Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

He he... :ler: Har nok rett, begge to!

Men jeg skal proeve aa ikke snakke aaaalt for mye om det med T, for han begynner aa bli litt lei. Hans snakket med moren sin om det i gaar - altsaa ikke at jeg snakket for mye om det men om naar det var best aa faa barn - og hun hintet om at jo foer, jo bedre. Men T skiftet ikke mening av den grunn. :roll:

Naa jobber jeg paa hjemmekontoret. Har noen folk her som fikser noen vinduer og en ledning paa kjoekkenet. Bra aa faa det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg maa proeve aa finne meg en hobby eller et prosjekt som gjoer at jeg ikke tenker paa baby hele tiden. Forslag mottas med takk! :sjenert:

Her er noen ideer:

Laere meg aa sy ordentlig paa symaskinen min.

Oeve mer paa piano

Trene mer

Gaa paa italiensk-kurs eller laane et kassettkurs fra biblioteket.

Lese flere boeker

Se mer paa tv :sjarmor:

Finne en hund aa gaa paa tur med

T sa jeg skulle faa masse klemmer i kveld siden jeg var litt lei meg.... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei!

Du kan få en klem av meg også! :klem:

Høres ut som du kan finne noen kjekke hobbyer....men er ikke lett å ikke tenke på babyer og barnevogn, baby-navn osv.... :ler:

Ha en fin dag popelka :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vi haaper aa flytte til Norge om ikke saa altfor mange aar.

Håper du bor i Skottland litt til, da... For jeg har jo tenkt å komme over etterhvert. ;)

Er det lov aa skrive et innlegg over noe som irriterer meg?

Selvsagt - og jeg skjønner at du blir irritert...

Hurra! :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :tommelsmil:

Endelig besto jeg teoriproeven! Fikk 35 av 35 riktige svar og seks poeng mer enn jeg trengte paa reaksjonstid-testen! Er saa glad naa!!

Kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig aa se deg, Lunavenn! :hoppe:

Takk for klem, Bertine! :)

Har ikke orket aa skrive dagbok paa en og en halv dag...har vaert saa trett og egentlig ikke hatt noe aa skrive om...

I gaar var presten i kirken der vi gaar paa besok! :overrasket: Saann er det visst her i Skottland - naar man er ny kommer presten paa kaffe. Laget norske boller med rosiner, uten rosiner og med sjokolade (mitt paafunn - og det var godt!). Han var kjempekoselig. Vi snakket om mye forskjellig. Tro ogsaa. Han er noksaa liberal kristen, det er vi ogsaa.

I gaar var det besok av en fra London-kontoret paa jobben. Hun tok oss med ut paa restaurant i lunsjen. Og saa kjopte jeg stovletteer i gaar! Endelig! Har planlagt det lenge!

Naa haaper jeg jeg blir kvitt den ekle hosten og vondt i halsen - det er greit om dagen, men om morgenen er jeg skikkelig saar og tett og om kvelden hoster jeg...aesj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gaar var presten i kirken der vi gaar paa besok!  :overrasket:  Saann er det visst her i Skottland - naar man er ny kommer presten paa kaffe.

Regner med at det kun gjelder de som går i kirken, og ikke alle? ;)

Laget norske boller med rosiner, uten rosiner og med sjokolade (mitt paafunn - og det var godt!).

Boller med sjokolade er kjempegodt! Nammenam! Det har jeg ikke spist på kjempelenge!

Han var kjempekoselig. Vi snakket om mye forskjellig. Tro ogsaa. Han er noksaa liberal kristen, det er vi ogsaa.

Så bra! :)

I gaar var det besok av en fra London-kontoret paa jobben. Hun tok oss med ut paa restaurant i lunsjen. Og saa kjopte jeg stovletteer i gaar! Endelig! Har planlagt det lenge!

Naa haaper jeg jeg blir kvitt den ekle hosten og vondt i halsen - det er greit om dagen, men om morgenen er jeg skikkelig saar og tett og om kvelden hoster jeg...aesj.

Jeg trenger også nye vintersko. De jeg hadde er ødelagt. :( Og så jeg som har så vanskelig for å finne noe. Håpløst! :(

Jeg er forøvrig også forkjølet. Så *klem* fra en forkjølet til en annen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi blir hvertfall ikke smittet av hverandre! :ler: God bedring til deg ogsaa. Og ta det med ro - presten kommer bare til de som gaar i kirken!! Hadde vaert litt pes for ham aa dra rundt til alle som flytter til omraadet. :ler: Dessuten er han sikkert ikke velkommen overalt heller.

Lykke til med nye vintersko...ikke lett aa finne, nei.

Glemte aa skrive om noe...min beste venninne og kjaeresten hennes skal kanskje flytte til Edinburgh! Det hadde jo vaert superbra! Han jobbet i militaeret og venter paa aa faa hoere hvor han blir stasjonert. Og venninnen min gaar og venter paa frieri! Han har nemlig sagt at de kommer til aa vaere gift neste sommer, men han har ikke fridd enda! Han skjoenner visst ikke at hun vil ha litt tid til aa planlegge...Saann var T ogsaa! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene for julen er under konstruksjon. Ser ut som det blir A Christmas Carol av Dickens paa julaften. Litt merkelig aa ikke feire "vanlig" jul i aar...tror ikke jeg kommer til aa faa ordentlig julefolelse. :tristbla: Men det er jo koselig for T, da. Selv om han trivdes veldig bra med norsk jul i fjor! :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det føles. Jeg har vanskelig for å forestille meg jul feiret på noen annen måte enn med familien min. Jeg er 27 år og har enda ikke feiret med noen andre. Føler meg litt barnslig på det punktet, og samvittigheten blir ikke noe bedre av at sambo har feiret med oss en gang og skal feire med oss i år igjen. Jeg har ingenting i mot familien hans, men jul for dem er ikke noe særlig. Jeg vet tårene villa ha trillet om jeg hadde måttet sitte i den hersens sofaen og se NRK1 på julaften (og hver eneste dag ellers også) og tenke på at min familie sitter og spiller spill sammen og har det gøy. De er liksom ikke interessert i å gjøre noe sammen i hans familie, totalt motsatt av vår.

Vi ble i utgangspunktet enige om at vi feirer hver for oss fram til vi får barn, da feirer vi hos oss og de som vil kan komme. Jeg kan jo lage akkurat de tradisjonene jeg ønsker og gjøre det så koselig og sosialt som jeg vil, føler jo ikke at jeg kan stille krav til julefeiring hos hans familie. Men sambo er nå så fantastisk snill at han nå altså skal feire jul med oss for andre gang. Jeg føler på mange måter at han passer mye bedre inn i vår familie enn i sin egen, han er nok litt annerledes enn dem på mange måter. Jeg håper bare ikke svigermor tror at jeg ikke liker dem eller noe sånt, men de er så mange og vi er så få, og jeg trenger denne faste tradisjonen i allefall en stund til.

Ja, det ble litt avsporing på slutten. Men jeg tror nok julen din blir fin den også, og neste år får du det akkurat slik du vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant det du skriver om at samboeren din passer bedre inn i din familie enn i sin egen. Saann foeler jeg det litt med T. Men men. Ts familie er ganske stor, med seks barn under 9 aar...(altsaa hans foreldres barnebarn). Synes vi begge forsvinner litt i mengden naar alle er til stede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei!

Jeg og mannen feirte jul begge plasser i fjor, vi var dagen hos hans foreldre, og kvelden hos våre forledre.

Må si jeg syns det var ALT for stille hos han. De er bare 4 st, mor far storebror og mannen min. Jeg er vant med å ha vertfall 2-3 småunger rundt meg som ler, roter, tuller og koser. :sjenert: Savnet småsøskene mine utrolig hele dagen!!!!!!!!!! :tristbla:

Så i år vil jeg være hjemme på dagen, og mannen hos sine, så kommer han innover på kvelden og blir en stund. så sover vi hos svigers.

Mor til mannen er som sagt svensk, så de har litt andre tradisjoner (blant annet vekking kl 0730..... gjesp...), mens hjemme er det mer avslappet. Vi pleier heller ikke å gå i kirken, vi leser juleevangeliet hjemme vi.

Nå babler jeg i vei, men men...

Ha en fin dag popelka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kommer fra relativt ulike familie. Hans er vel en typisk "arbeiderklasse"-familie, ingen av foreldrene eller brødrene har utdannelse, han er den eneste som har utdannet seg etter videregående. De er jo tydelig veldig stolte av ham, som har flott jobb og god lønn og bor i Oslo. Og de er ikke interessert i noenting. Foreldrene hans har f.eks. aldri reist utenfor Norden, og de gjør ikke annet enn å sitte foran TV'en hele dagen (og moren røyker). Mine foreldre har derimot begge høy utdannelse og gode jobber og broren min og jeg har begge høyere utdannelse. De har alltid reist veldig mye, og Mamma er masse på farten nå også, reiser hele tiden (og hun må innom Oslo, noe som gir oss muligheten til å se henne ofte :) ) I tillegg har vi jo alltid hatt et litt mer internasjonalt preg i familien med tanke på at Mamma er fransk og foreldrene mine begge har bodd i England flere år o.l.. Til tross for jobbene sine har foreldrene mine alltid vært opptatt av å være sammen med oss barna, vi har alltid gjort mye sammen og selv nå når vi er voksne spiller vi spill o.l. når vi er samlet. Det er ting som betyr mye for meg og som jeg ville savnet. I tillegg har samboeren min en betydelig større familie enn meg. Pappa familie var liten, bestefar og bestemor døde da jeg var liten, og da var det ingen andre. Mammas familie bor/bodde i Frankrike så de har vi ikke akkurat hatt et så nært forhold til, så det har alltid vært bare oss fire her i Norge, og jeg tror det har gjort at vi har prøvd å ta litt bedre vare på hverandre enn mange andre familier har. Sambo har jo to søsken, den ene gift og med to barn. Han har flere tanter, søskenbarn o.l. i nærheten. Han synes nå det er et ork å besøke dem, men for meg blir det et luksusproblem som aldri har hatt familie jeg bare kan "stikke innom". Ja, det ble et langt innlegg nå også da. Men akkurat dette engasjerer meg litt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir hvertfall ikke smittet av hverandre!  :ler:  God bedring til deg ogsaa. Og ta det med ro - presten kommer bare til de som gaar i kirken!! Hadde vaert litt pes for ham aa dra rundt til alle som flytter til omraadet.  :ler:  Dessuten er han sikkert ikke velkommen overalt heller.

Lykke til med nye vintersko...ikke lett aa finne, nei.

Glemte aa skrive om noe...min beste venninne og kjaeresten hennes skal kanskje flytte til Edinburgh! Det hadde jo vaert superbra! Han jobbet i militaeret og venter paa aa faa hoere hvor han blir stasjonert. Og venninnen min gaar og venter paa frieri! Han har nemlig sagt at de kommer til aa vaere gift neste sommer, men han har ikke fridd enda!

Hun får ta og fri selv, da. ;)

Vintersko, ja. *sukk* Teite Norge som har så mye snø. *mumle*

Og, presten hadde nok vært velkommen hos meg, så lenge han ikke prøvde å omvende meg. ;)

Planene for julen er under konstruksjon. Ser ut som det blir A Christmas Carol av Dickens paa julaften. Litt merkelig aa ikke feire "vanlig" jul i aar...tror ikke jeg kommer til aa faa ordentlig julefolelse.  :tristbla:  Men det er jo koselig for T, da. Selv om han trivdes veldig bra med norsk jul i fjor!  :nissekonekyss:

Men jeg synes britisk jul høres spennende ut, jeg. Feiret jul i Australia et år - det var superdeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsener, Bertine, Arkana og Lunacia! :vinke:

Australsk jul hadde jo vaert noe! Jeg elsker sommeren...og australsk sommer maa jo vaere topp!

Naa viser det seg at vi sannsynligvis skal til broren til T paa foerstedag. Det er han jeg alltid klager over...han er en smule selvsentrert, men hele familiens helt...av en eller annen grunn. Han er eldst, saa det ligger sikkert noe i det. Jeg er eldst i min familie, og er sikkert litt bortskjemt saann sett...vant til aa faa mye oppmerksomhet. Ble saa skuffet da jeg hoerte at vi skulle dit. Trodde vi helt sikkert skulle feire hos foreldrene hans. Men men. Jeg kan jo ikke bestemme det...

Over til noe annet....snakket med pappa i gaar. De gleder seg til jeg kommer paa loerdag. Det gjoer jeg ogsaa!

Men naa er jeg bare saa utrolig trett. Pg.a hostingen fikk jeg ikke sove foer i halv-ett tiden. Sto opp klokken seks...gjesp. Foeler meg helt utafor. Men jeg har kjoeretime i dag, saa jeg kan ikke bare legge meg ned og sove.

Angrer litt paa at vi inviterte noen naboer paa middag i morgen. Det blir litt mas rett foer jeg skal dra....

Akkurat naa foeler jeg for aa dra hjem og sove! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et herlig vaer! Det er ikke ofte jeg kan si det her borte! Foeles som det er 20 grader ute! Solen skinner og det er vindstille. Var saa nydelig i Princes Street Gardens, med traerne i gult og orange og roedt og groent og solen som skinte mellom bladene. Gikk meg en lang tur i lunsjen og satte meg paa en benk i parken for aa faa litt sol...maa benytte sjansen naar den er der!

Kjoeretimen gikk fint. Har bare to timer til, og saa kjoerer jeg opp. Kommer til aa bli saa nervoes...er sikker paa at jeg ikke staar. Ja, jeg vet det er negativt aa tenke det, men jeg foeler meg ikke helt klar til aa gaa opp ennaa...

Hva skal jeg finne paa til middag mon tro? Kanskje noe med fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå bra. Alle er nervøse, men det blir bedre når man kommer i gang. Du har jo gjort dette før, så du er mer forberedt på hva som kommer til å skje og hvordan du kommer til å føle deg. Det er nok ikke lenge til du sitter der med lappen i hånden uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det her også. Mannen min passer mye mer i min familie.. Vi har oppvokst helt forskjellig. Mine foreldre har utdannelse, pappa har vært i millitæret, vi har hatt bra med penger, har bodd i utlandet i to perioder, vært en del ute å reist ellers også. Mens svigers ikke har noe spesiell utdannelse, svigermor begynte å jobbe igjen når yngstemann var 20år, de er aldri ute og reiser, sitter foran tv`n og røyker begge to, altså totalt forskjellig fra min familie! Men heldigvis er mannen min veldig lik meg.. Vi har vært hos svigers en juleaften og jeg gruer meg hvis jeg må dit igjen.. Det var ikke noe moro! Nå er mamma og svigers naboer da, så det kan jo hende det løser seg på andre måter.. Huff, ikke meningen å bable i vei i din dagbok! Ville bare si at jeg skjønner deg!

Håper alt går som smurt nå og at du har lappen snart!! Kjempe spennende, det kommer til å gå veldig bra :)

God bedring og ha en fin torsdagskveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, jenter!

Har jo aldri kjoert opp foer, saa jeg kommer til aa vaere nervoes...men det koster under to kjoeretimer aa kjoere opp, saa om jeg stryker saa er det bare aa proeve igjen!

Sov litt bedre i natt. Den forbaskede hostingen er der fortsatt, men jeg kjopte hostesaft i gaar og den hjalp litt.

I dag blir det litt stress igjen...vi faar middagsgjester. Skal lage skinke og purre i gruyeresaus, det er veldig godt...haaper de liker det ogsaa! Faar servere en god salat og rundstykker til...skal servere norsk gravlaks til forrett. Dessert vet jeg ikke hva blir...kanskje brownies med iskrem? Blir rent sulten av aa skrive om mat, jeg! :ler: Paa tide med litt frokost, kanskje! ;)

T og jeg skal kanskje til Fuerteventura i vinter! Vi har saa lyst paa litt sol og varme rundt den tiden...men da blir det jo mindre tid til aa dra til Norge paa skiferie...vi faar se. Ikke lett aa disponere 15 feriedager saa man faar mest ut av dem!

Har fortsatt ikke hatt medarbeidersamtale med sjefen. Har jo fylt ut mange sider med evalueringer og listet opp masse av det jeg har gjort. Men nei da, det blir utsatt hele tiden. Naa er det nesten fire maaneder siden jeg skulle hatt den samtalen...og faatt vite hvor mye bonus jeg faar. Har spurt om det saa mange ganger at jeg tror jeg gir opp snart...begynner jo aa lure paa hvorfor det ikke skjer. :tristbla:

Huskeliste:

handle inn maten jeg trenger til i kveld: moerk sjokolade, salat, loff, purre, vaniljeis. og stilton-ost til pappa.

Pakke tingene jeg skal ha med meg til Norge. Huske aa ta med cd'en med bilder til mamma og pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...