Piglet Skrevet 11. november 2004 #181 Del Skrevet 11. november 2004 Så bra at intervjuet gikk bra - nå ble jeg glad! Jeg skal hjem til Norge i helgen. Håper du får en fin helg, når du kommer så langt! piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. november 2004 #182 Del Skrevet 11. november 2004 Så flott at alt gikk bra! :D Det var deg vel unt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. november 2004 Forfatter #183 Del Skrevet 12. november 2004 Piglet og Saeria: Takk! Naa er neste intervju neste fredag, da skal jeg snakke med en redaktor som befinner seg i Princeton i USA via videokonferanse! Alle jeg snakker med synes det er en utrolig lang og tungvint ansettelsesprosess, og det er jeg jammen enig i! :-? Naa er pianoet betalt! Det kommer i neste uke!! Yess! Har tenkt aa oeve ekstra mye paa julesangene i aar saa jeg har noe passende aa underholde med i juleferien. Ellers er T tilbake - deilig aa ha ham hjemme igjen! Vi spiste lunsj paa en benk i botanisk hage, har faktisk ikke vaert der foer. Ha en god helg alle som er innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. november 2004 #184 Del Skrevet 12. november 2004 Hei Popelka, tenkte jeg ville legge igjen et lite "hei" og ønske deg lykke til med jobben. Forøvrig er jeg kjempe misunnelig på deg som bor i Skottland Har alltid synes språket er så sjarmerende Og - det er godt at vi "utlendinger" har KG, ikke sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. november 2004 Forfatter #185 Del Skrevet 12. november 2004 Hei Miranda - er selv misunnelig paa deg, synes Danmark er et utrolig koselig land! Takk for besoket, forresten! Nei, jeg maa snart hjem og rydde og stovsuge - det ser ikke ut hjemme! Tenkte aa male den lille bokhyllen vaar ogsaa - foer T kommer hjem og kan si nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 12. november 2004 #186 Del Skrevet 12. november 2004 Male bokhyllen før han kommer hjem, det var nok en god idé. Akkurat min stil Visst er Danmark et koselig land, jeg trives veldig godt her. Men Skottland da... *drømme-smily* God helg, Popelka :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 12. november 2004 #187 Del Skrevet 12. november 2004 Gratulerer med vel overstått intervju og lykke til med neste! God helg til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. november 2004 Forfatter #188 Del Skrevet 13. november 2004 I dag skal jeg og T paa julegaveshopping. I kveld skal jeg lage lasagne etter oppskrift fra grete roede. Haaper den er god! Ellers er det x factor i kveld - haaper g4 gaar videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. november 2004 Forfatter #189 Del Skrevet 14. november 2004 Det var litt av en juleshopping! Handlet massevis av leker - tante/onkelbarna kommer til aa bli fornoyde, haaper jeg! Kjopte bl.a en innmari soet liten dukke - Mini Chou Chou het den - til lille Eliza paa 4. Fikk litt lyst paa en liten jente da - tenk saa goey aa gi dukker og andre jenteting i presang! Kjopte en lekebil til fetteren min paa 2 ogsaa - og massevis av "gjoer-det-selv" sett til de litt eldre barna - saapesett (ser kjempegoy ut!), smykkesett og ogsaa en liten lekehest til lille Ben paa 3! Kjopte to Melkaskjorter til brodrene mine ogsaa - ikke like selvsagt - helt i deres stil saa jeg haaper bare de passer! Dessverre maa den ene broren min sannsynligvis bli i Ungarn i julen, han har eksamen rett etter. Blir litt trist :-( Lagde "verdens beste lasagne" (sitat T!) om kvelden og saa koste vi oss med Bridget Jones' Diary paa tv. I dag har vi vaert i kirken, spist deilig lunsj med et lite kakestykke til dessert og sitter naa ved hver vaar pc paa biblioteket. I morgen er det veiedag paa GR - og jeg har gaatt ned en knapp kilo. Maa virkelig skjerpe meg!! Hvorfor er jeg saa daarlig paa aa folge opplegget?! I gaar spiste jeg nesten 1600 kalorier, det er ganske mye mer enn jeg burde! Fy meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 14. november 2004 #190 Del Skrevet 14. november 2004 Hei på deg! Så kjekt at det gjekk så fint på intervjuet! All mogeleg lukke til på neste også - kan dei ikkje berre gi deg den jobben då? Dei veit jo at du er flink! (Synst dette virka litt unødvendig tungvindt...) Ha ei flott veke i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 15. november 2004 #191 Del Skrevet 15. november 2004 Vet du om du har fått fast jobb enda? Regner nesten med at du får det, jeg, siden intervjuet gikk bra og greier. Forresten, hvis du tilfeldigvis er i London i perioden 13.-19. oktober, let me know. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. november 2004 Forfatter #192 Del Skrevet 15. november 2004 Vet du om du har fått fast jobb enda? Regner nesten med at du får det, jeg, siden intervjuet gikk bra og greier. Forresten, hvis du tilfeldigvis er i London i perioden 13.-19. oktober, let me know. Regner det er november du mener? Jeg ankommer faktisk London loerdag 20., er invitert som VIP paa rugby-kamp (neida, er selvsagt ingen kjendis, T er invitert med folge av aksjemegleren sin!). Etterpaa skal jeg ut med en venninne mens T skal moete noen kamerater. Dagen etter er det Ts bursdag, og da baerer det ned til Kent hvor vi skal feire med foreldrene hans. Hva skal du i London, Lunacia? Forresten - regner ogsaa med at jeg faar jobben, hvis ikke blir jeg utrolig skuffet, men det er saa mange ledd som skal godkjenne meg...neste intervju er paa fredag, og saa er det enda ett igjen. Skal spoerre i dag naar det blir. Pip- en god uke til deg ogsaa! Er enig at det er veldig tungvint! Tenk om jeg var en alenemor med barn aa forsoerge eller var avhengig av inntekt til huslaan e.l. - det er jo litt droeyt aa la folk vente i fire uker foer de faar vite om de har faatt jobb! Hadde vaert deilig med en loenning til foer jul ogsaa - men det blir det nok ikke naa... :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. november 2004 Forfatter #193 Del Skrevet 15. november 2004 Daarlig nyhet - jeg har faktisk hele tre intervjuer igjen! Og jeg vet ikke naar de to siste blir!! :-x De er saa utrolig frekke som tror jeg kan vente i ukesvis paa aa bli ansatt - hva er problemet, liksom?! Redaktoeren min i Edinburgh anbefalte meg for stillingen, deretter har jeg faatt full backing fra London. Naa er det USA for tur. Mennesker jeg ikke kommer til aa ha med aa gjoere i det hele tatt! Hvis/naar jeg faar jobben skal jeg trekke et lettelsens sukk og virkelig feire! T er rimelig forbanna paa jobben min, men han kan dessverre ikke faa gjort noe han heller! Men han mener jeg boer soeke andre stillinger i tilfelle jeg ikke gaar gjennom naaloyet i et av disse tre intervjuene. Men jeg finner ingen interessante jobber aa soeke paa...filler'n ogsaa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 15. november 2004 #194 Del Skrevet 15. november 2004 Regner det er november du mener? Gud, så fjærn jeg er. Hvorfor skrev jeg oktober? Det skal selvsagt være desember! 13. - 19. desember var det jeg mente. Du er ikke i London rundt da en gang, sånn helt tilfeldig? Hva skal du i London, Lunacia? Møte venner, shoppe, og kose meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 18. november 2004 Forfatter #195 Del Skrevet 18. november 2004 Hei igjen Lunacia! Jeg er i London-omraadet paa den tiden - hos foreldrene til T i Kent. Hvis programmet tillater det kanskje vi kan ta oss en tur til London og treffes da - skal si ifra naar jeg vet mer! Naa er forresten vinteren kommet for fullt her borte. Neida, ikke noe sne enda, men det er bitende kaldt ute. Jeg er en ordentlig frossenpinn, saa jeg sitter her med stivfrosne fingre selv om jeg er innendoers. Tror det egentlig var meningen at jeg skulle bo i Karibien. Endelig er forresten pianoet kommet! Det er en fryd aa spille paa det! Foeler meg litt bortskjemt om dagen, ja. Apropos bortskjemt - T kjoepte en nydelig vinterkaape - sort med en avtagbar fuskepels , knelang, lett utskraadd - paa Harvey Nichols her om dagen! Det var 10 prosent avslag paa alt for de som har American Express-kort, saa vi gikk rundt og drakk gratis champagne og gluhwein og sa til oss selv at vi ikke skulle kjoepe noe, vi gjettet prisene paa designerklaer og det var ganske artig! Men saa saa vi kaapen, og da jeg hadde proevd den sa T at han gjerne ville kjoepe den til meg! Det er en kombinert jule- og bursdagspresang, den er nemlig ganske saa dyr, men jeg er sikker paa at jeg faar mye glede av den! Kommer rett fra lunsj med T naa, han skal ned til London for aa moete en soeramerikansk sentralbanksjef i morgen. Blir litt imponert av ham, jeg! Han er utrolig flink paa jobben. Nok skryting! Forresten tror han kanskje han mister jobben, ikke fordi han ikke gjoer den bra, men fordi resten av teamet hans er saa daarlig. Det er mulig de legger ned teamet og da maa T muligens til London for aa finne en ny jobb....Eller Norge. Haaper i saafall han kan finne noe i Norge. Liker London men kan ikke tenke meg aa bo der. Nei, jeg faar dra videre snart - skal hente noen malerier vi kjeopte paa auksjon i forrige uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 18. november 2004 #196 Del Skrevet 18. november 2004 Usj - så innmari mykje styr med jobbintervju! :o Håpar verkeleg det endar godt i alle fall - etter så mykje venting og uvisse! Håpar det ordnar seg med T sin jobbsituasjon òg - og gratulerer med ny lekker kåpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 20. november 2004 #197 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg er i London-omraadet paa den tiden - hos foreldrene til T i Kent. Hvis programmet tillater det kanskje vi kan ta oss en tur til London og treffes da - skal si ifra naar jeg vet mer! Det hadde vært kjempehyggelig! Ta gjerne med T, så får jeg snakket litt mer med ham. Ble jo ikke så mye sist vi møttes, dere var jo veldig opptatt med gjester! Synd om T mister jobben. Det er leit om at andres dårlige jobb skal gå ut over ham, synes jeg. Så fint at du har fått deg kåpe! Jeg ønsker meg også ny vinterkåpe. Kanskje jeg skal kikke i London? Eller kanskje jeg bare skal sy en? Hums... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 21. november 2004 #198 Del Skrevet 21. november 2004 Det skal ikke være lett med den jobben, tydligvis! Håper det ordner seg for deg, snart. Og selvfølgelig at T. ikke mister jobben. Ha en fin søndag! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 21. november 2004 #199 Del Skrevet 21. november 2004 Har du/har du hatt ei fin helg? Her er det heilt fantastisk ver i dag - sola skin, det er heilt stilt, og det ligg eit fint lag med snø både på bakken, på greinene på trea og overalt... Får heilt julestemning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 23. november 2004 Forfatter #200 Del Skrevet 23. november 2004 Hei, saa hyggelig med hilsener! Lunacia - ja, god ide! T er alltid interessert i aa moete mine venner, saa det vil han sikkert! Du som er saa flink til aa sy kan sikkert faa til en lekker kaape...heldiggrisen! Piglet - takk, tror nok ikke T mister jobben med det foerste. Men jobben hans skal gjennom omorganisering snart og da kan det hende avdelingen hans blir nedlagt - men vi faar se, han faar nok ikke noen problemer med aa faa seg ny jobb. Hvis det ikke blir i Edinburgh har vi tenkt aa proeve Oslo, for ingen av oss har lyst til aa bo i London. Intervjuet mitt gikk straalende - saa kun to igjen! Det var deilig aa faa det overstaatt, naa foeler jeg meg faktisk ganske komfortabel med intervjuer! Er blitt ganske dreven! Men jeg maa ikke vaere altfor glad ennaa, tenk om de siste intervjuene ikke gaar i boks...da blir jeg mildt sagt fortvilet og forbannet! Pip - hadde en fin, men hektisk helg. Var paa rugbykamp paa loerdag. England vant over Soer-Afrika. Det var veldig kaldt aa sitte og se paa, jeg klarte aa paadra meg en ekkel forkjolelse. Fikk dessverre ikke sett venninnen min om kvelden, det var skuffende. Hadde med en stor bok som hun skulle faa som forsinket bursdagspresang, men den la jeg igjen hos foreldrene til T. Det var en mobil som slo seg vrang som var aarsaken til at jeg ikke kom i kontakt med henne foer klokken seks om kvelden, og da sa hun at hun ikke kunne moete meg foer halv ni i London. T ville ikke la meg vente alene paa henne, og vi dro isteden hjem til hans foreldre. Soendagen var Ts bursdag - 29 ble han! :o Tenk at han var bare 24 da vi traff hverandre! Men han verken oppfoerer seg eller ser saa mye eldre ut, saa det er ikke saa farlig. Jeg ga ham et slips og en dobbel-cd han hadde oensket seg. Han fikk notestativ, en vogn til togbanen sin og en bok om Skottland av foreldrene sine. Av mine foreldre fikk han et skjerf. Vi rakk dessverre ikke flyet paa soendag kveld, saa da bar det hjem til foreldrene hans. Saa var det oppp mandag morgen klokken kvart paa fem for aa rekke flyet. Heldigvis rakk vi det denne gangen. Er litt bekymret for astmaen til T. Han faar nesten pusteproblemer hver gang han er hos foreldrene sine. De har hund pluss masse gamle vegg-til-vegg-tepper. Han faar nesten ikke sove der, saa vi skal pusse opp gjesterommet vi bruker for aa gjoere det allergivennlig. Vi skal vaere der i fire netter i desember - stakkars mannen min!! De er jo soete mennesker, men litt tiete som ikke har skjeont foer naa at soennen deres faktisk har pusteproblemer hver gang han besoeker dem. Men naa ser det ut som de har skjoent at de maa gjoere noe, ellers er det jo ikke saa fristende for T aa besoke dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg