Gå til innhold

Til deg som reagerer med vantro fordi jeg ikke har førerkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt rart at noen bilister i tråden prøver å belære oss andre om hvor lang tid det tar med kollektivt. Det vet jo vi bedre enn noen andre. Jeg bruker en time på jobb og kunne brukt 20 med bil. Men det er jo rett og slett en prioriteringssak hva man vil bruke penger på . Om alle skulle reist med bil i Oslo ville forøvrig alt stoppet opp. Og kollektivtransporten har heller ikke plass til alle bilistene, som noen miljøvernere drømmer om. Så la nå bare folk velge dette selv, uten å henge dere opp i at folk som tenker annerledes enn dere er "rare". Eller ikke voksne, som noen moroklumper til og med mener.



Anonymous poster hash: a182a...e3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er av de som blir overrasket over at voksne mennesker ikke har lapoen. Det er noe jeg synes henger sammen med det å bli voksen. Forøvrig har jeg båvokst opp på bygda der lappen er nødvendig.

Det som er artig er at de uten lappen er veldig glad i å sitte på med de som har lappen og bil...

Nei, jeg er ikke så veldig glad i å sitte på med de som har bil og lappen, jeg klarer meg fint selv jeg.

Som jeg har sagt tidligere så har jeg vokst opp på bygda jeg også hvor "alle" tok lappen da de ble 18. Jeg hadde dog ikke noe behov for å gjøre det bare fordi alle de andre gjorde det.

Jeg rekner med at du mener det samme angående de som ikke kjøper hus/leilighet, som ikke gifter seg, som ønsker å leve alene og/eller som ikke ønsker å ha barn også da? Det er jo også ting som henger mye sammen med det å bli voksen (kanskje enda mer enn det å ta lappen). Ja huff, enn at folk velger å gjøre ting annerledes!

Anonymous poster hash: 01bfd...34b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Har bare et problem med det hvis de stadig vekk maser om å bli kjørt rundt. Ellers er det ikke mitt problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer overhodet ikke. Tok selv sertifikat sent i 30-årene. Kun fordi jeg bor på et sted med dårlig kollektivtilbud samt jeg trenger lappen og bil i forbindelse med jobb.

Det er stort sett bare redneck bondeknøler som synes det er så viktig å disse folk som ikke har lappen.

I Oslo trenger du ihvertfall ikke lappen. Kollektivtilbudet er så bra at det mange ganger slår bilkjøringen. Spesielt om du bor nærme T-bane eller trikkeholdeplass. Og så slipper du stresset med bilkjøringen, kan bare sitte å slappe under transport.

I Oslo sparer du også sykt mye penger på å kun betale 6500,- for årlig fri reise innad sone 1. Den summen kan du ihvertfall gange med 3 om du er bilist. +++

Men går du om planer om å ta lappen er det smart å få det unnagjort snarest. Det blir bare dyrere og dyrere å ta det sertifikatet.



Anonymous poster hash: eee15...44d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...