Gå til innhold

Har uføre rett til å kose seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du svarer ikke på det jeg spør om, men linker til en artikkel om svindel av sosialhjelp. Hva faen har det med uføre å gjøre? Sosialhjelp er noe helt annet. De fleste uføre er syke. Det må dokumenteres i det vide og det brede før man får innvilget varig uføretrygd. Men jeg ser uansett at du ikke klarte å svare på spørsmålet.

Anonymous poster hash: 9ae08...2bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke fått penger fra NAV, (de er ikke så trangsynte at de gir hvem som helst penger på det navkontoret jeg går på) hvis det ikke hadde vert en grunn. Dumme sjalu skrikerunge! Det er akkurat det du er. Alle som ikke er som DEG er snyltere i dine øyner. Heldigvis hører ikke NAV på deg. Er du så sjalu så får du slutte i jobben din og få fra nav du også. Men du bør ha en GRUNN. Sykdom. Fysisk eller psykisk.

Slutt å dra sjalusikortet. Det er bare så oppbrukt og utrolig barnslig. Du skjønner virkelig ikke poenget. Du skriver her inne om hvorfor du er trygdet, og i mine øyne er dine grunner utrolig svake. Du kan ikke jobbe, men feste, ruse deg og herje rundt og ikke minst trene hver dag - det klarer du. Hvis du virkelig hadde giddet, hadde du klart å jobbe. Her er det nok mest vondt i viljen.

Folk som jobber er ikke sjalu, det må du bare ha klart for deg. Vi er bare lei av snyltere som ikke bidrar til noe som helst av verdiskapning i samfunnet.

Anonymous poster hash: 632d3...cc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å dra sjalusikortet. Det er bare så oppbrukt og utrolig barnslig. Du skjønner virkelig ikke poenget. Du skriver her inne om hvorfor du er trygdet, og i mine øyne er dine grunner utrolig svake. Du kan ikke jobbe, men feste, ruse deg og herje rundt og ikke minst trene hver dag - det klarer du. Hvis du virkelig hadde giddet, hadde du klart å jobbe. Her er det nok mest vondt i viljen.

Folk som jobber er ikke sjalu, det må du bare ha klart for deg. Vi er bare lei av snyltere som ikke bidrar til noe som helst av verdiskapning i samfunnet.

Anonymous poster hash: 632d3...cc9

Du vet INGENTING om meg og alt jeg sliter med så du kan holde kjeft. Hadde det ikke vært pga sjalusi så hadde ikke folk brydd seg. Rart de fleste ikke bryr seg men sånne som deg MÅ bry seg så jævlig? Tror du ikke jeg egentlig ville hatt en jobb jeg trives i? Det er ikke alt jeg skriver her inne, noe er litt for privat så du aner ikke hvorfor jeg får i fra nav. Jeg ruser meg ikke nå, jeg trener nesten hver dag for jeg TENKER PÅ KROPPEN MIN JEG VET DU! Viktig å se bra ut! Viktig å være sosial og gå ut å ha det gøy også. Man kan ikke sitte inne å visne bort selv om man ikke kan jobbe og sånne som deg vil vel at vi skal det!

Endret av Tissefant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet INGENTING om meg og alt jeg sliter med så du kan holde kjeft. Hadde det ikke vært pga sjalusi så hadde ikke folk brydd seg. Rart de fleste ikke bryr seg men sånne som deg MÅ bry seg så jævlig? Tror du ikke jeg egentlig ville hatt en jobb jeg trives i? Det er ikke alt jeg skriver her inne, noe er litt for privat så du aner ikke hvorfor jeg får i fra nav. Jeg ruser meg ikke nå, jeg trener nesten hver dag for jeg TENKER PÅ KROPPEN MIN JEG VET DU! Viktig å se bra ut! Viktig å være sosial og gå ut å ha det gøy også. Man kan ikke sitte inne å visne bort selv om man ikke kan jobbe og sånne som deg vil vel at vi skal det!

Vi vet det du selv har fortalt oss og det er jammen meg ikke så rent lite. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vet det du selv har fortalt oss og det er jammen meg ikke så rent lite. :fnise:

Nettopp!

Anonymous poster hash: 632d3...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dere var voksne mennesker jeg, i stedet for sitter dere bare å hakker på folk. Føler dere dere selv bedre av det?

Jeg har ikke fortalt hele livet på et nettsted. Jeg har fortalt litt ting som har skjedd, for å få råd fra VOKSNE FOLK!

Endret av Tissefant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dere var voksne mennesker jeg, i stedet for sitter dere bare å hakker på folk. Føler dere dere selv bedre av det?

Jeg har ikke fortalt hele livet på et nettsted. Jeg har fortalt litt ting som har skjedd, for å få råd fra VOKSNE FOLK!

Jeg hakker ikke på deg, at du er uføretrygdet kommer ikke som en bombe. Det er nok like greit med tanke på at din personlighet gjør deg antageligvis umulig å jobbe med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Er mye debatt om uføre her inne for tiden. Lurer da på følgende:

Hvor mye kan uføre kose seg i hverdagen?

På mange av innleggene her inne, er det det reneste ramaskrik mot uføre. De er friske nok til å jobbe, de skulle hatt mye mindre i trygd, de skal ikke få reise noe sted og de bør snarest finne seg noe å gjøre.

Så, hvor mye er det tillatt for en ufør å kose seg i hverdagen? Før de seriøst må dra seg på jobb igjen siden de ikke er syke nok lengre?

Anonymous poster hash: 3317f...ad5

Mange mennesker har sikkert en god del fordommer mot uføre som har sykdommer eller skader som vi tilsynelatende ikke ser med det blotte øye. I tillegg er det en del uføre som utnytter systemet og har bestemt seg på forhånd å bli ufør. Totalt ser ikke dette veldig bra ut og tror nok mange skjærer alle over en kam.

Ville du byttet livet ditt mot å være utenfor arbeidslivet, å være utenfor sosiale relasjoner, å ha fysiske eller psykiske begrensninger, å ha økonomiske begrensninger osv. Kan godt være at det høres flott ut å bare gå å slenge og motta lønn hver måned, men tipper det går over snart når man er selv i en situasjon hvor man blir ufør.

Når dette er sagt, så tror jeg oppriktig at mange uføre kunne fint klart seg i en eller annen for for arbeid, i en eller annen prosentvis stilling. Problemet er at arbeidslivet ikke ønsker dette. De ønsker ikke en person som tar telefonen noen få timer i uken, eller en som bare klarer å jobbe 2 timer hver dag. Arbeidslivet ønsker ikke personer som ikke kan yte 100%...

Dere som dessverre er ufør. Kos dere så mye som dere orker. Det er det ingen som har noe med. Dere velger selv hva dere gjør med deres egent liv, akkurat som alle oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mennesker har sikkert en god del fordommer mot uføre som har sykdommer eller skader som vi tilsynelatende ikke ser med det blotte øye. I tillegg er det en del uføre som utnytter systemet og har bestemt seg på forhånd å bli ufør. Totalt ser ikke dette veldig bra ut og tror nok mange skjærer alle over en kam.

Ville du byttet livet ditt mot å være utenfor arbeidslivet, å være utenfor sosiale relasjoner, å ha fysiske eller psykiske begrensninger, å ha økonomiske begrensninger osv. Kan godt være at det høres flott ut å bare gå å slenge og motta lønn hver måned, men tipper det går over snart når man er selv i en situasjon hvor man blir ufør.

Når dette er sagt, så tror jeg oppriktig at mange uføre kunne fint klart seg i en eller annen for for arbeid, i en eller annen prosentvis stilling. Problemet er at arbeidslivet ikke ønsker dette. De ønsker ikke en person som tar telefonen noen få timer i uken, eller en som bare klarer å jobbe 2 timer hver dag. Arbeidslivet ønsker ikke personer som ikke kan yte 100%...

Dere som dessverre er ufør. Kos dere så mye som dere orker. Det er det ingen som har noe med. Dere velger selv hva dere gjør med deres egent liv, akkurat som alle oss andre.

Akkurat det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg / dere som sliter på en eller annen måte, fysisk, eller mentalt. her skal der få noen anbefalt litteratur GRATIS; Les Erik Bertrand Larsen.

gå på nærmeste bibliotek og lån Erik Bertrand Larsen!!

http://solgunnsin.blogspot.no/2013/02/erik-bertrand-larssen-bli-best-med.html

http://tinesundal.blogspot.no/2013/10/helvetesuka-av-erik-bertrand-larssen.html

Lykke til!

Endret av vannm75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

til deg / dere som sliter på en eller annen måte, fysisk, eller mentalt. her skal der få noen anbefalt litteratur GRATIS; Les Erik Bertrand Larsen.

gå på nærmeste bibliotek og lån Erik Bertrand Larsen!!

http://solgunnsin.blogspot.no/2013/02/erik-bertrand-larssen-bli-best-med.html

http://tinesundal.blogspot.no/2013/10/helvetesuka-av-erik-bertrand-larssen.html

Lykke til!

Har lest Erik Bertrand Larsen. Dette er ikke for alle. Han hyller den amerikanske prestasjonskulturen som ikke bare er positiv. Psykologer og andre har også uttalt seg negativt om hans bok og metoder i "Helvetesuken". Det er sikkert mange nyttige tanker og innspill å finne i hans bøker, samt gode historier. Det kan absolutt være verdt å lese for mange av oss, og for like mange ikke. Det kommer an på hvem du er som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til deg / dere som sliter på en eller annen måte, fysisk, eller mentalt. her skal der få noen anbefalt litteratur GRATIS; Les Erik Bertrand Larsen.

gå på nærmeste bibliotek og lån Erik Bertrand Larsen!!

http://solgunnsin.blogspot.no/2013/02/erik-bertrand-larssen-bli-best-med.html

http://tinesundal.blogspot.no/2013/10/helvetesuka-av-erik-bertrand-larssen.html

Lykke til!

Les og bli frisk :)

Anonymous poster hash: 57331...0aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest Erik Bertrand Larsen. Dette er ikke for alle. Han hyller den amerikanske prestasjonskulturen som ikke bare er positiv. Psykologer og andre har også uttalt seg negativt om hans bok og metoder i "Helvetesuken". Det er sikkert mange nyttige tanker og innspill å finne i hans bøker, samt gode historier. Det kan absolutt være verdt å lese for mange av oss, og for like mange ikke. Det kommer an på hvem du er som person.

I korte trekk, mennesker har alltid minst to valg: som forteller mye om hvem du er. Hva og hvordan tillater du hjernen din og deg selv å tenke. Ønsker du en forandring må du begynne med deg selv...Spør deg selv;

1) Er du den som Velger du å stå opp når ringeklokka ringer om morran, eller velger du å ligge bare litt til.

2) når du våkner, velger du å fokusere på d negative, tenker du å nei, enda en tung kjedelig dag, eller idag ska e gjøre så godt e kan, i dag ska e på trening. Besøke en venn..

2) Velger du å stoppe innom butikken /bensin stasjonen for en sjokolade, eller pølse m brød, på tur hjem fra jobb, eller kjører du rett hjem for middag.

3) velger du å gjøre en ting halvveis eller gjør du det skikkelig første gang. F.eks treningsøkt.

4) velger du å å legge deg litt på sofaen, når du egentlig sku ha gått tur med hunden, eller tatt oppvasken?

5) velgere duå droppe tannpussen, for så å tenke, det er ikke så farlig,

6) velger du å sitte oppe 1/2 -1 t lengre om kvelden, når du egentlig sku lagt deg, fordi du skal tidlig opp på jobb dagen etter.

7) starter du morran med et hyggelig "morn" til de rundt deg, eller utstøter du bare et grynt, eller et sløvt "hei".

"Du er ute og går,/ trener, og når du selv tror og føler du er på ditt aller mest nedbrutt, og slitne, og det ikke er mer å hente, så kan du alltid gå i minst tretti minutter til"

Hilsen hobby psykologen,.. Hehe..

Endret av vannm75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hakker ikke på deg, at du er uføretrygdet kommer ikke som en bombe. Det er nok like greit med tanke på at din personlighet gjør deg antageligvis umulig å jobbe med.

Vel jeg liker å gjøre ting på min måte og liker lite at folk maser på meg så det må de godta på en jobb hvis de skal ha meg. Ellers må jeg bli sjef i en jobb. Det hadde vert noe for meg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I korte trekk, mennesker har alltid minst to valg: som forteller mye om hvem du er. Spør deg selv;

1) Er du den som Velger du å stå opp når ringeklokka ringer om morran, eller velger du å ligge bare litt til.

2) når du våkner, velger du å fokusere på d negative, tenker du å nei, enda en tung kjedelig dag, eller idag ska e gjøre så godt e kan, i dag ska e på trening. Besøke en venn..

2) Velger du å stoppe innom butikken /bensin stasjonen for en sjokolade, eller pølse m brød, på tur hjem fra jobb, eller kjører du rett hjem for middag.

3) velger du å gjøre en ting halvveis eller gjør du det skikkelig første gang. F.eks treningsøkt.

4) velger du å å legge deg litt på sofaen, når du egentlig sku ha gått tur med hunden, eller tatt oppvasken?

5) velgere duå droppe tannpussen, for så å tenke, det er ikke så farlig,

6) velger du å sitte oppe 1/2 -1 t lengre om kvelden, når du egentlig sku lagt deg, fordi du skal tidlig opp på jobb dagen etter.

Hilsen hobby psykologen,.. Hehe..

Dette er valg en kronisk syk tar hver dag;

1. Skal jeg være sosial eller rydde?

2. Trene i dag eller resulterer det at man er syk i morgen?

3. Hvis det ryddes i dag, orket man da besøk etterpå eller i morgen?

4. Hva er viktigst i dag av å handle, vaske, rydde, trene, sosial eller slappe av?

5. Hvor mye står på "timeplanen" denne uka? Kan noe tilføyes eller kan noe vente?

Hilsen realist.

Anonymous poster hash: 57331...0aa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er valg en kronisk syk tar hver dag;

1. Skal jeg være sosial eller rydde?

2. Trene i dag eller resulterer det at man er syk i morgen?

3. Hvis det ryddes i dag, orket man da besøk etterpå eller i morgen?

4. Hva er viktigst i dag av å handle, vaske, rydde, trene, sosial eller slappe av?

5. Hvor mye står på "timeplanen" denne uka? Kan noe tilføyes eller kan noe vente?

Hilsen realist.

Anonymous poster hash: 57331...0aa

Amen.

Anonymous poster hash: 77f41...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg liker å gjøre ting på min måte og liker lite at folk maser på meg så det må de godta på en jobb hvis de skal ha meg. Ellers må jeg bli sjef i en jobb. Det hadde vert noe for meg!

med den holdningen gjør du at du selv og andre uføre blir offer for flere slike innlegg.

Og du kaller deg tissefant. Du virker ganske umoden med en slik holdning, ikke klag dersom du ikke blir tatt seriøst da.

Er jobbene ikke gøy nok for deg? Leter du etter drømmejobben og nekter å jobbe før du får en som passer holdningen din perfekt?

Det er ikke gøy å bli maset på, stilt krav til som du ikke orker eller liker, stå opp klokken 6, kjeftet huden full av ustabile kunder, gjøre papirarbeid, rydde, sortere/pakke ut varer, være trøtt og sliten.. At man bare kan si at jobben ikke passer dine krav, og få penger da ingen jobb er god nok, synes jeg er så feil.

Anonymous poster hash: efb5d...f17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dere var voksne mennesker jeg, i stedet for sitter dere bare å hakker på folk. Føler dere dere selv bedre av det?

Jeg har ikke fortalt hele livet på et nettsted. Jeg har fortalt litt ting som har skjedd, for å få råd fra VOKSNE FOLK!

Du hakker på andre med å mene at de er sjalue, og forventer samtidig at andre skal behandle deg bra tilbake? Oh, the irony.

Mister perfect som aldri gjør noe galt, aldri gjør noe dumt, som alle bare er slemme mot. Dakkar liten, du får sitte hjemme og dynke deg i selvmedlidenhet. Always the victim

Anonymous poster hash: 77bdf...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...