Trampe Skrevet 17. juli 2015 Forfatter #821 Del Skrevet 17. juli 2015 Han blir urolig om morgenen han, og så gir det seg utover dagen. Vi står opp rundt åtte-ni, så er han våken et par timer før han stort sett sover og pupper hver tredje time ca gjennom hele dagen. På kvelden har han en liten våkenperiode igjen før han sovner rundt 22:30. Så er det mat rundt 02, 05 og 07 før vi står opp. Han er veldig lett å legge etter første mating, men etter andre mating begynner han ofte å trykke og grynte noe veldig. Det har skjedd noen ganger at han er mer eller mindre våken fra 05 fordi han trykker sånn. Han hyler til i søvne av og til også, men det er bare ett hyl før han sover videre. Håper det går over hos dere, det er ikke noe gøy når de små sliter med magen... Lillebror har jo akkurat bikket tre uker, så jeg går og frykter kolikken jeg nå. Håperhåperhåper at vi slipper unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 17. juli 2015 #822 Del Skrevet 17. juli 2015 Ja, det er mye trykking her også. Hun gjør det jevnt over dagen egentlig, men først på kvelden gråter hun endel pga det. Håper dere slipper unna kolikk! Det er ikke gøy for noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #823 Del Skrevet 18. juli 2015 Åh, jeg våknet med et smil rundt munnen i dag altså. Jeg og mannen hadde en sånn fin dag i går, der vi benyttet hver ledig stund til å kose og kysse og være nært hverandre. Jeg tror vi savner alenetid begge to, jeg kjenner det ihvertfall innmari godt... Vi har knapt vært alene siden lillebror kom. De store er rundt oss hele tida, kompiser er på ferie, bestemor er bortreist og været er dårlig, så da er det lite å finne på alene. Dermed har den ene av oss hatt lillebror, og den andre har vært med de store. Jeg har lagt meg rett etter de store ungene, søvn har vært førsteprioritet og det har vært fint lite kjærestetid. Vel, i natt, da lillemann endelig var sovnet og vi hadde hatt forspill hele dagen, hadde vi den beste ikkesexen jeg har vært med på noen sinne. Sånn som man ser på film, skikkelig intenst. Når man bare MÅ ha hverandre, ikkesant, og glemmer alt annet... Det eneste som manglet var selve sexen, der er jeg definitivt ikke enda, men det var så bra uten at jeg er rimelig sikker på at det ikke hadde blitt noe bedre med Jeg elsker å være mamma, men åh så deilig å være kjærester igjen også. Jeg tror jeg kommer til å gå rundt og smile i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 18. juli 2015 #824 Del Skrevet 18. juli 2015 Så herlig at dere fikk litt kosetid. Det er veldig viktig det. Og bra at dere er så nær hverandre, høres fantastisk ut Her prøver vi å se hverandre litt i hverdagen, men jeg er sånn at jeg liker å være litt alene når lillemor har ligget oppå meg en hel dag... Men jeg vet jo at det går over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 18. juli 2015 #825 Del Skrevet 18. juli 2015 Så fint med kosetid. Jeg liker skikkelig godt å kose. Jeg kunne vært en kosemaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 19. juli 2015 Forfatter #826 Del Skrevet 19. juli 2015 Kosetid er gull I natt har jeg sovet 3,5 time i strekk! Ny rekord, det! Ikke at jeg har noe mindre morratryne i dag, men... To amminger i natt bare, og ikke noe styr etterpå. Han bare sovnet, og det samme gjorde jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 19. juli 2015 #827 Del Skrevet 19. juli 2015 3,5 time er rekord ja Deilig med soving! Det er sikkert veldig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 19. juli 2015 Forfatter #828 Del Skrevet 19. juli 2015 Jess. Jeg elsker å sove, og jeg har ikke akkurat fått sove mange timer i strekk siden 2. trimester, så akkurat det er noe jeg savner! Men jeg tåler lite søvn ganske bra, blir heldigvis ikke megagretten eller noe, så det går helt fint foreløpig. Så lenge han ikke hyler om natta, så. Hvis han hadde hylt hadde jeg blitt gærn, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 19. juli 2015 #829 Del Skrevet 19. juli 2015 Hurra for god natt Det skal ikke mye lengre søvn i strekk før man kjenner seg mer opplagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 24. juli 2015 #830 Del Skrevet 24. juli 2015 Litt nysgjerrig men... Har dere bestemt navn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #831 Del Skrevet 24. juli 2015 Du er ikke den eneste som er nysgjerrig på det Folk spør stadig vekk. Ja, jeg tror vi har