Gå til innhold

Vil du si man er FOR ung til å få barn når man er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 og 22 år?

Uavhengig av alt annet rundt som "har dere bra nok økonomi da?","har dere reist og opplevd nok ennå da?" Osv.

Bare lurer på om du reagerer når du hører om jenter som er blitt gravide som 20 år.

Anonymous poster hash: 7a4d6...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes selv det er for ungt fordi det er så gammel jeg er, og jeg er ikke engang litt i nærheten av å være klar for barn :P Det er dog kun dere som kan avgjøre det. Så lenge dere har alt på plass, føler dere klare for det og har et stabilt liv, så kjør på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for ungt i mine øyne. Selv er jeg i midten av tyveårene og kan ikke tenke meg å få barn enda. Å få bare i begynnelsen av tyveårene hadde også vært uaktuelt (så klart).



Anonymous poster hash: 64578...86e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det kommer helt an på personene som får barna...

Min søster fikk barn da hun var i den alderen. Selv er jeg eldre enn det og langt fra klar for å få barn.

Men sånn generelt: jeg hadde ikke hevet på brynene om en 20-åring fortalte meg at hun var gravid. Hun er både myndig og lovlig og må få lov til å ta sine egne valg, selv om jeg ikke ville tatt de samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke for ung til å få barn i den alderen, om kan er moden nok i hodet og er flink til å ha det bra. Det hjelper på om en har hatt gode rollemodeller selv i oppveksten,

Det er ofte mer tungvint å få barn som ung, fordi mange ting ikke er helt på plass og dette skaper ekstra stress i tillegg til de nye rollene,

Fikk barn da både jeg og barnefar var litt yngre enn dere. .

Edit: Om jeg reagerer når jeg hører om det, kommer an på hvordan personen er. Jeg har blitt rystet både fordi 17åringer ble gravide og fordi 35-åringer ble gravide. De første på grunn av alder, sistnevnte på grunn av modenhet.

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på meg selv, en 20 år gammel jente, så synes jeg det er for ungt. Jeg har mange år med utdannelse, romantikk, reise, kunnskap, seksualitet, festing, opplevelse og egoisme igjen, og disse skal nytes uten at det handler om noen andre enn meg. Når du får barn er du andreprioritet ovenfor deg selv i ATTEN år! Jeg er IKKE klar for det!



Anonymous poster hash: ff506...0c3
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysisk og mentalt tror jeg ikke at man generelt er for ung, men jeg skriver likevel under på dette:

Når jeg ser på meg selv, en 20 år gammel jente, så synes jeg det er for ungt. Jeg har mange år med utdannelse, romantikk, reise, kunnskap, seksualitet, festing, opplevelse og egoisme igjen, og disse skal nytes uten at det handler om noen andre enn meg. Når du får barn er du andreprioritet ovenfor deg selv i ATTEN år! Jeg er IKKE klar for det!



Anonymous poster hash: ff506...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man er for ung til å planlegge å få barn, mest fordi de færreste kan være sikre på at de er i et langvarig og stabilt forhold i den alderen. Jeg synes derimot ikke man er for ung til å ta vare på et barn / ta ansvar for en ikke-planlagt graviditet, dersom det føles riktig for dem det gjelder.



Anonymous poster hash: 79508...18f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mythic

Snodig dette her. For 25-30 år siden var det helt vanlig å få barn når man var rundt 20 år, ingen hevet øyenbrynet en gang. Nå er det aaaaalt for ungt, og helst skal man gjøre alt mulig før man får barn. Mange venter til de er nærmere 40 med å få barn, hvilket er naturstridig, biologisk sett.

Folk i dag blir veldig sent modne, de skal være unge, leve livet, feste og reise verden rundt til de er nærmere 30.

Jeg mener at en 20-åring fint kan være en vel så god omsorgsperson som en 30-åring. Det kommer helt an på personlighet, modenhet og livssituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun basert på alder så er det ikke for ungt nei. Ungt ja, men ikke for ungt. En 15-17-åring syns jeg er for ung, selv hvor mye de mener å ha på stell. Men det er jo utrolig mye annet som har noe å si da, så man kan jo ikke ta den avgjørelsen kun basert på alder.



Anonymous poster hash: ac0ab...cf9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig dette her. For 25-30 år siden var det helt vanlig å få barn når man var rundt 20 år, ingen hevet øyenbrynet en gang. Nå er det aaaaalt for ungt, og helst skal man gjøre alt mulig før man får barn. Mange venter til de er nærmere 40 med å få barn, hvilket er naturstridig, biologisk sett.

Folk i dag blir veldig sent modne, de skal være unge, leve livet, feste og reise verden rundt til de er nærmere 30.

Jeg mener at en 20-åring fint kan være en vel så god omsorgsperson som en 30-åring. Det kommer helt an på personlighet, modenhet og livssituasjon.

Signerer!!!

Anonymous poster hash: 4fc8e...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 litt ungt, men 20 fin alder. Skole?-Det kan man ta igjen. + er en ung og vital mor som blir en "ung" resurrssterk mormor. Viss en skal vente til utdannelse er ferdig og stige på karrieren så blir det ofte for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...