AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Hvor vanlig er det at stemor/stefar og mor/far til barnet har kontakt? Jeg tenker at når jeg som stemor står for mye av det praktiske pluss en del av aktivitetene som skjer hjemme, tilbringer mye tid med barnet burde ha kontakt med mor. Hun har ikke tatt noe kontakt med meg og jeg får ikke lov å ta kontakt med henne av min samboer. De velger også å snakke med hverandre når verken jeg eller stefar (hennes nye samboer) er tilstede. Jeg får heller ikke vite noe særlig av hva som blir sagt. Jeg er jo glad i dette barnet siden jeg tilbringer tid med han like mye som far derfor vil gjerne vite hva som foregår i livet hans når han ikke er hos oss. Far til barnet har heller ikke kontakt med stefaren til barnet, og moren og stefaren har vært sammen i mange år. Far og stefar har aldri pratet sammen. Er jeg rar? Nå kommer det sikkert noen kommentarer om at det ikke er mitt bord, men hva er mitt bord når jeg tilbringer like mye tid med barnet som far, pluss at det kommer et barn til snart. Syns denne rollen er litt vanskelig i blant. Trenger virkelig et råd eller to. Anonymous poster hash: 48a16...b38
Ragg Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Jeg har aldri hatt kontakt til min mann sine barn sin mor, men møtt henne ved enkelte anledninger. Men min eks sin nye kone har jeg god kontakt med, hun syns det er helt super å få vite fra meg når det skjer endringer i samvær, plutselige familiebesøker osv, da hun alltid får vite i siste liten av min eks ved endringer. Alltid greit å få vite om endringer litt i god tid hvis det er mulighet synes hvertfall jeg. Så føler du at det ikke er noe hat noen steder så ville jeg gjerne prøvd å åpne opp for å kunne vært med i planlegginger osv.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Hvor vanlig er det at stemor/stefar og mor/far til barnet har kontakt? Jeg tenker at når jeg som stemor står for mye av det praktiske pluss en del av aktivitetene som skjer hjemme, tilbringer mye tid med barnet burde ha kontakt med mor. Hun har ikke tatt noe kontakt med meg og jeg får ikke lov å ta kontakt med henne av min samboer. De velger også å snakke med hverandre når verken jeg eller stefar (hennes nye samboer) er tilstede. Jeg får heller ikke vite noe særlig av hva som blir sagt. Jeg er jo glad i dette barnet siden jeg tilbringer tid med han like mye som far derfor vil gjerne vite hva som foregår i livet hans når han ikke er hos oss. Far til barnet har heller ikke kontakt med stefaren til barnet, og moren og stefaren har vært sammen i mange år. Far og stefar har aldri pratet sammen. Er jeg rar? Nå kommer det sikkert noen kommentarer om at det ikke er mitt bord, men hva er mitt bord når jeg tilbringer like mye tid med barnet som far, pluss at det kommer et barn til snart. Syns denne rollen er litt vanskelig i blant. Trenger virkelig et råd eller to. Anonymous poster hash: 48a16...b38 Syntes dette hørtes litt ekstremt ut. Forstår at mange ikke klarer å ha kontakt, men da tror jeg det bunner i at man ikke klarer å se eksen med en ny person selvom man har funnet seg kjæreste selv. Jeg er stemor, og jeg har kontakt med moren, ikke noe overdådig mye, men innimellom så er det jeg som plukker han opp eller leverer når han har samvær med far. Får ikke mor tak i min samboer, altså far, så ringer hun like gjerne til meg med det hun lurte på eller om det er noe beskjeder som skal gis. Vi tar gjerne en kaffe i lag ved henting eller bringing, også om det bare er oss to. Hender også vi inviterer henne på middag. Hun har ny kjæresten, men bor ikke med han enda. Anonymous poster hash: b350b...aa1 3
Ragg Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Og ja, noen mener sikkert du skal holde deg langt unna, men jeg mener dere er en familie og da skal alle kunne ta del i planlegging og få "kabalen" til å gå opp på en best mulig måte. 1
