Gå til innhold

-Norge er neste terrormål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som er interessant her er at dere ikke var redde 21. juli 2011.



Anonymous poster hash: dd1d7...623
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er snakk om hvis et angrep skjer i Norge, men når. Dette er som noen andre sier, ikke noe nytt, det har hengt over oss i flere år. Vi er et lett mål, jeg er egentlig veldig overrasket over at det ikke har skjedd noe enda.

Jeg er ikke redd, men det kan godt være jeg hadde kjent på nervøsitet hvis jeg fortsatt bodde i Oslo og måtte ta kollektiv. Oddsene for at noe skal skje akkurat der du er, er temmelig liten, så jeg håper at folk klarer å leve livene sine normalt uten for mye frykt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er interessant her er at dere ikke var redde 21. juli 2011.

Anonymous poster hash: dd1d7...623

Det kan kanskje ha med sannsynligheten for at en etnisk nordmann med Breivik sine verdier ville gjøre noe lignende, kontra større grupper med terrorister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er interessant her er at dere ikke var redde 21. juli 2011.

Anonymous poster hash: dd1d7...623

Du kan vel strengt tatt ikke vite hva vi var redde for 21. juli 2011!

Endret av Sir Winston
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Terrorangrep skjer sjeldent etter et varsel. Vær redde hele tiden, eller senk skulderne nå.



Anonymous poster hash: 18b61...c1e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke redd akkuratt.. men dødsirrititert.. på at det alltid skal være noe mas .. ikke irritert på nyhetene, men på de som kommer med trusler og utfører handlingene. ALDRI skal det være fred å få. :sinna:



Anonymous poster hash: 8a708...d95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dette er jo ikke noe nytt?

Jeg gidder ikke å være redd, i så fall må jeg sannsynligvis være det resten av livet. Og hva er vitsen i det? Da kaster man jo bort livet på en måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av.

Vi i Norge trenger ikke tegne Muhamed, Koranen osv som franske folk har gjort det da. Så har dem fått sitt eget straff pga det. De burde vite at alle terrorister har gitt klart advarsel at dem ikke ønsket det.

Vi må ikke tegne slike ting som dem ikke takler så blir det alt bra.

Fort kan neste mål være Danmark.

Heia Norge



Anonymous poster hash: 4e361...192
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av.

Vi i Norge trenger ikke tegne Muhamed, Koranen osv som franske folk har gjort det da. Så har dem fått sitt eget straff pga det. De burde vite at alle terrorister har gitt klart advarsel at dem ikke ønsket det.

Vi må ikke tegne slike ting som dem ikke takler så blir det alt bra.

Fort kan neste mål være Danmark.

Heia Norge

Anonymous poster hash: 4e361...192

Du tuller nå?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv når de blåblå sitter i regjering er det de rødgrønnes feil...Anonymous poster hash: 104fe...3d8

Ganske naturlig når de slapp inn titusenvis av potensielle terrorister inn i landet vårt iløpet av de 8 årene de styrte, å rydde opp i dette vil ta tid, men regjeringen er godt igang med strammere asylpolitikk og rekordutsending av mennesker uten lovlig opphold og domsfelte

Anonymous poster hash: 45247...76b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv når de blåblå sitter i regjering er det de rødgrønnes feil...

Anonymous poster hash: 104fe...3d8

Mener du at dagens regjering har skylden for feilene de rødgrønne begikk?

Jeg har ingenting imot hverken japanesere, sør-koreanere, australiere eller fillipinere for den slags skyld. "Ikke vestlig innvandrer" omfatter tross alt det meste av verden. Spør du meg handler "vesten" mest om en tankegang, oppførsel og kulturelt ståsted mer enn om geografi og hudfarge. En inder eller en kineser kan fint være "vestlig" om du skjønner hva jeg mener, og da er det jo ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 0bc0c...dfa

Helt enig med deg. Vesten handler ikke så mye om geografi som det handler om kultur og felles verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stemmer ikke. Ser man på hvilke mål som velges, er det få ganger målet velges rent basert på antall mennesker som kan rammes.

Boston-bomberne?

T-banene i London?

Toget i Madrid?

så hvis det blir terror i Norge, hvilke byer tror dere blir mål? Oslo? Bergen? Kristiansand? Regner ikke med det blir noe lenger nord enn f.eks Trondheim

Anonymous poster hash: 66b56...bfb

Sentralt i Oslo. Ikke mange km fra hvor jeg vil befinne meg.

Anonymous poster hash: 96278...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette er ikke noe nytt. Muligheten for at en terroraksjon finner sted i Norge har da vært like stor hele tiden, slutt å bli hysteriske. Greit at vi skal være forberedt, men det er jo noe vi burde jobbe med hele tiden i tilfelle det skulle skje (22.juli?). Tror ikke de sender brev for å varsle om at "vi kommer om en måned, bare så dere vet det"? Mulig jeg er veldig dum nå, men skjønner heller ikke hvorfor dette skal ha så mye med innvandringspolitikken å gjøre? (22.juli?) Å skylde på ditt og datt, hjelper jo ingenting. Ignorante folk.



Anonymous poster hash: 64b0f...669
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg er veldig dum nå, men skjønner heller ikke hvorfor dette skal ha så mye med innvandringspolitikken å gjøre? (22.juli?) Å skylde på ditt og datt, hjelper jo ingenting. Ignorante folk.Anonymous poster hash: 64b0f...669

Med sosialistenes frislipp i asylpolitikken har det kommet alt for mange mennesker hit over for kort tid som har gjort at de ikke har blitt godt nok integrert og dermed falt utenfor samfunnet, mange har derfor reist til Syria for å krige og for å få opplæring av terroristorganisasjoner. Hadde sosialistene fortsatt å føre den stramme politikken som ble ført under Bondevik 2 og sendt ut de med avslag og domsfelte ville vi vært i en mye bedre situasjon med mye mindre risiko enn idag

Anonymous poster hash: 45247...76b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boston-bomberne?

T-banene i London?

Toget i Madrid?

Anonymous poster hash: 96278...aad

Madrid bomben er den eneste som kan regnes i sammenhengen.

Boston bombene fant man stort sett ut var en amatørhandling, og ingen organisert aksjon, og t-banen i London er først og fremst ett symbolsk mål (hvilket gjør det til det mest crappy terrormålet å beskytte i hele verden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske naturlig når de slapp inn titusenvis av potensielle terrorister inn i landet vårt iløpet av de 8 årene de styrte, å rydde opp i dette vil ta tid, men regjeringen er godt igang med strammere asylpolitikk og rekordutsending av mennesker uten lovlig opphold og domsfelte

Anonymous poster hash: 45247...76b

Den eneste reelle terroristen greide vi å fostre selv. En heilnorsk, lyslugget gutt.

Anonymous poster hash: dd1d7...623

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gloria

Redd, er nok feil ord for min del. Bekymring er noe jeg kjenner sterkere, og som har hengt over meg lenge nå. Vi lever i et land som har gått fra å være nesten like idyllisk som papiret på Melkesjokoladen, til et land for vi bombanderes av usikkerhet fra media. Så absolutt reelt, men som en vanlig borger ser jeg ikke helt hvordan jeg kan utgjøre en forskjell fra eller til, og da hjelper det heller ikke å kjenne på redselen.

Norge vil bli angrepet, før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd, er nok feil ord for min del. Bekymring er noe jeg kjenner sterkere, og som har hengt over meg lenge nå. Vi lever i et land som har gått fra å være nesten like idyllisk som papiret på Melkesjokoladen, til et land for vi bombanderes av usikkerhet fra media. Så absolutt reelt, men som en vanlig borger ser jeg ikke helt hvordan jeg kan utgjøre en forskjell fra eller til, og da hjelper det heller ikke å kjenne på redselen.

Norge vil bli angrepet, før eller siden.

Vet ikke med akkurat deg, men andre som ikke bor i oslo og har familien her burde ikke uttale seg om redsel syns jeg. Hadde ikke vært redd om alle jeg er glad i bodde i bygda jeg heller.

Anonymous poster hash: 7a6b8...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Så mange redde her i tråden!

Jeg innser at det er iallefall én fordel ved å bli gammel; -man lar seg ikke skremme til å kaste bort tiden med å være redd for noe man ikke kan kontrollere, og noe som trolig ikke kommer til å inntreffe. Og hvis det inntreffer noe, er det ytterst liten sannsynlighet for å bli rammet, eller at noen bekjente rammes,

Jeg finnes ikke redd.

Anonymous poster hash: 96278...aad

Vel, jeg er redd for så og si alt :fnise: kan du lære meg hvordan man blir kvitt redsel da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gloria

Vet ikke med akkurat deg, men andre som ikke bor i oslo og har familien her burde ikke uttale seg om redsel syns jeg. Hadde ikke vært redd om alle jeg er glad i bodde i bygda jeg heller.

Anonymous poster hash: 7a6b8...166

Hva om jeg ikke bor i Oslo, men ikke langt fra, og hva om jeg har familie i Oslo? Det er stor (kanskje størst) sjanse for angrep i Oslo, men vi må ikke glemme resten av Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...