Gå til innhold

-Norge er neste terrormål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er viktig å ikke være redd. Det er viktig å leve som før!

Om det skulle skje noe og noen dør, må vi forsette å leve som før og IKKE mure oss inne. Se for dere en maurtue, de går og jobber hele dagen, og om noen blir tråkket på og dør, fortsetter de som før. Hvordan skulle det blitt om all mauren gjemte seg i tuen sin?

Vi må vise at vi ikke er redde, og vi må fortsette å leve som før. Og om de prøver å ta oss skal vi gi de inn! Ja, kanskje noen dør, men da må vi fortsette å kjempe videre for de som døde! Om vi gjemmer oss i frykt, døde de andre forgjeves ... og det er ikke riktig.

Hvordan vil verden bli om vi gjemmer oss i frykt og gir etter for terroristene? Hvilken verden skal barna våre vokse opp i om ingen tok opp kampen? Nei, vi må kjempe så etterkommerne våre kan leve i en trygg og god verden. Og de vil snakke om hvor tøffe vi var på den tiden da vi satte oss opp mot terrorisme. Vi trenger ikke bruke vold, men vi bruker holdninger og tar plassen vår. Og om alle står sammen blir det vanskeligere å ta oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i Oslo og må igjennom Oslo s på vei til jobb flere ganger Ila uken.

Er vanligvis litt pysete, men nei, ikke redd nå.

Det er jo bare å se på fakta, sjansen for å havne midt i et terroropplegg er svært liten. Jeg bor jo ikke på Oslo s

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg ikke bor i Oslo, men ikke langt fra, og hva om jeg har familie i Oslo? Det er stor (kanskje størst) sjanse for angrep i Oslo, men vi må ikke glemme resten av Norge.

Ja, visste jo ikke hvor du og dine befant deg :P

skulle ønske jeg ikke var redd selv for er så hemmende på hverdagen å være redd hver gang samboer går på jobb og bror skal jobbe på oslo s, men så lenge vi ferdes her er jeg redd hele tiden av slike trusler, hater det intenst.

Anonymous poster hash: 7a6b8...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ikke være redd. Det er viktig å leve som før!

Om det skulle skje noe og noen dør, må vi forsette å leve som før og IKKE mure oss inne. Se for dere en maurtue, de går og jobber hele dagen, og om noen blir tråkket på og dør, fortsetter de som før. Hvordan skulle det blitt om all mauren gjemte seg i tuen sin?

Vi må vise at vi ikke er redde, og vi må fortsette å leve som før. Og om de prøver å ta oss skal vi gi de inn! Ja, kanskje noen dør, men da må vi fortsette å kjempe videre for de som døde! Om vi gjemmer oss i frykt, døde de andre forgjeves ... og det er ikke riktig.

Hvordan vil verden bli om vi gjemmer oss i frykt og gir etter for terroristene? Hvilken verden skal barna våre vokse opp i om ingen tok opp kampen? Nei, vi må kjempe så etterkommerne våre kan leve i en trygg og god verden. Og de vil snakke om hvor tøffe vi var på den tiden da vi satte oss opp mot terrorisme. Vi trenger ikke bruke vold, men vi bruker holdninger og tar plassen vår. Og om alle står sammen blir det vanskeligere å ta oss.

Det var mange klisjeer i et innlegg :fnise:

Anonymous poster hash: b641b...dae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som blir redde eller paralyserte av slike trusler-skjønner dere da ikke at terroristene har vunnet? Det er jo akkurat det de vil, slik at de kan sette krav om det ene etter det andre. Tilslutt så blir vi vel annenrangs borgere i Norge-og da er det altfor sent.

Her er en liten link om annenrangsborgere i Syria blant annet: http://www.dagen.no/Meninger/Annenrangs_borgere-72286

Ellers så er jeg ikke redd. Jeg bor i Oslo og imorgen kan jeg bli påkjørt av en bil som ikke ser meg for eksempel.

The only thing we have to fear is fear itself.

FDR sitt sitat betyr enkelt og greit at redselen til folk gjør ting verre enn det de er.

Ellers synes jeg dette bildet passer godt inn nå:

quotes-of-fear-8.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange klisjeer i et innlegg :fnise:

Anonymous poster hash: b641b...dae

:P

Men redd? Nei, jeg er overhodet ikke redd. Det er terroristene som lever i frykt og er redde, så da prøver de å overføre sin egen redsel og frykt over på andre ved å drive med terrorisme.

Jeg klør i fingrene etter å vinne over terrorismen, for vi er sterke og de er svake! :)

Endret av Bølle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som blir redde eller paralyserte av slike trusler-skjønner dere da ikke at terroristene har vunnet?

Skjønner ikke du at det for mange kan være utfordrende å kontrollere sine følelser?

Anonymous poster hash: 857c1...52e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke du at det for mange kan være utfordrende å kontrollere sine følelser?

Anonymous poster hash: 857c1...52e

De svake er redde. De sterke er det ikke. De svake dør først. De sterke overlever. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: f6e97...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De svake er redde. De sterke er det ikke. De svake dør først. De sterke overlever. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: f6e97...4e7

Ditt fehue. At de "sterke" er naive (MAO litt mindre intelligente), ureflekterte og har null dårlig livserfaring er også en trangsynt måte å se det på.

Anonymous poster hash: 7a6b8...166

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De svake er redde. De sterke er det ikke. De svake dør først. De sterke overlever. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: f6e97...4e7

Jeg skjønner at du har sett mye film og er glad i det, men velkommen til virkeligheten.

Det spiller ingen rolle om man er redd eller ikke, hvis vi begge mister livet på sekundet i et terrorangrep.

Anonymous poster hash: 857c1...52e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De svake er redde. De sterke er det ikke. De svake dør først. De sterke overlever. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: f6e97...4e7

De skeptiske når som regel lenger, enn de naive.

Anonymous poster hash: 857c1...52e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som ble veldig redd etter terrortrusselen 24. juli i fjor.

Er bare 22 år, men har jo fått med meg både det ene og det andre gjennom oppveksten av terror som har skjedd, i andre land. (Og 22. juli, der én av mine venner ble drept).

Jeg bor ikke i en stor by. Bor på et tettsted med under 1000 innbyggere, to mil fra en liten by. Nærmeste storby er tre timer unna.

Likevel ble jeg så redd. Så fryktelig redd. En form for angst vil jeg tro, har aldri opplevd noe slikt før. Jeg sov ikke, jeg var ikke på senteret i byen, handlet kun hver 14. dag og var generelt et nervevrak. Julegaver ble kjøpt på nett.

Dette var veldig flaut. Har alltid vært den sterke jenta. Hun som ikke var redd for å si i fra, ikke redd for "noe" egentlig. Hadde ingen å snakke med, fordi jeg var redd de fleste ville se på meg som en tulling...

Ikke en gang samboeren min fikk helt innblikk i hvor redd jeg var. Det varte i godt og vel 5 mnd, i jula slapp det litt tak.

Men nå er jeg mest forbanna. Sint. Irritert.

Det er lett for andre å si "Slutt å vær så redd da. Ikke vær redd, det kommer ikke til å skje deg". Og det kan godt hende, men når frykten har slått til, er den vanskelig å legge fra seg på dagen.

Og nå sitter jeg her. Mest forbanna, og litt redd. Redd for hvilken verden mine to små barn må vokse opp i.

Verden er ikke fin, men det er så mye fint i verden. At folk ikke ser det. At mennesker dreper, i mine øyne på grunnlag som er "tullerusk", er så jævlig.

Dette ble en litt lang tekst. Kanskje uten mål og mening. Men jeg prøver bare å få ut noen tanker og ord som jeg har holdt inne så lenge...

Anonymous poster hash: 102f3...a1e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som ble veldig redd etter terrortrusselen 24. juli i fjor.

Er bare 22 år, men har jo fått med meg både det ene og det andre gjennom oppveksten av terror som har skjedd, i andre land. (Og 22. juli, der én av mine venner ble drept).

Jeg bor ikke i en stor by. Bor på et tettsted med under 1000 innbyggere, to mil fra en liten by. Nærmeste storby er tre timer unna.

Likevel ble jeg så redd. Så fryktelig redd. En form for angst vil jeg tro, har aldri opplevd noe slikt før. Jeg sov ikke, jeg var ikke på senteret i byen, handlet kun hver 14. dag og var generelt et nervevrak. Julegaver ble kjøpt på nett.

Dette var veldig flaut. Har alltid vært den sterke jenta. Hun som ikke var redd for å si i fra, ikke redd for "noe" egentlig. Hadde ingen å snakke med, fordi jeg var redd de fleste ville se på meg som en tulling...

Ikke en gang samboeren min fikk helt innblikk i hvor redd jeg var. Det varte i godt og vel 5 mnd, i jula slapp det litt tak.

Men nå er jeg mest forbanna. Sint. Irritert.

Det er lett for andre å si "Slutt å vær så redd da. Ikke vær redd, det kommer ikke til å skje deg". Og det kan godt hende, men når frykten har slått til, er den vanskelig å legge fra seg på dagen.

Og nå sitter jeg her. Mest forbanna, og litt redd. Redd for hvilken verden mine to små barn må vokse opp i.

Verden er ikke fin, men det er så mye fint i verden. At folk ikke ser det. At mennesker dreper, i mine øyne på grunnlag som er "tullerusk", er så jævlig.

Dette ble en litt lang tekst. Kanskje uten mål og mening. Men jeg prøver bare å få ut noen tanker og ord som jeg har holdt inne så lenge...

Anonymous poster hash: 102f3...a1e

Godt skrevet, og flott for deg at du nå føler sinne over angst.

Anonymous poster hash: 7a6b8...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har skjedd så mye de siste tre dagene, og jeg har eksamen om under en uke, så jeg har ikke fått fulgt så mye med på hva som skjer i Frankrike - men har jeg forstått det riktig at tre gisselsituasjoner/terrorhandlinger har funnet sted i og rett utenfor Paris? Den første i Charles Hebdo-lokalene, i en kosher-butikk og hos en gullsmed eller en printer-fabrikk/butikk? I tillegg ble vel en politidame og/eller en politimann drept på åpen gate? Pluss at en kvinnelig terrorist enda er på rømmen? Hos meg er trådene enda litt rotete, for situasjonen har endret seg så mange ganger allerede. Hver gang jeg leser avisen, har det skjedd noe nytt. Dette er selvsagt grusomt og skremmende. Jeg bor i en norsk storby, men ikke Oslo, og må innrømme at denne utviklingen skremmer meg. Jeg går riktignok ikke vanligvis rundt og bekymrer meg, og har heller ikke det de siste dagene. Jeg har jo også planlagt å fortsette livet som normalt. Jeg klarer ikke se for meg at de stedene jeg oppholder meg er ettertraktede terrormål. Men det gjorde vel heller ikke de som dessverre ble ofre for terrorhandlingene i Paris. Uansett, life must go on.

Men tanken streifer meg noen ganger om at dette er begynnelsen på en bølge. Det har vært tre intense dager i Paris, mediefokuset har vært nesten utelukkende rettet mot disse grusomme hendelsene. Folk er åpenbart bekymrede rundt om i Europa (særlig i storbyene). Ville det ikke da være fristende for potensielle terrorister å bare slenge seg på bølgen? Slå til her og der, ulike steder i Europa, for å hause opp stemninga enda mer? Det er jo det terror i hovedsak dreier seg rundt, koste hva det koste vil. Likevel skal terror være uforutsett for allmennbefolkningen og uforutsigbar, så terrorhandlinger kan skje når som helst, hvor som helst. Det kan også hende at terrorister velger å vente til det har roet seg, for da senkes vel sikkerhetsnivået etterhvert. Det naturlige nå, er at sikkerhetsnivået øker for en periode. Men det er kostbart å opprettholde et høyt sikkerhetsnivå konstant, så det er mulig det vil senkes etterhvert som det er liten aktivitet/liten mistanke om nærliggende terrortrusler. Jeg aner ikke hvordan terrorister tenker, men det finnes både terrororganisasjoner og ensomme ulver. For den generelle befolkningen vil det hele være russisk rulett. De aller, aller fleste gangene du går ut, vil du ha oddsene på din side - men noen er dessverre riktig uheldige, slik som ofrene i alle terroraksjonene.

Jeg bekymrer meg ikke så mye for hvor og når Norge blir et terrormål, men jeg håper PST tar spekulasjonene alvorlig. Det jeg bekymrer meg for, er om dette bare er starten. Om det er nå radikale islamister har tenkt å vise muskler og planlegger store aksjoner over hele Europa for å vise hvor store og skumle de er, eller om ensomme, radikaliserte ulver planlegger egne angrep, eller om høyreekstremister planlegger hevnaksjoner. Dette blir ikke den siste terroraksjonen, men det kan også hende at det ikke planlegges noen stor terroraksjon i nærmeste fremtid. Likevel tenker jeg at terrorister kan føle seg fristet til å kaste seg på bølgen mens de enda har flyt. Media er i høyt beredskap, befolkningen følger med og det samme gjør etterretningen. Hvis folk er redde nå, vil de ikke bli livredde om situasjonen eskalerte mer?

Om det skjer noe i Norge, håper jeg virkelig politiet og annen beredskap har klart å effektivisere seg siden 2011. I sommer, da det ble holoy pga. terrormistanker, viste PST at de kan forberede seg - men siden hele greia ble oppfattet som en fadese blant mange og som unødvendig skremselspropaganda, kan det hende PST velger å være mer forsiktige denne gangen. Det kan jo hende at hele spetakkelet i sommer bare var en fasade fra PSTs side, for å gjenopprette befolkningens trygghet. Uansett bør man ikke bure seg inne. Forhåpentligvis skjer det ikke så veldig mye i den nærmeste fremtid, men man kan være uheldig. Jeg håper hvertfall at PST klarer å komme dem i forkjøpet, og at en eventuell storaksjon som kan finne sted i Europa blir hindret før omfanget rekker å bli stort. Jeg tror ikke jeg hadde vært så keen på å ta T-bane, tog, fly eller noe i de store verdensmetropolene, men man kan ikke sette verden på hold. Noen er avhengige av å ta fly regelmessig, reise med trikk/tog til og fra jobb og generelt oppholde seg regelmessig på folksomme steder, som gjerne kan være utsatte terrormål. For deres skyld, håper jeg politi og etterretning i de ulike landene er spesielt observante og tar hensyn til dette. Jeg skal ikke nekte for at dette er en skremmende utvikling.

Jeg skulle ønske man bare kunne gi Sharia-tilhengere en egen jordflekk nok til å dekke alle som ønsker å bo i et Sharia-styrt land, og så kunne de bare bo der og være fornøyde med å ha sin egen stat - og så kunne vi som ikke ønsker å leve under et Sharia-styre leve for oss selv. At de aksepterte vår kultur, og at de var fornøyde med at vi, i følge deres religion, kom til å brenne et varmt sted, fremfor å drepe uskyldige. Og så slipper vi å ha noe med hverandre å gjøre. Men neida, de ekstreme Sharia-tilhengerne ønsker jo å spre kalifatet til hele verden, og dette gjennom terror. Hadde bare verden vært enklere... "Her har du ditt private paradis, og her har jeg mitt private paradis, ha det bra, snakkes aldri. Og så levde de lykkelige alle sine dager, hver for seg, uten å blande seg i hverandres privatliv, snipp snapp snute..."



Anonymous poster hash: a889e...61c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det MÅ være den samme trusselen som jeg postet klokken 12:30 i dag.. etter å ha lest beskrivelsen i aftenposten er jeg rimelig sikker, så her er den:

norge.jpg

Google Translate er ganske ræva på å oversette fra arabisk, det er vanskelig nok fra før, men essensen er "Våre brødre i Norge og Danmark er klare for å angripe målene sine"

Jeg har dessverre ikke originalen, den har blitt fjernet. Kanskje noen kunne klart å oversette den arabiske teksten bedre enn google translate...

Om denne er ekte eller ikke; sånn situasjonen er nå er ikke spørsmålet OM, men NÅR det skjer. Et annet spørsmål er om de bare vil gå for å slakte sivile, eller om de har et konkret mål...

Det er fullstendig galskap at vi har 100+ ekstremister som er villige til å gjennomføre noe slikt som vandrer fritt rundt i samfunnet. Er det ikke mulig å ta fra folk friheten i unntakstilstander om det er for å sikre menneskeliv? Jeg håper PST følger godt med fremover...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det første jeg tenkte da jeg hørte det på radioen, likestilling. Skrev jeg håpet det ville bli spredd til avisene så leste jeg om det rett etterpå jo ;P

Anonymous poster hash: 7a6b8...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har ingenting med radikalisering og terrorister å gjøre. Alle muslimer er imot karikatur tegninger av Muhammad. Hva skal politikerne si nå? At alle muslimer er terrorister og radikaliserte fordi de er imot komiske karikatur tegninger av deres profet?

Eller mener politikerne nå at vi er rasister og slemme. Fordi vi kritiserer fredens religion. Også må vi kritisere på en måte som ikke provosere? At det er rasistisk å tegne komiske karikaturer av Muhammad? En ting jeg er skråsikker på. Politikerne kommer til å kritisere den norske befolkning for misbruk av ytringsfrihet. Selvfølgelig kommer Stortings politikerne til å kritisere den norske befolkningen og forsvare fredens religion. Bare se på denne videoen fra TV2.no! I videoen sier politikerne at de er for ytringsfrihet. Bare vent noen uker senere. Da skifter de mening når muslimene i Norge kommer til å reagere.

http://www.tv2.no/v/871523/

Endret av Stoltmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som ble veldig redd etter terrortrusselen 24. juli i fjor.

Er bare 22 år, men har jo fått med meg både det ene og det andre gjennom oppveksten av terror som har skjedd, i andre land. (Og 22. juli, der én av mine venner ble drept).

Jeg bor ikke i en stor by. Bor på et tettsted med under 1000 innbyggere, to mil fra en liten by. Nærmeste storby er tre timer unna.

Likevel ble jeg så redd. Så fryktelig redd. En form for angst vil jeg tro, har aldri opplevd noe slikt før. Jeg sov ikke, jeg var ikke på senteret i byen, handlet kun hver 14. dag og var generelt et nervevrak. Julegaver ble kjøpt på nett.

Dette var veldig flaut. Har alltid vært den sterke jenta. Hun som ikke var redd for å si i fra, ikke redd for "noe" egentlig. Hadde ingen å snakke med, fordi jeg var redd de fleste ville se på meg som en tulling...

Ikke en gang samboeren min fikk helt innblikk i hvor redd jeg var. Det varte i godt og vel 5 mnd, i jula slapp det litt tak.

Men nå er jeg mest forbanna. Sint. Irritert.

Det er lett for andre å si "Slutt å vær så redd da. Ikke vær redd, det kommer ikke til å skje deg". Og det kan godt hende, men når frykten har slått til, er den vanskelig å legge fra seg på dagen.

Og nå sitter jeg her. Mest forbanna, og litt redd. Redd for hvilken verden mine to små barn må vokse opp i.

Verden er ikke fin, men det er så mye fint i verden. At folk ikke ser det. At mennesker dreper, i mine øyne på grunnlag som er "tullerusk", er så jævlig.

Dette ble en litt lang tekst. Kanskje uten mål og mening. Men jeg prøver bare å få ut noen tanker og ord som jeg har holdt inne så lenge...

Anonymous poster hash: 102f3...a1e

Hvis du føler / følte en så ødeleggende og handlingslammende irrasjonell angst, tror jeg du burde oppsøke psykolog!

Du bor på et lite sted, og mister nattesøvnen av at trusselnivået ble hevet, indikerer at noe er veldig galt.

Det er trolig en enormt mye større risko for at du eller dine nærmeste rammes av trafikkulykke eller sykdom!

Anonymous poster hash: 96278...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ha 4 likes pga kommentaren din LOL.

Hva skal jeg tulle for?

Du tuller nå?



Anonymous poster hash: 4e361...192
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De svake er redde. De sterke er det ikke. De svake dør først. De sterke overlever. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: f6e97...4e7

Jeg er redd, men jeg fortsetter å leve som normalt. Det at jeg frykter et terrorangrep er ikke synonymt med at jeg stenger meg inne. Jeg lever livet til det fulle hver dag.

Anonymous poster hash: 36ba5...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...