Gå til innhold

Har uføre rett til å kose seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange av de som er i jobb vil utrydde oss som får hjelp av nav eller er uføre. Vi kan ikke kose oss vi. Vi må lide så de sjalu skrikerungene i jobb får fred i sjela si.

Du bør jo bare gå veldig stille i døra, da du er en snylter. Buhu...jeg orker ikke jobbe for folk er så kjipe mot meg....Come on. Det handler ikke om verken sjalusi eller fred i sjelen, men irritasjon over at du snylter på andres inntekt.

Uføre er en helt annen sak. De er faktisk for syke til å jobbe. De skal selvfølgelig kose seg de dagene de har overskudd til å gjøre annet enn å kjenne på smerter og sykdom.

Anonymous poster hash: 632d3...cc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør jo bare gå veldig stille i døra, da du er en snylter. Buhu...jeg orker ikke jobbe for folk er så kjipe mot meg....Come on. Det handler ikke om verken sjalusi eller fred i sjelen, men irritasjon over at du snylter på andres inntekt.

Uføre er en helt annen sak. De er faktisk for syke til å jobbe. De skal selvfølgelig kose seg de dagene de har overskudd til å gjøre annet enn å kjenne på smerter og sykdom.

Anonymous poster hash: 632d3...cc9

Jeg hadde ikke fått penger fra NAV, (de er ikke så trangsynte at de gir hvem som helst penger på det navkontoret jeg går på) hvis det ikke hadde vert en grunn. Dumme sjalu skrikerunge! Det er akkurat det du er. Alle som ikke er som DEG er snyltere i dine øyner. Heldigvis hører ikke NAV på deg. Er du så sjalu så får du slutte i jobben din og få fra nav du også. Men du bør ha en GRUNN. Sykdom. Fysisk eller psykisk.

Endret av Tissefant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis uføre klager:

De skal være glade for at de får noe!

Hvis uføre forteller om noe godt:

De fortjener ikke trygden, de har det for godt!

Anonymous poster hash: 5ced0...c7a

Haha sign! I følge veldig mange, så har ikke uføre rett til å kose seg i det hele tatt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig ???? Virkelig?

Selvfølgelig skal ung uføre/ uføre få kose seg så mye de vil, uten at "forståsegpåere" tar seg den såkalte friheten å mobbe de som er ung ufør/uføre. Skam dere !!!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre en av dem som har noen sykdommer som setter meg ut av spill. Jeg har prøvd utallige arbeidsplasser og hver eneste gang med et tynnslitt håp om at det skulle funke!
Var jeg heldig funka det noen uker, men da var jeg sengeliggende når jeg kom hjem og ble liggende til neste arbeidsdag. Hvor jeg dag for dag presterte dårligere fordi kroppen svikta.

Smerter 24/7, avhengig av medisiner resten av livet. Ja, for uten medisiner er jeg så heldig at jeg risikerer full organsvikt.

Likevel koser jeg meg, jeg nyter livet. Riktignok ble det ikke som jeg hadde tenkt, men selv om jeg er syk har jeg et liv jeg vil leve!

Jeg har også noen gode dager, hvor jeg kan klare å male noen planker på husveggen. De som ser dette tenker jo selvfølgelig at jeg ikke kan være særlig syk.
Men når de få plankene er malt, som jeg da kanskje også har brukt noen timer på å få malt, så er det ingen av dere bedrevitere som ser hvordan jeg har det etterpå.
Jeg klarer knapt å snakke eller bevege meg, fordi jeg er sliten og smertene intense. Jeg kunne så klart latt være å malt de plankene og hatt det bedre, men jeg som de fleste andre i min situasjon ønsker også å føle at vi har noe å bidra med.
Ja så ligger jeg nede for telling i flere uker etterpå, men det er verdt det. Jeg har fått kost meg, følt meg nyttig noen skarve timer.

Beklager om dette provoserer dere friske, beklager om den skarve stunden jeg fikk i arbeidslivet ikke ble skattet nok, jeg prøvde, men jeg feilet.

Jeg koser meg hver dag, uten dårlig samvittighet. Jeg er for opptatt med å være takknemmelig for hver dag jeg faktisk får lov til å stå opp og leve!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre en av dem som har noen sykdommer som setter meg ut av spill. Jeg har prøvd utallige arbeidsplasser og hver eneste gang med et tynnslitt håp om at det skulle funke!

Var jeg heldig funka det noen uker, men da var jeg sengeliggende når jeg kom hjem og ble liggende til neste arbeidsdag. Hvor jeg dag for dag presterte dårligere fordi kroppen svikta.

Smerter 24/7, avhengig av medisiner resten av livet. Ja, for uten medisiner er jeg så heldig at jeg risikerer full organsvikt.

Likevel koser jeg meg, jeg nyter livet. Riktignok ble det ikke som jeg hadde tenkt, men selv om jeg er syk har jeg et liv jeg vil leve!

Jeg har også noen gode dager, hvor jeg kan klare å male noen planker på husveggen. De som ser dette tenker jo selvfølgelig at jeg ikke kan være særlig syk.

Men når de få plankene er malt, som jeg da kanskje også har brukt noen timer på å få malt, så er det ingen av dere bedrevitere som ser hvordan jeg har det etterpå.

Jeg klarer knapt å snakke eller bevege meg, fordi jeg er sliten og smertene intense. Jeg kunne så klart latt være å malt de plankene og hatt det bedre, men jeg som de fleste andre i min situasjon ønsker også å føle at vi har noe å bidra med.

Ja så ligger jeg nede for telling i flere uker etterpå, men det er verdt det. Jeg har fått kost meg, følt meg nyttig noen skarve timer.

Beklager om dette provoserer dere friske, beklager om den skarve stunden jeg fikk i arbeidslivet ikke ble skattet nok, jeg prøvde, men jeg feilet.

Jeg koser meg hver dag, uten dårlig samvittighet. Jeg er for opptatt med å være takknemmelig for hver dag jeg faktisk får lov til å stå opp og leve!

Dette er et godt poeng.

De arbeidsføre nevner ofte hvor viktig det er med mestringsfølelse i jobben de gjør og selvfølgelig i livet ellers også.

For en ufør kan det å male noen planker eller plante litt i hagen være nok til at personen da føler mestring. "Jeg er syk, men i dag greide jeg jammen å plante ferdig bedet"

Dessverre blir den plantende personen sett av slitne arbeidstakere på vei hjem fra jobb, og blir da stemplet som en snyltende jævel som jaggu er frisk nok til å kose seg i hagen. Arbeidstakeren er for sliten til å få tatt plantingen sin den dagen også...

Man ser her at det skal veldig lite til for at folk får feil inntrykk, og ofte er det kanskje slik at man VIL ha feil inntrykk også. Man er sliten etter jobb, irritabel og trenger å hevde seg litt i sitt eget hode. Det går da utover den trygdede. At dette stemmer er fakta, da jeg har sett flere titalls innlegg her inne om akkurat dette. Den uføre, snyltende naboen som maler huset eller jobber i hagen..

Anonymous poster hash: 3317f...ad5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem har bestemt at det er greit å mobbe/hetse ung ufør/uføre slik at dem selv skal føle seg bedre. Noen kjenner noen som kjenner andre der de svindler. Sånn er det bare.

Hvis noen virkelig vil gå ned opp mot 200.000kr'isj, kanskje enda mer eller mindre, bli sett på som en snylter,Naver, innom lege, sykehus uendelig mange ganger, prøver, etc.. men forstå meg rett..

Det at andre er misunnelig på den tilværelsen fremfor fast jobb, sosial krets osv,,? Det er de eldre, uføre og syke som blir en Byrde i samfunnet,, jo forde de trenger eller har krav på ett verdig liv også ØKONOMISK.. Mobbere/heteste/forståsegpåere er regelrett frekk som kan uttale seg på den måten. Jeg skulle virkelig gitt mye for en fast 100% stilling og god økonomi.. Vi har samme utgifter som andre og da er det krone-telling hvis man skal unne seg ett bedre måltid på en restaurant. Det er dyrt +++ ekstra utgifter både helsemessig og skattemessig. Vi kan heller få ros for at vi greier oss på fattiggrensen, og at vi prøver å være oss selv!! Innimellom de dårlige dagene.

Dere vet ikke hvorfor eller på hvilket grunnlag mennesker blir syke/ung ufør/ufør. Har dere spurt de dere hetser/mobber hvorfor? Lite tyder på det..

Skulle da bare mangle at ikke vi kan gå i fine klær, fikse hår og negler (dere vet ikke om vi har spart eller fått i det gave) vi

Må da også Føle at vi er normale hvis man kan si det.. Dere vet kun at man er syk/ung ufør/ ufør!

Selv om noen bilister kjører for fort, blir ikke alle tatt som råkjørere!

Tenk dere om!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel nettopp på grunn av slike som deg, at dere uføre har fått ett sånt rykte... et eller annet sted har jo denne "oppfattelsen" oppstått. gla på vegne av storsamfunnet at folk er såpass kritisk..

jeg mener at alle kan gjøre noe... i større eller mindre grad.... men det er menneskelig å velge minste motstads vei.. men da kan du heller ikke kreve din rett... det er no min mening.

husk det er ingen menneskerett å kunne dra til syden, men som arbeidstaker, har du en rettighet å ha ferie.kjenner mange som jobber liver av seg og likevel ikke kan dra på ferie pga store utgifter og barn...

På grunn av "slike som meg"? Jeg skulle gjerne ha jobba jeg, og har jobba i mange år også, holdt faktisk på å ta livet av meg selv fordi jeg nekta å slutte i jobben selv om kroppen min gikk til helvete. Minste motstands vei? Tror du det er LETT å få støtte fra nav? Tror du jeg VIL sitte i denne jævla situasjonen og føle meg som en byrde for samfunnet? tror du jeg synes det er morsomt å telle hver jævla krone for å finne ut om jeg har råd til å dra på kino med venner en kveld fordi jeg holder på å gå på veggen av å være isolert fra samfunnet? Tror du jeg synes det er gøy å tenke på alt det jeg kunne ha gjort hvis jeg bare hadde mulighet? Ville du, som arbeidsgiver ha ansatt meg hvis jeg fortalte at jeg aldri veit hvilke dager jeg er frisk nok til å jobbe på? Jeg er ikke ufør - enda, jeg er relativt ung, og håper at vi skal finne noe som i det minste kan holde symptomene mine relativt stabile, sånn at jeg kanskje har en sjanse til å komme meg ut i arbeid igjen. Men en del av det å få sykdommen min stabil på er ved å holde det mentale ved like, for tro det eller ei, fysisk og psykisk sykdom går veldig hånd i hånd. Blir du først sengeliggende på grunn av noe fysisk over lengre tid vil det gå utover det mentale, og har det først satt seg i hodet så vil ikke nødvendigvis det fysiske blir så veldig mye bedre akkurat. Så ja, jeg reiste ut av landet, jeg tok en ferie for å få alt på avstand, jeg gjorde et forsøk på å reparere meg selv sånn at jeg kanskje har en mulighet til å få tilbake livet mitt, og det var helt fantastisk godt, og helt ærlig? Etter all den dritten jeg har vært gjennom de siste 10 årene så FORTJENTE jeg det!

Anonymous poster hash: 38038...374

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du slik om jødehat også? At på en eller annen måte har disse holdningene oppstått, og at det har noe med jødene som gruppe å gjøre?

Anonymous poster hash: 9ae08...2bb med

med all respekt, dette er på grensen til å være uintelligent .. .håpløs, irrelevant og tåpelig sammeligning, nesten så e ikke gidd kommentere.. hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av "slike som meg"? Jeg skulle gjerne ha jobba jeg, og har jobba i mange år også, holdt faktisk på å ta livet av meg selv fordi jeg nekta å slutte i jobben selv om kroppen min gikk til helvete. Minste motstands vei? Tror du det er LETT å få støtte fra nav? Tror du jeg VIL sitte i denne jævla situasjonen og føle meg som en byrde for samfunnet? tror du jeg synes det er morsomt å telle hver jævla krone for å finne ut om jeg har råd til å dra på kino med venner en kveld fordi jeg holder på å gå på veggen av å være isolert fra samfunnet? Tror du jeg synes det er gøy å tenke på alt det jeg kunne ha gjort hvis jeg bare hadde mulighet? Ville du, som arbeidsgiver ha ansatt meg hvis jeg fortalte at jeg aldri veit hvilke dager jeg er frisk nok til å jobbe på? Jeg er ikke ufør - enda, jeg er relativt ung, og håper at vi skal finne noe som i det minste kan holde symptomene mine relativt stabile, sånn at jeg kanskje har en sjanse til å komme meg ut i arbeid igjen. Men en del av det å få sykdommen min stabil på er ved å holde det mentale ved like, for tro det eller ei, fysisk og psykisk sykdom går veldig hånd i hånd. Blir du først sengeliggende på grunn av noe fysisk over lengre tid vil det gå utover det mentale, og har det først satt seg i hodet så vil ikke nødvendigvis det fysiske blir så veldig mye bedre akkurat. Så ja, jeg reiste ut av landet, jeg tok en ferie for å få alt på avstand, jeg gjorde et forsøk på å reparere meg selv sånn at jeg kanskje har en mulighet til å få tilbake livet mitt, og det var helt fantastisk godt, og helt ærlig? Etter all den dritten jeg har vært gjennom de siste 10 årene så FORTJENTE jeg det!

