Gå til innhold

Trampe er på tjukken!


Trampe

Anbefalte innlegg

Jeg er helt sjokkert over moren din! Og navnet er jo kjempefint! Uansett er det jo deres valg, hun har ingenting hun skulle ha sagt. Blir for teit å ikke bruke navnet hans også, barnslig much?

Gratulerer med seks uker gammel gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takktakk :blomst:

Det er ikke jeg som har laget den tråden på gravid med navnet hans altså. Så den nå, og måtte bare si at det ikke er jeg :ler:

Han fikk rotavirusvaksinen i dag. Helsesøster sa at han kan få løs mage og luftsmerter, men jeg har ikke merket noe. Vi har vært et par timer i en bursdag, og han sov mesteparten av tida. Resten av tida lå han på fanget til ei venninne av meg og kikket seg rundt. Han hylte i bilen på tur hjem, men det var på grunn av dumme mamman som ikke ammet før vi dro hjem. Jeg tenkte det kom til å holde, men han ble akutt sulten, gitt. Måtte stoppe utenfor en butikk og amme, jeg hadde ikke hjerte til å la han vræle sånn. Hjemme har han grått en gang, ellers har han vært helt rolig og oppført seg normalt. Sovnet lett for en time siden, og ser ut til å ha tatt kvelden. Håper natta blir normal, da.

I morgen kommer mamma på besøk. Blir vel gøy det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror sov seks timer i strekk i natt!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Han sov fra 2130 til 0330. Mamman greide såklart ikke å krabbe i seng før 2400, så jeg har ikke sovet seks timer i strekk, men allikevel. Kanskje det var vaksinen som gjorde det, eller kanskje jeg kan håpe at det skjer flere ganger :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv en sint melding som svar der du skriver navnet hans i store bokstaver. Eller så kan jeg tisse i noen sko hvis du trenger hjelp altså.. :ler:

Han heter ikke lillemann, altså halloooooo. Hvis hun sier noe igjen så har du rett til å bli sinna.

 

Apropos noe helt annet får jeg så SYKT lyst på salte sild hver gang jeg ser deg skrive noe ;) *ammesulten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos noe helt annet får jeg så SYKT lyst på salte sild hver gang jeg ser deg skrive noe ;) *ammesulten*

Hahaha, jeg også!!! :ler: Og sure sild!! Sure sild er nesten bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg også!!! :ler: Og sure sild!! Sure sild er nesten bedre ;)

 

Jeg klarer ikke å kjøpe den ene uten å også kjøpe den andre  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått svar fra presten, og vi har fått dato for dåp! Det er en spesiell prest vi ønsker å bruke, og han ga oss to datoer å velge mellom. Da har han gudstjeneste i bydelen vår. Så det blir dåp i oktober :) Må begynne å planlegge litt jeg da. Mat og invitasjoner og sånt. Vi blir ikke mange, men mange nok til at vi ikke kan ha det hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet sure og salte sild på handlelisten nå :fnise:

Jeg må kjøpe i dag jeg også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet som er litt gøy. Da mamma kom med den fantastiske kommentaren sin rundt kakebordet forrige uke, presterte hun i samme slengen å si at vi ikke kunne ha dåp en bestemt dato i oktober, for da skal hun på syklubb. Gjett hvilken dato presten kan? Det blir dåp akkurat den helga. Den andre helga presten kan, passer nemlig ikke for oss.

Kjenner meg litt skadefro her jeg sitter. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet som er litt gøy. Da mamma kom med den fantastiske kommentaren sin rundt kakebordet forrige uke, presterte hun i samme slengen å si at vi ikke kunne ha dåp en bestemt dato i oktober, for da skal hun på syklubb. Gjett hvilken dato presten kan? Det blir dåp akkurat den helga. Den andre helga presten kan, passer nemlig ikke for oss.

Kjenner meg litt skadefro her jeg sitter. :lol:

 

Imponert over at dåpen er bankers allerede - her har vi ikke klart å bestemme oss for om vi skal ha navnefest en gang!

 

"Synd" med den datoen da  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at dåpen er bankers allerede - her har vi ikke klart å bestemme oss for om vi skal ha navnefest en gang!

"Synd" med den datoen da :fnise:

Dåp er tradisjon i begges familier, så det har aldri vært snakk om å ikke døpe. Fadderne var klare før lillebror ble født :) På grunn av at vi ville ha en spesiell prest sendte jeg mail allerede nå, og da ble det bankers. Kjekt å ha på plass, syns jeg :)

Ja, kjempesynd :lur:

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos noe helt annet får jeg så SYKT lyst på salte sild hver gang jeg ser deg skrive noe ;) *ammesulten*

Hahahaha, jeg valgte brukernavnet fordi jeg spiste sur sild og saltsild :P må bare beklage altså! Jeg er veeeldig glad i det selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var jo skikkelig leit med den dåpsdagen da. :fnise:

 

Hvem og hvor mange inviterer dere i dåp? Vi skal ikke døpe, men en form for fest skal vi ha uansett. Men hvis vi bare inviterer besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarnet som har forventet ankomstdato to dager etter lillemor blir vi bare 11 inkl oss, og det er kanskje litt stusselig? Men skulle vi invitere flere blir det plutselig VELDIG mange igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha besteforeldre, tanter, onkler og faddere. Blir ikke så mange her heller, men om vi inviterer flere blir det plutselig for mange igjen, så det har jeg ikke noe lyst til.

Begge fadderfamiliene har barn da, så de er 9 stk bare de. Blir da noen :)

Fint vær her i dag. Endelig! Vi har trillet tur i sola :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har mamma vært her. Det gikk overraskende bra. Hun spurte hva han skal hete, og jeg bekreftet navnet. Vi snakket litt om det, og hun sa at hun skal ta navnet i bruk, og at hun garantert kommer til å venne seg til det. Om en stund blir det nok sånn at han ikke kan hete noe annet. Hun trenger nok bare tid.

Godt å få det av skuldrene. Det har irritert meg lenge nå, så nå er det forhåpentligvis over...

Jeg og lillebror skal være alene i helga. Pappaen skal på utdrikningslag i morgen tidlig, og kommer ikke hjem før utpå søndagen en gang. Jeg er ikke superhappy for det, må jeg innrømme... Litt misunnelig for at han kan dra avgårde og være borte i et døgn, drikke og være sammen med kompiser, mens jeg er fastlåst melkeku... Til vanlig er det ikke noe problem å amme altså, men når han skal avgårde kjenner jeg at det hadde vært godt å kunne drikke vin og ikke tenke på amming, liksom. Overlate lillebror til en eller annen ivrig bestemor og ha en kveld med voksentid. Menmen, det kommer jo. Må bare være tålmodig. Jeg får heller være glad på mannens vegne, det blir sikkert moro å få gjøre noe annet enn å være 24-timerspappa.

Jeg og lillebror får stappe i oss uante mengder snop og se Dexter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg faktisk impulskjøpte et par sko tiiiiidlig i morges mens jeg ammet, eller om jeg har drømt det.... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...