Gå til innhold

Vil du si man er FOR ung til å få barn når man er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis man får barn når man er 20 blir man sin egen andreprioritet til man er omtrent 40. Men er det så jævelig kjipt a? Man kan reise med barn. Man kan være sosial med barn.
Et godt brukt argument er at man ikke vet om forholdet vil vare når man er 20. Det vet man faktisk ikke om man er 38 år heller. Man forandrer seg når man får barn, enten man er 20 eller 38.

Tenk deg, når du er 40 år, så er du ferdig med barn (om du vil). Da kan du reise for eksempel, men helt sikkert bedre økonomi enn da du var 20.



Anonymous poster hash: 16875...b8d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg selv barn da jeg var 20, så ville jo vært rart dersom jeg sa det var FOR ungt. Samtidig så har jeg jo gjort meg opp erfaringer rundt det, og synes det har gått helt greit å få barn som 20-åring.

Skal jeg dømme kun fra alder alene så synes jeg ikke 20 er for ungt. Det er mange ulike 20-åringer, så for noen er det ALT for tidlig, mens for andre går det helt fint. Kommer vi under 19-18 år så synes jeg det er for ungt uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ikke er ungt. Jeg er 22 og mannen min 21 år, og vi skal i gang med prøverørs. Vi har prøvd i 3 år nå men fortsatt ikke blitt gravid. Jeg syns man er ung mor når man er 17-18. Jeg mener så lenge man har jobb og greier seg bra, å føler at det er riktig så har ikke alder så mye å si, så lenge man ikke er 16 liksom.



Anonymous poster hash: 4188f...3ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Idja

Hvis man får barn når man er 20 blir man sin egen andreprioritet til man er omtrent 40. Men er det så jævelig kjipt a? Man kan reise med barn. Man kan være sosial med barn.

Et godt brukt argument er at man ikke vet om forholdet vil vare når man er 20. Det vet man faktisk ikke om man er 38 år heller. Man forandrer seg når man får barn, enten man er 20 eller 38.

Tenk deg, når du er 40 år, så er du ferdig med barn (om du vil). Da kan du reise for eksempel, men helt sikkert bedre økonomi enn da du var 20.

Anonymous poster hash: 16875...b8d

Akkurat det er et veldig viktig poeng. Blir man tidlig ferdig med barn står man mye friere i en periode av livet der man gjerne også

har økonomiskhfrihet. Noen mener det er viktig å leve ut "egoismen" sin i 20-årene, men det er fint mulig å gjøre det i 40-årene også. Da jeg bodde utenlands traff jeg ofte på backpackere i 40-50 årene som hadde voksne barn og som nå reiste jorda rundt, gjerne finansiert av at de leide ut boligen de hadde hjemme. Virket jo helt fantastisk! Alt MÅ ikke oppleves når man er 20, hvis man ikke har lyst. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg og jeg tenker mitt.

tenker ditt? Det var da dømmende..

Anonymous poster hash: 3ab5e...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg. Nok av tid til å få barn.



Anonymous poster hash: c99d3...4ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker ditt? Det var da dømmende..

Anonymous poster hash: 3ab5e...9b4

Enig med deg.

Men hallo, folk bare sier det fordi at i dag så er det liksom "sånn det skal være" mens før hadde ikke folk hevet et øyenbryn engang.

Men jaja, folk må bare få barn sent, jeg selv skal bli ferdig med fødsler før jeg er 25.

Anonymous poster hash: 7a4d6...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker ditt? Det var da dømmende..

Anonymous poster hash: 3ab5e...9b4

Enig med deg.

Men hallo, folk bare sier det fordi at i dag så er det liksom "sånn det skal være" mens før hadde ikke folk hevet et øyenbryn engang.

Men jaja, folk må bare få barn sent, jeg selv skal bli ferdig med fødsler før jeg er 25.

Anonymous poster hash: 7a4d6...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alt under 23 er for ungt for å få planlagt barn.

Selv var jeg 28 da jeg ble mor, og for meg hadde alt før det vært for tidlig.

Anonymous poster hash: 29021...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn ei gammal sugge på 30.

Anonymous poster hash: 3e715...7b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er FOR ungt, og tenker ikke mitt om verken foreldrene eller barnet.

Men jeg synes det er ungt. Fikk selv mitt første barn som 20 åring (ikke planlagt), og jeg skulle gjerne hatt noen år til for meg selv først. Men sånn ble det ikke, og det gikk helt fint, vi hadde det bra både da og nå. Men jeg er glad for at barnet mitt ikke har noe hastverk, unner henne å studere, reise og leve livet litt uten barn på slep. Det er mange år mellom 20 og 40, det trenger ikke være enten-eller.



Anonymous poster hash: f15df...c05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Dette er virkelig sá forskjellig med máten hver person ser pá det.

For eksempel i USA sá virker det pá meg som om mange der borte fár barn nár de er mellom 18-23, jeg pleide á skrive med ei i fra Canada som giftet seg da ho var 18 og fikk fórste barnet hennes da ho var 19, og ikke lenge etterpá fikk ho sitt andre barn. Ho ónsket seg flere barn, men sá var ho godt fornóyd med rollen som husmor og sá tror jeg mannen hadde veldig god lónn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ung ja, men ikke for ung. Rakk selv å bli 21 før jeg fødte, og får nå nr. 2 før jeg fyller 24. Samboer er noen år eldre. Vi eier hus i byen, har hver sin bil og jeg jobber 75% + studerer og har en ferdig 3års universitetsutdannelse i juni. Kan slettes ikke si jeg føler meg for ung til å være mamma, og jeg har aldri følt at vi ikke hadde alt på stell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 20-åring blir man en ung mor, men jeg syns ikke det er for ungt. En 20 åring kan være like moden og klar for barn som en 30 åring. Det er vanskelig å komme med et fasit svar da folk er forskjellige og er klar for å få barn i ulik alder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det personligt er alt for ungt, for deres egen del. Men det er ikke det samme som at dere ikker er kapable til å ta dere av barnet. Jeg har selv en mor som er 18år eldre enn meg og har hatt en formidabel oppvekst. Jeg hadde det lett, var et bekymringsløst barn med trygge og kjærlige omgivelser.

I voksen alder forstår jeg hvor vanskelig ting ble for henne, og at om om hun kunne valgt om igjen( og samtidig hatt garanti for at hun ville få meg) så hadde hun ventet.



Anonymous poster hash: f3a21...bab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er for ungt.

Uavhengig av hva slags person man er, så varer sjelden forholdene man har på den alderen. Bruddraten for ekteskap inngått når man er under 25 er enorm. Uansett hvor voksen man synes man er, hva man har opplevd el.l. så er man ikke utviklet nok mentalt til å velge en livspartner som er rett for en og barn fortjener et stabilt hjem.

Så ja, jeg synes det er noe uansvarlig. Man har jo mange år igjen fertilitetsmessig og det er simpelthen ingen grunn til å begynne å reprodusere når man knapt er ute av videregående.



Anonymous poster hash: 61df5...009
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...