ære være deg for deg...:) som sagt, det er veldig beklagerlig og synd at noen få ødelegger for en såpass stor gruppe...som alle andre gruoper, finnes det unntak. ikke meninga å generalisere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har bestemt at det er greit å mobbe/hetse ung ufør/uføre slik at dem selv skal føle seg bedre. Noen kjenner noen som kjenner andre der de svindler. Sånn er det bare.

Hvis noen virkelig vil gå ned opp mot 200.000kr'isj, kanskje enda mer eller mindre, bli sett på som en snylter,Naver, innom lege, sykehus uendelig mange ganger, prøver, etc.. men forstå meg rett..

Det at andre er misunnelig på den tilværelsen fremfor fast jobb, sosial krets osv,,? Det er de eldre, uføre og syke som blir en Byrde i samfunnet,, jo forde de trenger eller har krav på ett verdig liv også ØKONOMISK.. Mobbere/heteste/forståsegpåere er regelrett frekk som kan uttale seg på den måten. Jeg skulle virkelig gitt mye for en fast 100% stilling og god økonomi.. Vi har samme utgifter som andre og da er det krone-telling hvis man skal unne seg ett bedre måltid på en restaurant. Det er dyrt +++ ekstra utgifter både helsemessig og skattemessig. Vi kan heller få ros for at vi greier oss på fattiggrensen, og at vi prøver å være oss selv!! Innimellom de dårlige dagene.

Dere vet ikke hvorfor eller på hvilket grunnlag mennesker blir syke/ung ufør/ufør. Har dere spurt de dere hetser/mobber hvorfor? Lite tyder på det..

Skulle da bare mangle at ikke vi kan gå i fine klær, fikse hår og negler (dere vet ikke om vi har spart eller fått i det gave) vi

Må da også Føle at vi er normale hvis man kan si det.. Dere vet kun at man er syk/ung ufør/ ufør!

Selv om noen bilister kjører for fort, blir ikke alle tatt som råkjørere!

Tenk dere om!!

sant så sant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig ???? Virkelig?

Selvfølgelig skal ung uføre/ uføre få kose seg så mye de vil, uten at "forståsegpåere" tar seg den såkalte friheten å mobbe de som er ung ufør/uføre. Skam dere !!!

unnskyld meg, men dette mobbe begrepet syns jeg har tatt litt av... vet du definisjonen av ordet mobbing.? det jeg prøver å få frem her er et kritisk synspunkt, en mening /synsing ovenfor en gruppe mennesker. jeg har ikke snakket ned enkelt personer over lang tid, jeg er ikke fysisk, (eller psykisk) og jeg henger ikke ut enkelt personer. såpass må dere som gruppe kunne tåle... å ta på seg noen kritiske briller iblant, er bare sunt...det fører til fremgang og progresjon...forandringer.. lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

unnskyld meg, men dette mobbe begrepet syns jeg har tatt litt av... vet du definisjonen av ordet mobbing.? det jeg prøver å få frem her er et kritisk synspunkt, en mening /synsing ovenfor en gruppe mennesker. jeg har ikke snakket ned enkelt personer over lang tid, jeg er ikke fysisk, (eller psykisk) og jeg henger ikke ut enkelt personer. såpass må dere som gruppe kunne tåle... å ta på seg noen kritiske briller iblant, er bare sunt...det fører til fremgang og progresjon...forandringer.. lykke til...

Dan Olweu`s definisjon på mobbing:

Mobbing er når en viss person gjentatte ganger over en viss tid blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere personer. Det er en viss ubalanse i styrkeforholdet. Den som blir utsatt for de negative handlingene, har problemer med å forsvare seg og er ofte nesten hjelpesløs ovenfor den eller dem som plager han eller henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ære være deg for deg... :) som sagt, det er veldig beklagerlig og synd at noen få ødelegger for en såpass stor gruppe...som alle andre gruoper, finnes det unntak. ikke meninga å generalisere...

Ikke meninga å generalisere, det er jo nettop det du gjør. I det innlegget jeg siterte gikk du ut i fra at jeg var en av de som snylter på staten bare fordi jeg skrev at jeg reiste til syden. Du unngikk glatt det faktum at du ikke har noensomhelst kunnskap om hverken meg eller situasjonen utover det du leste i innlegget, og selv der påpekte jeg jo at jeg er sjuk og at jeg fikk reisa i gave. De som ødelegger for oss er like mye alle de som automatisk går ut i fra at folk på nav snylter, de som generaliserer og drar alle under en kam, sånn som du gjorde..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

med all respekt, dette er på grensen til å være uintelligent .. .håpløs, irrelevant og tåpelig sammeligning, nesten så e ikke gidd kommentere.. hvor gammel er du?

Personangrep er mer uintellegent enn et helt relevant, retorisk spørsmål oh det å trekkepsraleller mellom to delvis like fenomener, Kan ikke se at du svarte på spørsmålet mitt. Men du skal få en ny sjanse;

Du mener uføre har skyld i at en del folk har dårlige holdninger til dem. Så jeg gjentar:

Tenker du slik om jødehat også? At på en eller annen måte har disse holdningene oppstått, og at det har noe med jødene som gruppe å gjøre?

Anonymous poster hash: 9ae08...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personangrep er mer uintellegent enn et helt relevant, retorisk spørsmål og det å trekke paralleller mellom to delvis like fenomener. Kan ikke se at du svarte på spørsmålet mitt. Men du skal få en ny sjanse;

Du mener uføre har skyld i at en del folk har dårlige holdninger til dem. Så jeg gjentar:

Edit, skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye debatt om uføre her inne for tiden. Lurer da på følgende:

Hvor mye kan uføre kose seg i hverdagen?

På mange av innleggene her inne, er det det reneste ramaskrik mot uføre. De er friske nok til å jobbe, de skulle hatt mye mindre i trygd, de skal ikke få reise noe sted og de bør snarest finne seg noe å gjøre.

Så, hvor mye er det tillatt for en ufør å kose seg i hverdagen? Før de seriøst må dra seg på jobb igjen siden de ikke er syke nok lengre?

Anonymous poster hash: 3317f...ad5

:laugh:

Syntes du tar opp et viktig tema og dette er virkelig noe som bør settes i et system.

Foreslår at regjeringen oppretter et utvalg som skal vurdere hvor mye kos en ufør skal få lov til å oppleve i løpet av en dag. Man kunne jo f.eks operere med en skala fra 1 til 10 og gi alle uføre en viss sum å forholde seg til hver uke la oss si 150 kosepoeng. En klem fra et barnebarn= 15 poeng, 2 timer strikking i sofaen 12, tue på kafe= 75. Så kunne dette rapporteres til NAV hver uke og har man gått over "kosekvoten" så må man jobbe.....

:hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug: .

Der har jeg brukt opp kosekvoten din :ler:

Anonymous poster hash: 997b4...c05

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:laugh: Syntes du tar opp et viktig tema og dette er virkelig noe som bør settes i et system. Foreslår at regjeringen oppretter et utvalg som skal vurdere hvor mye kos en ufør skal få lov til å oppleve i løpet av en dag. Man kunne jo f.eks operere med en skala fra 1 til 10 og gi alle uføre en viss sum å forholde seg til hver uke la oss si 150 kosepoeng. En klem fra et barnebarn= 15 poeng, 2 timer strikking i sofaen 12, tue på kafe= 75. Så kunne dette rapporteres til NAV hver uke og har man gått over "kosekvoten" så må man jobbe..... :hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug: . Der har jeg brukt opp kosekvoten din :ler:Anonymous poster hash: 997b4...c05

Apropos NAV;

http://ipad.dagbladet.no/2015/01/13/nyheter/innenriks/nav/37134734/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personangrep er mer uintellegent enn et helt relevant, retorisk spørsmål oh det å trekkepsraleller mellom to delvis like fenomener, Kan ikke se at du svarte på spørsmålet mitt. Men du skal få en ny sjanse;

Tenker du slik om jødehat også? At på en eller annen måte har disse holdningene oppstått, og at det har noe med jødene som gruppe å gjøre? Anonymous poster hash: 9ae08...2bb

Apropos NAV;

http://ipad.dagbladet.no/2015/01/13/nyheter/innenriks/nav/37134734/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...