Gå til innhold

Stemor kontakt med mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stebarnas mor og jeg er ikke bestevenner på noe vis, men vi kan fint ringe hverandre eller sende sms om vi lurer på noe (mangler det f.eks. noe hjemme hos mor, har hun heller ringt meg enn min samboer fordi det er jeg som har kontroll og ikke han)....

Vi er venner på Facebook, feirer barnas bursdager sammen hos henne, min datter (altså vår felles, stebarnas "halvsøster") kan godt være der alene innimellom osv. Hun har til og med tatt seg tid til å reise og se på håndballkamper som vår felles spiller. Mener ikke at det ikke har vært konflikter og trøbbel innimellom i løpet av disse 13 årene, men jeg har aldri fått beskjed om å holde meg unna verken av henne eller av sambo. Jeg har aldri prøvd å overta noens rolle eller overkjøre i det hele tatt, men jeg har på alle måter fått lov til å delta....

Synes det høres rart ut at du så til de grader får beskjed om å holde deg unna.... Særlig når du ser barnet minst like mye som far gjør....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Null kontakt og ønsker heller ingen kontakt med ste-personer.

Hvis far eller mor ikke "kan" hente barnet i barnehage/skole er de dårlige foreldre...hadde de være alene single-foreldre er det ikke noe som heter "kan ikke".

Å skyve ansvar over på en ste-forelder er også uakseptabelt overfor barna.

Når jeg henter barna hos far hilser jeg aldri på hans samboer. Hun får ikke blande seg. Er ikke interessert i henne og forholder meg kun til far - og det er han som er faren og må ta ansvaret for ALT som har med barna å gjøre.

Ste-personen får ikke være "barnevakt" om faren må på reise etc: da er det selvsagt moren som har barna.

Anonymous poster hash: fbd06...fde

Du må virkelig tenke igjennom ting! Jeg kan fortelle deg som skilsmissebarn at vi barn er ikke dumme, og husk på at en dag så skjønner vi gangen i alt også. Vi barn blir glad i samboerene til foreldrene (ikke alltid, kommer selvsagt an på hvordan de oppfører seg - har både gode og dårlige erfaringer her)

Å den dagen dine barn innser hvordan du oppfører deg, det er da du begynner å slite. Behandler den nye samboeren barna bra, så kommer barna til å knytte seg til han/hun. Å forstår hvordan du har holdt på å gjort det vanskelig.

Det du skriver er veldig ekstremt, og jeg må innrømme at jeg syntes litt synd på dine barn som må ha det på denne måten. I dag er jeg selv sammen med en som har barn, og jeg har absolutt noe å si på reglene vi har hos oss - det er uaktuelt å få en unge og ha to unger i samme hus med ulike regler.

Ikke få lov å kjøpe klær engang? Du er veldig urimelig. Jeg kjøper ihvertfall klær til barnet når jeg ser noe fint eller kult.

Hvorfor er det så vanskelig for mødre og faktisk bli GLAD for at en annen person bryr seg? Å snakke om barn sitt beste men å ikke la noen involvere andre.... vel, de forstår jeg meg ikke på. Jeg er evig takknemlig for at min mor og far sine nye samboere blandet seg inn, snakket med oss etc.

VÆR heller takknemlig for at de bryr seg og tar vare på de, for jeg kan love deg at det finnes mange personer der som absolutt ikke burde blitt involvert med noen som har barn. SKJERPINGS!

Anonymous poster hash: 62fee...60f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null kontakt og ønsker heller ingen kontakt med ste-personer.

Hvis far eller mor ikke "kan" hente barnet i barnehage/skole er de dårlige foreldre...hadde de være alene single-foreldre er det ikke noe som heter "kan ikke".

Å skyve ansvar over på en ste-forelder er også uakseptabelt overfor barna.

Når jeg henter barna hos far hilser jeg aldri på hans samboer. Hun får ikke blande seg. Er ikke interessert i henne og forholder meg kun til far - og det er han som er faren og må ta ansvaret for ALT som har med barna å gjøre.

Ste-personen får ikke være "barnevakt" om faren må på reise etc: da er det selvsagt moren som har barna.

Anonymous poster hash: fbd06...fde

Jelaous much? :fnise::fnise::fnise:

Anonymous poster hash: b350b...aa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Disse barna" er ikke deres.

Blir aldri aktuelt å bruke energi og tid på en ste-person.

Anonymous poster hash: fbd06...fde

Du bør oppsøke hjelp, stakkars eksmannen din, ikke rart han dro.

Anonymous poster hash: b350b...aa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått barn med en mann.

Jeg har dermed forpliktet meg til å samarbeide med han.

Ikke de han velger å dele livet med videre.

Hans nye dame har da ingenting med vårt praktiske anliggende å gjøre. Det får de to snakke om uten å blande inn meg.

Jeg skjønner ikke problemstillingen i det hele tatt.

Endret av Rotemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må virkelig tenke igjennom ting! Jeg kan fortelle deg som skilsmissebarn at vi barn er ikke dumme, og husk på at en dag så skjønner vi gangen i alt også. Vi barn blir glad i samboerene til foreldrene (ikke alltid, kommer selvsagt an på hvordan de oppfører seg - har både gode og dårlige erfaringer her)

Å den dagen dine barn innser hvordan du oppfører deg, det er da du begynner å slite. Behandler den nye samboeren barna bra, så kommer barna til å knytte seg til han/hun. Å forstår hvordan du har holdt på å gjort det vanskelig.

Det du skriver er veldig ekstremt, og jeg må innrømme at jeg syntes litt synd på dine barn som må ha det på denne måten. I dag er jeg selv sammen med en som har barn, og jeg har absolutt noe å si på reglene vi har hos oss - det er uaktuelt å få en unge og ha to unger i samme hus med ulike regler.

Ikke få lov å kjøpe klær engang? Du er veldig urimelig. Jeg kjøper ihvertfall klær til barnet når jeg ser noe fint eller kult.

Hvorfor er det så vanskelig for mødre og faktisk bli GLAD for at en annen person bryr seg? Å snakke om barn sitt beste men å ikke la noen involvere andre.... vel, de forstår jeg meg ikke på. Jeg er evig takknemlig for at min mor og far sine nye samboere blandet seg inn, snakket med oss etc.

VÆR heller takknemlig for at de bryr seg og tar vare på de, for jeg kan love deg at det finnes mange personer der som absolutt ikke burde blitt involvert med noen som har barn. SKJERPINGS!

Anonymous poster hash: 62fee...60f

WORD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått barn med en mann.

Jeg har dermed forpliktet meg til å samarbeide med han.

Ikke de han velger å dele livet med videre.

Hans nye dame har da ingenting med vårt praktiske anliggende å gjøre. Det får de to snakke om uten å blande inn meg.

Jeg skjønner ikke problemstillingen i det hele tatt.

Prøv å tenke litt lenger enn din egen nese og prøv å sette deg inn i varnas situasjon.

For de betyr det fint lite hva du har valgt og hva du har forpliktet deg til..

Dessuten har du først og fremst forpliktet deg til barna og deres ve og vel.

Dine følelser kommer faktisk i andre rekke.

Anonymous poster hash: 7ff0f...8db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å tenke litt lenger enn din egen nese og prøv å sette deg inn i varnas situasjon.

For de betyr det fint lite hva du har valgt og hva du har forpliktet deg til..

Dessuten har du først og fremst forpliktet deg til barna og deres ve og vel.

Dine følelser kommer faktisk i andre rekke.Anonymous poster hash: 7ff0f...8db

Altså: nå er ikke min eksmann en dott som overlater ansvaret sitt til sin kjæreste. Han har jo ønsket dette ansvaret.

At jeg ikke må avtale ting med henne har ingenting med barnet å gjøre.

At du infortolker konflikt i det, får du ta på egen kappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Disse barna" er ikke deres.

Blir aldri aktuelt å bruke energi og tid på en ste-person.Anonymous poster hash: fbd06...fde

Null kontakt og ønsker heller ingen kontakt med ste-personer.

Hvis far eller mor ikke "kan" hente barnet i barnehage/skole er de dårlige foreldre...hadde de være alene single-foreldre er det ikke noe som heter "kan ikke".

Å skyve ansvar over på en ste-forelder er også uakseptabelt overfor barna.

Når jeg henter barna hos far hilser jeg aldri på hans samboer. Hun får ikke blande seg. Er ikke interessert i henne og forholder meg kun til far - og det er han som er faren og må ta ansvaret for ALT som har med barna å gjøre.

Ste-personen får ikke være "barnevakt" om faren må på reise etc: da er det selvsagt moren som har barna.Anonymous poster hash: fbd06...fde

"Ikke noe spesielt" betyr at mor og far snakker internt om barnet og ulike forhold og situasjoner som har skjedd - en status på barnets hverdag så langt. Moren minner gjerne faren på at hun vil at du blander deg minst mulig. At faren selv må ta ansvaret for lekser, mat, kleskjøp og oppfølging av felles barn. Anonymous poster hash: fbd06...fde

Stakkar deg! Det kan ikke være godt for deg å være så bitter?

Anonymous poster hash: 6d39c...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null kontakt og ønsker heller ingen kontakt med ste-personer.

Hvis far eller mor ikke "kan" hente barnet i barnehage/skole er de dårlige foreldre...hadde de være alene single-foreldre er det ikke noe som heter "kan ikke".

Å skyve ansvar over på en ste-forelder er også uakseptabelt overfor barna.

Når jeg henter barna hos far hilser jeg aldri på hans samboer. Hun får ikke blande seg. Er ikke interessert i henne og forholder meg kun til far - og det er han som er faren og må ta ansvaret for ALT som har med barna å gjøre.

Ste-personen får ikke være "barnevakt" om faren må på reise etc: da er det selvsagt moren som har barna.

Anonymous poster hash: fbd06...fde

Du høres ut som mor til min stedatter. Forstår ikke hvordan mennesker som dette ikke ser hvordan det påvirker barna?

Jeg snakker ofte OM mor til stebarnet, og hun liker at jeg synes hennes mamma er bra. Hadde vært kjekt å få til et visst samarbeid, da meg og får deler ansvar for barnet likt i hjemmet. Barnet har reagert mye på hvorfor meg og mamma ikke snakker sammen... Hva svarer man? Fordi mammaen din er som AB over her?

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si jeg har et noe distansert, men etter forholdene godt samarbeid med mor til barna jeg er stemor til. Bruddet mellom min samboer og hans eks lå mange år tilbake i tid da vi traff hverandre. Det som har vært vanskeligst for meg å takle, er at hun har behandlet ham så stygt i mange år etter bruddet, og at hun etter mitt syn på mange vis har forsømt barna. Enkelte ting har roet seg, og noe blir mindre krevende etter hvert som barna blir eldre.

Her der det jeg som har insistert på at vi skal be mor på kaffe her, så ungene kan få se at vi har en grei tone. Jeg snakker også gjerne med stebarna om deres mors positive egenskaper (eks er hun kreativ og lager en del veldig fine ting). Tror vi alle har mye igjen for å få til et smidig samarbeid.

I utgangspunktet skal barnet har samvær med en av foreldrene sine, ikke først og fremst med stemor. Men likevel har jeg barna noen ganger alene hvis far skal ut å reise, og mor skal jobbe mye kveld. Da er det bedre at stebarna er i ro hos oss og har en voksen rundt seg i stedet for å være alene hjemme til sent på kveld hos mor.

Jeg syns ikke det er greit at du skal ha alt mulig ansvar for stebarn uten å ha "rett til info eller innflytelse" på div avgjørelser.



Anonymous poster hash: b1488...ccf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som mor til min stedatter. Forstår ikke hvordan mennesker som dette ikke ser hvordan det påvirker barna?

Jeg snakker ofte OM mor til stebarnet, og hun liker at jeg synes hennes mamma er bra. Hadde vært kjekt å få til et visst samarbeid, da meg og får deler ansvar for barnet likt i hjemmet. Barnet har reagert mye på hvorfor meg og mamma ikke snakker sammen... Hva svarer man? Fordi mammaen din er som AB over her?Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Hvorfor gjøre det vanskelig?

Pappa og Mamma snakker sammen om praktiske ting...så snakker jeg med Pappa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Phoenix

Du høres ut som mor til min stedatter. Forstår ikke hvordan mennesker som dette ikke ser hvordan det påvirker barna?

Jeg snakker ofte OM mor til stebarnet, og hun liker at jeg synes hennes mamma er bra. Hadde vært kjekt å få til et visst samarbeid, da meg og får deler ansvar for barnet likt i hjemmet. Barnet har reagert mye på hvorfor meg og mamma ikke snakker sammen... Hva svarer man? Fordi mammaen din er som AB over her?

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Fordi man ikke orker å si ting dobbelt opp? En snakker man med også tar man det videre innad i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man ikke orker å si ting dobbelt opp? En snakker man med også tar man det videre innad i huset.

Ja, nettopp.

Det er da ikke dramatisk å ikke stå i førstelinje?

Mennene i disse stemorstrådene fremstilles som veike dotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Phoenix

Ja, nettopp.

Det er da ikke dramatisk å ikke stå i førstelinje?

Mennene i disse stemorstrådene fremstilles som veike dotter.

Jeg har hatt den med doble beskjeder gang på gang.

Eks 1: "Vi kan ta sommerferien"

"Ehm? Vi skal på sommerferie uten han så skjer ikke"

Eks 2: "Vi må flytte helgen."

"Hva?!?! Nei, vi skal ikke flytte helgen."

Mine eks-svigerforeldre, morsomme de.

Og, ja, enig. De fremstilles som veike. Er det ett problem så får de øve på kommunikasjonen innad i huset. Mor skal ikke ha behov for å holde kontakt med begge to og risikere doble beskjeder, noe som er plagsomt fordi man vet ikke hvem man skal forholde seg til.

Endret av Phoenix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig merkelig ut! Du gjør jo barnet utrygt ved å oppføre deg slik!

Anonymous poster hash: 48a16...b38

Overhodet ikke.

Vår advokat har dessuten rådet oss til å ha med disse punktene i vår avtale om delt bosted 50/50.

Begge har signert og det står bl.a at mor og far plikter å spørre hverandre om de vil være "barnevakt" når av de må på reise etc. FORAN eventuelle ste-personer.

Jeg synes det er helt naturlig at mor eller far passe barnet - og ikke ste-personen.

Familieadvokaten som hjalp oss kunne også fortelle at hun opplevde mange konflikter nettopp pga. Ste-personer ble spurt FORAN mor eller far om de kunne være hjemme med barnet når mor eller far skulle bort en liten stund.

Forstår godt at mor eller far reagerer på slikt! Bor mor og far i nærheten av hverandre og har 50/50 så vil barna/barnet uansett være veldig knyttet opp mot sine 2 foreldre, så dette er helt naturlig at barnet forholdet seg til sin ekte mor og far, for de er det kun 1 av.

Anonymous poster hash: fbd06...fde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en del mødre som tar det meste med stemor siden far... ja, vell, du kan si at de ikke er på talefot.

Hvis de ikke er på talefot så bryter de forutsetningen delt bosted og 50/50 bygger på.

Anonymous poster hash: fbd06...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Hvis de ikke er på talefot så bryter de forutsetningen delt bosted og 50/50 bygger på.

Anonymous poster hash: fbd06...fde

De er jo på talefot med stemor.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...