AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #101 Del Skrevet 14. januar 2015 Vel jeg liker å gjøre ting på min måte og liker lite at folk maser på meg så det må de godta på en jobb hvis de skal ha meg. Ellers må jeg bli sjef i en jobb. Det hadde vert noe for meg! Greia med jobb er jo forventningene, og maset. Det vil du få som sjef også. En sjef har nemlig en sjef over deg, men med dine holdninger så skjønner jeg at du ikke holder lenge i jobb. Anonymous poster hash: 77bdf...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #102 Del Skrevet 14. januar 2015 I korte trekk, mennesker har alltid minst to valg: som forteller mye om hvem du er. Hva og hvordan tillater du hjernen din og deg selv å tenke. Ønsker du en forandring må du begynne med deg selv...Spør deg selv; 1) Er du den som Velger du å stå opp når ringeklokka ringer om morran, eller velger du å ligge bare litt til. 2) når du våkner, velger du å fokusere på d negative, tenker du å nei, enda en tung kjedelig dag, eller idag ska e gjøre så godt e kan, i dag ska e på trening. Besøke en venn.. 2) Velger du å stoppe innom butikken /bensin stasjonen for en sjokolade, eller pølse m brød, på tur hjem fra jobb, eller kjører du rett hjem for middag. 3) velger du å gjøre en ting halvveis eller gjør du det skikkelig første gang. F.eks treningsøkt. 4) velger du å å legge deg litt på sofaen, når du egentlig sku ha gått tur med hunden, eller tatt oppvasken? 5) velgere duå droppe tannpussen, for så å tenke, det er ikke så farlig, 6) velger du å sitte oppe 1/2 -1 t lengre om kvelden, når du egentlig sku lagt deg, fordi du skal tidlig opp på jobb dagen etter. 7) starter du morran med et hyggelig "morn" til de rundt deg, eller utstøter du bare et grynt, eller et sløvt "hei". "Du er ute og går,/ trener, og når du selv tror og føler du er på ditt aller mest nedbrutt, og slitne, og det ikke er mer å hente, så kan du alltid gå i minst tretti minutter til" Hilsen hobby psykologen,.. Hehe.. Det der er råd som ikke passer for dem som er syke på en eller annen måte som gir dem store begrensninger for hva de klarer å gjøre. Da må de velge det de klarer. At du poster dette i en tråd om uføre er ganske tåpelig. Anonymous poster hash: aeaa9...c27 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #103 Del Skrevet 14. januar 2015 Kos dere så mye dere vil Anonymous poster hash: 4d085...065 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2015 #104 Del Skrevet 14. januar 2015 Vel jeg liker å gjøre ting på min måte og liker lite at folk maser på meg så det må de godta på en jobb hvis de skal ha meg. Ellers må jeg bli sjef i en jobb. Det hadde vert noe for meg! Vel, du har en del modning igjen.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #105 Del Skrevet 14. januar 2015 Vel, du har en del modning igjen.. Det kan jo enhver lese ut av nicket hans.... Anonymous poster hash: 0d738...52a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #106 Del Skrevet 14. januar 2015 til deg / dere som sliter på en eller annen måte, fysisk, eller mentalt. her skal der få noen anbefalt litteratur GRATIS; Les Erik Bertrand Larsen. gå på nærmeste bibliotek og lån Erik Bertrand Larsen!! http://solgunnsin.blogspot.no/2013/02/erik-bertrand-larssen-bli-best-med.html http://tinesundal.blogspot.no/2013/10/helvetesuka-av-erik-bertrand-larssen.html Lykke til! Siden du bruker linker til noen bloggere, så tviler jeg sterkt på at dette virkelig er noe annet enn lett smørje for enkle sjeler. Anonymous poster hash: 0d738...52a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kili Skrevet 14. januar 2015 #107 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Det kan jo enhver lese ut av nicket hans....Anonymous poster hash: 0d738...52a Er dere kg kvinner aldri barnslige som ikke kan ha et morsomt nick en gang? D må være kjedelig å alltid være "voksen" hele tiden. Jeg hadde ikke klart d. Kan dere le av vitser og spøk? Eller er det for barnslig? Hva så om jeg har et barnslig nick? Jeg elsker å være barnslig jeg og er ikke redd for å vise d;) Endret 14. januar 2015 av Tissefant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kili Skrevet 14. januar 2015 #108 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Du hakker på andre med å mene at de er sjalue, og forventer samtidig at andre skal behandle deg bra tilbake? Oh, the irony. Mister perfect som aldri gjør noe galt, aldri gjør noe dumt, som alle bare er slemme mot. Dakkar liten, du får sitte hjemme og dynke deg i selvmedlidenhet. Always the victim Anonymous poster hash: 77bdf...8c9 Fra nå av skal jeg ignorere sånne tullinger som deg som ikke skjønner en dritt uansett hvor mye jeg forklarer. Det går bare ikke inn. "Voksne dame" Endret 14. januar 2015 av Tissefant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kili Skrevet 14. januar 2015 #109 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Greia med jobb er jo forventningene, og maset. Det vil du få som sjef også. En sjef har nemlig en sjef over deg, men med dine holdninger så skjønner jeg at du ikke holder lenge i jobb. Anonymous poster hash: 77bdf...8c9 Jeg har til og med søkt på flere jobber jeg, men de ville ikke ha meg pga karakterer og skolen og det PSYKISKE. Jeg droppa ut av skolen tilslutt. De vil jo ha de "flinkeste" i jobb og de som er helt friske. Så da står sånne tullinger som meg uten jobb uansett hvor mye vi prøver. Endret 14. januar 2015 av Tissefant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #110 Del Skrevet 14. januar 2015 Denne tråden ble selvfølgelig like usaklig som mange andre, men det jeg gjerne skulle like å vite er hva dere mener er alternativet til uføretrygd? At vi får flere tiggere? Hjemløse? En større gruppe tapere i samfunnet, en større gruppe som før eller siden belaster samfunnet enda mer enn de gjør som uføre, fordi de er drevet til kriminalitet eller annen lite konstruktiv livsførsel? Jeg bare lurer på hva dere mener LØSNINGEN er, til dette dere anser som et problem. Anonymous poster hash: dc007...afb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vannm75 Skrevet 14. januar 2015 #111 Del Skrevet 14. januar 2015 Siden du bruker linker til noen bloggere, så tviler jeg sterkt på at dette virkelig er noe annet enn lett smørje for enkle sjeler. Anonymous poster hash: 0d738...52a Kan ikke få understreke sterkt nok at der tar du grundige feil, EBL er en av de mest anerkjente og dyktigste mental trenere på markedet... Blant toppidrettsutøvere og ledere i store og mellomstore bedrifter... han har skrevet flere bøker om mental trening, og er høyaktuell med egen tv serie på, tror det var TV3 som er rett rundt hjørne, her har du ikke fulgt med i timen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #112 Del Skrevet 14. januar 2015 Denne tråden ble selvfølgelig like usaklig som mange andre, men det jeg gjerne skulle like å vite er hva dere mener er alternativet til uføretrygd? At vi får flere tiggere? Hjemløse? En større gruppe tapere i samfunnet, en større gruppe som før eller siden belaster samfunnet enda mer enn de gjør som uføre, fordi de er drevet til kriminalitet eller annen lite konstruktiv livsførsel? Jeg bare lurer på hva dere mener LØSNINGEN er, til dette dere anser som et problem. Anonymous poster hash: dc007...afb Det skulle jeg også ha likt å vite. I debatten om at alle på sosialstønad, etc, skulle ut og plukke søppel kom man jo egentlig frem til at det bare ville skape fler problemer iom at de som per dags dato har de jobbene vil bli sparket ut av arbeidsmarkedet til fordel for billigere arbeidskraft.. De fleste arbeidsplasser vil enten tape på å ta inn en syk/ufør som bare er kapabel til å jobbe et par timer i uka, og hvis staten så legger opp til at arbeidsplassene vil få tilskudd for å ta inn sånne som oss så vil jo det gå rett tilbake til problemet i det første forslaget, i forhold til at mange som da er kapable til å jobbe 100% vil bli sparket ut av markedet til fordel for enklere og billigere arbeidskraft i forhold til at arbeidsgiver da vil tjene på å ta inn en som ikke kan jobbe mye. Og argumentet til mange her er at mange uføre nok er i stand til å jobbe litt, men de fleste kan aldri på forhånd vite NÅR, så det vil skape et usikkert miljø for de som er friske nok til å jobbe helt. Alternativet vil jo være en slags tilleggs/vikar-stilling da, men der igjen vil jo arbeidsgiver på et vis tape på det, pluss at mange ungdommer som gjerne skulle hatt en slik stilling da vil få mindre sjanse til å komme seg inn på markedet, noe som igjen vil føre til mer arbeidsledighet i fremtiden.. Det der er en ond sirkel, og uansett hvor hardt man vrir og vender på det så ender du opp med at noen vil stå på utsiden og trenger støtte for å leve.. Anonymous poster hash: 38038...374 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2015 #113 Del Skrevet 14. januar 2015 Denne tråden ble selvfølgelig like usaklig som mange andre, men det jeg gjerne skulle like å vite er hva dere mener er alternativet til uføretrygd? At vi får flere tiggere? Hjemløse? En større gruppe tapere i samfunnet, en større gruppe som før eller siden belaster samfunnet enda mer enn de gjør som uføre, fordi de er drevet til kriminalitet eller annen lite konstruktiv livsførsel? Jeg bare lurer på hva dere mener LØSNINGEN er, til dette dere anser som et problem. Anonymous poster hash: dc007...afb Godt spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #114 Del Skrevet 14. januar 2015 Jeg har også lurt på hva de mener at skal gjøres annerledes. Skal vi ha et slikt system, eller mangel på sådan, som de har i andre land. Der folk blir gående på gata, eller kanskje får et minimum som de skal leve av, men som fortsatt ikke er nok. Det virker som noen ikke klarer å forstå at noen er altfor syke til å jobbe eller klarer å jobbe nok. Kommer med teite tips og råd som ikke hjelper de som er syke uansett. Blir så oppgitt over enkelte. Anonymous poster hash: aeaa9...c27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 14. januar 2015 #115 Del Skrevet 14. januar 2015 I korte trekk, mennesker har alltid minst to valg: som forteller mye om hvem du er. Hva og hvordan tillater du hjernen din og deg selv å tenke. Ønsker du en forandring må du begynne med deg selv...Spør deg selv; 1) Er du den som Velger du å stå opp når ringeklokka ringer om morran, eller velger du å ligge bare litt til. 2) når du våkner, velger du å fokusere på d negative, tenker du å nei, enda en tung kjedelig dag, eller idag ska e gjøre så godt e kan, i dag ska e på trening. Besøke en venn.. 2) Velger du å stoppe innom butikken /bensin stasjonen for en sjokolade, eller pølse m brød, på tur hjem fra jobb, eller kjører du rett hjem for middag. 3) velger du å gjøre en ting halvveis eller gjør du det skikkelig første gang. F.eks treningsøkt. 4) velger du å å legge deg litt på sofaen, når du egentlig sku ha gått tur med hunden, eller tatt oppvasken? 5) velgere duå droppe tannpussen, for så å tenke, det er ikke så farlig, 6) velger du å sitte oppe 1/2 -1 t lengre om kvelden, når du egentlig sku lagt deg, fordi du skal tidlig opp på jobb dagen etter. 7) starter du morran med et hyggelig "morn" til de rundt deg, eller utstøter du bare et grynt, eller et sløvt "hei". "Du er ute og går,/ trener, og når du selv tror og føler du er på ditt aller mest nedbrutt, og slitne, og det ikke er mer å hente, så kan du alltid gå i minst tretti minutter til" Hilsen hobby psykologen,.. Hehe.. Som sagt, har lest bøkene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 15. januar 2015 #116 Del Skrevet 15. januar 2015 I korte trekk, mennesker har alltid minst to valg: som forteller mye om hvem du er. Hva og hvordan tillater du hjernen din og deg selv å tenke. Ønsker du en forandring må du begynne med deg selv...Spør deg selv; 1) Er du den som Velger du å stå opp når ringeklokka ringer om morran, eller velger du å ligge bare litt til. 2) når du våkner, velger du å fokusere på d negative, tenker du å nei, enda en tung kjedelig dag, eller idag ska e gjøre så godt e kan, i dag ska e på trening. Besøke en venn.. 2) Velger du å stoppe innom butikken /bensin stasjonen for en sjokolade, eller pølse m brød, på tur hjem fra jobb, eller kjører du rett hjem for middag. 3) velger du å gjøre en ting halvveis eller gjør du det skikkelig første gang. F.eks treningsøkt. 4) velger du å å legge deg litt på sofaen, når du egentlig sku ha gått tur med hunden, eller tatt oppvasken? 5) velgere duå droppe tannpussen, for så å tenke, det er ikke så farlig, 6) velger du å sitte oppe 1/2 -1 t lengre om kvelden, når du egentlig sku lagt deg, fordi du skal tidlig opp på jobb dagen etter. 7) starter du morran med et hyggelig "morn" til de rundt deg, eller utstøter du bare et grynt, eller et sløvt "hei". "Du er ute og går,/ trener, og når du selv tror og føler du er på ditt aller mest nedbrutt, og slitne, og det ikke er mer å hente, så kan du alltid gå i minst tretti minutter til" Hilsen hobby psykologen,.. Hehe.. Hilsen hobbypsykologen ja! Vel, utfra dine kriterier skårer jeg høyt på alle. Jeg har som regel full innsats på det jeg gjør, og ikke minst har jeg i alle år satset på jobb og karriere. Og det betyr at man setter jobb høyt, står opp når vekkeklokka ringer osv. Likevel ble jeg ufør. Som følge av senskader jeg fikk etter en ulykke for mange år siden. Det var veldig uønsket, særlig fordi jeg da hadde jobbet meg opp til en jobb jeg hadde ønsket meg i mange år, fått den, og så ble så syk at jeg måtte si fra meg den etterhvert. Du setter mange kriterier her, men hva er meningen med det? Er du klar over at mange uføre har skåret høyt på dine kriterier før de ble syke? Eller tror du at bare de som skårer lavt er de som etterhvert blir uføre? Det virker som at du tror det, men faktisk så er det sånn at mange av oss som etterhvert har blitt uføre etter mange år i jobb har stått på og gjort en god innsats før. For meg og mange andre som er blitt uføre, er det veldig viktig å ha en tilnærmet normal hverdag. Det betyr at vi presser oss selv like mye som da vi var i jobb, men nå i forhold til sykdom og helse istedet. Rutiner og innsats i hverdagen er faktisk vel så viktig som før, for å kunne holde seg oppegående og ta del i hverdagen. Det er ingen som ønsker å bli isolert og kun være helt alene på sofaen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2015 #117 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg har til og med søkt på flere jobber jeg, men de ville ikke ha meg pga karakterer og skolen og det PSYKISKE. Jeg droppa ut av skolen tilslutt. De vil jo ha de "flinkeste" i jobb og de som er helt friske. Så da står sånne tullinger som meg uten jobb uansett hvor mye vi prøver. De vil ikke ha deg pga du ikke tåler å ha en sjef, men vil sjefe selv. Det går ikke det når man allerede har en sjef. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 15. januar 2015 #118 Del Skrevet 15. januar 2015 Om man skal gå bort fra uføretrygd, så vil det jo være familien som må forsørge de som blir for syke til å jobbe. Vi vet jo at mange unge må forsørge foreldre i andre land, og at de sliter med å klare det. Du som kritiserer at folk er uføre og har sugerør i statskassa, er DU villig til å bruke f.eks 7000 kr i mnd livet ut for å forsørge din mor som i en alder av 52 ikke lenger kunne jobbe? Hva om det også skjedde med din far i en alder av 58? Minst 14 000 ut pr mnd for deg for å forsørge dine foreldre. Da ble det nok vanskelig å skulle kjøpe seg bolig og etablere seg selv. Er det sånn dere vil ha det? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #119 Del Skrevet 15. januar 2015 Det jeg tror er at disse som klager over uføre og andre som er så "heldige" at de er under er at de må ha noen å sutre og klage over, men den dagen det skjer med dem selv så er de jævlig glad for at vi har et slikt system i Norge. De har ingen konkrete forslag, som det er noe hold i, og går tydeligvis rundt med argusøyne og følger med på alt den uføre gjør. Her skal man ikke få ha én god dag. Nei, man skal ha dårlig samvittighet, fordi man stjeler andres hardt opptjente penger. Ja, det å bli ufør er jo drømmen til de fleste. Jada, det finnes noen som snylter, men realiteten er nok at de fleste som er ufør er det med god grunn. Anonymous poster hash: aeaa9...c27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #120 Del Skrevet 15. januar 2015 Tissemann er du hummels? Anonymous poster hash: efb5d...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå