AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #81 Skrevet 14. januar 2015 jeg er mor. far ble sammen med annen etter utroskap for 3 år siden. Har lagt den tidenbak meg og godtatt situasjonen. Jeg orket ikke å lage bråk og de har hatt svært lite problemer med samarbeid fra min side. Barna først tenkte jeg for det var overhodet ingenting jeg fikk gjort noe med at de ble sammen. i ettertid merker jeg at hun gikk fra " unnskyld at det ble sånn" til mer kjørlig holdning. selv om jeg er vennlig så merker jeg motviljen. jeg har fått meg ny samboer og ingen trussel for henne. Jeg skulle ønske at jeg og far kunne tilbringe litt tid med barna sammen for deres del , men det kan jeg se langt etter. om jeg henter noe han har glemt å levere så kan jeg ikke nevne at jeg har vært der. Synes det er litt spesielt . Anonymous poster hash: f71bf...b91 Og her er grunnen til at det er sånn: Din eksmann og hans nye samboer har et forhold som i utgangspunktet baserte seg på utroskap. De skapte hverandre sjalu fra første stund, fordi de begge to så at de begge to var villig til å gå bak en annens rygg (din). Å starte et forhold på den måten, er dømt til å føre til mislykkethet. Prøv å fang signalene så raskt du kan, og forbered barna på at "noen ganger så går voksne fra hverandre", som i å forberede dem på at pappaen deres kanskje vil bli singel en dag - spesielt om det fortsetter slik at han må lyve om du har vært innom å hentet noe.. Helt absurd. Sånne små løgner er første tegn på at en samboerskap henger i en tynn tråd. Du kan prise deg lykkelig for at du har opptrådt ryddig og ordentlig, og ditt eventuelle forhold til din nye, og deres forhold til dine barn vil alltid overgå hvordan det er i det andre hjemmet. Anonymous poster hash: afe87...13b 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #82 Skrevet 14. januar 2015 Det som det virker her at barnet ikke forstår er at dere er to forskjellige familier, to forskjellige husholdninger og det må dere som foreldre forklare godt nok til barnet så det vil roe seg ned. Dere må sortere ut barnet sine følelser, hva den føler og hjelpe den med å forstå spørsmålene, nysgjerrigheten og hva den tenker på. Jeg forstår at det er vanskelig for deg fordi at det er situasjoner man så gjerne skulle ha gjort noe med. Jeg vrir meg i magen hver gang sønnen min spør om hvorfor pappaen hans er dø, mens alle andre får lov til å ha en pappa. Det er en situasjon jeg gjerne skulle ha gjort noe med, men det fungerer dessverre ikke. I blant er han sint fordi pappa dro fra han (som han kaller det), i blant er han lei seg (fordi at lurer på hvem pappa er, og han er trist fordi at han aldri fikk bli kjent med han), i blant så gråter han (fordi at han ser de andre pappaene og han vil så gjerne ha en selv), i blant så kan jeg dele historier om pappaen hans som jeg kjente fra jeg var biteliten og det gjør han glad. Barn merker også forskjeller. For dere så er dere barnets familie, også. Barn ønsker å inkludere alle sine omsorgspersoner, men det er opp til dere voksne og sette grenser. Det er dere som er autoritetspersonene, ikke barna. F.eks til svar: 1. Mamma og pappa snakker sammen når det gjelder deg, også kommuniserer pappa og jeg om hva som skjer når du er her. Jeg er kjæresten til pappa, bor sammen med pappa og vi er alle sammen her så kan vi kose oss. 2. Ja, hvis du sitter ute i bilen ved levering så kommer barnet selvfølgelig til å spørre så akkurat denne har dere startet selv. Hvorfor ikke prøve å ta farvel hjemme også holder du deg opptatt med noe annet i mens. Evt. ordne med leveringen til skolen eller barnehagen? Levere i barnehagen/skolen, hente i barnehagen/skolen. 3. Ja, jeg vet hvem "stefars navn" er, det er kjæresten til mamma. 4. Jeg har ikke møtt han, nei, men han er sikkert en flott fyr og kan ikke du fortelle meg noe om han? Du kjenner han jo mye bedre enn det jeg gjør. Anonymous poster hash: eda4a...a3c Det er jo nettopp det jeg gjør... Minus at jeg sitter i bilen ved levering, fordi far og jeg skal samme vei mandag morgen og har kun en bil? Anonymous poster hash: 2e0fb...e33
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #83 Skrevet 14. januar 2015 Ja, jeg registrerer at du bidrar til å opprettholde konfliktnivået og forvirring hos barnet. For hvilken svar kan vel du gi som er bra.... PS: Du og Far har IKKE delt ansvar for dette barnet. Du kan si det så mange ganger du vil, men det er feil både juridisk, følelsesmessig og praktisk. *Velger å ha Er det bedre for deg?Anonymous poster hash: 2e0fb...e33
Majott Skrevet 14. januar 2015 #84 Skrevet 14. januar 2015 (endret) "Disse barna" er ikke deres. Blir aldri aktuelt å bruke energi og tid på en ste-person.Anonymous poster hash: fbd06...fde Barna dine bruker jo mye tid sammen med denne ste-personen. Og har også mye innflytelse på oppdragelse og hvordan barna utvikler seg til de blir voksne. Så det er litt rart at du avviser denne ste-personen helt. For barnas del er det vel bedre at dere samarbeider? Ikke minst når barna blir tenåringer, med testing av grenser osv. Samt være en felles støtte om barnet får problemer på vgs osv. Etter min mening betyr det en svekkelse for barna at en part melder seg ut av samarbeidet. For ja, samlivsbrudd betyr at man må samarbeide med både eks og ny partner hvis barna skal ha en optimal oppvekst. Og det vil du vel at dine barn skal ha? Det er mange barn som preges av samlivsbrudd, der partene ikke samarbeider. Det går utover barna, og etterhvert også barnas framtid når det gjelder å få et godt voksenliv selv. De trenger ikke å vite om konflikter mellom dere. Alle involverte burde sette egne følelser til side og samarbeide for å gi barna et godt grunnlag for livet som voksen. Endret 14. januar 2015 av Majott
Rotemor Skrevet 14. januar 2015 #85 Skrevet 14. januar 2015 *Velger å ha Er det bedre for deg?Anonymous poster hash: 2e0fb...e33 Det er akkurat like feil. Men som sagt; du kan jo si det til deg selv. Alle andre vet at det er feil.
Rotemor Skrevet 14. januar 2015 #86 Skrevet 14. januar 2015 Det er jo nettopp det jeg gjør... Minus at jeg sitter i bilen ved levering, fordi far og jeg skal samme vei mandag morgen og har kun en bil?Anonymous poster hash: 2e0fb...e33 Går du ut av bilen og følger bort til døren?
Biloba Skrevet 14. januar 2015 #87 Skrevet 14. januar 2015 Vel, synes ste-personer ikke bør bli overrasket om de blir behandlet som luft av de ekte og ordentlige foreldrene. Ingen har bedt om å få dere inn i livet, verken barna eller barnas mamma. Slik sett er ste-personen en verkebyll. Hvem gidder å bruke energien sin og hilse på et ste-personen hvis ligger med ex.mannen til vakre mammaen til barnet?Anonymous poster hash: fbd06...fde Håper du er et forumtroll. Hvis ikke, sjanser du sterkt på at stemor er et langt bedre menneske enn deg. Heldigvis er det også mest sannsynlig. Hvordan du opptrer som mor vil kunne påvirke om stemor er den beste eller den verste utgaven av seg selv overfor ditt barn. Du saboterer ditt eget barns oppvekst om du utviser slike holdninger som du gir uttrykk for her, og hvis du tillater deg å sabotere ditt barns oppvekst fordi du heller vil hurper i vei, hvorfor skulle en stemor legge to fingre i kryss for ditt barn? Du kan tro at barnet ikke trenger andre enn deg, men et barn er sårbart og trenger trygghet for at det er velkomment og verdsatt hos mennesker det bor med, selv om det ikke har biologiske bånd til alle. I mange familier vil også negative følelser true kontakten mellom ekte far som du kaller det, og barnet, fordi far føyer stemor. Det er veldig synd når mors egosentrisme kommer i veien for at barnet skal få det best mulig. Jeg håper virkelig at du bare bruker forumet her som underholdning. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #88 Skrevet 14. januar 2015 Det er akkurat like feil. Men som sagt; du kan jo si det til deg selv. Alle andre vet at det er feil. Kommer nok an på hva en legger i ansvar. Men neste gang barnet kutter seg, skal jeg si at hun får vente med hjelp til pappa kommer hjem. Kun pappa og mamma har ansvar for deg sammen. Jeg må kjenne min plass vet du lille venn. Anonymous poster hash: 2e0fb...e33
