Gå til innhold

Trampe er på tjukken!


Trampe

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en helt psycho drøm i natt. Jeg drømte at jeg sto opp, satte på tven og så på fødeavdelingen. Og der så jeg min egen fødsel! Hele greia, med hyl og skrik og tang og det hele. Noe slik det faktisk var, og noe helt overdrevet, såklart. Og hun der overlegen, som ikke var noe særlig i utgangspunktet, hun var enda verre der. På et tidspunkt trilla hun gynekologstolen rundt i gangene, stoppet og snakket med folk, og der lå jeg og skrevet og lå på utstilling. Kameraet zoomet inn midt oppi herligheten, og dette ble sendt på tv. Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda! Kanskje hjernens forsøk på å bearbeide fødselen? Jeg hadde faktisk likt å ha fødselen min på tape, synd jeg ikke meldte meg på fødeavdelingen da jeg hadde sjansen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde definitivt meldt deg på! Neste gang ;)

Jeg har sett fødselsvideoene til flere venninner, og de er veldig glade for at de filmet. Min derimot, den fortjener nok ingen filming. Thriller i så fall ;)

Jeg lurer litt på disse stingene. De er der fortsatt, og det burde de vel strengt tatt ikke være...? De forsvinner jo aldri. Jeg er litt redd for at de skal gro fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyn har ferie fram til 17. august. Får ikke bestilt time før da, og så er det sikkert ventetid også da. Kan bli lenge til jeg får seksukerskontroll....

Jordmor på helsestasjonen kan kanskje sjekke sting? Men hun har sikkert ferie hun også. Må ringe fastlegen jeg da. Han kjenner jeg fint lite, men må jeg så må jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte omtrent akkurat samtidig som deg (mulig du var én dag før meg?) og mine sting har vært borte en god stund nå! De forsvant vel rett før mini ble to uker gammel. Jeg hadde ikke en alvorlig ruptur da, men det ble noen sting her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke noen ruptur, bare et klipp som ble sydd. Tre sting, som jeg kan kjenne selv. Om det er flere inni der aner jeg ikke.

Må vel ringe legen da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda! Kanskje hjernens forsøk på å bearbeide fødselen? Jeg hadde faktisk likt å ha fødselen min på tape, synd jeg ikke meldte meg på fødeavdelingen da jeg hadde sjansen :ler:

Nja, jeg vet ikke... Jeg så at de gikk rundt på ahus hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, litt av en drøm!

Jeg fikk noen pyntesting, de har vært borte en uke allerede. Det er sikkert lurt å ta kontakt med lege så du får sjekket det. Men sydde du mye? Vet ikke om det har noeå si,men sist sydde jeg mer og de satt i lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun sa at jeg slapp veldig billig unna, spesielt mtp tanga. Jeg kan kjenne tre sting tror jeg, ett gikk etter to uker eller noe. Det er vel ikke spesielt mye? Bare klippet som er sydd, og et innvendig. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen. Jeg hater å vise slufsa mi til folk og får egentlig nesten litt fnatt av gynekolog men har gjort det mange ganger siden jeg ble gravid. God øvelse til fødselen og sånt. :P

Jeg ville nok tatt meg en tur til legen også kan du kjøpe deg noe is etterpå og ligge på sofaen. Perfekt dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke favorittaktiviteten min heller det, å vise slufsa (det skal jeg begynne å kalle den!!!) til alle og enhver. Og akkurat nå tror jeg den hadde skremt noen :sjenert: Men nå slipper jeg det, enn så lenge ihvertfall. Ringte føden, og snakket med en veldig hyggelig jordmor. Hun sa at det var helt vanlig at ikke stingene gikk før etter seks-åtte uker, så det var helt trygt å vente til seksukerskontrollen. Men om det var vondt, så kunne jeg bare ringe igjen, så skulle de se på det.

Seksukerskontrollen blir vel mer en åtteukerskontroll, og det er hvis jeg får time hos gyn kjapt etter de åpner igjen. Og jeg har ikke sex igjen før etter den kontrollen, ihvertfall ikke før stingene går. Sexløs sommer dette her. Hrmf. Liker ikke, men hva skal man gjøre, liksom...

Men jeg er redd for at det skal være vondt, og jeg er redd for at jeg skal ha fått flagremus, så jeg tør ikke å ha sex uansett. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke favorittaktiviteten min heller det, å vise slufsa (det skal jeg begynne å kalle den!!!) til alle og enhver. Og akkurat nå tror jeg den hadde skremt noen :sjenert: Men nå slipper jeg det, enn så lenge ihvertfall. Ringte føden, og snakket med en veldig hyggelig jordmor. Hun sa at det var helt vanlig at ikke stingene gikk før etter seks-åtte uker, så det var helt trygt å vente til seksukerskontrollen. Men om det var vondt, så kunne jeg bare ringe igjen, så skulle de se på det.

Seksukerskontrollen blir vel mer en åtteukerskontroll, og det er hvis jeg får time hos gyn kjapt etter de åpner igjen. Og jeg har ikke sex igjen før etter den kontrollen, ihvertfall ikke før stingene går. Sexløs sommer dette her. Hrmf. Liker ikke, men hva skal man gjøre, liksom...

Men jeg er redd for at det skal være vondt, og jeg er redd for at jeg skal ha fått flagremus, så jeg tør ikke å ha sex uansett. :sjenert:

Godt å høre at det ikke er unormalt at stingene sitter ei stund da. De faller nok ut om ikke lenge av seg selv vil jeg tro!

 

Hørte med legen når jeg var på kontroll i går ang 6 ukerskontrollen, og hun sa at tidspunktet bare var veilledende, ikke noe problem om man kom 5 eller 8 uker etter fødselen.

 

Dere får prøve dere på alternativer til sex da kanskje? Litt kjipt å ikke få seg noenting i løpet av hele sommeren, men det er jo litt andre sengeaktiviteter som kan gjøres for å få seg litt kos?  :nigo:  Jeg vet faktisk ikke hvor lenge det er anbefalt å vente med sex etter fødselen heller jeg, men det er kanskje rundt en 6 ukers tid? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed om at vi kunne ha sex når vi ville, men før seks uker måtte vi bruke kondom. Er jo mange som har seg før seks uker er gått, så lenge det føles bra der nede er det bare å kjøre på. Kondomer er noe dritt, så vi skal vente til seks uker er gått, men så lenge jeg har hufsa full av sting er det bare å være tålmodig. Ingen vits å prøve det, det er jo å be om trøbbel. Det er nok av andre ting å gjøre, bare å være kreativ det ;) Men det er noe med det at når man ikke har sex betyr det plutselig mye mer enn når man har det. Og jeg går mye og tenker på det, nettopp fordi jeg er nervøs både for om det er veldig vondt og om mannen blir fornøyd. Hva om han ikke kjenner noe særlig, liksom. Jeg er litt nervøs for det, det må jeg innrømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår bekymringene dine. Jeg er også redd det ikke skal være som før der nede, selv om det gikk bedre denne gangen enn sist. Da hadde jeg vondt 7 mnd etter. Men jeg tenker at mye er jo i hodet også, så bare prøv å ikke tenke på at det er så mye endring, skulle det være det vil det etter all sannsynlighet gå over ganske fort :)

Jeg må si min største bekymring er å skulle bli gravid igjen, så her blir det kondom en stund uansett. Fullamming er jo ingen garanti for beskyttelse siden eggløsning plutselig kan komme før mensen... Den kom etter tre måneder sist siden hun begynte å sove lenge om natten.

Hvilken prevensjon skal du over på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slufsa er et fantastisk ord!!

Kondomer er No dritt altså. Jeg får vondt inni meg av tanken på det. Og sexen går nok fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kondomer er noe møkk, ja! Det blir det ihvertfall ikke.... Ukomfortabelt, hemmende hvis man har lyst til å variere litt underveis, og ikke minst svindyrt.

Prevensjon, du sier noe der. Jeg har brukt cerazette tidligere, og de funket fint på meg. Før lillemann ble født brukte jeg hormonspiral, hadde den i tre år vel. Den funket også bra. Det var møkkvondt å få den ut, men jeg kjente knapt at den ble satt inn. Mulig det blir spiral på nytt igjen, så slipper jeg å være redd for å glemme pillene. En ny graviditet skjer bare ikke her i gården. Fy faen, jeg blir helt dårlig av tanken på en ny fødsel :(

Foreløpig er det jo ikke noe sex her, så jeg vil komme i gang med det før jeg tenker på prevensjon. Han får hoppe av en stund. Jeg vet at det ikke er fullgodt som prevensjon, men vi gjorde det lenge før lillebror ble unnfanget. Mannen lot være å hoppe av en lørdags kveld og en søndags morgen i september, og to uker senere testet jeg positivt.. Han får hoppe av en stund. Det kan jo hende jeg har såre slimhinner pga ammingen, og da vil jeg helst ikke tilføre hormoner i tillegg oppå det igjen. Ihvertfall ikke før jeg har fått igjen mensen. Slimhinnene var ræva i et par år etter storebror, faktisk.

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slufsa er et fantastisk ord!!

Slufsa var det!!! Jeg skrev hufsa jeg. Det er jo hun der spøkelset i mummidalen :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg skuffa, sinna og aller mest bare lei meg.

Dere vet at vi har brukt evigheter på å finne navn til lillebror. Vi diskuterer ikke, vi er ikke uenige, og vi har ett navn vi begge liker.

Jeg har jo skrevet tidligere at mamma fikk vite hvilket navn vi tenkte på til lillebror. Hun reagerte selvsagt negativt, og har ikke spurt siden om hva han skal hete. Hun har derimot foreslått helt andre navn, som er i en totalt annen gate, som hun selv syns er fine. Forrige helg var jeg og lillebror på besøk hos henne, og jeg prøvde da å forklare hvorfor vi vil at han skal hete det, at vi tenkte på det allerede i uke 12 og at det ikke er noen andre navn vi begge liker. Men hun snakket det vekk, liker ikke navnet og foreslår andre navn.

Nå har vi vært sammen med henne et par dager. Så kom samtalen inn på navn igjen. Jeg sa at han kommer til å hete det, for det er ingen andre aktuelle navn. Og hva sier mamma da? Hun ristet på hodet, og fortalte at hun hadde fortalt en venninne om navnet. "Tenk at de vil kalle han det, det er jo ikke fint en gang" var mammas kommentar. Dette sitter hun og sier rundt et bord ETTER at jeg har bekreftet at sønnen min skal hete det. Denne venninnen har også et barnebarn med samme navn, og påpekte det da mamma hadde sagt til henne at hun ikke liker navnet. "Det driter vel jeg i" sa mamma da. Til oss, vel å merke, hva hun sa til venninna aner jeg ikke.

Jeg er skikkelig lei meg, ikke bare fordi mamma ikke liker navnet vi har valgt, men fordi hun sier det rett ut. Foran de andre barna, foran min mormor, foran oss. Så alle skal vite at hun ikke liker det. Er det et så ille navn, liksom..??

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da et fint navn! Synes det er ganske ufint og selv om man ikke liker navnet så trenger man da ikke å si det høyt heller. :klem:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...