MariaHP Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 Jeg ville også likt å få vite hva som foregikk i barnets liv når han er hos mor. Man blir jo glad i disse barna selv om det ikke er av eget kjøtt og blod.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Jeg har aldri hatt kontakt til min mann sine barn sin mor, men møtt henne ved enkelte anledninger. Men min eks sin nye kone har jeg god kontakt med, hun syns det er helt super å få vite fra meg når det skjer endringer i samvær, plutselige familiebesøker osv, da hun alltid får vite i siste liten av min eks ved endringer. Alltid greit å få vite om endringer litt i god tid hvis det er mulighet synes hvertfall jeg. Så føler du at det ikke er noe hat noen steder så ville jeg gjerne prøvd å åpne opp for å kunne vært med i planlegginger osv. Heldig du er som har det sånn. Jeg har overhode ikke kontakt med stebarns mor, hun vil ikke ha kontakt med meg, men jeg tror ikke jeg ønsker så mye kontakt med henne. Når det er sagt så har hun og min samboer nesten ingen kontakt heller, og de samarbeider svært dårlig. Så det er mulig jeg blir påvirket av det. Anonymous poster hash: 6d39c...f9e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Ts her. Takk for svar! Når jeg spør samboer hva de har pratet om så får jeg som regel høre, "ikke noe spesielt". Betyr det da at de bare ringer hverandre for å skravle? Kan jeg si at jeg vil vite litt mer eller tråkker jeg noen på tærne da? Hater å mase på folk men jeg vil bli litt inkludert kjenner jeg. Jeg lager mat, rydder vasker og merker klær, vasker hus, rydder alle rom, holder styr på hva som skjer i barnehagen, leker og gir oppmerksomhet hele tiden. Noen ganger føler jeg at samboer ser på meg som en barnevakt og hushjelp. Anonymous poster hash: 48a16...b38 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #8 Skrevet 9. januar 2015 Ts her. Takk for svar! Når jeg spør samboer hva de har pratet om så får jeg som regel høre, "ikke noe spesielt". Betyr det da at de bare ringer hverandre for å skravle? Kan jeg si at jeg vil vite litt mer eller tråkker jeg noen på tærne da? Hater å mase på folk men jeg vil bli litt inkludert kjenner jeg. Jeg lager mat, rydder vasker og merker klær, vasker hus, rydder alle rom, holder styr på hva som skjer i barnehagen, leker og gir oppmerksomhet hele tiden. Noen ganger føler jeg at samboer ser på meg som en barnevakt og hushjelp. Anonymous poster hash: 48a16...b38 høres nesten ut som de prøver å finne tilbake til hverandre.... Anonymous poster hash: b350b...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #9 Skrevet 10. januar 2015 Ts her. Takk for svar! Når jeg spør samboer hva de har pratet om så får jeg som regel høre, "ikke noe spesielt". Betyr det da at de bare ringer hverandre for å skravle? Kan jeg si at jeg vil vite litt mer eller tråkker jeg noen på tærne da? Hater å mase på folk men jeg vil bli litt inkludert kjenner jeg. Jeg lager mat, rydder vasker og merker klær, vasker hus, rydder alle rom, holder styr på hva som skjer i barnehagen, leker og gir oppmerksomhet hele tiden. Noen ganger føler jeg at samboer ser på meg som en barnevakt og hushjelp. Anonymous poster hash: 48a16...b38 Dette er ikke ok. Du skal ikke føle deg som dette. Jeg vil jo si at du har full rett på å bli inkludert i hva de snakker om, da det ifølge han skal omhandle deres barn? Du er ikke for frampå om du krever å vite det, på grunnlag planlegging fremover og hva du må være oppdatert på av endringer og samvær. Hadde min mann gjort som dette, hadde jeg gått. Du skal ikke holdes utenfor hva som angår deg og din hverdag også. Anonymous poster hash: 2e0fb...e33
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #10 Skrevet 10. januar 2015 høres nesten ut som de prøver å finne tilbake til hverandre.... Anonymous poster hash: b350b...aa1 Jeg føler ikke helt det heller for han sier ofte hva han føler for meg og at han ikke ville vært lykkelig uten meg. De har også en fortid med mye kvalm pluss at begge har barn med nye. Hadde vært litt rart å ta den sjansen? Anonymous poster hash: 48a16...b38
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #11 Skrevet 10. januar 2015 Dette er ikke ok. Du skal ikke føle deg som dette. Jeg vil jo si at du har full rett på å bli inkludert i hva de snakker om, da det ifølge han skal omhandle deres barn? Du er ikke for frampå om du krever å vite det, på grunnlag planlegging fremover og hva du må være oppdatert på av endringer og samvær. Hadde min mann gjort som dette, hadde jeg gått. Du skal ikke holdes utenfor hva som angår deg og din hverdag også.Anonymous poster hash: 2e0fb...e33 Jeg har bestemt meg for å ta en ordentlig prat med han! Han er ikke glad i konflikter, han holder seg alltid langt unna diskusjoner. Nå tror han at jeg er sur for noe og at jeg snakker med andre menn siden jeg sitter her på KG og andre forum for å få råd om familiesituasjoner og graviditet. Men tror de på en måte har en uskreven regel på at man ikke blander nytt med gammelt, men er jo vanskelig det når det er barn inni bildet. Anonymous poster hash: 48a16...b38
skruf Skrevet 10. januar 2015 #12 Skrevet 10. januar 2015 Jeg synes det høres rart ut at samboeren din nekter deg å ta kontakt med barnets mor. I langvarig forhold med nye partnere så vil det ofte være naturlig at stemor og mor, samt far og stefar av og til snakkes og møtes i situasjoner som angår barnet. Du bør ta det opp med mannen din synes jeg. Hvordan forholder barnets mor seg til deg? Hater hun deg som pesten, eller tolererer hun deg som stemor til barnet? Selv har jeg et godt forhold og god tone til barnet mitt sin stemor. Hun er en helt fantastisk dame som inkluderer og behandler barnet mitt på lik linje som barnet hun har fått med eksen. Faktisk så tar jeg heller kontakt med henne hvis det er en viktig beskjed ang barnet da eksen er superdistre og kan ha hukommelse som en gullfisk. Vi bruker også å feire bursdagen til barnet sammen, og ofte så spleiser vi på gaver til barnet. Jentungen bruker å si på spøk at hun har fire foreldre 1
Faina Skrevet 10. januar 2015 #13 Skrevet 10. januar 2015 Jeg er ikke stemor selv, men mitt barn har en bonusmamma. Hun har vært i livet hans i mange, mange år. De første årene hadde vi lite og ingen kontakt. Hilste når vi møttes en sjelden gang, men det ble med det. Far ville holde henne utenfor, mens jeg mente at hun burde være mer involvert. De har også felles barn. Etter hvert ble kontakten mellom oss bedre. Vi er ikke på venninnestadiet, langt derifra, men vi kan snakke ganske lenge når vi møtes, hun sender mms når barnet er hos dem, vi er venner på fb. Jeg synes det er veldig greit. Det er også greit å kunne informere henne om endringer i samvær, for far sier ikke ifra til henne før dagen før. Jeg har ikke noe inntrykk av at far er imot vår kontakt, men så har jeg heller ikke spurt han.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #14 Skrevet 10. januar 2015 Null kontakt og ønsker heller ingen kontakt med ste-personer. Hvis far eller mor ikke "kan" hente barnet i barnehage/skole er de dårlige foreldre...hadde de være alene single-foreldre er det ikke noe som heter "kan ikke". Å skyve ansvar over på en ste-forelder er også uakseptabelt overfor barna. Når jeg henter barna hos far hilser jeg aldri på hans samboer. Hun får ikke blande seg. Er ikke interessert i henne og forholder meg kun til far - og det er han som er faren og må ta ansvaret for ALT som har med barna å gjøre. Ste-personen får ikke være "barnevakt" om faren må på reise etc: da er det selvsagt moren som har barna.Anonymous poster hash: fbd06...fde
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #15 Skrevet 10. januar 2015 Jeg ville også likt å få vite hva som foregikk i barnets liv når han er hos mor. Man blir jo glad i disse barna selv om det ikke er av eget kjøtt og blod. "Disse barna" er ikke deres. Blir aldri aktuelt å bruke energi og tid på en ste-person.Anonymous poster hash: fbd06...fde
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #16 Skrevet 10. januar 2015 Ts her. Takk for svar! Når jeg spør samboer hva de har pratet om så får jeg som regel høre, "ikke noe spesielt". Betyr det da at de bare ringer hverandre for å skravle? Kan jeg si at jeg vil vite litt mer eller tråkker jeg noen på tærne da? Hater å mase på folk men jeg vil bli litt inkludert kjenner jeg. Jeg lager mat, rydder vasker og merker klær, vasker hus, rydder alle rom, holder styr på hva som skjer i barnehagen, leker og gir oppmerksomhet hele tiden. Noen ganger føler jeg at samboer ser på meg som en barnevakt og hushjelp. Anonymous poster hash: 48a16...b38 "Ikke noe spesielt" betyr at mor og far snakker internt om barnet og ulike forhold og situasjoner som har skjedd - en status på barnets hverdag så langt. Moren minner gjerne faren på at hun vil at du blander deg minst mulig. At faren selv må ta ansvaret for lekser, mat, kleskjøp og oppfølging av felles barn. Anonymous poster hash: fbd06...fde 1
MariaHP Skrevet 10. januar 2015 #17 Skrevet 10. januar 2015 "Disse barna" er ikke deres. Blir aldri aktuelt å bruke energi og tid på en ste-person.Anonymous poster hash: fbd06...fde Nei, de er ikke våres men vi tilbringer like mye tid og krefter på dem, vi knytter oss til dem og blir en sammensatt familie. Ta deg en banan og slutt å vær så bitter! 4
Rararara Skrevet 10. januar 2015 #18 Skrevet 10. januar 2015 Null kontakt og ønsker heller ingen kontakt med ste-personer. Hvis far eller mor ikke "kan" hente barnet i barnehage/skole er de dårlige foreldre...hadde de være alene single-foreldre er det ikke noe som heter "kan ikke". Å skyve ansvar over på en ste-forelder er også uakseptabelt overfor barna. Når jeg henter barna hos far hilser jeg aldri på hans samboer. Hun får ikke blande seg. Er ikke interessert i henne og forholder meg kun til far - og det er han som er faren og må ta ansvaret for ALT som har med barna å gjøre. Ste-personen får ikke være "barnevakt" om faren må på reise etc: da er det selvsagt moren som har barna.Anonymous poster hash: fbd06...fde Er du seriøs? Dette hørtes ekstremt ut! 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #19 Skrevet 10. januar 2015 Null kontakt og ønsker heller ingen kontakt med ste-personer. Hvis far eller mor ikke "kan" hente barnet i barnehage/skole er de dårlige foreldre...hadde de være alene single-foreldre er det ikke noe som heter "kan ikke". Å skyve ansvar over på en ste-forelder er også uakseptabelt overfor barna. Når jeg henter barna hos far hilser jeg aldri på hans samboer. Hun får ikke blande seg. Er ikke interessert i henne og forholder meg kun til far - og det er han som er faren og må ta ansvaret for ALT som har med barna å gjøre. Ste-personen får ikke være "barnevakt" om faren må på reise etc: da er det selvsagt moren som har barna.Anonymous poster hash: fbd06...fde Høres veldig merkelig ut! Du gjør jo barnet utrygt ved å oppføre deg slik! Anonymous poster hash: 48a16...b38 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #20 Skrevet 10. januar 2015 Skulle vært flere som TS, tror det er veldig sundt for barna at alle som er mye involvert i livet deres kan komme overens for barnas beste.Anonymous poster hash: 7ff0f...8db 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå