Gå til innhold

edea's prøvetid


edea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:oops: :oops: :oops:

så har jeg sneket meg innom igjen en tur, da. Ble utrolig rørt av at dere har husket på meg så lenge, kjære venner. Blir helt varm om hjertet, jeg! :kyss:

Jeg hadde vært borte så lenge at det var på en måte flaut begynne på igjen. Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, det er litt vanskelig å forklare...

Har ihvertfall vært i Milano, det var supert! Vi koste oss, sightset, shoppet og hygget oss fra start til slutt. Var en tur Nord for Milano til Como-sjøen og der var det fantastisk vakkert. Tenk dere Mamma, Søster og meg helt alene på en strand med baguetter godt pålegg en flaske hvit og en flaske rød... Og hvis jeg legger til at det var 24 grader og sol, i Oktober... Vel, vi er ihvertfall ganske fornøyde med turen.

Ellers så er det sørgelig lite nytt. Vi har en pause fra prøvinga. Ikke sånn at jeg har begynt med piller igjen, men vi stresser ikke noe med det. (så nå ligger to ubrukte persona-pakker i skapet på badet) Vi får se hva det blir til. merker jeg får lyst til å bruke dem med det samme jeg har snust innom her en liten tur... :ler:

Nå gleder jeg meg bare til Mannen og jeg skal til London i midten av november. Vi blir der ei lita uke. Har allerede bestilt billetter til Mamma Mia, og det gleder vi oss til begge to.

vel, jeg har lært av egne feil og lover ikke ut turer innom KG hver eneste dag fra nå av, men satser på å ihvertfall bli litt mere aktiv.... :roll:

Klemmer til dere alle sammen, jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så fint å høre fra deg- og at du ikke hadde glemt oss helt! Det med prøving er skikkelig stress - og jeg håper det ordner seg for dere selv om dere prøver i "det stille". :

klem: fra Tyttis

Ps! Vil du ha litt blåbærpai??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du er tilbake vennen!! Har savnet deg masse!! Glad for å se deg!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Høres ut som om dere har hatt en uforglemmelig tur...jeg blir helt misunnelig jeg nesten!!

Vil gjerne være med i kofferten når dere drar til London!!! :Nikke: jeg har en STOR koffert du kan få låne for å få plass til meg... :ler::sjarmor:

Godt at du ikke forlater oss for så lang tid av gangen...du vet jo aldri hva vi finner på når du er så lenge borte fra oss!! :wink: Og enda viktigere...vi vet jo ikke hva du foretar deg!!!! :ler:

Stor :klem: til edea-vennen....og et :kyss: fordi du er så søt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh

Her trodde jeg at jeg allerede hadde hatt mensen for 14 dager siden, men siden søndag har den ihvertfall vært tilbake, for full kraft. :kjempesinna: Jeg må seriøst få meg en fastlege her oppe. Føler et behov for å få tatt en GU nå snart, :o virker ikke som om jeg er helt på nett hormonelt... Det er sinnsykt lenge siden jeg var til GU, så jeg gruer meg litt... Håper jeg kan få en dame-doktor. :Nikke:

Ellers så hadde jeg nattevakt natt til i dag, og har stort sett brukt dagen til å sove. Dvs jeg har vært ute en tur og kjøpt noe garn.. Driver og lærer meg selv å strikke, så nå strikker jeg skjerf. Må jo begynne en plass. Nå driver jeg og forsøker å pønske ut hvordan jeg skal feste trådene etter jeg har skiftet farge, og så lurer jeg på om det går an å få vekk den "sørgeranden" etter fargeskift på noen måte. Hvis det er noen mesterstrikkere der ute i KG-verden som skjønner hva jeg mener og har noen råd, så taes de imot med takk!Innbilder meg at det ikke er helt riktig sånn som jeg gjør det... :hår: :ler:

En ting er ihvertfall helt sikkert; Mann, Venner og Familie skal slippe å få hjemmestrikket skjerf i julegave! :wink:

takk for besøk Maddie, Tyttis og Limbo.

Ordentlig hyggelig å høre fra dere!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen strikkeguru altså, men jeg kan kanskje hjelpe deg? Trådene fester du til slutt, med nål. "Sørgeranden" får du så lenge du strikker kun rettmasker på rette pinner (fram og tilbake-strikking). Hadde du strikket annenhver pinne rett og vrang hadde du unngått dette. Tror ikke du kan unngå det, nei! Siden su strikker skjerf på rette piner vil jeg anbefale deg å ta av første maske på hver pinne for å få en pen kant: Stikk høyrehånds pinne under tråden du har på fingeren. Hent masken ved å stikke inn pinnen ovenifra, hekt den av og ta den med tilbake under tråden. VIPS! VOILA! Da får du en pen rett kant uten "knuter". Et triks jeg lærte av min mor som nesten ingen kan!!

Lykke til!

Det kan vær fine gaver hvis du tover det i maskin? Strikk med tykt garn og dobbelt så langt, hiv det i maskin på 60 grader og VIPS! perfekt skjerf som man ikke ser feil i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se at du hadde vært innom dagboka mi igjen.

Høres ut som du har hatt en herlig tur. Ble rent misunnelig.. :)

Dumt med :kjempesinna: . Håper den tar "ferie" nå.

Lykke til med strikkinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Skjønner godt du blir frustrert med den strikkinga...jeg får helt fnatt avogtil...er ganske elendig til å strikke, men har VELDIG lyst til å lære meg det... Tipsene tyttis kom med har mamma prøvd å lære meg veldig lenge... :roll: Jeg er visst litt håpløs! :ler: Redningen blir ensfarvede strikketøy!! :sjarmor: Da slipper jeg tenke på de dumme sørgerendene!! :wink:

Kjipt med den idiotiske tanta! Hun er bare helt forskrudd iblant..dukker opp der man minst ønsker å møte henne :tunge1: Be henne dra dit peppern gror! Hvis du skulle være i tvil om hvor dette er...så ta en titt her! :wink:

Gooood :klem: sendes over med IL-post!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for koselig hilsen i min bok :bukke:

Koselig å se deg her igjen!

Håper du får en fin dag i dag!

Lykke til med strikkeprosjektene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsener Tyttis, sirka, Madden og bizzy. Superhyggelig å åpne boka si når folk har vært innom! :kyss::kyss::kyss::kyss:

Tyttebæret: Tusen takk for strikketips!!!! men jeg tror ikke jeg skjønte det helt, for når jeg skulle prøve det du sa (ja, jeg tok med meg strikketøyet bort til datamaskina...) så synes jeg i grunnen det bare ble mer knutete og ekkelt enn det var før... Ikke 100% vellykket med andre ord... Store muligheter for at jeg ikke har gjort det sånn som man skal, men... :ler:

Maddie og Sirka; ang tanta, som tydeligvis er veldig inspirert av "Wild River" eller noe lignende for tida.. (hvite jobbklær+ustyrelig tante=PIIINLIIIG!!! :flau: ), så har jeg kommet til at det egentlig var perfekt timing at hun kom nå. For hvis jeg har en sånn nogenlunde normal syklus kommer jeg nemlig til å ha EL sånn ca når vi er i London om ei uke. Da skal vi jo bare dyrke hverandre, og ingenting hadde vel vært mere perfekt enn om det hadde skjedd noe akkurat da... :enig_animasjon:

MEN, vi stresser altså ikke!!!! :fy: (viktig å minne seg selv på det av og til etter jeg har vært på KG noen ganger... :oops: )

I dag har det vært kjempestress på jobben, og da jeg skulle bare kjappe meg innom nærbutikken for å siden varte opp med ferdigpizza til Mannen ( vinter/høst-slapphet og jobbstress får være unnskyldning nok til alle perfekte husmødre....) hadde jeg tydeligvis ikke nok penger på kortet til å kjøpe alt det andre jeg hadde puttet i kurven. Dette er tydeligvis uka for pinlige opplevelser... :klaske:

Heldigvis er det lønn om ei uke, og i helga skal vi begge jobbe... det er grenser for hvor mye penger vi kan bruke da... Og turen til London, hotellet og musicalbillettene er allerede betalt. Fryseren er forholdsvis velpakket. Tror nok vi overlever!

Det er bare så kjipt noen ganger, å ha så sinnsykt dårlig økonomisk sans!! :roll:

ellers har jeg ikke så mye å melde.. får vel bare hive meg rundt og lage middag snart... :tunge1: og leiligheten hadde vel ikke hatt så veldig vondt av en kjapp støvsuging heller... :tunge1::tunge1:

Spørs om ikke sofaen vinner kampen i dag også... Tror jeg må kjøpe meg noen vitaminer snart

etter jeg får lønn... :klaske::klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann edea! :)

Hyggelig å ha deg tilbake (jeg er litt sent ute, ser jeg...)

Londonturen høres super ut, skjønner at du gleder deg!

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Edea - sjekk veiledningen min en gang til.... :oops: Skrev litt feil, men nå har jeg rettet det...ikke rart du ikke fikk det til...

SORRY!

Håper det går greiere nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Bare innom den små-synske-edea-vennen min...du fikk nok rett du skjønner du! :wink:

Håper du får ei god helg...og du skjønner godt hva du mener både med hvite arbeidsklær&tante-på-bærtur, og handlekurven full og plutselig hull i kontoen... :oops: Men om hundre år er allting glemt skal du se!

Det er bare en uke igjen til lønn nå...heldigvis!! :ler: Så mye jeg har lyst til å kjøpe...men ingen penger i lommeboka...jaja..sånn er det bare..håper inderlig de neste ni månedene er nok til å få meg på rett kjøl når det gjelder økonomisk sans.. :wink:

RIKTIG GOD HELG VENNEN!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg er så fornøyd i dag, med at Madden er gravid igjen. Det er mer enn nok til at jeg får en god dag!!! :hoppe:

Borsett fra det er tante fortsatt her i form av syndefloden, begynner å lure litt på hvordan jeg har syndet. Dette er så absolutt det lengste og verste tantebesøket jeg har hatt, noensinne. Og sløve edea har seffen fortsatt ikke fått seg fastlege... Kanskje på mandag...

Ellers har jeg fått koden til mannens visa-kort :sjarmor:

...som det visstnok fortsatt var noen grunker igjen på, så da skal jeg ut og kjøpe lørdagskos straks. Tror vi skal ha lammekoteletter med myntesaus til middag. Det blir supergodt!! Mannen skal på jobb fra klokka sju og til i morgen tidlig (og da går jeg på jobb...). Men heldigvis får vi noen timer å hygge oss sammen i ettermidag! :D

Klem til alle og enhver!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du...den syndefloden der... den kjenner jeg igjen...for den hadde jeg sist jeg hadde tantebesøk..du skal se det bare er tanta som skal plage deg VELDIG nå...siden det er siste gangen hun får besøke deg på en stund!! :Nikke:

Jeg synes det er en forferdelig god teori..spesielt med tanke på at jeg faktisk ble gravid i den syklusen!! :wink:

Håper dere får en flott lørdagskveld...selv om dere har arbeidshelg..dere også!!

Stor :klem: til edea-vennen!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...