Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2015 #161 Skrevet 3. januar 2015 Hvorfor må du alltid ha det inn med teskje? Vel, fordi du generaliserer når du sier at alle menn bare prøver å få en ungjente for sengekos. Du utelukker at det kan være menn som er ærlige og redelige, og bare ønske jenta alt godt. La oss si at man er naiv hvis man tror at alle menn er ærlige og redelig, for det er jo ikke sannheten. Men da er det vel helt riktig å kalle det motsatte for paranoid. Naiv og paranoid er to motsetninger. Men siden du ikke er en ung jente som er i den problemstillingen, er det vel mer riktig å kalle deg forhåndsdømmende. Det hjelper ikke hvor gode intensjoner den som er voksen har i et sådant scenario. Den voksne sitter på makten og det kan gjøre mye skade på den yngre.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #162 Skrevet 3. januar 2015 Det er ikke løgn at jeg oppfattet dere som allerede sammen. Det er heller ikke løgn at jeg ikke fatter noe av at du er så på hugget når du ikke en gang er sammen med jenta. Jo, det er løgn, fordi jeg har ikke gitt inntrykk av det. Det eneste jeg har sagt er at pr dags dato så liker vi hverandre, kjemien er der forleløpig, om den fortsatt er der når vi treffes, hvem vet? Vi krysser fingrene for at det skal føles det samme når vi treffes, dette er hennes ord og, ikke kun mine. Du fatter ikke mye, det har jeg jo fått med meg for flere måneder siden, slik som du poster kun for å øke antall posts. Jeg er ikke på hugget, men er lei av folk som skal sitte på sin høye hest og kalle noe for "farlig". DINE ORD, men du klarte ikke å bevise det. Jeg gjentar, den eneste som kom med noe var faktisk Lille-Pus, som bare sa at det kunne være potensielt farlig, noe som ikke er det samme. Anonymous poster hash: 43251...b2a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #163 Skrevet 3. januar 2015 Det hjelper ikke hvor gode intensjoner den som er voksen har i et sådant scenario. Den voksne sitter på makten og det kan gjøre mye skade på den yngre. KAN GJØRE JA! Ikke nødvendigvis kommer til å påføre noen skade på jenta. Anonymous poster hash: 43251...b2a
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2015 #164 Skrevet 3. januar 2015 (endret) Jo, det er løgn, fordi jeg har ikke gitt inntrykk av det. Det eneste jeg har sagt er at pr dags dato så liker vi hverandre, kjemien er der forleløpig, om den fortsatt er der når vi treffes, hvem vet? Vi krysser fingrene for at det skal føles det samme når vi treffes, dette er hennes ord og, ikke kun mine. Du fatter ikke mye, det har jeg jo fått med meg for flere måneder siden, slik som du poster kun for å øke antall posts. Jeg er ikke på hugget, men er lei av folk som skal sitte på sin høye hest og kalle noe for "farlig". DINE ORD, men du klarte ikke å bevise det. Jeg gjentar, den eneste som kom med noe var faktisk Lille-Pus, som bare sa at det kunne være potensielt farlig, noe som ikke er det samme. Anonymous poster hash: 43251...b2a Du har gitt inntrykk av det og du er mer enn bare litt overivrig på temaet og går til personangrep når folk ser igjennom dine argumenter. Endret 3. januar 2015 av Gjest
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2015 #165 Skrevet 3. januar 2015 KAN GJØRE JA! Ikke nødvendigvis kommer til å påføre noen skade på jenta. Anonymous poster hash: 43251...b2a Heller nødvendigvis ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #167 Skrevet 3. januar 2015 Du har gitt inntrykk av det og du er mer enn bare litt overivrig på temaet og går til personangrep når folk ser igjennom dine argumenter. Du er ikke sann, du gjentar den samme løgnen om igjen og om igjen. Jeg blir like provosert når folk går til angrep på homofile, men som jeg skrev for en liten stund siden, jeg er vel homofil også, siden jeg er så på hugget i slike saker og? Vel? En homofil fyr på kg som er interessert i en jente, hvem skulle trodd det Folk ser igjennom? Det er kun du og Kontormus som har fått det for dere at jeg gjør dette fordi jeg er interessert i en som er 12 år yngre enn meg selv. Fra deg forventet jeg faktisk ikke noe annet. Anonymous poster hash: 43251...b2a
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2015 #168 Skrevet 3. januar 2015 Du er ikke sann, du gjentar den samme løgnen om igjen og om igjen. Jeg blir like provosert når folk går til angrep på homofile, men som jeg skrev for en liten stund siden, jeg er vel homofil også, siden jeg er så på hugget i slike saker og? Vel? En homofil fyr på kg som er interessert i en jente, hvem skulle trodd det Folk ser igjennom? Det er kun du og Kontormus som har fått det for dere at jeg gjør dette fordi jeg er interessert i en som er 12 år yngre enn meg selv. Fra deg forventet jeg faktisk ikke noe annet. Anonymous poster hash: 43251...b2a Jeg synes det er så artig hvordan du mener vi lyver når vi forteller deg hvordan vi oppfatter innleggene dine.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #169 Skrevet 3. januar 2015 Jeg synes det er så artig hvordan du mener vi lyver når vi forteller deg hvordan vi oppfatter innleggene dine. Jeg gjentar gang på gang at det ikke handler om meg, så hvordan du klarer da å oppfatte innleggene mine på den måten er opptil deg. Og det er ikke personangrep, jeg forsvarer meg mot folk som kommer med idiotiske påstander. Jeg har enda til å gode å se deg unnskylde deg for at du kom med en påstand som ikke var sann (dette med at det er bevist farlig), eller skal du unngå det hele, som du er så flink til? Anonymous poster hash: 43251...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #170 Skrevet 3. januar 2015 Hvorfor må du alltid ha det inn med teskje? Vel, fordi du generaliserer når du sier at alle menn bare prøver å få en ungjente for sengekos. Du utelukker at det kan være menn som er ærlige og redelige, og bare ønske jenta alt godt. La oss si at man er naiv hvis man tror at alle menn er ærlige og redelig, for det er jo ikke sannheten. Men da er det vel helt riktig å kalle det motsatte for paranoid. Naiv og paranoid er to motsetninger. Men siden du ikke er en ung jente som er i den problemstillingen, er det vel mer riktig å kalle deg forhåndsdømmende. Gi opp, det er gjest i et nøtteskall. Det er tydeligvis mange som tror det, at alt det handler om er å nedlegge byttet (for å sitere en bruker tidligere i tråden). Det er helt idiotisk. Ja, jeg innrømmer det, det er sikkert en del eldre mannfolk der ute, som benytter seg av muligheten, og at dem ikke er genuint interessert i jenta. Utrolig dårlig gjort, men det å trekke over alle med samme kam blir bare feil . Det finnes de som kan tiltrekkes til litt yngre jenter, men ikke at deres hensikter er uærlige av den grunn. Jeg som nevnt tidligere har vært i kontakt med alt fra 20 til godt over 40, det handler ikke om alder. Hun virket koselig, hadde en interessant profil, så jeg tok kontakt med henne, noe jeg ikke angrer på. Nå viser det seg det at etter å diskutert mye, særlig etter at jeg tok opp dette med denne tråden at vi tydeligvis vil det samme i livet. Så i mitt tilfelle, hvis det skulle bli noe ut av det, vel, jeg har ikke noe å tenke på der, men ja, det er ikke likt for alle. Det er ikke alltid man kan vite slike ting, men sånn er det jo i alle forhold. Plutselig kan den ene parten finne på at han vil gjøre noe, som den andre ikke vil, det kan skje uansett om det er 10+ forskjell eller om man er like gamle. Man vet ikke, men man kan ikke la vær å ta sjanser, fordi ting kan gå galt, da kan man likeså godt unngå forhold helt. Ingen forhold har noen garanti, men skal vi forbli single hele livet? Nei! Derfor mener jeg at er man voksen, så får man også selv ta den avgjørelsen, og at ingen andre kan sitte der og si rett ut "ja, denne mannen er kun ute etter en ting, eller at "dette kommer ikke til å gå". Da lar man personen evt. finne ut av den feilen selv, hvis det da er en feil, noe man ikke kan vite på forhånd Anonymous poster hash: 43251...b2a 1
Tibbie Skrevet 3. januar 2015 #171 Skrevet 3. januar 2015 Om jeg var i din situasjon, TS, hadde ikke jeg klart å holde meg unna om jeg ville være med han. Men om jeg var redd for hva folk ville tenke (noe jeg sikkert hadde vært), ville jeg nok ha datet han litt i sjul før jeg fant ut om han er noe å satse på. Filmdater og overnattinger hos en av oss 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #172 Skrevet 3. januar 2015 Og dette kommer fra en kvinne, kjempebra Anonymous poster hash: 43251...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #173 Skrevet 3. januar 2015 *vente på at "Gjest" skal hamre løs på Tibbie* Anonymous poster hash: 43251...b2a
Kontormus Skrevet 4. januar 2015 #174 Skrevet 4. januar 2015 Gi opp, det er gjest i et nøtteskall. Det er tydeligvis mange som tror det, at alt det handler om er å nedlegge byttet (for å sitere en bruker tidligere i tråden). Det er helt idiotisk. Ja, jeg innrømmer det, det er sikkert en del eldre mannfolk der ute, som benytter seg av muligheten, og at dem ikke er genuint interessert i jenta. Utrolig dårlig gjort, men det å trekke over alle med samme kam blir bare feil . Det finnes de som kan tiltrekkes til litt yngre jenter, men ikke at deres hensikter er uærlige av den grunn. Jeg som nevnt tidligere har vært i kontakt med alt fra 20 til godt over 40, det handler ikke om alder. Hun virket koselig, hadde en interessant profil, så jeg tok kontakt med henne, noe jeg ikke angrer på. Nå viser det seg det at etter å diskutert mye, særlig etter at jeg tok opp dette med denne tråden at vi tydeligvis vil det samme i livet. Så i mitt tilfelle, hvis det skulle bli noe ut av det, vel, jeg har ikke noe å tenke på der, men ja, det er ikke likt for alle. Det er ikke alltid man kan vite slike ting, men sånn er det jo i alle forhold. Plutselig kan den ene parten finne på at han vil gjøre noe, som den andre ikke vil, det kan skje uansett om det er 10+ forskjell eller om man er like gamle. Man vet ikke, men man kan ikke la vær å ta sjanser, fordi ting kan gå galt, da kan man likeså godt unngå forhold helt. Ingen forhold har noen garanti, men skal vi forbli single hele livet? Nei! Derfor mener jeg at er man voksen, så får man også selv ta den avgjørelsen, og at ingen andre kan sitte der og si rett ut "ja, denne mannen er kun ute etter en ting, eller at "dette kommer ikke til å gå". Da lar man personen evt. finne ut av den feilen selv, hvis det da er en feil, noe man ikke kan vite på forhånd Anonymous poster hash: 43251...b2a Du har tydeligvis ikke fattet poenget du heller. Det jeg (og Gjest også tror jeg) mener, er at det er potensielt skadelig for en som bare såvidt er voksen å involvere seg i noen som er 17 år eldre. 12 år er mye det også. Vi snakker om at de kunne vært fedrene deres omtrent. Og at det dermed kan oppstå en dynamikk som gir den eldste anledning til å bestemme over den yngste. Uansett om den eldste mener det godt. Fatter ikke at akkurat det er så vanskelig og forstå... Det er forskjell på en 20-åring sammen med en 37 åring og en 32-åring sammen med en 49-åring. 32-åringen er voksen, det er ikke nødvendigvis 20-åringen.
Kontormus Skrevet 4. januar 2015 #175 Skrevet 4. januar 2015 Og dette kommer fra en kvinne, kjempebra Anonymous poster hash: 43251...b2a Så... at menn er 12 - 17 år yngre enn kvinnen, det går liksom ikke an? Jeg opplever det som om du blir helt på styr når noe kritiserer planene du har sammen med denne 20-åringen. Men aldersforskjell er aldersforskjell, uansett hvilket av kjønnene som er 19-20 år. Og til syvende og sist så gjør folk det de vil, men det er lov å mene noe om det.
Gjest Booker Skrevet 4. januar 2015 #176 Skrevet 4. januar 2015 Nei uff, ikke rot deg borti eldre svin.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #177 Skrevet 4. januar 2015 Du har tydeligvis ikke fattet poenget du heller. Det jeg (og Gjest også tror jeg) mener, er at det er potensielt skadelig for en som bare såvidt er voksen å involvere seg i noen som er 17 år eldre. 12 år er mye det også. Vi snakker om at de kunne vært fedrene deres omtrent. Og at det dermed kan oppstå en dynamikk som gir den eldste anledning til å bestemme over den yngste. Uansett om den eldste mener det godt. Fatter ikke at akkurat det er så vanskelig og forstå... Det er forskjell på en 20-åring sammen med en 37 åring og en 32-åring sammen med en 49-åring. 32-åringen er voksen, det er ikke nødvendigvis 20-åringen. Jeg er enig i at det er noe høyere risiko for maktmisbruk mot en potensielt umoden 20-åring og en 32-åring. I begge tilfeller vil likevel en 17 år (eller for den saks skyld 12 år) eldre mann være en ekkel gammel gris, og risikoen for at mannen vil begå seksuelt misbruk av kvinnen vil være svært høy i begge tilfellene. Ingen kvinner bør derfor innlate seg på slike forhold. Aller helst burde det innføres forbud mot seksuelle forbindelser der mannen er mer enn 10 år eldre enn kvinnen, grensen kan gjerne også settes enda lavere, for eksempel ved 5 års forskjell. Dette for å redusere den enorme forekomsten av seksuelt misbruk i faste forhold som kvinnene lider under i dag. Anonymous poster hash: 1ecaf...2bb
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #178 Skrevet 4. januar 2015 Så... at menn er 12 - 17 år yngre enn kvinnen, det går liksom ikke an? Jeg opplever det som om du blir helt på styr når noe kritiserer planene du har sammen med denne 20-åringen. Men aldersforskjell er aldersforskjell, uansett hvilket av kjønnene som er 19-20 år. Og til syvende og sist så gjør folk det de vil, men det er lov å mene noe om det. *sukk* Jeg har ingen planer sammen med denne 20åringen, annet enn å treffe hun, skal du gi deg med å legge ord i munnen min nå? Anonymous poster hash: 43251...b2a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #179 Skrevet 4. januar 2015 Du har tydeligvis ikke fattet poenget du heller. Det jeg (og Gjest også tror jeg) mener, er at det er potensielt skadelig for en som bare såvidt er voksen å involvere seg i noen som er 17 år eldre. 12 år er mye det også. Vi snakker om at de kunne vært fedrene deres omtrent. Og at det dermed kan oppstå en dynamikk som gir den eldste anledning til å bestemme over den yngste. Uansett om den eldste mener det godt. Fatter ikke at akkurat det er så vanskelig og forstå... Det er forskjell på en 20-åring sammen med en 37 åring og en 32-åring sammen med en 49-åring. 32-åringen er voksen, det er ikke nødvendigvis 20-åringen. Feil, Gjest uttalte seg litt tidligere i tråden at det VAR FARLIG (eller om hun brukte ordet skadelig), whatever, bastant at uansett samme hva så var det farlig, og at det var bevist. Hennes ord! Hun snakket ikke om potensielt farlig eller skadelig, men at det var DET, punktum. Noe hun ikke har klart å bevise, og nå ror hun seg vekk fra det hele , og nekter å svare. Jeg har fattet det, og slike situasjoner du nevner KAN skje, men det betyr ikke nødvendigvis at det gjør det. Jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å bestemme over henne uansett, HVIS det skulle bli noe mellom meg og hun. Og det med at ikke 20åringen nødvendigvis er voksen, vel, tror det finnes en god del 20+ som er mer voksene enn enkelte på 30+. Jeg har både hørt/lest om og vært borti folk på 30+, til og med 40+ som har oppført seg som små drittunger, så man skal ikke legge så mye i akkurat tall. Anonymous poster hash: 43251...b2a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #180 Skrevet 4. januar 2015 Så... at menn er 12 - 17 år yngre enn kvinnen, det går liksom ikke an? Jeg opplever det som om du blir helt på styr når noe kritiserer planene du har sammen med denne 20-åringen. Men aldersforskjell er aldersforskjell, uansett hvilket av kjønnene som er 19-20 år. Og til syvende og sist så gjør folk det de vil, men det er lov å mene noe om det. Glemte vel egentlig å kommentere det første Jo. det går fint an, hvorfor skulle det ikke det? Anonymous poster hash: 43251...b2a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå