Gå til innhold

Ny uføretrygd, hvor mye mindre/mer får du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, da er den første utbetalingen kommet. Jeg får 800 kr. mindre på en vanlig måned på en fra før av liten trygd. Hvordan gikk det for deg?



Anonymous poster hash: 15082...658
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to venner som har ventet spent på resultatet en lang stund og i dag fikk jeg sms fra den ene. Hun fikk 1100 minus og var naturlig nok trist. Det er ikke rettferdig at politikerne skal ha feite lønninger og så tar de fra dem som har minst. Fatter ikke hvordan de kan forsvare dette som de nå gjør.



Anonymous poster hash: cd650...860
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2100 mindre utbetalt i vanlig måned.



Anonymous poster hash: 8e209...433
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forøvrig at det er MANGE sinte og fortvila mennesker som skriver på Facebook-siden til Robert Eriksson i dag, ser flere også på FRP og Høyre sine sider, men er nok flest hos Robert Eriksoon, siden han er den som har vært ute i mediene og sagt at de fleste kommer bedre ut, og de som kom dårligst ut skulle havne på ca -6000 i ÅRET.



Anonymous poster hash: 8e209...433
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært heldig å fått 2000 mer i måneden. Disse har jeg tenkt å slenge inn på aksjer. Vet aldri når det kommer til å snu så det er godt å få fyllt opp alle aspekter av lommeboka imens det er mulig.



Anonymous poster hash: ddb3c...1bb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens..... ! Jeg har fått over 1800 kr MINDRE ! gått helt fra 14700 ned til 12900 !

INFO : Trygdeavgift:

trygdeavgiften for 2014 er 8,2% for personlige skattytere og 11,4% for selvstendig næringsdrivende.

På pensjonsinntekt betales det 5,1%.

Reduksjonen fører til at trygdeavgiften for personlige skattytere reduseres til henholdsvis 8,1 % for personlige skattytere og 11,3 % for selvstendig næringsdrivende.

Men.... min nedgang har vert på over 13-14% :((((((((((((((((((((((

jeg hadde skaffefritak på pensjonen med 0 % skatt pga jeg levde på minste satsen 2g og pga hva jeg har tjent eller ikke tjent de sister 20 åra.

dette må vere feil oppsats/opphøyning på uføretrygd eller i trekk ?

Hvis det skal reduseres 8,1% for personlige skatte ytere fra tidligere,

og 11.3 % for selvstending næringsdrivende , har jeg blitt redusert mere en 11.3% som gjelder for næringsdrivende, reduksjonen har gått ned med over 13-14 % noe som er mye høyere en skatte og avgifts opplegget for 2015 viser.

Jeg hadde store problemer å leve på den satsen jeg hadde , og måtte låne tusenvis av kroner hver mnd. av familien......!

Jeg blir så KVALM og SYK av dette at jeg bare går å legger meg.

"omstillingen som ingen uføretrygdede skal tape på"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så KVALM og SYK av dette at jeg bare går å legger meg.

"omstillingen som ingen uføretrygdede skal tape på"

Har du prøvd å legge inn tallene dine i skatteberegningsprogrammet til skatteetaten?

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skattekort-og-forskuddsskatt/Skatteberegning/Skatteberegning-for-skattekort-for-inntektsaret-2015/

Kanskje du har for høyt skattetrekk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mer :) Har til vanlig fått 13 000 og noe, nå fikk jeg litt over 15 000!

Er 100% ung ufør :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens..... ! Jeg har fått over 1800 kr MINDRE ! gått helt fra 14700 ned til 12900 !

INFO : Trygdeavgift:

trygdeavgiften for 2014 er 8,2% for personlige skattytere og 11,4% for selvstendig næringsdrivende.

På pensjonsinntekt betales det 5,1%.

Reduksjonen fører til at trygdeavgiften for personlige skattytere reduseres til henholdsvis 8,1 % for personlige skattytere og 11,3 % for selvstendig næringsdrivende.

Men.... min nedgang har vert på over 13-14% :((((((((((((((((((((((

jeg hadde skaffefritak på pensjonen med 0 % skatt pga jeg levde på minste satsen 2g og pga hva jeg har tjent eller ikke tjent de sister 20 åra.

dette må vere feil oppsats/opphøyning på uføretrygd eller i trekk ?

Hvis det skal reduseres 8,1% for personlige skatte ytere fra tidligere,

og 11.3 % for selvstending næringsdrivende , har jeg blitt redusert mere en 11.3% som gjelder for næringsdrivende, reduksjonen har gått ned med over 13-14 % noe som er mye høyere en skatte og avgifts opplegget for 2015 viser.

Jeg hadde store problemer å leve på den satsen jeg hadde , og måtte låne tusenvis av kroner hver mnd. av familien......!

Jeg blir så KVALM og SYK av dette at jeg bare går å legger meg.

"omstillingen som ingen uføretrygdede skal tape på"

Folkens..... ! Jeg har fått over 1800 kr MINDRE ! gått helt fra 14700 ned til 12900 !

INFO : Trygdeavgift:

trygdeavgiften for 2014 er 8,2% for personlige skattytere og 11,4% for selvstendig næringsdrivende.

På pensjonsinntekt betales det 5,1%.

Reduksjonen fører til at trygdeavgiften for personlige skattytere reduseres til henholdsvis 8,1 % for personlige skattytere og 11,3 % for selvstendig næringsdrivende.

Men.... min nedgang har vert på over 13-14% :((((((((((((((((((((((

jeg hadde skaffefritak på pensjonen med 0 % skatt pga jeg levde på minste satsen 2g og pga hva jeg har tjent eller ikke tjent de sister 20 åra.

dette må vere feil oppsats/opphøyning på uføretrygd eller i trekk ?

Hvis det skal reduseres 8,1% for personlige skatte ytere fra tidligere,

og 11.3 % for selvstending næringsdrivende , har jeg blitt redusert mere en 11.3% som gjelder for næringsdrivende, reduksjonen har gått ned med over 13-14 % noe som er mye høyere en skatte og avgifts opplegget for 2015 viser.

Jeg hadde store problemer å leve på den satsen jeg hadde , og måtte låne tusenvis av kroner hver mnd. av familien......!

Jeg blir så KVALM og SYK av dette at jeg bare går å legger meg.

"omstillingen som ingen uføretrygdede skal tape på"

du skriver at du hadde problemer med å leve av det du hadde før, og måtte lpne tusenvis av kr hver med av familien. Hvordan kan du låne penger når du ikke har penger å leve av, langt mindre å betale tilbake?

Så nå når du får mindre, må du da låne enda mer hver mnd?

Og hvordan kan noen gi deg lån, når du ikke klarer deg til vanlig?

Anonymous poster hash: a419c...fbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mer :) Har til vanlig fått 13 000 og noe, nå fikk jeg litt over 15 000!

Er 100% ung ufør :)

Da har du skattet mye tidligere år, for 13000 utbetalt i mnd for ung uføre er lite med de gamle satsene, så da må du ha hatt veldig høy skatt i fjor.

Anonymous poster hash: 8e209...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister 2500 i måneden

:grine:

Anonymous poster hash: 208b5...7a6


Anonymous poster hash: 208b5...7a6



Anonymous poster hash: 208b5...7a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du skattet mye tidligere år, for 13000 utbetalt i mnd for ung uføre er lite med de gamle satsene, så da må du ha hatt veldig høy skatt i fjor.

Anonymous poster hash: 8e209...433

Jeg har vel skattet 21%, tror jeg :) Valgte å gjøre det slik da jeg klarer meg med det jeg fikk, og da var det litt tryggere vedrørende restskatt! Etter de nye reglene kom, skatter jeg 30% :) Så ble egentlig ganske overrasket når jeg så jeg hadde fått mer i lønn! Men jeg fant jo fort ut at jeg nå får mer utbetalt før brutto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du skriver at du hadde problemer med å leve av det du hadde før, og måtte lpne tusenvis av kr hver med av familien. Hvordan kan du låne penger når du ikke har penger å leve av, langt mindre å betale tilbake?

Så nå når du får mindre, må du da låne enda mer hver mnd?

Og hvordan kan noen gi deg lån, når du ikke klarer deg til vanlig?

Anonymous poster hash: a419c...fbf

Jeg må selge alt jeg eier og har ... !! og flytte til et U land for å klare å level på disse satsene , fatter du dette ?????????????????????? lån fra familie ja ..... det bygger seg opp og opp , min familie regner ikke med de skal få pengene tilbake og ser på dette som å "hjelpe" meg ikke å låne til meg , men jeg vil ikke nedgraves på en slik måte at jeg får penger fra folk uten å betale tilbake , så allt de MÅ hjelpe meg med hver bidige mnd. ser jeg på som LÅN og kommer til å betale ned allt jeg har lånt litt om litt slik at jeg i det minste har noe verdighet og respekt igjen her i livet. Bil og Hus må selges og jeg blir presset til å flytte fra norge pga dette .

Endret av Julekaker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prop. 130L og 66L (siste under Solberg) forandrer ikke på trygden folk skal få. Så denne forandringen som gjør at folk får mindre må være noe H og FrP har gjort på bakrommet.



Anonymous poster hash: 879d1...8ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk mer :) Har til vanlig fått 13 000 og noe, nå fikk jeg litt over 15 000!

Er 100% ung ufør :)

Er dette netto eller brutto utbetalt? :)

Anonymous poster hash: 0f5dc...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å legge inn tallene dine i skatteberegningsprogrammet til skatteetaten?

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skattekort-og-forskuddsskatt/Skatteberegning/Skatteberegning-for-skattekort-for-inntektsaret-2015/

Kanskje du har for høyt skattetrekk?

Miste sats skatte trekk for alle uansett er 29% , det er det jeg har blitt trukket , så hvis det er noe galt her så er den satsen som er blitt HEVET for LITE i forhold til skatteprosenten , fatter ? det har ingen ting med hva du sier å gjøre , ellers takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miste sats skatte trekk for alle uansett er 29% , det er det jeg har blitt trukket , så hvis det er noe galt her så er den satsen som er blitt HEVET for LITE i forhold til skatteprosenten , fatter ? det har ingen ting med hva du sier å gjøre , ellers takk for hjelp.

Skattetrekket er individuelt. Personlig skatter jeg nå 22% av min uføretrygd, og dette vil sende meg omtrent i null ved selvangivelsen 2015.

Ta en prøveavregning og se om du har riktig skattetrekk.

Endret av zellica
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...