Rotemor Skrevet 14. januar 2015 #89 Skrevet 14. januar 2015 Kommer nok an på hva en legger i ansvar. Men neste gang barnet kutter seg, skal jeg si at hun får vente med hjelp til pappa kommer hjem. Kun pappa og mamma har ansvar for deg sammen. Jeg må kjenne min plass vet du lille venn.Anonymous poster hash: 2e0fb...e33 Du vrir det til egen fordel selvfølgelig. Du skriver jo at du og far har akkurat like mye ansvar. I tillegg er du åpen på at du insisterer på å hevde viktigheten av egen rolle der du kan. Ergo: holde konfliktnivået oppe. Selv et fremmed barn på gaten ville man ha hjulpet med et sår.... Far og du har ikke like mye ansvar. Du har ansvar og far har et større ansvar. Det er vel ikke så vanskelig å skille.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #90 Skrevet 14. januar 2015 Det er jo nettopp det jeg gjør... Minus at jeg sitter i bilen ved levering, fordi far og jeg skal samme vei mandag morgen og har kun en bil?Anonymous poster hash: 2e0fb...e33 Hvorfor leverer deres hos moren mandag morgen? Send barnet i barnehagen eller på skolen. Enkelt og greit. Skjønner godt at dere ikke får fly inn i huset på en mandags morgen. Barnet skal sikkert på skole og barnehage, ikke drive med fremvisning av rommet og lekene. Det er ikke ett passende tidspunkt for det. Her så hadde jeg satt ned foten selv og nektet, samme om det så hadde vært foreldrene mine, naboen eller stemor. Anonymous poster hash: eda4a...a3c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #91 Skrevet 14. januar 2015 Du vrir det til egen fordel selvfølgelig. Du skriver jo at du og far har akkurat like mye ansvar. I tillegg er du åpen på at du insisterer på å hevde viktigheten av egen rolle der du kan. Ergo: holde konfliktnivået oppe. Selv et fremmed barn på gaten ville man ha hjulpet med et sår.... Far og du har ikke like mye ansvar. Du har ansvar og far har et større ansvar. Det er vel ikke så vanskelig å skille. I fars hjem er jeg morsfigur for barnet. Skjønner hva du mener, er bare ikke enig Anonymous poster hash: 2e0fb...e33
Rotemor Skrevet 14. januar 2015 #92 Skrevet 14. januar 2015 I fars hjem er jeg morsfigur for barnet. Skjønner hva du mener, er bare ikke enig Anonymous poster hash: 2e0fb...e33 Der gikk du i stemorsfella igjen... Det er ikke noe å være enig i eller ikke, dessverre. Det er vesensforskjell på hvordan deres hverdag fungerer m.h.t praktisk gjennomførelse og hvem som har ansvaret for barnet... Når dere blir skilt, hvem er du for barnet da?? Den nye eksstemora som far skal ha med seg inn i neste forhold? Nei Du er ikke lenger noen.
Rotemor Skrevet 14. januar 2015 #93 Skrevet 14. januar 2015 Hvorfor leverer deres hos moren mandag morgen? Send barnet i barnehagen eller på skolen. Enkelt og greit. Skjønner godt at dere ikke får fly inn i huset på en mandags morgen. Barnet skal sikkert på skole og barnehage, ikke drive med fremvisning av rommet og lekene. Det er ikke ett passende tidspunkt for det. Her så hadde jeg satt ned foten selv og nektet, samme om det så hadde vært foreldrene mine, naboen eller stemor. Anonymous poster hash: eda4a...a3c Helt enig. Hva pokker skal stemor på trappa å gjøre på mandagsmorgen...?? Jeg hadde blitt provosert uansett hvem det var omtrent.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #94 Skrevet 14. januar 2015 Der gikk du i stemorsfella igjen... Det er ikke noe å være enig i eller ikke, dessverre. Det er vesensforskjell på hvordan deres hverdag fungerer m.h.t praktisk gjennomførelse og hvem som har ansvaret for barnet... Når dere blir skilt, hvem er du for barnet da?? Den nye eksstemora som far skal ha med seg inn i neste forhold? Nei Du er ikke lenger noen. Hva da NÅR vi blir skilt? I vårt hjem er vi likestilt. Det vil selvsagt endres HVIS vi skulle skilles i fremtiden. Men slik det er nå har vi et likt ansvar i vårt hjem og alt i forhold til barnet kan og blir gjort av begge. Jeg kan hente på samme måte som han kan hent og levere barnet. Skjønner ikke hvorfor dette er noe å kverulere på at jeg mener? Jeg tenker ikke som deg, og det finnes nok flere der ute av stemødre som har samme tankegang. Elsker barnet som mitt eget og behandler det deretter. Anonymous poster hash: 2e0fb...e33
Rotemor Skrevet 14. januar 2015 #95 Skrevet 14. januar 2015 Hva da NÅR vi blir skilt? I vårt hjem er vi likestilt. Det vil selvsagt endres HVIS vi skulle skilles i fremtiden. Men slik det er nå har vi et likt ansvar i vårt hjem og alt i forhold til barnet kan og blir gjort av begge. Jeg kan hente på samme måte som han kan hent og levere barnet. Skjønner ikke hvorfor dette er noe å kverulere på at jeg mener? Jeg tenker ikke som deg, og det finnes nok flere der ute av stemødre som har samme tankegang. Elsker barnet som mitt eget og behandler det deretter.Anonymous poster hash: 2e0fb...e33 Hverken mor eller far ser barnet som ditt på samme måte....Ikke loven heller. Ikke barnehagenm skolen...Bare du faktisk
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #96 Skrevet 14. januar 2015 Hverken mor eller far ser barnet som ditt på samme måte....Ikke loven heller. Ikke barnehagenm skolen...Bare du faktisk Far gjør det jo. Men generelt sett, hvorfor bryr du deg om det ? Du kan ikke endre mitt forhold til barnet ved å slenge på hva lovverket sier. Kristendommen er imot skilsmisse. Idiotisk ting å argumentere med? Ja, og for meg er det du skriver like idiotisk som det. Anonymous poster hash: 2e0fb...e33
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #97 Skrevet 14. januar 2015 Du, for det første. Er du logget inn som skjult bruker? Hvis nei, så gjør det! Det kommer ett nick i kursiv (betyr at brukeren skriver) nede hver gang du svarer meg, og greia med AB er jo nettopp å være anonym. Da forstår jeg mer. Da kan jo savnet etter far være større, og isåfall så håper jeg at dere ikke gir dere med å få mer tid med barnet. Han kan jo prøve å ringe barnevernet og spørre? Hva er det som skurrer som ikke er konkret - hos mor da? Barnevernet er vel ikke rette instans for samværsrett snarere en tur til Familievernkontoret?!Anonymous poster hash: fbd06...fde
Gjest Phoenix Skrevet 14. januar 2015 #98 Skrevet 14. januar 2015 Helt enig. Hva pokker skal stemor på trappa å gjøre på mandagsmorgen...?? Jeg hadde blitt provosert uansett hvem det var omtrent. Det var meg. Jeg har visst klart å bli anonym to ganger, men jeg tror vi er ganske på bølgelengde i denne diskusjonen.
Gjest Phoenix Skrevet 14. januar 2015 #99 Skrevet 14. januar 2015 Hva er det som skurrer som ikke er konkret - hos mor da? Barnevernet er vel ikke rette instans for samværsrett snarere en tur til Familievernkontoret?!Anonymous poster hash: fbd06...fde Det må du ikke spørre meg om,men far har vell rett ril å vite om det er en sak hos barnevernet.? Forsåvidt ja, men hvis det kan dokumenteres at barnet ikke har det bra hjemme så vil far være førstemann på listen (ved delt foreldreansvar) til å overta omsorgen.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #100 Skrevet 14. januar 2015 Håper du er et forumtroll. Hvis ikke, sjanser du sterkt på at stemor er et langt bedre menneske enn deg. Heldigvis er det også mest sannsynlig. Hvordan du opptrer som mor vil kunne påvirke om stemor er den beste eller den verste utgaven av seg selv overfor ditt barn. Du saboterer ditt eget barns oppvekst om du utviser slike holdninger som du gir uttrykk for her, og hvis du tillater deg å sabotere ditt barns oppvekst fordi du heller vil hurper i vei, hvorfor skulle en stemor legge to fingre i kryss for ditt barn? Du kan tro at barnet ikke trenger andre enn deg, men et barn er sårbart og trenger trygghet for at det er velkomment og verdsatt hos mennesker det bor med, selv om det ikke har biologiske bånd til alle. I mange familier vil også negative følelser true kontakten mellom ekte far som du kaller det, og barnet, fordi far føyer stemor. Det er veldig synd når mors egosentrisme kommer i veien for at barnet skal få det best mulig. Jeg håper virkelig at du bare bruker forumet her som underholdning. Det at far føyer ste-kvinnen er tragisk fordi det sier noe om de fleste "menn"!! Tragisk at menn ikke lar barna komme FORAN ste-kvinnen. Det går utover barna at far er så redd for å ta i et tak og å si i fra hvor "bordet skal stå" overfor ste-kvinnen.Anonymous poster hash: fbd06...fde
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå