Gå til innhold

~ Plassen min ~


KalloRilla

Anbefalte innlegg

Nå stikker en ren og pen dame, med oppsatt hår ut på leit etter kassa på super'n igjen. Må gjøre en liten innsats for "tomme" kjøleskap i dag også. Lurer veldig på hvor folk gjør av all den maten de drar med seg ut av butikken asså :wink:

Og i kveld blir det trailer tur på meg til Stavanger igjen. Gleder meg veldig :-) Kanskje det blir tid til en liten prøvetur i natt/morgen også *drømme seg bort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg hjemme igjen etter nok en Stavanger tur, koser meg glugg i hel i semi'n sammen med gubben. Var trist å hoppe ut av nå i natt og traske opp alle trappene og inn i leiligheten igjen alene. Ville bli med lenger jeg, men neida "kollektsamleren" må på egen jobb om noen timer. Ikke ble det tid til litt kjøring på meg denne gangen heller :(

Fikk bli med losen på laste/losse runde i Stavanger i dag mens gubben sov. Det var kos. Fikk se litt mer av byen da enn bare terminalen og Askolager på Sola.

Ellers er det nå bestemt at jeg skal ta klasse 2 i August i Ålesund, mens gubben skal opereres. Kurset starter 15 august og gubben skal opereres 2 september ca så det passer jo bra. Kollektsamleren skal ha sommerferie da i forbindelse med operasjonen så da passer det bra å ta to fluer i en smekk. Kanskje jeg søker om permisjon en i den forbindelse og blir litt lenger hjemme... Vet ikke helt enda.

Nå er det bare *teller på kalenderen* 8 mnd og 10 dager igjen til jeg er ferdig som kollektsamler. Huff glemte jo at jeg ikke har tatt ut ferie enda... Må trekke fra 5 uker da. Blir 7 mnd og 3 dager det da igjen. Gleder meg stort til den epoken i livet mitt er over. Skulle bare ønske det var 31/12 i dag jeg... Gleder meg vilt til å bli "trailer babe" på heltid :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for kryssing inne hos meg. :klem:

Tok to nye tester i morges.

Begge negative.

Fikk vondt i magen da jeg leste om nestenulykken til din kjære. :o

Mangel på søvn er ikke til å spøke med.

Godt det gikk bra.

Små tilfeldigheter av og til som avgjør mange sjebner på godt og vondt...:hjerte:

Sertifikat på trailer......

Du er tøff du! :Nikke:

*løper opp og tar fatt på dagen*

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Kollektsamler?! Insinuerer du at du jobber som kirketjener eller?! :wink: Skjønte ikke helt hva du mente nemlig.. :oops:

Så du skal bli trailersjåfør?? Det var radikale endringer! Tøft gjort av deg da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter.

Så koslig dere stakk innom, eller som vi sier på super'n "takk for besøket, velkommen igjen" :sjarmor:

Kirketjener er ikke helt min vei her i livet, men likheten mellom kirketjener og kassadama på super'n er at vi tømmer folks lommebøker - ergo kollektsamlere :ler:

Jeg vet ikke enda om jeg kommer til å kjøre trailer, men en eller annen kjøring blir det på meg fra neste år. Gleder meg veldig til det :-)

Jeg kjeder meg veldig på jobben nå, og hadde det ikke vært for det glimrende miljøet vi har så vet jeg ikke om jeg hadde orket å gå på jobb. Etter 10 år i butikkbransjen er jeg så lei at jeg vil gjøre noe helt annet.

En annen ting er at jeg over lang tid har hatt lyst til å gjøre noe som ikke er forventet at jeg skal gjøre. Jeg blir ofte oppfattet som søt og snill - dydsmønster som aldri gjør en flue fortred. Jeg er så lei det stempelet :-? Så fikk jeg prøvekjøre semi'n til gubben og synes det var helt toppers. Han tilbydde seg å gi meg lappen dersom jeg ville ha den og kom til å bruke den i ettertid. Han er sunnmøring - kjent for å være gjerrige det folkeslaget der - og ga beskjed om at jeg skulle få lappen, men at jeg ikke behøvde å kjøre som han. Han ønsker vel at jeg skal kjøre distribusjon/buss eller tilsvarende slik at jeg er hjemme daglig.

Hadde han fortsatt på den kjøringen han har nå ville vi nok kunt være to personer på den bilen, utfra at han har los i vær ende av ruten sin. I juni/juli skal han bytte bil og kjøring og da blir det enmanns bil. Kommer til å bli med han da også så ofte jeg kan, og har da fått lov til å kjøre hele tiden når jeg er med slik at jeg får litt mer trening enn de 2 - 3 ukene på kjøreskolen. Når jeg føler meg trygg og føler at jeg behersker kjøringen søker jeg på egen sjåfør jobb.

Fordelen med at han bytter bil/kjøring, men blir i samme firma er at han da kjører på dagtid og ikke natten som nå + at han blir hjemme vær helg. Dessuten blir bilen stasjonert i nabo byen og ikke 10 - 12 mil unna. Bakdelen er at jeg ikke kan bli med han like mye som nå og at vi ikke kan være to sjåfører på samme bil.

Gleder meg til å se ansikta på foreldrene mine når jeg viser dem førerkortet :hoho::hoho: De vet jeg har prøvekjørt, men ikke at jeg skal ta lappen og tror ikke de forventer det heller :ler: Venninner sier stortsett at jeg er "spik spenna gæren" som i det hele tatt har kjørt nå, lurer på kommentaren når lappen er i boks :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har gubben reist igjen og kommer ikke hjem neste helg. Jeg skal jobbe hele kommende uke så blir ikke tid til å bli med han heller :( Blir i hvertfall over en uke til vi sees igjen nå. Han skal til Ålesund til helga og jeg jobber jo så klart og får derfor ikke blitt med.

Har laget min første ordentlige kjøttekake middag i dag i en alder av 27 år. Ikke noe å være stolt av kanskje det da, men er nå det likevel jeg siden gubben spiste med stor appetitt og stor rose middagen ;) Mer enn godt fornøyd jeg da :sjarmor:

Fikk lov å hente lastebilen i dag også :sjarmor: Den står parkert ca 200 meter ned i gata når han har den med hjem. Agregat som bråker, så den må stå litt utenfor husa her. Hentet den helt alene og kjørte den opp bakken til huset her. Stolt da ja, mens gubben sto i innkjørselen og ventet.

Det er SÅ trist og tomt her nå som han har reist, savner han alt jeg. Men det verste er nesten at jeg ikke kan bli med og at jeg ikke kan få kjøre :oops: Har fått helt dilla jeg :oops:

Oppvasken kaller her etter middagen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk husmor tips fra "svigermor" i dag. Jernpanna mi kuller fordi jeg ikke har vært snill med den. "Svigermor" sa jeg skulle varme den opp med smør, la det brenne av. Dama sa i fra at det kom til å ryke av panna. Gjorde som dama sa jeg... og røykla hele leiligheten her... Sto nok litt lenge ja :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært husmor. Ble ikke klesvask som jeg hadde tenket meg, men rydding av hele leiligheten i dag. Ikke akkurat et plass jeg har da, men tid tar det uansett.

Driver å lurer på om jeg skal sjekke ut priser på container jeg... Har ikke bil selv, og det koster jo endel å leie henger hmmm... For ikke å glemme det at en må sortere til den store gullmedaljen. Har ikke så mye søppel at jeg kommer til å fylle opp en stor container da, men kanskje det vil lønne seg likevel utfra at en bare kan lempe oppi og "glemme" det.... Får tenke litt på det mens jeg er på jobben i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Å! Så koselig det var her da! :)

Så kult at du skal ta trailer-lappen! Tøft av deg som jente å ta den, synes jeg. Samboeren min har akkurat tatt trailerlappen (semi, lastebil, tankbil og alt det der!), og skal ut i praksis snart. Han er ikke en "typisk" lastebilsjåfør han heller (men hvem er nå det :ler: ) Kan du ikke fortelle mer om dette yrket da? Hvor kjører din mann? Siden han er så mye borte... Er det penger å tjene i yrket?

Samboeren min skal ta busslappen også, så har han flere muligheter. Det burde du også hvis du har mulighet og interesse. :)

Kommer tilbake hit igjen, men nå MÅ jeg hoppe til køys!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei KalloRilla!

Trailerlappen ja?! Kult! Og hvorfor skulle det være noe vanskeligere for en kvinne enn for en mann? Bortsett fra at jeg har lest og sett med egne øyne at kvinner har litt dårligere sans når det gjelder å vite hvor stor bilen deres egentlig er. Jeg tror de ofte tror at den er større enn den egentlig er og derfor kløner unødig mye når de skal parkere eller rygge ut av parkeringsplassen utenfor superen. Du har sikkert sett dem du også.. :ler:

Container: Jeg vet ikke hvor du bor, men her rundt Oslo er det veldig mange selskaper å velge mellom, og noen tar faktisk usortert søppel. Bildekk og malingsbokser går i samme containeren som gamle stoler og klær. Man betaler døgnleie for containeren, og den er bare symbolsk, og så får man faktura på vekten på søpla. Så om du ikke fyller containeren så betaler du faktisk bare for den søpla du faktisk har. Bra hva?

Ha en super dag! Og lykke til med lappen ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Bare innom med en god klem! :klem2:

Har du tenkt å leie container for søppelet?? Det er forholdsvis kostbart...både leie og prisen for vekt...Jeg hadde lett etter andre muligheter..du kan jo ta litt etter litt?! eller? Hvis du kaster noe hver gang du kjører forbi mottak så blir det ikke så mye..Vi får veldig mye søppelsekker fra kommunen..så vi kaster alt som kan kastes på den måten, resten leverer vi på avfallsmottaket..koster ingenting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen jenter. Kos dere stikker innom :) Har jobbet og jobbet hele uka så det er ikke blitt noe tur i semi'n eller "rydde tenking" på meg denne uka... Rotet går ikke av gårde på egen maskin heller da... Savnet etter gubben er STORT!!!!

Ellers fikk jeg brev fra sykehuset i dag. Deilig å endelig få time etter å ha ventet siden januar. Kunne ikke annet enn å le da jeg åpnet brevet :ler:

"Du har fått time mandag 2 mai kl 14:00. Dersom timen ikke passer ta kontakt med poliklinikken ved xxxx sykehus på telefon xxxxxxxx mellom klokken 8:30 og 11:30. Dette for at en annen kan få din time"

Brevet kom i dag, fredag, og timen er mandag :ler:

God helg alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var Oslotur på meg i helgen. Var super kos og vi var på restaurant og spiste middag sammen med en kammerat av oss og en kollega av gubben. Meg og 3 mannfolk :-) Skal ikke klage på det nei :ler:

Ellers har helgen gått stille og rolig for seg. Vi snakket en del og operasjonen hans, barn og ikke minst forholdet totaltsett. Gubben skal bytte kjøring nå om et par uker i steden for om 2 mnd som planlagt og det betyr at han garantert kommer hjem vær helg :-) Bakdelen er at han går ned i lønn... mindre døgn i bilen... men det blir veiet opp av mer kvalitetstid hjemme.

Har begynt på fasteprosjektet mitt nå... Det er slitsomt. Blir aldri så sulten som da nei :veldigsur: Tror jeg skal legge meg så går timene fortere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

At du orker å faste. Gjør du det for å gå ned i vekt? Her skal du se hva jeg nettopp har lest:

"Hvorfor går du ikke ned i vekt?

Tabbe 1: Du faster.

Hvorfor en tabbe?

Fordi forbrenningen vår er som en peis. Det vi spiser, er veden. Å faste blir som å fjerne veden fra peisen - da brenner det i hvert fall ikke! Når kroppen ikke får mat, setter den ned forbrenningen til sparebluss. Derfor vil du bare legge på deg enda mer når du begynner å spise igjen. Når vi ikke spiser, mister vi også muskelmasse. (Og muskler forbrenner fett og kalorier!)

Dette fant jeg i NU nr. 17, 25 april.

De andre slanketabbene er:

Du spiser for få måltider

Du spiser altfor fettfattig

Du spiser for lite

Du spiser for lite fiber

Du trener for mye

Du spiser for ensformig

Du går ned for fort

Du starter slankingen før du er klar for det.

Alt som står her er veldig logisk, men det er greit å se det på trykk med forklaring til HVORFOR vi ikke klarer å gå ned i vekt når vi faktisk veldig aktivt forsøker.

Nå går jeg og baker muffins og ostekake til damene som kommer på smykkeparty ikveld. Og så dropper jeg poteter, ris og pasta fra og med i morgen.... :ler:... og holder meg til fiberdietten min i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mysan.

Jeg faster ikke som "slankeprosjekt", det hadde jeg aldri klart. Sammenligner det med pulverkurer og i mine øyne er begge NYTTELØST! Det var fordi jeg skulle på gastriskopi undersøkelse i dag. Er veldig plaget med magesyre.

Slett under undersøkelsen, men fikk medisiner for halsebrann og da er jeg fornøyd.

Sofaen neste nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke f... at jeg frivillig tar gastroskopi igjen. Reagerte først med supergrining på nesa av smaken på bedøvelsen. Legen kommenterte med et flir "den smaken falt ikke i smak nei". Nå i ettertid har jeg funnet ut at det egentlig var det beste med hele undersøkelsen.

Fikk kvelningsfornemmelser og brakk meg igjennom hele undersøkelsen. Klarte ikke puste rolig og bite på munnstykke som jeg egentlig skulle gjort. Hyperventilerte, brakk meg og tårene rant. Det er de lengste 10 minuttene jeg har vært igjennom noen gang tror jeg. Mamma var med, men satt på venterommet på sykehuset så lenge.

Hun fortalte når jeg kom ut igjen at jeg hadde vært igjennom noe tilsvarende da jeg var 9 - 10. Da hadde ho gått ut av rommet, og jeg hadde vist spydd som en gal den gang og blitt holdt fast av sykepleiere. Husker det selv også, men ikke at det var så lille. Jeg måtte pumpes den gangen pga operasjon av brukket arm.

Hadde jeg husket hvordan det var hadde jeg aldri tort be om å få undersøkelsen igjen.

Når jeg var ferdig med undersøkelsen var det litt sårt i halsen og nedover i magen. Nå har jeg sikkelig vondt i halsen, men ikke noe nedover i magen. Har "poteter i halsen".. Kjennes ut som begynnende halsebetennelse - hovne mandler .

Nå skal jeg ha meg en snuse runde her inne og høre ferdig nattønske. Så blir det snorke modus på meg. Må være opplagt i morgen. Da er det jobbe noen timer på ettermiddagen før jeg skal være med gubben til Stavanger igjen. Han har forresten fått beskjed om at han skal bytte kjøring mye tidligere enn først planlagt. Det var meningen at han skulle bytte i sommer, men nå ser det ut til at han bytter alt denne uka. Skal bli deilig å ha han fast hjemme VÆR HELG. Gleder meg stort :wink:

Har ellers snakket mye med han i helgen mht forlovelse, barn og forholdet generelt. Jeg har nå funnet ut hvorfor han egentlig vil ha barn såpass tidlig i forholdet. Han skal igjennom en stor operasjon i september, og han vil ha noe igjen etter seg dersom det skulle gå galt da. Han har ei datter fra før så etterkommer har han jo, men hun var jo ikke min. Han ønske seg veldig en baby selv også, og viste jo at jeg gjorde det samme. Han ville gi meg en gave som jeg skulle ha igjen etter han, dersom det skulle skje noe under operasjonen som gjorde at han ikke klarte seg. Han er jo så søt da :-) Han gleder seg til operasjonen sin og det er statistisk sett 1 % som ikke klarer seg. Må tenke på at det er 99% som klarer seg helt fint og da er det lettere og svelge uansett.

Konklusjonen vår på barneprosjektet ble i hvertfall at vi fortsetter som i dag, og at det ikke er noe prevensjon, men at vi ikke starter med pergokur før etter operasjonen. Vi skal og forlove oss dagen før operasjonen. Dette fordi det er et stort veiskille i livet vårt og fordi det da er oss dersom det skulle gå galt. Markering av veiskille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fjellklatrer fra Ålesund hadde rotet seg opp i Trollveggen ved Åndalsnes.

957 meter opp i fjellveggen mistet han taket,

og styrtet ned mot avgrunnen.

Tett før han fikk ei knusende skjebne, fikk han mot alle odds klort seg fast i ei lita buske, - og ble hengende der.

Hjeeeelp! - Er det noen der oppe? - ropte han.

En dyp røst fra oven runget ned i kløften til han;

- Jeg skal hjelpe deg min sønn.

Men da må du være fast i troen og ha full tillit til meg.

Åh, ja! Jeg stoler fullt og fast på deg, kom det fra fjellklatreren.

Og fra oven hørte han:

- Slipp taket i busken, min sønn. Stol på meg!

Sunnmøringen tok seg en lang tenkepause.

- Så ropte han forsiktig:

- Er det noen andre der oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Hørtes skikkelig guffent ut med den gastroskopien ja! har aldri tatt slik undersøkelse..og håper jeg slipper!!

Håper du føler deg litt bedre nå!! :) Sender over en bli-bra-blomst: :blomst_opp: og litt :perebrus: !

Forlovelse og barn! Det er jammen mye på programmet fremover!! Gledelige nyheter da! Gratulerer så mye! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle sammen..

Det er med tungt hjerte jeg tar på meg og fortelle at vår alles kjære Kallorilla ikke lengre er blandt oss... Hun og mannen døde mandag kveld....

Ektepar omkom i trailerulykke

Et ektepar fra Sandefjord mistet livet da en semitrailer kjørte av veien mellom Kristiansand og Stavanger mandag kveld.

Ulykken skjedde ved 20.30 tida på E39 ved tettstedet Moi i Lund kommune i Rogaland, cirka 15 kilometer vest for Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...