Gå til innhold

Askepotts nøtter

Fremhevede innlegg

Skrevet

*drømme seg bort til den kvelden da Popelka og T spilte for gode venner i et lunt rom med stearinlys og god stemning*

Godt du har tid til litt time out nå da. Helt alene. Hvis du vil bryne dine små grå, har jeg lagt inn noen flere tanker angående tro i boka mi. :) Jeg er vel det mange kaller søkende, og det blir jo tanker av sånt. I det minste så synes jeg at jeg er heldig som går på en kristen friskole. (selv om det i følge en viss Giske skal være djevelens verk) Her får jeg selv omgås personale som har og ikke har en personlig tro, og se hvordan de utfører sin lærergjerning og hvordan samspillet er mellom de.

Er veldig glad i skolen min jeg da. :) Og de ansatte jeg har hatt og har noe med å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig at det finnes politikere som vil legge ned friskoler. Ja til valgfrihet! Gikk selv paa Steinerskolen, og synes det burde bli mer, ikke mindre, mangfold naar det gjelder skoletilbud. Liker ikke Giske, jeg...

Skrevet

Liker ikke Giske jeg heller. Vi ble litt fornærma og såra da han kalte skolen vår (og andre) for kristne lukkede sektskoler, som ikke holdt seg til læreplanen. Har ikke merka noe til hverken kristen sekt, lukka miljø, eller at de ikke forholder seg til læreplanene. Synes synd på de flinke lærerne vi har som gir av seg selv, jobber hardt for at vi skal gjøre det bra, og gjør hva som helst for at de som synes noe er vanskelig skal få det til. :tristbla:

Skrevet

Maa bare fortelle noe morsomt: har faatt kontakt med en gammel venninne fra Tyskland! Googlet litt isted da jeg kjedet meg, og jamen fant jeg henne ikke, med e-mail og det hele! Sendte e-mail paa tysk (skrekk og gru - lenge siden sist!) og fikk svar med en gang! Kjempeartig! Virkelig en koselig jente. Vi ble kjent paa utvekslingsprogram med skolene vaare da vi var 15, og besokte hverandre etter det og var brevvenninner i flere aar. Saa ebbet kontakten ut, men det er jo aldri for sent aa ta opp traaden der man mistet den!

Naa maa jeg legge meg foer jeg sovner...

Natta!

:)

Gjest Bertine
Skrevet

Hei hei!

Måtte bare inn å si at jeg gleder meg til du også blir prøver....:sjenert:

du holder liv i prøve-forumet.

Klem B :klem:

Skrevet
Hei hei!

Måtte bare inn å si at jeg gleder meg til du også blir prøver....:sjenert:

du holder liv i prøve-forumet.

Klem B :klem:

Det var koselig sagt! Selv om det er litt foruroligende at jeg viser sterke baby-zilla tendenser! :ler:

Skrevet

Apropos baby - her er noen muligens-men-sikkert-ikke-aktuelle-naar-den-tid-kommer-navneforslag:

:babyjente:

Veronika

Annika

Cecilia

Kirstine

Katinka

Bettina

Kristianna

:babygutt:

Bradley

Christian

Sebastian

Skrevet

Så gøy å finne tilbake til venninnen din! Jeg tok en titt på en side hvor man kan skrive inn hvilken skole man gikk på hvilket år, og fant igjen min bestevenninne da jeg var liten. Hun gikk ikke i min klasse (men på samme skole), men hun bodde rett i nærheten. Vi var venninne fra i var 2 år, og så flyttet hun på ungdomsskolen og bortsett fra et par brev mistet vi helt kontakt. Så jeg skrev mail og siden har vi skrevet jevnlig til hverandre, og det er så koselig. :)

Skrevet

Mandag igjen...litt vondt i halsen og trett. En av venninnene mine som var paa besok var helt nedsyltet, saa det er kanskje ikke saa rart man blir smittet.

Begynner aa bli litt lei av jobben, jeg. Men det er kanskje vanlig i de fleste jobber...Har bare vaert her i litt over 1 aar...klart det er spennende aa faa reise, moete mennesker etc. - og arbeidet ER variert, i perioder hvertfall. Men det er hele rutinen med aa dra tidlig paa jobb, de samme kollegene, dag ut og dag inn, som er litt kjedelig...men burde vel ikke klage egentlig. Vet ikke om noen bedre jobb her.

Det er vel mandagsfoelelsene som tar litt overhaand....

Skrevet
Så gøy å finne tilbake til venninnen din! Jeg tok en titt på en side hvor man kan skrive inn hvilken skole man gikk på hvilket år, og fant igjen min bestevenninne da jeg var liten. Hun gikk ikke i min klasse (men på samme skole), men hun bodde rett i nærheten. Vi var venninne fra i var 2 år, og så flyttet hun på ungdomsskolen og bortsett fra et par brev mistet vi helt kontakt. Så jeg skrev mail og siden har vi skrevet jevnlig til hverandre, og det er så koselig.  :)

Saa goey! Her borte er det noe som heter Friends Reunited.co.uk, og det har visst tatt helt av!

Har egentlig ikke saa lyst til aa moete mange av de jeg gikk sammen med paa skolen....men det er en annen historie.

Sitter hjemme og jobber naa. Kollegaen min merket at jeg hostet litt saa da tenkte jeg det var best aa gaa hjem. Skjoenner ham litt - datteren hans er hjertesyk saa det er lite som skal til.

Men skjermen min er saa moerk plutselig! Hva gjoer jeg med det, mon tro?

Begynner aa faa litt prestasjonsangst naar det gjelder den spillejobben neste aar. Heldigvis er det leeenge til...

Skrevet

Burde vaert i seng for leenge siden naa! Har sittet oppe og laget en cd med bilder fra Italiaturen, Englandsturen og ferien paa hytta. Skal sende den til mamma og pappa i morgen.

Natta!

Skrevet

Natta.

Må bare si at jeg likte veldig godt Kristianna og Bradley! :hjerte: Skal ikke stjele altså... loooover.

Skrevet

Saeria: "stjel" i vei! Men jeg vet ikke engang om Kristianna er noe ordentlig navn...bare noe jeg har funnet paa, tror jeg!

Hjemme med vond halsen, tett nese og vondt i hodet. Kunne tviunget meg paa jobb, men da hadde ikke kollegaen min med sykt barn blittt saa glad. Er jo ikke noen vits i aa smitte folk, heller. Sov til halv tolv, det trengte jeg.

Hvis jeg orker lager jeg en ny cd med bilder til svigersene. Elller ser litt paa tv. Eller tar meg en lur til.

Skrevet
Apropos baby - her er noen muligens-men-sikkert-ikke-aktuelle-naar-den-tid-kommer-navneforslag:

:babyjente:

Veronika

Annika

Cecilia

Kirstine

Katinka

Bettina

Kristianna

:babygutt:

Bradley

Christian

Sebastian

Flotte navn alle sammen! :)

Navnet på datteren vår "bestemte" jeg for ca 15 år siden... (!)

Skrevet

Saa bra! Er det hemmelig? *pm hint hint*

Skrevet

Er litt deppa, jeg. Skulle oenske T kunne ringe...han har ikke gitt lyd fra seg siden han dro. Jeg ringte ham i gaar morges og vi hadde en kort samtale. Men kan ikke han ringe meg, da? Mannfolk altsaa.

Skrevet

Snakket nettopp med T. Han hadde visst sendt en melding, men den kom ikke frem av en eller annen grunn. Han sa at han aldri mer ville dra paa ferie uten meg...han savnet meg og sa at han setter saa stor pris paa meg. Koselig det da. Saa da er jeg ikke sint paa ham lenger! :ler:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...