Gå til innhold

Stemor kontakt med mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått barn med en mann.

Jeg har dermed forpliktet meg til å samarbeide med han.

Ikke de han velger å dele livet med videre.

Hans nye dame har da ingenting med vårt praktiske anliggende å gjøre. Det får de to snakke om uten å blande inn meg.

Jeg skjønner ikke problemstillingen i det hele tatt.

Helt enig med deg.

Vår advokat sa det samme som du skriver dog med andre formuleringer.

Anonymous poster hash: fbd06...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi man ikke orker å si ting dobbelt opp? En snakker man med også tar man det videre innad i huset.

Hva da si dobbelt opp? Meg og får møter påmor, barnet er med. Mor ignorerer meg totalt og overser meg når jeg sier hei.

Hadde vært greit om mora gå en viss innsats på å si hei i det minste når man treffes.

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da si dobbelt opp? Meg og får møter påmor, barnet er med. Mor ignorerer meg totalt og overser meg når jeg sier hei.

Hadde vært greit om mora gå en viss innsats på å si hei i det minste når man treffes.

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Vel, synes ste-personer ikke bør bli overrasket om de blir behandlet som luft av de ekte og ordentlige foreldrene. Ingen har bedt om å få dere inn i livet, verken barna eller barnas mamma. Slik sett er ste-personen en verkebyll.

Hvem gidder å bruke energien sin og hilse på et ste-personen hvis ligger med ex.mannen til vakre mammaen til barnet?

Anonymous poster hash: fbd06...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Hva da si dobbelt opp? Meg og får møter påmor, barnet er med. Mor ignorerer meg totalt og overser meg når jeg sier hei.

Hadde vært greit om mora gå en viss innsats på å si hei i det minste når man treffes.

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Flott at du sier hei, kjipt at hun ikke sier hei tilbake, men hvis det er det som er problemet så har du lite å klage over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg.

Vår advokat sa det samme som du skriver dog med andre formuleringer. Anonymous poster hash: fbd06...fde

Ja, det er da mennene som må finne balansen mellom "sine to kvinner". Ikke kvinnene!

De har jo ingen direkte bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da si dobbelt opp? Meg og får møter påmor, barnet er med. Mor ignorerer meg totalt og overser meg når jeg sier hei.

Hadde vært greit om mora gå en viss innsats på å si hei i det minste når man treffes. Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Enig med Phoenix. Om hun velger å være uhøflig så trenger jo ikke du bruke energi på det.

Ikke gi makt til så unødvendige negative ting.

Man velger faktisk å la folk skyggelegge. Man kan drite i dem også. Og kom ikke med " stakkars barnet". Det handler sjeldent om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, synes ste-personer ikke bør bli overrasket om de blir behandlet som luft av de ekte og ordentlige foreldrene. Ingen har bedt om å få dere inn i livet, verken barna eller barnas mamma. Slik sett er ste-personen en verkebyll.

Hvem gidder å bruke energien sin og hilse på et ste-personen hvis ligger med ex.mannen til vakre mammaen til barnet?

Anonymous poster hash: fbd06...fde

Fy faen... Stakkars barn. Om det er slik en «ekte og ordentlig mor» tenker om relasjoner til barnet, så er det ikke rart det er mange sinte fedre og at mødre blir kalt for kjettinger og jævler av steforeldre.

Håper ditt/dine barn har det godt på tross av din holdning og håper du ikke viser barnet dette utad.

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du sier hei, kjipt at hun ikke sier hei tilbake, men hvis det er det som er problemet så har du lite å klage over.

Barnet stiller spørsmål ved dette. Men for å hjelpe holdningen til hun over, så skal jeg si til barnet fremover at mor er en drittsekk som prøver å manipulere og sabotere forholdet til far og meg. Jo, og legge til at mor ikke ønsker at hun egentlig skal få se sin far fordi mor er egoistisk, og driter i at barnet gråter annenhver helg og kaster opp. Og så må vi ikke glemme at mor fortalte at eneste grunnen til lite samvær er at «ekte og ordentlig mor» vil ha mer penger fra pappa.

Så nei. Hei er ikke det største problemet....

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er mor. far ble sammen med annen etter utroskap for 3 år siden. Har lagt den tidenbak meg og godtatt situasjonen. Jeg orket ikke å lage bråk og de har hatt svært lite problemer med samarbeid fra min side. Barna først tenkte jeg for det var overhodet ingenting jeg fikk gjort noe med at de ble sammen.

i ettertid merker jeg at hun gikk fra " unnskyld at det ble sånn" til mer kjørlig holdning. selv om jeg er vennlig så merker jeg motviljen. jeg har fått meg ny samboer og ingen trussel for henne. Jeg skulle ønske at jeg og far kunne tilbringe litt tid med barna sammen for deres del , men det kan jeg se langt etter. om jeg henter noe han har glemt å levere så kan jeg ikke nevne at jeg har vært der. Synes det er litt spesielt .



Anonymous poster hash: f71bf...b91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste innlegger peker på savnes i disse ste-person-debattene:

Dere ste-folk er jo på som en klegg hele tiden, så ordentlig mor og far får aldri:

-alenetid med barna (mors alenetid og fars alenetid)

-felles tid med barna, kun mor og far

Det er veldig uheldig for barna at ste-folkene alltid er der. Er dere aldri alene ute og reiser eller noe?

Anonymous poster hash: fbd06...fde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet stiller spørsmål ved dette. Men for å hjelpe holdningen til hun over, så skal jeg si til barnet fremover at mor er en drittsekk som prøver å manipulere og sabotere forholdet til far og meg. Jo, og legge til at mor ikke ønsker at hun egentlig skal få se sin far fordi mor er egoistisk, og driter i at barnet gråter annenhver helg og kaster opp. Og så må vi ikke glemme at mor fortalte at eneste grunnen til lite samvær er at «ekte og ordentlig mor» vil ha mer penger fra pappa.

Så nei. Hei er ikke det største problemet....

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Grunnen til at mannen du har valgt å være sammen med har "lite samvær" er vel at han ikke tok kampen for delt bosted og 50/50?

Bor han og moren like ved hverandre, gangavstand?

Som han reder ligger han.

Tjener ikke moren nok penger selv, jobber hun ikke?

Er slitsomt med ste-folk fordi man aldri får vært alene med de ordentlige foreldrene.

Anonymous poster hash: fbd06...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Barnet stiller spørsmål ved dette. Men for å hjelpe holdningen til hun over, så skal jeg si til barnet fremover at mor er en drittsekk som prøver å manipulere og sabotere forholdet til far og meg. Jo, og legge til at mor ikke ønsker at hun egentlig skal få se sin far fordi mor er egoistisk, og driter i at barnet gråter annenhver helg og kaster opp. Og så må vi ikke glemme at mor fortalte at eneste grunnen til lite samvær er at «ekte og ordentlig mor» vil ha mer penger fra pappa.

Så nei. Hei er ikke det største problemet....

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Hvorfor kaster barnet opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kaster barnet opp?

Mor har blitt samboer og flyttet to ganger på under ett år. Barnet får lite tid med far og gruer seg til det skal tilbake til mor, vondt i magen til oppkast.

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Phoenix

Mor har blitt samboer og flyttet to ganger på under ett år. Barnet får lite tid med far og gruer seg til det skal tilbake til mor, vondt i magen til oppkast.

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Gruer seg fordi?

Og, dette håper jeg dere virkelig har tatt opp med noen som f.eks fastlegen, helsesøster eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer seg fordi?

Og, dette håper jeg dere virkelig har tatt opp med noen som f.eks fastlegen, helsesøster eller noe sånt.

Ting har blitt gjort, men ingen har lyttet til nå. Gruer seg til at det er lenge til å være hos pappa neste gang. Vil ikke dra og gråter ved levering. (Kommer seg ikke fort nok til far fra mor, aldri gråt).

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mannen du har valgt å være sammen med har "lite samvær" er vel at han ikke tok kampen for delt bosted og 50/50?

Bor han og moren like ved hverandre, gangavstand?

Som han reder ligger han.

Tjener ikke moren nok penger selv, jobber hun ikke?

Er slitsomt med ste-folk fordi man aldri får vært alene med de ordentlige foreldrene.

Anonymous poster hash: fbd06...fde

To års kamp jo.

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Phoenix

Ting har blitt gjort, men ingen har lyttet til nå. Gruer seg til at det er lenge til å være hos pappa neste gang. Vil ikke dra og gråter ved levering. (Kommer seg ikke fort nok til far fra mor, aldri gråt).

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Akkurat dette høres jo ganske normalt ut, og at barnet gruer seg til at det er lenge til neste gang fordi at barn savner jo foreldrene sine, naturlig nok så da føles det kjipt å dra hjem. Selvfølgelig så kan det bli mer klenging på far siden barnet ser far mindre enn mor og dermed vil savnet være større fordi at tryggheten til mor er en annen enn tryggheten til far (og savnet).

Har vært borti barnebesøk her som har nektet å dra hjem når foreldrene har hentet, og løpt rundt gråtende her. Har ikke mistenkt dem for å være dårlig foreldre eller at barnet ikke har det bra hjemme.

Husker jeg var vitne til en som gråt når han ble hentet i barnehagen, skjedde hver dag over en lengre periode. Han sto og brølte at han ikke ville gå hjem, det var lenge til neste gang han skulle i barnehagen, ungen var helt hysterisk. (Men ingen ble meldt til barnevernet).

Men ingen som har kastet opp, da, ihvertfall ikke ennå. Men det er vell litt greia her. Hvorfor kaster barnet opp hos dere? Hva er det som gjør at barnet kaster opp?

Endret av Phoenix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette høres jo ganske normalt ut, og at barnet gruer seg til at det er lenge til neste gang fordi at barn savner jo foreldrene sine, naturlig nok så da føles det kjipt å dra hjem. Selvfølgelig så kan det bli mer klenging på far siden barnet ser far mindre enn mor og dermed vil savnet være større fordi at tryggheten til mor er en annen enn tryggheten til far (og savnet).

Har vært borti barnebesøk her som har nektet å dra hjem når foreldrene har hentet, og løpt rundt gråtende her. Har ikke mistenkt dem for å være dårlig foreldre eller at barnet ikke har det bra hjemme.

Husker jeg var vitne til en som gråt når han ble hentet i barnehagen, skjedde hver dag over en lengre periode. Han sto og brølte at han ikke ville gå hjem, det var lenge til neste gang han skulle i barnehagen, ungen var helt hysterisk. (Men ingen ble meldt til barnevernet).

Men ingen som har kastet opp, da, ihvertfall ikke ennå.

Far hadde hovedomsorg for barnet frem til han flyttet ut og nor klarte å få omtrent alt av samvær. Barnet har en spesiell tilknytning til far, men vi tror da hun trives hos sin mor. Men etter BV besøk, fortalte de at nie skurrer hos mor, men ingenting ble gjort?

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Far hadde hovedomsorg for barnet frem til han flyttet ut og nor klarte å få omtrent alt av samvær. Barnet har en spesiell tilknytning til far, men vi tror da hun trives hos sin mor. Men etter BV besøk, fortalte de at nie skurrer hos mor, men ingenting ble gjort?

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Du, for det første. Er du logget inn som skjult bruker? Hvis nei, så gjør det! Det kommer ett nick i kursiv (betyr at brukeren skriver) nede hver gang du svarer meg, og greia med AB er jo nettopp å være anonym.

Da forstår jeg mer. Da kan jo savnet etter far være større, og isåfall så håper jeg at dere ikke gir dere med å få mer tid med barnet. :)

Han kan jo prøve å ringe barnevernet og spørre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, for det første. Er du logget inn som skjult bruker? Hvis nei, så gjør det! Det kommer ett nick i kursiv (betyr at brukeren skriver) nede hver gang du svarer meg, og greia med AB er jo nettopp å være anonym.

Da forstår jeg mer. Da kan jo savnet etter far være større, og isåfall så håper jeg at dere ikke gir dere med å få mer tid med barnet. :)

Han kan jo prøve å ringe barnevernet og spørre? :)

Det gjør ingenting. :)

Har snakket ned dem i flere sammenhenger, men det er innekos de kan gjøre sier de... Har ikke noen mistanker om noe fælt i hjemmet til nor, bare feil deling av samvær,når får og barnet har en utrolig nær relasjon som mor rett og slett driter i. Det handler ikke om barnets beste, men økonomi og egoisme.

Anonymous poster hash: 2e0fb...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...