Gå til innhold

Trampe er på tjukken!


Trampe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper du får tatt deg en skikkelig samtale med henne, dette er så langt utfor akseptabel oppførsel at det virkelig ikke går an! :opplyser: Hvorfor i alle dager har hun lyst å skape sånn kvalm? Beklager litt slemme ord mot din mor, men her må det jo nesten enten være en eller annen form for misforståelse eller at noe har blitt overdrevet! Uffameg, føler med deg! Har også en mor som regnes som en "løs kanon" som sikkert kunne funnet på noe tilsvarende, så forstår godt følelsen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig dårlig gjort  :sjokkert:

 

Mamma har av og til oppført seg på lignende vis, dvs prøvd å baksnakke ett av barna sine med de andre. Da har vi vært ganske strenge med henne og informert om at vi ikke er interesserte i dét (og påpekt at vi barna faktisk snakker med hverandre, hehe).

 

Slitsomt med mødre som ikke kan oppføre seg ordentlig, for det er jo et menneske man er nødt til å fortsette å forholde seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud... :klem: Bra at broren din ga henne klar beskjed om at det ikke går an å oppføre seg sånn! Håper det går inn når det kommer fra noen andre, men virker jo nesten som om det ikke kommer til å gå inn nå heller... Har hun noen grunn til hvorfor hun ikke liker navnet, annet enn at hun ikke syns det er så fint? Nesten så man skulle tro hun hadde blitt skikkelig såret av noen med det navnet en gang eller noe sånt, siden hun ikke klarer å la det ligge. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ringte meg nå, jeg lot være å ta telefonen. Konfliktsky much...? Argh. Jeg har bare ikke lyst til å ta denne kampen, det er totalt unødvendig å måtte forsvare et navnevalg. Ikke er jeg ute etter noen unnskyldning heller. Jeg vil bare at hun skal kutte ut. Og jeg syns det er helt unødvendig at jeg skal være nødt til å si det til henne. Det bør hun for svarte skjønne selv!!!

Svigermor syns navnet er sååå vakkert, og svigerfar er kjempefornøyd med navnevalget. De er bare snille og greie og positive. Alle er bare snille og greie og positive. Så hva faen feiler mamma da?!!

.....og hvor mye tid skal jeg bruke på å irritere meg over henne, når jeg kunne kost meg glugg ihjel med sønnen min? Jeg hater det faktum at jeg ser på han, han smiler til meg med hele ansiktet og jeg kjenner den lille tvilen komme snikende. Var det riktig navn? Har hun egentlig rett? Hun greier å så tvil hos meg, det har hun alltid greid. Og det overskygger en tid som egentlig burde vært bare kos.

Faen ta henne altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare dere som skal bestemme. At de sier sin mening er naturlig, men hun har ingen grunn til å være fornærmet over at dere velger det dere helst ønsker! Jeg blir selv tante om noen måneder, og har mine meninger om hva barnet "bør" hete eller ikke hete....men det er ikke jeg som skal bestemme det!  foreldrene skal bestemme det selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må gjerne si sin mening, hun er tross alt moren min. Men hun har ikke sagt sin mening til meg. Hun har kommet med stikkende kommentarer i offentlighet og til andre, der hun regelrett rakker ned på valget vårt og "syns synd på ungen som får et så lite pent navn".

Hun må gjerne mene at navnet ikke er pent, men det går an å formidle meningen sin på en ordentlig måte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo at i slike sammehenger så trenger man heller ikke å si så mye heller, men bare godta det. I stedet for å si at navnet er stygt eller hva det nå er, må man virkelig si at man ikke liker det? Den skjønner ikke jeg. Det er jo deres valg, så det burde jo virkelig ikke spille noen rolle.

 

Håper hun tar til vettet, så utrolig leit at hun holder på slik. :klem:

 

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper hun skjønner hva hun driver med og sier unnskyld. Jeg skjønner ikke poenget med å holde på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun kommer på bedre tanker, og sier unnskyld :) Jeg lar min søster og svoger bestemme selv når babyen deres kommer :) Om jeg liker navnet må jeg vente og se, de har foreløpig ikke kommet til enighet.. Men når barnet er født, navnet er "satt" og tiden har "begynt å gå" så skal jeg akseptere det, - også selv om jeg ikke skulle like navnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig som din mor holder på - skjønner godt du er skuffet/oppgitt. Håper hun tar til vett og (unnskyld ordbruken) holder kjeft om dette navnegreiene fremover. Deres valg, flott navn og nå heter faktisk barnebarnet det, uansett hva hun måtte mene. Dere får støtte fra alle andre kanter, ta det med dere! :klem: 

 

To i min familie diskuterte navn på fremtidig datter, og da vi fikk høre hva de så for seg av navn (de var enige om ett navn), holdt jeg på å gå i bakken. Men jeg nikket og sa ja og ha, og kunne ikke ramlet meg inn å kritisere det i øst og vest. Nå kom datteren et par år senere, og heldigvis hadde storebroren litt påvirkning, så det ble et helt annet (og fint) navn. Men det er foreldrenes valg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da flytter jeg fokuset over på noe annet! Nekter å tenke på det der mer. Ferdig snakka.

Lillebror er seks uker i dag. Herremin så fort det går! Helsestasjon og seksukerskontroll i dag. Lille har blitt kjempestor, akkurat som jeg trodde! Over seks kilo, og 58 cm lang. Han vokser i rekordfart! Mamman har verdens beste pupper :lol:

Han har ikke festet blikket skikkelig enda. Man skal ikke bekymre seg, individuelle forskjeller og alt det der, men jeg skulle ønske det var lettere å få blikkontakt med ham. Han smiler jo, men han smiler like mye til tven som til meg. Det er sjelden at han flytter hodet eller øynene etter bevegelser. Da blir jeg jo bekymret likevel. Husker ikke hvor lang tid det gikk med storebror, men jeg mener at han festet blikket tidligere enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bare for å kommentere den mammagreia litt til - hun har sendt et par meldinger om helt andre ting, og sender smileyer og alt slik hun bruker å gjøre. Og hun kommer på besøk i morgen. Og hun skriver "lillemannen" og "lille snusken" i stedet for å bruke navnet hans. Min indre fjortis planlegger å komme med noen skikkelige stikkere, men den fornuftige siden av meg lar det ligge. For husfredens skyld. Helt til hun kommenterer det igjen, da smeller det altså.

Tusen takk for støtten, alle dere. Det er godt å ha dere i ryggen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også 6 uker i dag  :hjerte: Men hun er jo en liten pygmé i forhold til din store lille kar. Har ikke fått time til kontroll før i neste uke, men hun var 4.5 kg da jeg veide henne i dag! Hun var et lite knøtt da hun ble født da, siden hun kom over 2 uker før termindato, så hun har vokst veldig godt likevel, og har fått masse fine dobbelthaker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv en sint melding som svar der du skriver navnet hans i store bokstaver. Eller så kan jeg tisse i noen sko hvis du trenger hjelp altså.. :ler:

Han heter ikke lillemann, altså halloooooo. Hvis hun sier noe igjen så har du rett til å bli sinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...