Gå til innhold

Askepotts nøtter

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til ja! Stol på at kjørelæreren din vet hva hun sier når hun mener at du kan klare det. Min kjørelærer var i allefall irriterende ærlig fra dag 1. Jeg var skikkelig nedbrutt flere ganger. Han var så streng, og jeg følte aldri at jeg var god nok. Så du kan si jeg var rimelig stolt da jeg bestod på første forsøk, uten en eneste feil. Og sensor skrøt veldig da vi kom ut av bilen og han møtte oss på trafikkstasjonen. :rosasmil: Bare vent, den følelsen kommer du til å ha på fredag, når du står der med lappen i hånden. :tommel:

Skrevet

Hoeres ut som vi har samme kjoerelaerer, Arkana! :ler: Min er nemlig ogsaa litt vel aerlig noen ganger - men da vet man hvertfall hvordan en ligger an! :)

Skrevet

Ja, sant det. Men jeg ønsket ofte at han kunne være litt mer oppmuntrende. Han var jo veldig flink da, tydelig høyt respektert og hadde hatt egen kjøreskole i årevis og jeg nøt godt av en del privilegier. Han hadde bare hatt én elev som strøk de siste årene. Etter at jeg bestod forstod jeg jo litt mer av "taktikken" hans. Han terpet på hver minste lille ting, han skulle være absolutt sikker på at vi kunne alt. Men der og da var det litt vanskelig å se målet. Kjøretimene var stressende og jeg grudde meg en del, men han fikk meg i mål, og det var jo egentlig det viktigste.

Skrevet (endret)

Hei Saeria!! :vinke: (saa at du var her! ;) )

Endret av Popelka
Skrevet

Lykke til med lesingen/øvingen, og oppkjøringen. Du kommer nok til å klare deg fint, vennen. :klem:

Skrevet (endret)

Takk skal du ha!

Arkana - Saa fint at du sto paa foerste forsok. Det er maalet mitt - nemlig litt goey aa slaa T! :ler:

Endret av Popelka
Skrevet

Hehe, ja, jeg må innrømme at jeg gledet meg litt ekstra siden sambo strøk på første forsøk (kjørte på rødt lys), men bestod på andre. Og han hadde førerprøven i Stavanger på slutten av 80-tallet, mens jeg da hadde min i Oslo. :mrgreen:

Skrevet
Lunacia: Ja, jeg mener 23! Det som er tidlig for en person trenger jo ikke vaere det for en annen!  ;)  Dessuten staar jeg opp veldig tidlig...

Jeg synes at jeg står opp midt på natten, for jeg står opp 6.30... ALT for tidlig. Jeg er kronisk B-menneske, og funker ikke så tidlig på dagen.

Ellers kan jeg si at jeg strøk de to gangene jeg prøvde å kjøre opp. Har derfor fortsatt ikke lappen...

Skrevet

Du maa ikke gi deg, da! Proev igjen saa faar du helt sikkert lappen! :klem:

Er litt sur paa T i dag. Han mente jeg skrapte opp litt av bilen da vi kjoerte ut av garasjen i dag, men jeg er sikker paa at jeg ikke var naer siden! Han fikk skikkelig sinneanfall og jeg ble ganske sur tilbake. Selv om man gjoer en feil trenger man vel ikke ta av for det? :frustrert:

Skrevet
Jeg synes at jeg står opp midt på natten, for jeg står opp 6.30... ALT for tidlig. Jeg er kronisk B-menneske, og funker ikke så tidlig på dagen.

Der er vi like. Jeg synes egentlig alt før 10 er for tidlig, og det er komplett umulig for meg å sovne før midnatt. Det hjelper ikke at jeg må opp kl 7, det går bare ikke. I helgene blir det betydelig senere, og de 8 ukene med ferie vi hadde i sommer var helt herlig. Tenk å få følge min egen døgnrytme. :)

Skrevet

Jeg staar opp kvart paa seks hver morgen....ja, det er midt paa natten, saerlig om vinteren naar det er saa moerkt ute! :ler: Jeg kunne sovet 10 timer hver natt, jeg! :ler: Kunne godt lagt meg 10 og staatt opp 8...det hadde vaert deilig!

Skrevet

Ja, 10 timer hver natt hadde vært fantastisk. *drømme*

Skrevet

Maa begynne aa tenke paa hva vi skal servere paa Ts 30-aarsdag. Skal ha ca. 30 gjester, saa det blir mer cocktailparty enn middagsselskap. T har kjopt en del frosne partysnacks, men jeg vil lage noe selv ogsaa....

kanskje...

-minipizzaer

-fruktspyd (dvs frukt paa smaa trestikker)

-jordbaer/ andre baer dyppet i sjokolade

-melbatoasts med laksepate

-ostepaier (etter god, gammel oppskrift fra mammas kusine)

forslag mottas med takk!

Gjest Bertine
Skrevet

Hei!

Mini pizza er ho kjempegodt, og frukt spyd er nok kjempe godt og lett til dessert!

Lykke til med oppkjøring! :klem:

Skrevet
Lykke til på fredag :)

Saa ikke denne foer naa, jeg! :rodme: Tusen takk!

Og hei til deg ogsaa, Bertine! :klem:

Lagde hjemmelaget pizza i sted, nam nam. Naa er T nede og stoevsuger bilen, mens jeg ryddet paa kjoekkenet. Naa skal jeg se paa kjoere-cd-romen min...jippi... :forvirret:

Har vaert flink og ikke spist masse usunt i dag. Skal proeve aa gaa ned et par kilo til vi skal paa det aarlige ballet i slutten av maaneden. Har jo ny kjole og vil ta meg godt ut! :sjarmor:

Saa jeg faar vaere smart og ikke vaere fir graadig naar jeg sannsynligvis skal ut og spise i jobbsammenheng neste uke. Restaurantanmelderen vaar skal nemlig paa Edinburgh-besok og han har spurt om vi vil vaere med ut!

Skrevet

Naa begynner jeg aa bli lei av aa ha vondt i det ene benet! Det kribler og er vondt naar jeg sitter ved pulten min hele dagen...maa se og faa luft i gymballen saa jeg kan bruke den som stol - haaper det hjelper!

Ingen av kollegene mine er her enda. De jobber hjemmefra om morgenen. Det maa vel bety at sjefene mine kan vaere fleksible den dagen jeg f.eks trenger mer fleksibilitet? Hvis/naar vi faar barn saa har jeg jo lyst til aa fortsette aa jobbe her. Hadde vaert fint om jeg kunne f.eks jobbet hjemmefra noen ganger...

Skrevet

Går det an for dem å være fleksibel på den måten, så må det vel være det for deg også?

Skrevet

Jepp, det er det jeg mener ogsaa! Saa da kan det jo kanskje gaa an aa kombinere barn og denne jobben? Den som venter faar se! ;)

Skrevet

Får håpe de kan legge forholdene til rette for at jobb og barn kan kombineres. :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...