bestemt oss. Det er ingen andre aktuelle alternativer, så vi går for det mannen foreslo i uke 12. Like greit å melde inn navn nå og søke barnehageplass. Han skal ikke inn før i august neste år, men i bydelen vår er det først-til-mølla-prinsippet. Vi vil ha barnehagen storesøster gikk i. Mannen kjenner personalet, det er en liten barnehage og den ligger veldig nært jobben vår. Jeg gruer litt til å fortelle mamma navnet. Fullstendig latterlig, men det påvirker meg tydeligvis skikkelig at hun slengte en sånn kommentar da jeg sa at vi vurderer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #832 Del Skrevet 24. juli 2015 Lillebror har hatt en skikkelig bra natt! Han sovnet 23:30 og sov til 03:30, fikk litt mat og sov videre til 07:00. Det var ikke noe problem å legge han over i sin seng heller. 07:00 hadde han litt magevondt, så han ble liggende og trykke og bråke. Han sovnet igjen et par timer av og på oppå meg, og så sto vi opp. Han har ikke sovet siden da, jeg har ammet fem ganger og han bare sutrer. Jeg troooor kanskje han slokner på brystet nå, så kanskje jeg får lagt ham i vugga og gjort noe annet enn å amme. Lille var en måned i går. Lillegullet blir så fort stor! Helsestasjonen er sommerstengt, ellers hadde vi målt og veid nå bare for moro skyld. Han har vokst masse allerede, han er merkbart større. Og så er han begynt å smile! Elsker smilene hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #833 Del Skrevet 24. juli 2015 Helt alene. Vel, nesten helt alene. Har jo lillebror, men han sover. Storebror er hos pappaen i helga, og mannen og storesøster har reist på besøk til familie langt unna. Så her er jeg da, helt alene. Jeg har funnet ut at lillebror tåler en tur på butikken i vogna selv om han ikke sover, det er bare å synge litt og lage rare fjes og lyder til han langs veien. Naboene fikk seg vel en latter om de hørte meg. Jeg har funnet ut at det er null problem å spise en pose cheese doodles på svært kort tid helt alene, og amme samtidig. Jeg har også funnet ut at det ikke er så lurt å se fem episoder av Dexter på rappen når man er alene og skal legge seg etterpå, da kan man nemlig bli en smule mørkredd. Vurderte et øyeblikk å sove med soveromsdøra åpen, men da kan jo en eller annen blodtørstig morder finne meg og kappe meg i biter og stille meg ut eller noe. Yikes, jeg ble faktisk litt skremt av Dexter. Det MÅ være nybakt-mamma-relatert!! Har aldri reagert sånn før, men dette var litt ekkelt. Jeg savner kjæresten. Jeg kaller han konsekvent for mannen her når jeg snakker om han, egentlig ganske enkelt fordi han er mann og han er min, så da er det greit å bruke begrepet "mannen". Noen har påpekt at vi ikke er gift, og det er jo sant det, men "samboeren" høres så kjipt ut. Og upersonlig. "Mannen" er litt romantisk egentlig, når vi ikke er gift. Min mann, liksom. Husker at jeg kalte han for "my husband" da vi nettopp var blitt sammen og var på vår første ferie sammen, og jeg snakket med en hotellansatt. Sånn helt uten å tenke over det, og hva er egentlig samboer på engelsk?! Han hørte det, og freaka ikke ut, så kanskje han har lyst til å være mannen min en dag, sånn på ordentlig. Vel, uansett, jeg savner kjæresten. Mannen er han jeg bor sammen med, som jeg styrer hus og hjem og jobb og unger og økonomi sammen med. Kjæresten er han jeg kryper inntil om kvelden, han som er trygg og varm og myk, han som vil ha meg i armkroken til han sovner. Den armkroken jeg ligger i med glede, selv om jeg ikke har nubbsjans til å sovne der og jeg vet at jeg burde sovet for lenge siden... Jeg elsker den lille gryntegrisen som ligger og småbråker i søvne i sprinkelsenga ved siden av meg, men jeg savner kjæresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 25. juli 2015 #834 Del Skrevet 25. juli 2015 Haha, med mindre du har gjort noe alvorlig galt som gjør Dexter sint tror jeg ikke du trenger å uroe deg Han tar nemlig bare de onde, og det virker absolutt ikke du som Rart å være alene med lille, men kanskje litt godt også? Fint å kunne ha med han i butikken uten at han sover da. Jeg sitter her i min gode ammestol og ser direktesending fra nrkbåten imens lillemor sover og snøfter i armene mine Tør ikke røre meg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 25. juli 2015 Forfatter #835 Del Skrevet 25. juli 2015 Dexter i seg selv er ikke skummel, men alle de ekle mordene han etterforsker. Fysj. Siste episoden jeg så i går innebar en fyr som var delt i mange biter, og montert innimellom noen mannekengdukker oppå noen hester. Sånn halvparten menneske og halvparten dukke. Æsj!! Jeg er hos mamma på besøk. Hun koser seg sånn med lillebror, og alle venninnene hennes er også innom og koser med han. Bare kosing her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #836 Del Skrevet 26. juli 2015 Jaja, første søvnløse natta overstått. Det måtte jo komme, jeg har vært bortskjemt i det siste... Såklart kom det når vi ikke er hjemme, mannen er bortreist og storebror kommer hjem i kveld og krever sitt. Jeg er stuptrøtt, lillebror har trykket og kavet og klaget hele natta. Det har kommet masse luft innimellom, og da har han sovnet med en gang, men etter kort tid har han våknet igjen og begynt på samme viset igjen. Han er også trøtt nå, han ligger på sofaen hos mormor og hun prøver med smokken. Kanskje han er rolig lenge nok til at jeg får spist litt. Hadde det bare sluttet å regne, så kunne hun gått en lang tur med vogna så jeg fikk sove... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 26. juli 2015 #837 Del Skrevet 26. juli 2015 Jaja, første søvnløse natta overstått. Det måtte jo komme, jeg har vært bortskjemt i det siste... Såklart kom det når vi ikke er hjemme, mannen er bortreist og storebror kommer hjem i kveld og krever sitt. Jeg er stuptrøtt, lillebror har trykket og kavet og klaget hele natta. Det har kommet masse luft innimellom, og da har han sovnet med en gang, men etter kort tid har han våknet igjen og begynt på samme viset igjen. Han er også trøtt nå, han ligger på sofaen hos mormor og hun prøver med smokken. Kanskje han er rolig lenge nok til at jeg får spist litt. Hadde det bare sluttet å regne, så kunne hun gått en lang tur med vogna så jeg fikk sove... Uff, jeg føler med deg. Det er så slitsomt når de ikke sover og noe plager dem! Her er det soving i max 10 min av gangen på dagen, det er ikke nok! Håper du får sovet litt før storebror kommer ikveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #838 Del Skrevet 26. juli 2015 Det ble ikke noe soving på meg nei, men det har gått overraskende greit allikevel. Han sov hele bilturen hjem, og kjøringen gikk bare fint. Han har sovet mye i dag, men i kveld har han vært lys våken. Først en lang fornøydperiode der han smilte og gurglet og koste seg på fanget, og så en ikke så koselig time. Nektet å puppe, nektet å sove, bare sutring. Da hadde pappaen vært god å ha, han får til smokken og roing før leggetid mye bedre enn meg! Nå fikk jeg han endelig til å roe seg ved puppen, og da sovnet han. Han ligger midt i dobbeltsenga ved siden av meg, jeg våger ikke å røre meg helt enda, men må prøve å legge ham over i sin seng. Han sover bedre der, tror jeg, og jeg sover bedre når han ligger der. Dessuten må jeg pusse tenner, jeg må tisse og jeg kjenner ikke venstrearmen min lenger... Jeg er glad for at mannen kommer hjem i morgen. Savner han noe innmari, både for å få gått på do og tatt en lang dusj alene, og for å slippe å sove alene. Jeg liker virkelig ikke å sove alene. Savner snorkinga hans til og med. Nå må jeg prøve å ta sjansen på å flytte ham over...og så håper jeg at jeg får sovet litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 26. juli 2015 #839 Del Skrevet 26. juli 2015 Håper overflyttingen går bra. Det kan være nervepirrende å flytte babyer som sover Jenta mi våkner nesten alltid når vi flytter henne, det er så frustrerende! Håper gutten din sover godt i natt. Det er fint å ha en mann som klarer å roe ned babyen. Det har jeg også. Det er sjeldent jeg får til å gi smokk, men pappa klarer det ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. juli 2015 Forfatter #840 Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg fikk til Litt bedre natt! Han sov til tre først, så våknet han i sekstida. Da var han urolig og plagdes med magen igjen, men han roet seg oppå meg. Så jeg fikk sovet litt til, eller slumret ihvertfall, til halv ni. Da kom tidenes bæsjbleie, og da var det en liten en som ble strålende fornøyd Han bare lå på stellematta og strålte, ikke vondt noen steder mer. Nå har storebror vært flink og passet mens jeg fikk tatt meg en etterlengtet dusj. Lillebror sover i vogga si. Håper han sover en stund, så jeg kan få litt tid med storebror. Mannen og storesøster kommer hjem i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå