Gå til innhold

-Norge er neste terrormål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mon tro hvordan Europa, Nord-Amerika og hele vesten hadde vært dersom man de siste 50 årene:

1. Aldri hadde tatt inn så mye som en eneste ikke-vestlig innvandrer.

2. Aldri hadde blandet seg i noe av det som hadde skjedd utenfor den vestlige verden.

Jeg tror Europa, USA og Canada hadde vært tryggere og mer fredfulle steder å leve, dersom disse to punktene hadde vært tilfelle de siste 50 årene.

Tanker?

Anonymous poster hash: 857c1...52e

Jeg har ingenting imot hverken japanesere, sør-koreanere, australiere eller fillipinere for den slags skyld. "Ikke vestlig innvandrer" omfatter tross alt det meste av verden. Spør du meg handler "vesten" mest om en tankegang, oppførsel og kulturelt ståsted mer enn om geografi og hudfarge. En inder eller en kineser kan fint være "vestlig" om du skjønner hva jeg mener, og da er det jo ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 0bc0c...dfa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingenting imot hverken japanesere, sør-koreanere, australiere eller fillipinere for den slags skyld. "Ikke vestlig innvandrer" omfatter tross alt det meste av verden. Spør du meg handler "vesten" mest om en tankegang, oppførsel og kulturelt ståsted mer enn om geografi og hudfarge. En inder eller en kineser kan fint være "vestlig" om du skjønner hva jeg mener, og da er det jo ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 0bc0c...dfa

Hva gjelder hva vesten handler om, tar du feil. Ikke fordi jeg mener det, men fordi det objektivt sett er sannheten.

Vesten omfatter Vest-Europa, USA og Canada. En kineser kan med andre ord åpenbart ikke være fra vesten.

Anonymous poster hash: 857c1...52e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det bekymrer meg. Ikke for min egen del, men har en søster som er i militæret nå og skal videre som politi.



Anonymous poster hash: 5a2f9...7d2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det blitt av alle de som kalte oss redde for dumme fordi vi frykter lignende ting her? Slikt er helt usannsynlig i Norge, var det ikke det dere sa?

Anonymous poster hash: 36ba5...e3d

Jeg kaller deg ikke dum fordi du er redd.

Men jeg regner det fortsatt som relativt usannsynlig. Vi har ekstremt få naturlige terrormål som har symbolverdi nok til at de kan brukes.

Det har i det siste skjedd en del mindre terrorangrep i Frankrike av typen kjøre søppelbil inn i menneskemengdene og disse siste gisselsituasjonene som virker som små amatørhandlinger, og det er selvfølgelig like sannsynlig at disse skal komme i Norge som noe annet sted.

Og de er typisk like sannsynlige som å bli offer for en fyllekjører eller en soldat med pts.

Norge har stort sett vært i unntakstilstand i over en måned nå, så jeg stoler egentlig på at politiet har så god kontroll de kan ha i et demokratisk land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller deg ikke dum fordi du er redd.

Men jeg regner det fortsatt som relativt usannsynlig. Vi har ekstremt få naturlige terrormål som har symbolverdi nok til at de kan brukes.

Det har i det siste skjedd en del mindre terrorangrep i Frankrike av typen kjøre søppelbil inn i menneskemengdene og disse siste gisselsituasjonene som virker som små amatørhandlinger, og det er selvfølgelig like sannsynlig at disse skal komme i Norge som noe annet sted.

Og de er typisk like sannsynlige som å bli offer for en fyllekjører eller en soldat med pts.

Norge har stort sett vært i unntakstilstand i over en måned nå, så jeg stoler egentlig på at politiet har så god kontroll de kan ha i et demokratisk land.

Alle steder der det ferdes mange sivile er blitt naturlige terrormål.

Anonymous poster hash: 016c5...fa8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater at jeg er redd, prøver heller å bli forbanna. Bor i en av storbyene, og kjenner at jeg ikke akkurat gleder meg til å dra på forelesninger på universitetet. Sikkert ekstremt lite sannsynlig at det blir et mål, men jeg har en tendens til å engste meg for mye.

Jeg vet terroristene vinner når de skaper frykt, og jeg skulle virkelig ønske jeg kunne gi faen og heller ta ting som de kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Det er ikke en ny trussel. Denne trusselen har hengt over oss i lang tid, og vil antagelig alltid være der. Det viktige er hvordan vi responderer og hvordan beredskapen er. Samt at vi må gjøre mer for å forebygge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater at jeg er redd, prøver heller å bli forbanna. Bor i en av storbyene, og kjenner at jeg ikke akkurat gleder meg til å dra på forelesninger på universitetet. Sikkert ekstremt lite sannsynlig at det blir et mål, men jeg har en tendens til å engste meg for mye.

Jeg vet terroristene vinner når de skaper frykt, og jeg skulle virkelig ønske jeg kunne gi faen og heller ta ting som de kommer.

Vel, når trusselen er såpass reell og det er så stort fokus på det burde ingen forvente at man ikke skal være redd. Man blir ikke mindre redd selv om folk som gir F sier man skal overse trusselen og at det liksom er rart og bli engstelig.

Anonymous poster hash: 7a6b8...166

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle steder der det ferdes mange sivile er blitt naturlige terrormål.

Anonymous poster hash: 016c5...fa8

Nei, det stemmer ikke. Ser man på hvilke mål som velges, er det få ganger målet velges rent basert på antall mennesker som kan rammes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hvis det blir terror i Norge, hvilke byer tror dere blir mål? Oslo? Bergen? Kristiansand? Regner ikke med det blir noe lenger nord enn f.eks Trondheim

Anonymous poster hash: 66b56...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ikke skjul på min bekymring og må ærlig innrømme at jeg er oppriktig engstelig for tiden fremover.

Ingen bør bli overrasket over dette. Islamister vil fortsette å utgjøre en trussel for oss helt til vi skaffer oss baller nok til å slå tilbake mot udyrene.

Anonymous poster hash: 8c62b...9af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv når de blåblå sitter i regjering er det de rødgrønnes feil...

Anonymous poster hash: 104fe...3d8

Ja hva er det du mener? Mener du at H og særlig Frp har snakket varmt om og ta inn masse fremmedkulturelle mennesker?

Hvor ville du egentlig med denne kommentaren? Fortell gjerne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke terrorhandlinger skal gå ustraffet. Det gjør oss sårbar for mer og mer i fremtiden.

Om det skal skje noe i praksis må man faktisk slå litt tilbake med egen mynt.



Anonymous poster hash: b0763...857
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke terrorhandlinger skal gå ustraffet. Det gjør oss sårbar for mer og mer i fremtiden.

Om det skal skje noe i praksis må man faktisk slå litt tilbake med egen mynt.

Anonymous poster hash: b0763...857

Hvem skal du slå tilbake mot, og hvordan skal du slå tilbake?

Anonymous poster hash: 3b078...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten overlever man terroren eller så blir man drept av den... Enn så lenge kjenner jeg ikke på en veldig stor redsel, men den kan enda komme.. Jeg bor ikke i en storby, ikke i en småby, og heller ikke ute på bygda, eller på en øy. Jeg bor i en mellomstor by. Oslo er jo et sannsynlig terrormål, jeg er ikke langt derfra. Verden blir verre og verre på grunn av terror og vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ingenting imot hverken japanesere, sør-koreanere, australiere eller fillipinere for den slags skyld. "Ikke vestlig innvandrer" omfatter tross alt det meste av verden. Spør du meg handler "vesten" mest om en tankegang, oppførsel og kulturelt ståsted mer enn om geografi og hudfarge. En inder eller en kineser kan fint være "vestlig" om du skjønner hva jeg mener, og da er det jo ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 0bc0c...dfa

Kulturen i vesten er langt i fra lik. Vi har f.eks en veldig annerledes kultur enn en person fra Frankrike.

Anonymous poster hash: 5dc21...b6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange redde her i tråden!

Jeg innser at det er iallefall én fordel ved å bli gammel; -man lar seg ikke skremme til å kaste bort tiden med å være redd for noe man ikke kan kontrollere, og noe som trolig ikke kommer til å inntreffe. Og hvis det inntreffer noe, er det ytterst liten sannsynlighet for å bli rammet, eller at noen bekjente rammes,

Jeg finnes ikke redd.



Anonymous poster hash: 96278...aad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulturen i vesten er langt i fra lik. Vi har f.eks en veldig annerledes kultur enn en person fra Frankrike.

Anonymous poster hash: 5dc21...b6c

I forhold til ytringsfrihet, demokrati, sosiale goder, fellesskap osv, hvordan mener du at Norge og Frankrike er veldig annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger å avvente nærmere beskjed fra myndighetene. Verden er et lumsk sted, sånn er det dessverre bare.

Du planlegger altså dette. Når er du ferdig å planlegge, da?

Anonymous poster hash: 3d9fe...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...