Gjest mammanicolene Skrevet 16. mars 2015 #321 Del Skrevet 16. mars 2015 Haha, ja legen ba meg om å kontakte jordmor ganske tidlig han også, men er bare jeg som har tenkt at det ikke er nødvendig enda. Sist legetime skrev han huskelapp over ting jeg må ordne, og da står jordmor på nummer 1, så må vel ordne det snart. Tusen takk for svar, jeg finner ikke noe nummer til helsestasjonen heller, så ringer til servicetorget og ber om å bli satt over, tror jeg. Du, bare google helsestasjonen også stedet du bor? Det jeg gjorde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 16. mars 2015 #322 Del Skrevet 16. mars 2015 Du, bare google helsestasjonen også stedet du bor? Det jeg gjorde Ja, jeg gjør det, men finner ikke noe telefonnummer, kun til hver enkelt jordmor, til hver enkelt helsesøster og til legekontoret om det gjelder vaksiner. Merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 16. mars 2015 #323 Del Skrevet 16. mars 2015 Haha, ja legen ba meg om å kontakte jordmor ganske tidlig han også, men er bare jeg som har tenkt at det ikke er nødvendig enda. Sist legetime skrev han huskelapp over ting jeg må ordne, og da står jordmor på nummer 1, så må vel ordne det snart. Tusen takk for svar, jeg finner ikke noe nummer til helsestasjonen heller, så ringer til servicetorget og ber om å bli satt over, tror jeg. Sv nysgjerrighet: hva annet skrev han på huskelista? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 16. mars 2015 #324 Del Skrevet 16. mars 2015 Sv nysgjerrighet: hva annet skrev han på huskelista? Ringe jordmor, ordne med tilganger slik at jordmor/helsestasjon her jeg bor kan få hentet ut blodprøvesvar fra sykehuset (har fastlege i byen, annen kommune) uten å måtte be om et manuelt hver gang, hente ut siste blodprøvesvar, fylle ut papirene i forbindelse med OUL, kontakte NAV (jeg står i en litt spesiell situasjon). Fikk snakket med jordmor til slutt, ble satt over fra servicetorget som for øvrig heller ikke visste hvilket nummer jeg ev. skulle ringe, så hun bare satte meg over til ei tilfeldig jordmor. Jordmor var helt fra seg over at jeg ikke har ringt tidligere og har fått time på onsdag allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 16. mars 2015 Forfatter #325 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg har fått første time hos jordmor ca 4 uker etter OUL. Synes det var sent, men de mente det var helt passe. Jeg gikk ikke til jordmor første svangerskap, så det blir spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 17. mars 2015 #326 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg har time hos jordmor neste uke. Det er første kontroll for meg, siden jeg ikke har vært til lege ennå (er 12 uker i dag). I morgen skal jeg på privat tidlig UL, syns det er betryggende å gjøre før vi forteller det til noen. Dessuten har jeg hatt litt spotting, ikke mye, men det gjør at jeg kanskje er litt ekstra spent. Har uansett en god følelse, og magen har vokst siden sist UL, så jeg satser på at alt er bra Vi begynner å bli endel som har passert 12 uker nå, det er godt å se. Mye spennende som skjer fremover nå, men jordmorbesøk og OUL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 17. mars 2015 Forfatter #327 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Så deilig *lilly*! 12 uker er virkelig en god milepæl ja Jeg har hatt mye mensmurringer i dag - så mye at jeg vurderte Paracet. Og så toppet det seg med luftsmerter som var så vonde at jeg måtte på do for å se om jeg blødde jeg lå rett ut og svettet og pustet for å takle smertene. Fytti så vondt det var!! Får håpe at den trege fordøyelsen ikke varer så lenge. Jeg er også veldig tørst! Jeg drikker mye og tisser som regel en gang i løpet av natta, men dersom jeg prøver å drikke mindre for å ikke måtte stå opp ender jeg opp enda tregere i magen.. Så jeg får bare drikke og stå opp tror jeg.. Endret 17. mars 2015 av ablaze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 18. mars 2015 #328 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg må også tisse på natta nå, holdt på ei stund! I tillegg blir jeg så sulten på natta, er så irriterende, for gidder ikke opp og spise. Kanskje jeg burde ha en banan eller noe på nattbordet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 18. mars 2015 #329 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg tisser hele tiden på natta jeg også! Det er irriterende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 18. mars 2015 #330 Del Skrevet 18. mars 2015 I dag var jeg hos jordmor, første møte. Hun er veldig behagelig å snakke med, så dette blir bra kjenner jeg (jeg er ikke noe people person, så er litt vanskelig med folk tett på). Trodde jeg var 14+ uker på vei, men i følge noe regnestykker hun holdt på med kom hun fram til at jeg var 17+1! Og det kan jo kanskje stemme, egentlig, i og med at jeg skal på OUL om en uke. Skjønner ingenting, jeg. Snart halvveis jeg, da! Og jeg har visst termin i slutten av august istedet! Fikk høre hjertelyden og den var heldigvis litt roligere enn på tidlig UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 18. mars 2015 Forfatter #331 Del Skrevet 18. mars 2015 Oi så gøy FantasDick!! Deilig å plutselig være 3 uker lenger på vei!! Kjenner du noe liv? Flott med tanke på barnehagefristen også! Jeg tror helt seriøst at jeg har kjent noe et par ganger, men jeg vet det er tidlig. Gleder meg uansett til jeg kjenner liv daglig - det er så deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 18. mars 2015 #332 Del Skrevet 18. mars 2015 Hei! Jeg har veldig lite forumtid om dagen, men jeg leser og henger nogenlunde med selv om jeg ikke skriver stort. Det er koselig å se hva dere andre skriver! Litt av en overraskelse, FantasDick! Her er det også mye tissing, selv om jeg ikke egentlig drikker så mye mer enn normalt. Jeg drikker dog mye vann til vanlig, sjelden jeg får i meg under 2 liter daglig, og som oftest mer. Det er vel mye fordi blæra har mindre plass enn vanlig. Jeg prøver også å legge opp sånn at jeg ikke må opp om natta, og stort sett går det foreløpig, forutsatt at jeg ikke legger meg for tidlig. Vet jo at det der blir stadig verre fremover. Magen her har virkelig poppet de siste par ukene. Jeg har akkurat begynt i ny jobb, og har sagt til nærmeste sjef at jeg er gravid, men ikke til kolleger forøvrig. Jeg tror jeg må si noe snart, for det begynner å bli nokså synlig. Sliter veldig med å finne klær som ikke flasher magen fullstendig. Jeg er også nokså sikker på at jeg har kjent bevegelse en håndfull ganger. Vet jo hva jeg kjenner etter, og det har kommet tidligere for hver gang, til tross for at jeg i de to tidligere graviditetene mine har hatt morkaken på fremre vegg (vet ikke denne gangen, har ikke vært på UL). Uke 17/18 med eldste, uke 15/16 med andre og nå altså uke 13/14. Mannen kjente utenpå alt i uke 20 med eldste, det var nok flaks i det at hun sparket skikkelig til på siden av magen og derfor sikkert utenfor morkaka, for med andre tok det lenger tid, ca uke 24, tror jeg. Under 4 uker til OUL nå, og jeg grugleder meg. Har ikke vært på noen tidlig UL denne gangen, tidligere har det blitt av medisinske grunner, og jeg kom aldri så langt som til å bestille noe selv denne gangen, det har vært fryktelig hektisk her de siste ukene. Jeg har ikke grunn til å tro at noe er galt, men det er jo likevel en usikkerhet. Veldig spent på om det er en jente eller gutt som skjuler seg der inne! Eldstejenta er veldig bestemt på at "denne gangen vil jeg ha en lillebror, mamma!" Kan jo ikke love det, og jeg har en liten følelse av at det er en jente til, men vi får se. Tar det uansett ikke for god fisk før ungen faktisk er ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 18. mars 2015 #333 Del Skrevet 18. mars 2015 Har dere andre begynt å planlegge, forresten? Her trenger vi fint lite utstyr og klær denne gangen (hurra!), men jeg må komme i gang med teppe til knøttet. Jentene har fått hvert sitt enkle strikketeppe som de har brukt mye og lenge, og jeg har lyst til at mageboeren skal få sitt eget, også. Også får jeg se om jeg strikker et nytt hentesett, eller om jeg gjenbruker yngstejenta sitt. Det er kjønnsnøytralt og passe stort, i motsetning til det jeg strikket til eldste. Da var jeg rimelig fersk på strikkefronten... Eller, lite utstyr... Vi må ha ny bil. Det er egentlig ganske stort utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 19. mars 2015 #334 Del Skrevet 19. mars 2015 Har dere andre begynt å planlegge, forresten? Her trenger vi fint lite utstyr og klær denne gangen (hurra!), men jeg må komme i gang med teppe til knøttet. Jentene har fått hvert sitt enkle strikketeppe som de har brukt mye og lenge, og jeg har lyst til at mageboeren skal få sitt eget, også. Også får jeg se om jeg strikker et nytt hentesett, eller om jeg gjenbruker yngstejenta sitt. Det er kjønnsnøytralt og passe stort, i motsetning til det jeg strikket til eldste. Da var jeg rimelig fersk på strikkefronten... Eller, lite utstyr... Vi må ha ny bil. Det er egentlig ganske stort utstyr. Godt å høre fra deg Joyce! Skjønner det må være travelt med ny jobb og livet generelt, men veldig koselig at du stikker innom iblant! Her fikk vi sommerbaby sist, så jeg har tenkt å kjøpe bilstolpose denne gangen. Har bestemt meg for Voksi Move, den virker bra. Alle de store tingene har vi heldigvis fra sist. Ellers har jeg en lang liste over strikkeprosjekt jeg skal kose meg med, inkl. Nøstebarnteppe, Nøstebarndress, div. jakker og bukser ++. Så får vi se om det blir en lillesøster som UL damen gjettet på i går, i såfall har vi mye "jenteklær", men om det skulle vise seg å være en lillebror trenger vi nok litt nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 20. mars 2015 #335 Del Skrevet 20. mars 2015 Jo, ja, det er jo koselig, Ablaze, men jeg synes tida har gått så utrolig fort etter at kvalmen ga seg - og når jeg ble satt fram 2-3 uker så tenker jeg at dette går litt for fort for meg! Jeg har kjent liv bare én gang, tror jeg. Våkna på natta av en merkelig bevegelse/følelse i magen, ikke sånn som når mat flyttes rundt (eller hva jeg skal kalle det), men noe helt annet. Ganske sikker på at det må ha vært babyen. Ganske koselig! Ja, det var litt en overraskelse, Joyce, vet ikke helt hva jeg skal synes! Koselig at magen er poppet, min også poppet ganske nylig og det er ikke noe tvil liksom. Alle ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellgeita-007 Skrevet 21. mars 2015 #336 Del Skrevet 21. mars 2015 Hei! Gamla her og med i klubben! 9 uker her, etter 10 pp og vår første. Hatt mye ubehag de to-tre siste ukene. Småkvalm, forstoppelse, vondt i mage og rygg. I går toppet det seg med veeeeldig kvalme og oppkast opptil 6-7 ganger, hvert måltid ble m.a.o skylt bort og jeg var ekstremt svimmel og sjanglet avgårde. Legetime og ble sykmeldt. Dum som var dro jeg først på jobb, men dro etter time. Leder vet jeg er gravid og viste heldigvis veldig forståelse for hun har sett at jeg har vært sliten. Har de siste ukene hvilt/sovet en time på ettermiddagen, helt kaputt. I dag har jeg holdt på maten og gjør alt sakte! Hvordan får man til slik 'lillepie'? Har vært på nettsiden og plotta inn osv, men hvordan få det på profilen min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 23. mars 2015 Forfatter #337 Del Skrevet 23. mars 2015 (endret) Fjellgeita-007: Du går inn på hjemmesiden (trykk f.eks på signaturen min så åpnes den i ny fane). Gå inn på profilen din og gå inn på endre signatur. Gå inn på Lilypie igjen. Velg mini ticker og lag den slik du vil ha den. Så velger du Forum signatures og f.eks PseudoHTML, UBBCode and BB Code (denne virker ihvertfall hos meg). Lim koden (f.eks [url=http://lilypie.cm]xxxx[/url.. (jeg fjernet litt for å ødelegge bildet)) inn i signaturen og lagre. SÅ bør den komme opp i profilen din når du poster Endret 23. mars 2015 av ablaze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 24. mars 2015 #338 Del Skrevet 24. mars 2015 Mulig noen har spurt om dette før, men hvilke ferieplaner har dere for sommeren? Vi er jo stort sett ganske gravide da hele gjengen, og jeg er litt spent på hvordan det blir med kombinasjonen varme og gravid. Den har jeg ikke prøvd før I tillegg tenker jeg litt "worst-case" og har ikke så lyst å være på et eller annet syden sted om jeg plutselig skulle merke lite liv i magen eller bli bekymret for noe. Men bading og skikkelig ferie høres veldig fristende ut Inntil videre planlegger vi å holde oss i Norge, men jeg er veldig usikker på hva som er lurt. Hva tenker dere andre å gjøre? Har dere evt tips om "trygge" steder for gravide å feriere med tanke på smittefare, varme, tilgang på skikkelig sykehus osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 24. mars 2015 #339 Del Skrevet 24. mars 2015 Vi står ovenfor det samme problemet selv, og jeg har hyperemsis og. Jeg er usikker på hvor lurt det er å dra til varmen, så jeg tror vi blir hjemme eller tar en storbyhelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. mars 2015 #340 Del Skrevet 24. mars 2015 Det skal visst bli varmt i Norge også, ifølge en eller annen meteorologtjeneste... Eller, over hele Europa. Jeg syntes 30+ grader i fjor var ille nok i ugravid tilstand, så jeg kan ikke si jeg gleder meg om det slår til. Men det kommer jo, det som kommer. Her blir det norgesturné - til svigers på Vestlandet, så ned til Kristiansand for Dyreparken etc, og så hjem etterpå. Forhåpentligvis får vi noen dager på familiehytta etter der. Ingen utenlandsturer (unntatt muligens en svipp over til Skagen med båten, men da snakker vi dagstur/én overnatting), mye fordi vi uansett liker oss godt i Norge på sommeren. Tidligere har vi vært på Madeira både med små barn og meg som gravid, og det har vi opplevd som veldig trygt og greit. Men om sommeren er det tjukt med fastlands-portugisere der, så jeg mistenker at det ikke er så lett å finne turer dit fra Norge. Jeg spurte legen om det i sin tid (2008, tenker jeg), og fikk beskjed om at Europa stort sett er uproblematisk som gravid, så lenge man har med attest på at reising er trygt fra legen + sjekker forsikringen + har eropeisk helsetrygdekort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå