven" :rodmer:

Da jeg dro ut i går, sa kroppen fra at HÆHÆ - du er gravid enda altså!

Lå for første gang og brakk meg over do, hadde ingenting å spy på. Kom sånn helt plutselig, skjønte ingenting :sjokkert: Fikk også dratt til legen og tatt blodprøvene som skal tas før jeg reiste ut.

Så nå nærmer dag 1 seg ferdig. Fikk en liten lur etter lunsjen. Har hatt steike vondt i hodet/svimmel, og kjenner på hele kroppen at det er ikke slik som dette den skal være på jobb. Men må da bare komme gjennom det :) Har heldigvis vært en del jobber som ikke har med hydrokarboner å gjøre i dag, så jeg har fått masse å gjøre med god samvittighet Ryktene gikk jo ombord da jeg kom ut, så har begynt å fortelle det nå. Mange kjekke reaksjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert like godt å bate få fortelle selv ja!:) håper formen blir bedre :hjerte:

Utrolig nok er kvalmen borte og jeg føler meg veldig bra!:) hadde det ikke vert gor de vonde kynnerene hadde jeg hatt det helt topp nå!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker!!! Herlig! :D blir godt å komme seg på jobb igjen å ;)

Absolutt :)

Sikkert like godt å bate få fortelle selv ja! :) håper formen blir bedre :hjerte:

Utrolig nok er kvalmen borte og jeg føler meg veldig bra! :) hadde det ikke vert gor de vonde kynnerene hadde jeg hatt det helt topp nå! :)

Så herlig, kvalmen må være et under å få bort! :hjerte: Håper de vonde kynnerene gir seg snart da, virker ikke noe særlig gøy :blomst:

Serien er Jane The Virgin! Skikkelig artig serie syntes jeg :P

Hmm, kanskje noe nytt å se i permisjonstiden :) Notert ;)

Ei uke igjen på jobb :) Har vært to tunge, men kjekke dager på jobb. Får ikke til å sove så tidlig som jeg vil og får ikke mine magiske 8 timer søvn som jeg har lagt meg til vane(helst 10!) de siste ukene. Kjenner jeg kan bli litt mer hormonell med mindre søvn :fnise: Prøver å ta meg i det!

Ellers håper jeg at jeg snart orker å spise grønnsaker/grøntfor igjen. Føler meg ekkel og fettete ved å ikke spise det. Måtte de 12 magiske ukene hjelpe snart :laugh:

Forresten: Slanke fine kroppen har fått BILRING :fnise: Ikke egentlig noe å le av, ser ut som en dass - og slik som jeg har sagt jeg aldri skulle bli som gravid! Meeen, får bare tenke at det ikke er i år kroppen skal på utstilling akkurat ;) SK2020!

EDIT: Forresten, i natt drømte jeg at jeg kjente lille sine bein på magen - jeg var nok 7-8 mnd på vei :rodmer: Har ikke drømt så mye om livet inni der til nå :) Var koselig!

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy og være over 12 uker! ! Haha den bilringen blir snart en flott gravidmage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy og være over 12 uker! ! Haha den bilringen blir snart en flott gravidmage :)

Ja jeg håper det :) De siste 2-3 dagene har jeg kjent at livmoren er på vei opp, spesielt i morges synes jeg at jeg kunne føle et "større område", altså sizen av en liten honningmelon som er hard. Så det synes jeg er koselig :) La hånda inntil og innbiller meg at jeg skal kjenne noe, men er jo aaaalt for tidlig :fnise: Gleder meg så til å kjenne liv :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På høy tid at jeg sier hei her også, du vet jo at jeg er innom, men allikevel.

Så HEI! :goodbye:

Synes det er vanskelig det der med bevegelser og hva man skal lete etter. Har ei på jobben som kjente det tydelig i uke 15, mens andre må vente til langt over uke 20. Er bikket 18 uker her nå (tiden er plutselig gått litt fort) og kan ikke si sikkert hva jeg har kjent. Synes det er vanskelig å skille fra vanlig magerumling, det er jo så mye som foregår der inne om dagen! :fnise:

Synes det mye mer på magen din nå når livmoren er på vei opp da?

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På høy tid at jeg sier hei her også, du vet jo at jeg er innom, men allikevel.

Så HEI! :goodbye:

Synes det er vanskelig det der med bevegelser og hva man skal lete etter. Har ei på jobben som kjente det tydelig i uke 15, mens andre må vente til langt over uke 20. Er bikket 18 uker her nå (tiden er plutselig gått litt fort) og kan ikke si sikkert hva jeg har kjent. Synes det er vanskelig å skille fra vanlig magerumling, det er jo så mye som foregår der inne om dagen! :fnise:

Synes det mye mer på magen din nå når livmoren er på vei opp da?

Hei ja :D Kjekt at du titter innom ;)

Ja, det kommer nok til å ta noen "kraftigere" spark før en kan skille magestyr med spark :P

Nei det viser ikke noe særlig enda, bare kjenner at det er inni der ;) Har bulk på magen, men er nok en del oppblåst, og bulken er en fin fettklump :fnise: Viser magen din masse nå? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja :D Kjekt at du titter innom ;)

Ja, det kommer nok til å ta noen "kraftigere" spark før en kan skille magestyr med spark :P

Nei det viser ikke noe særlig enda, bare kjenner at det er inni der ;) Har bulk på magen, men er nok en del oppblåst, og bulken er en fin fettklump :fnise: Viser magen din masse nå? :laugh:

Ja ikke masse, men hvis jeg bruker en tettsittende genser så er det ingen tvil og nå ser det mer ut som en baby mage også og ikke bare en klump med ekstra fett. Det er gøy! :)

Kjempe fasinerende også å se hvor mye mer oppblåst jeg blir utover dagen, spesielt om jeg går mye, da ser jeg kjempe gravid ut på kvelden når jeg legger meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg håper det :) De siste 2-3 dagene har jeg kjent at livmoren er på vei opp, spesielt i morges synes jeg at jeg kunne føle et "større område", altså sizen av en liten honningmelon som er hard. Så det synes jeg er koselig :) La hånda inntil og innbiller meg at jeg skal kjenne noe, men er jo aaaalt for tidlig :fnise: Gleder meg så til å kjenne liv :hjerte:

Åå jaaa, verdens beste følelse og kjenne Lille sparke. Sist kjente jeg det 17+3, spent på når jeg kjenner denne gangen! Hadde morkaken bak sist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke masse, men hvis jeg bruker en tettsittende genser så er det ingen tvil og nå ser det mer ut som en baby mage også og ikke bare en klump med ekstra fett. Det er gøy! :)

Kjempe fasinerende også å se hvor mye mer oppblåst jeg blir utover dagen, spesielt om jeg går mye, da ser jeg kjempe gravid ut på kvelden når jeg legger meg! :fnise:

Åh gøy å gå med tettsittende genser da ;) Jeg merker også at jeg blir veldig oppblåst utover dagen ja! Ser jo kjempegravid ut, så mye luft og kjærlighet i den ;)

Jeg gleder meg til jeg også kan gjøre det og ikke bare ser feit ut :) Skal strutte med magen min og være stolt av den!

Åå jaaa, verdens beste følelse og kjenne Lille sparke. Sist kjente jeg det 17+3, spent på når jeg kjenner denne gangen! Hadde morkaken bak sist

Mange sier de kjenner det tidligere andre gangen, blir spennende å høre når tid du kjenner noe :)

I går var en dårlig dag, ble kvalm, svimmel og spydde - så gikk og la meg noen timer nedpå. Hjalp litt utpå dagen heldigvis men føler meg ubrukelig på jobb :( I natt har det i tillegg vært et arbeidslag utenfor lugaren min og banka i veggen, så fikk ikke sove etter kl 03...

Men er våknet til etter noen timer i dag :) Fint vær på jobb, lite vind og sol! Herlig ;) Litt småkvalm, men det er levelig enda!

Ellers er det gøy å overraske mannfolka som enda ikke vet her ute, om graviditeten :rodmer: Mange prosjekter ombord er ferdige og de har siste turen, så synes det er kjekt å fortelle før jeg ikke får sett dem igjen :)

Kjenner litt på bekymringen med om lille lever eller ei, prøver å fortrenge denne - men kjøp av doppler begynner å vurderes altså! Er jo mange billige på finn.no.

Noen som leser boka mi som har kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte doppler litt fra jeg var 13 uker og frem til jeg begynte å kjenne liv i uke 17 ca:) ikke mye, men en gang i uken kanskje:) var betryggende og finne den, men det var ikke alltid vi fant hjertelyd med en gang. Utrolig nok ble jeg ikke bekymret av det heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt dopler, men har vel vurdert det i perioder der jeg har vært litt bekymret. Egentlig har jeg vært mer redd for å ikke få det til og så bli superstresset, så jeg har aldri kjøpt. UL i uke 12 og tidlig bevegelse/spark har vært nok for min del. Og så lytter jo JM etter hjertelyd på hver kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...