Maleficenta Skrevet 28. januar 2015 #641 Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) Du svarer ikke på det jeg spør om men forlanger at jeg skal svare deg. Interessant. Nå gidder jeg ikke gå gjennom hele tråden, men på en av de første sidene skrev du at katter var som barn. Jeg syns personlig det er litt kunnskapsløst å si at katter er som barn. Og joda, du kan sikkert NOE om katter. Som jeg skrev i sted. Anonymous poster hash: e0d7f...495 Jeg spurte først. Ditt mehe. Kan du lese? Jeg mente at de forstår like lite som et barn. Man kan ikke gi de voksne egenskaper og forvente at de skal forstå ting voksne MENNESKER firstår og på den måten er de som barn. De må oppdras. Det var det jeg mente. Og kun pga det så kan jeg ikke katt. Akkurat som du kan det du som bare har eid hund? Jeg vet ihvertfall mer enn deg om katt Endret 28. januar 2015 av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #642 Del Skrevet 28. januar 2015 Kattebæsj er faktisk farlig å spise. Anonymous poster hash: e0d7f...495 Og absolutt alt annet en unge stapper i kjeften er helt ok? Fks hundebæsj? Vent litt, ingen unger har noen gang spist hundebæsj, og ikke kommer det til å skje heller, for alle hunder er så ansvarlige. Spesielt alle hundeeiere. Og hvis det skulle skje, så gjør det jo ingenting, for hundebæsj er helt ufarlig. Og hvis vi tar med ungen på fjellet så er det bare kattebæsj der og. Det fins jo ikke gårds- og ville dyr der:) Anonymous poster hash: 489be...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #643 Del Skrevet 28. januar 2015 Og absolutt alt annet en unge stapper i kjeften er helt ok? Fks hundebæsj? Vent litt, ingen unger har noen gang spist hundebæsj, og ikke kommer det til å skje heller, for alle hunder er så ansvarlige. Spesielt alle hundeeiere. Og hvis det skulle skje, så gjør det jo ingenting, for hundebæsj er helt ufarlig. Og hvis vi tar med ungen på fjellet så er det bare kattebæsj der og. Det fins jo ikke gårds- og ville dyr der:)Anonymous poster hash: 489be...e41 Nå er det vel svært få hunder som bæsjer i sandkassen til kidsa. Anonymous poster hash: e0d7f...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. januar 2015 #644 Del Skrevet 28. januar 2015 Lag et lokk over sandkassa da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #645 Del Skrevet 28. januar 2015 Jeg spurte først. Ditt mehe. Kan du lese? Jeg mente at de forstår like lite som et barn. Man kan ikke gi de voksne egenskaper og forvente at de skal forstå ting voksne MENNESKER firstår og på den måten er de som barn. De må oppdras. Det var det jeg mente. Og kun pga det så kan jeg ikke katt. Akkurat som du kan det du som bare har eid hund? Jeg vet ihvertfall mer enn deg om katt Mehe faktisk. Nok en gang, interessant. Vet du i det hele tatt hva det betyr? Hvordan kan jeg vite hva du mener? Jeg er ikke synsk. Har aldri påstått at jeg kan katt. Nå må du rulle inn. Jeg liker ikke katter, har heller ikke noe interesse av å kunne noe om de. Får det deg til å føle deg bedre at du kan mer enn meg om katt? Anonymous poster hash: e0d7f...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #646 Del Skrevet 28. januar 2015 Nå er det vel svært få hunder som bæsjer i sandkassen til kidsa. Anonymous poster hash: e0d7f...495 Åja, jeg visste ikke at unger bare leker i sandkassa. Og jeg burde jo ha forstått at det aldri havner noe annet ulumskheter enn kattebæsj i en sandkasse. Bortsett fra kattebæsj er sanda helt fin å spise! Spis det til middag ikke så mye næring men, kan være litt mer næring om den er krydra med loppebefengte fuglefjær, revepiss, blader og døde mus da.. Men det skjer jo ikke. Anonymous poster hash: 489be...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. januar 2015 #647 Del Skrevet 28. januar 2015 Mehe faktisk. Nok en gang, interessant. Vet du i det hele tatt hva det betyr? Hvordan kan jeg vite hva du mener? Jeg er ikke synsk. Har aldri påstått at jeg kan katt. Nå må du rulle inn. Jeg liker ikke katter, har heller ikke noe interesse av å kunne noe om de. Får det deg til å føle deg bedre at du kan mer enn meg om katt? Anonymous poster hash: e0d7f...495 Hvordab kan du ha belegg for å si at jeg ikke kan katt når du selv ikke kan noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #648 Del Skrevet 28. januar 2015 Åja, jeg visste ikke at unger bare leker i sandkassa. Og jeg burde jo ha forstått at det aldri havner noe annet ulumskheter enn kattebæsj i en sandkasse. Bortsett fra kattebæsj er sanda helt fin å spise! Spis det til middag ikke så mye næring men, kan være litt mer næring om den er krydra med loppebefengte fuglefjær, revepiss, blader og døde mus da.. Men det skjer jo ikke.Anonymous poster hash: 489be...e41 Helt seriøst, har barna dine spist hundebæsj? Anonymous poster hash: e0d7f...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #649 Del Skrevet 28. januar 2015 Hvordab kan du ha belegg for å si at jeg ikke kan katt når du selv ikke kan noe? Jeg kan noe om katt. Anonymous poster hash: e0d7f...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #650 Del Skrevet 28. januar 2015 Hvordab kan du ha belegg for å si at jeg ikke kan katt når du selv ikke kan noe? Men hvorfor kaller du meg et mehe? Anonymous poster hash: e0d7f...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #651 Del Skrevet 28. januar 2015 Kattene vi har i dag, er ofte innavl, i tillegg til at det ikke finnes noen form for naturlig utskillelse av dyr som er for dumme til å overleve selv, så instinkter som å grave ned bæsjen sin, er borte hos en god del katter, fordi individene som ikke forstår å grave ned dritten sin, har fått formere seg fritt, og dermed arva de dårlige genene sine videre, istedenfor å ha bli spist av råvdyrene. Nei, de fleste katter som ikke graver ned bæsjen sin er ukastrerte katter som fortvilt prøver å holde på reviret sitt (som gjerne også innbefatter hagen til folk) ved å legge igjen sine mest potente visittkort. Kastrerte katter har mindre revir og har som oftest lite behov for å markere revir, og dermed er sjansen mye mindre for at de lar bæsjen ligge. Dermed kunne mye av problemet ha vært redusert kraftig dersom folk hadde sluttet å være så vrange på å kastrere kattene sine. Når man leser denne tråden ser man jo et tydelig eksempel på at de samme late, gniene og vrange folkene faktisk ødelegger for oss katteeiere som prøver å ta hensyn. Ukastrerte katter skal ikke gå fritt ute men det er det nok av katteeiere som driter i. Katter foretrekker også naturlig nok å gjøre fra seg på et sted der det er greit å grave, og plener er ikke veldig god egnet da de gjerne er ganske hardpakket. Jeg skjønner mer problemet med bæsj i blomsterbed enn midt på plena, da blomsterbed er den perfekte kattedo med sin løse jord og et svært populært sted for alle katter å gjøre i fra seg. Det mange katteeiere ikke tenker over er at manglende hygiene som å ikke grave ned bæsjen etter seg, faktisk kan være et adferdsproblem som kommer av at katten er tatt for tidlig i fra moren sin. De har ikke lært det, rett og slett. Mange folk avler fritt på kattene sine og gir dem bort til Gud og hvermann i 6-8 ukers alder. Vips, har man en haug katter med aferdsproblemer som skaper trøbbel både for eiere og naboer. i tillegg får man overflod av katter, inkludert ukastrerte streifkatter med eller uten eiere. Det finnes en ting som er verre enn sytete kattehatere og det er uansvarlige katteeiere som ikke gidder å sette seg inn i hva det innebærer å ha katt. Anonymous poster hash: 5bea6...e42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. januar 2015 #652 Del Skrevet 28. januar 2015 Jeg kan noe om katt. Anonymous poster hash: e0d7f...495 Du sa du ikke kunne noe om katt eller ikke hadde interesse av å vite om de heller. Slutt å snakk imot deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #653 Del Skrevet 28. januar 2015 Du sa du ikke kunne noe om katt eller ikke hadde interesse av å vite om de heller. Slutt å snakk imot deg selv Jeg skrev at jeg ikke hadde interesse av å kunne noe om de. Men selvsagt kan jeg litt om katt, det kan vel alle. Men hvorfor er jeg et mehe? Anonymous poster hash: e0d7f...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. januar 2015 #654 Del Skrevet 28. januar 2015 Jeg skrev at jeg ikke hadde interesse av å kunne noe om de. Men selvsagt kan jeg litt om katt, det kan vel alle. Men hvorfor er jeg et mehe?Anonymous poster hash: e0d7f...495 Fordi du bare leser en setning og blåser det ut av proporsjoner. Alle kan ikke litt om katt. Noen kan ingenting. Det er en grunn til mye dårlig dyrehold. Folk tror så mye fjernt om katter. Noen tror at en katt bør få ett kattekull før det steriliseres noe som bare er bs. Abdre tror de bare kan dra fra katten og reise i ukesvis på ferie for katter liksom er så selvstendige som også er bs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donand Skrevet 28. januar 2015 #655 Del Skrevet 28. januar 2015 Kattebæsj er faktisk farlig å spise. Anonymous poster hash: e0d7f...495 All bæsj er farlig å spise som så mange andre ting man finner i naturen. Konklusjon: Pass på at unger ikke plukker opp ting fra sandkassa eller bakken og putter det i munn. Når det er sagt er det vel svært få unger som faktisk har dødd av hverken kattebæsj eller annnet de har funnet og spist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. januar 2015 #656 Del Skrevet 28. januar 2015 All bæsj er farlig å spise som så mange andre ting man finner i naturen. Konklusjon: Pass på at unger ikke plukker opp ting fra sandkassa eller bakken og putter det i munn. Når det er sagt er det vel svært få unger som faktisk har dødd av hverken kattebæsj eller annnet de har funnet og spist. Unger som er så små at de putter ting i munnen kan jo ikke etterlates i en sandkasse uten tilsyn uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #657 Del Skrevet 28. januar 2015 Fordi du bare leser en setning og blåser det ut av proporsjoner. Alle kan ikke litt om katt. Noen kan ingenting. Det er en grunn til mye dårlig dyrehold. Folk tror så mye fjernt om katter. Noen tror at en katt bør få ett kattekull før det steriliseres noe som bare er bs. Abdre tror de bare kan dra fra katten og reise i ukesvis på ferie for katter liksom er så selvstendige som også er bs Og derfor kaller du meg tilbakestående? Hva gir deg rett til det? Anonymous poster hash: e0d7f...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. januar 2015 #658 Del Skrevet 28. januar 2015 Og derfor kaller du meg tilbakestående? Hva gir deg rett til det? Anonymous poster hash: e0d7f...495 Beklager at jeg kalte deg det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #659 Del Skrevet 28. januar 2015 Beklager at jeg kalte deg det da. Takk Anonymous poster hash: e0d7f...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 28. januar 2015 #660 Del Skrevet 28. januar 2015 Uhm, fordi de er rovdyr og trenger å være ute? Norsk skogskatt er forøvrig en egen katterase, jeg tror du mener vanlig huskatt. Og jeg som katteeier vil gjerne si med en gang at jeg lar mine katter være ute fordi de elsker å jage mus og fugler. Godta det eller flytt. I Norge har vi 4 rovdyr: ulv, bjørn, jerv og gaupe. Det er åpnet for jakt på rovdyr, men om jeg og andre som er dritt lei av kattemøkk og riper i lakken skyter kattefaenene deres så blir det vel jubalon. Jeg likte deg jeg, Fame... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå