Bokalven Skrevet 15. september 2005 #661 Del Skrevet 15. september 2005 *puh* Det var bra! Brekk et bein, eller hva man nå skal si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 16. september 2005 Forfatter #662 Del Skrevet 16. september 2005 Takker for det, Lunacia. Men det gikk dessverre galt denne gangen ogsaa. Denne gangen fikk jeg 1 poeng - ja ett, bittelite poeng - for lite til aa bestaa! Jeg fikk 34 riktige av 35 paa teoridelen, men paa reaksjonsevne-testen - der man ser 14 videklipp og skal klikke hver gang man ser et faremoment utvikle seg - der fikk jeg 43 poeng - jeg maatte ha 44! Er det lov aa bli litt frustrert, eller? Var i dritthumoer resten av kvelden. Sverget til T at jeg aldri ville kjoere igjen og at jeg ikke kom til aa ta testen flere ganger....men mente det jo egentlig ikke. Blir jo deilig aa kunne kjoere selv, selvsagt. Uansett...vi begynte aa krangle. T orket ikke negativiteten min, og plutselig blandet han inn kjipe ting om Norge (alkoholpriser, matpriser, skattenivaaet, hvor kjedelig Oslo er (?)) og sa han aldri vil flytte dit og at jeg hadde lurt ham siden jeg ikke sa noe om at jeg en dag ville flytte tilbake da vi giftet oss...men jeg tenkte jo ikke paa det da, dum som jeg var!). Vi ble venner til slutt, men er litt deppa for aa vaere helt aerlig. Synes alt er bare jobb og reising, faar jo aldri tid til noe utenom! Dvs. orker ingenting utenom. Selv om jeg liker jobben min, foeler jeg meg som et "halvt" og ikke et "helt" menneske. Synes jeg sitter altfor mye foran skjermen. Jeg liker aa vaere ute i naturen, men det blir det aldri noe av her borte...Loesningen slik T ser det er at jeg drar oftere til Norge for aa jobbe der en uke naa og da. Booket billletter i gaar, skal hjem en uke sent i oktober... Nei, faar proeve aa fokusere paa det positive i livet - ferien vi skal paa i morgen f.eks! Selv om vi sjekket vaeret i gaar, og det skal bli storm, regn og like kaldt som her....hele poenget var jo aa komme seg sydover til et varmere klima, men saa har vi uflaks og vaeret forandrer seg AKKURAT naar vi skal nedover. Synes litt synd paa meg selv naa... Men faar proeve aa ha det goey likevel. Og ikke krangle saa mye med T... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 16. september 2005 Forfatter #663 Del Skrevet 16. september 2005 Venner igjen med T. Tror vi er litt trette for tiden....blir deilig aa sove leeenge paa ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. september 2005 #664 Del Skrevet 16. september 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 18. september 2005 #665 Del Skrevet 18. september 2005 Å så dumt! Men det er jo bare å prøve igjen... Ha en fin ferie! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 18. september 2005 #666 Del Skrevet 18. september 2005 *klem* Vet du hva? Jeg har tatt førerkurs og kjørt opp to ganger... Jeg har fortsatt ikke lappen. Vet ikke om det er noen trøst, akkurat... Men, trives godt førerkortløs, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 18. september 2005 Forfatter #667 Del Skrevet 18. september 2005 Tusen takk for klemmer alle sammen! Er naa i herlige Italia. Er akkurat naa i Ferrara - nydelig by. Bor ved et 4-stjerners, flott hotell og har det romantisk...skal naa ut og spise paa fin restaurant!! Maa gaa naa, T er sulten! (og staar og leser hva jeg skriver - han forstaar alt sammen naa, han er blitt veldig flink i norsk!) Ha det saa lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. september 2005 #668 Del Skrevet 18. september 2005 Så herlig det hørtes ut å være i Italia nå! Si til T at han er kjempeflink som kan lese alt sammen alt nå! *klapper* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 18. september 2005 #669 Del Skrevet 18. september 2005 Åå, kos dere masse i Italia! Det høres deilig ut.. Og så flink T er som skjønner så mye norsk! Håper konflikten om bosted løsner etter hvert og at det slipper og bli en evig problemstilling. Skjønner godt at du vil til Norge igjen jeg.. Men nå håper jeg dere har en fin ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 19. september 2005 #670 Del Skrevet 19. september 2005 Hei Popelka! Forvilla meg inn i en tråd om boforhold. Der hadde du svart at du bodde i en leilighet med tre bad og to soverom. :klø: Måtte bare spørre: Har dere virkelig TRE bad? (Og bare TO soverom)? Det høres bare så underlig ut at jeg bare må spørre. Håper det er OK? Hilsen Xavia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. september 2005 Forfatter #671 Del Skrevet 19. september 2005 April: Ja, jeg haaper og tror det loeser seg etterhvert. Han er egentlig positivt innstilt, men ikke foreberedt fraa aa gaa fra aa tjene saa godt som han gjoer naa i en jobb han elsker til aa kanskje ikke tjene saa mye i Norge i en jobb han enda ikke vet om han kan faa...men en dag skal vi flytte, det har han lovet! Saa da er det vel egentlig best aa leve i nuet som det heter g heller nyte det vi trossalt har i Skottland! Skal til Norge en uke i oktober og en uke rett foer jul, takket vaere at jeg kan jobbe ved Oslo-kontoret da - kjempefint at jeg slipper aa ta ut ferie naar jeg drar hjemover! Saeria: Skal hilse T og si det, jeg! Da blir han helt sikkert glad! Hver gang han proever aa snakke italiensk sniker det seg inn norske ord - ganske festlig for meg men litt irriterende for ham! Han snakker flytende fransk, men ikke noe saerlig italiensk, men vi klarer oss likevel med det lille vi har av italienskkunnskaper... Xavia: Jo, vi bor faktisk i en leilighet med tre bad - et hovedbad som har badekar med dusj (pluss toalett og vask) og to bad som tilhoerer hvert av soverommene. Disse har ikke badekar, men dusjkabinett, vask og toalett. Saa det blir mye do-vasking paa oss! Leiligheten ble bygget for to aar siden, og i Skottland (kanskje Storbritannia generelt) er det blitt normen aa ha saakalte "ensuites" - bad som tilhoerer soverom. Er deilig om morgenen, da, blir jo ikke koe! Naa har vi nettopp vaert paa sightseeing, shopping (kjopte to nydelig skjorter og en rosa mohaircardigan med masse volanger) og lunsj - salat med sopp og ruccola og paeresorbet til dessert. Nam! Naa henter T bilen og saa baerer det avgaarde mot Rimini. Vi kommer til aa bruke det som en base i to dager da vaeret ikke ser straalende ut - stranden der er jo herlig, men ikke i regn! Resten av uken skal det bli bedre - da er vi i Sirolo. Ha en fin uke alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. september 2005 #672 Del Skrevet 19. september 2005 Nyt livet vennen. Pæresorbet hørtes deiig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 26. september 2005 Forfatter #673 Del Skrevet 26. september 2005 Saa var det tilbake til den graa (?) hverdagen....hadde det helt utrolig fint i Italia. Vi noet virkelig det fine vaeret, de nydelige strendene og og det klare, turkise vannet - samt italiensk mat, iskrem og vin. Hvis noen trenger reisetips har jeg maasevis! Er litt toeft aa vaere tilbake i jobb...til de samme, gamle kollegene, som stort sett er hyggelige men som snakker om det samme gamle (les: fotball)...den samme rutinen....ingen tid til aa bare sloeve rundt....men men. man maa jo tjene penger paa et vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 27. september 2005 Forfatter #674 Del Skrevet 27. september 2005 Vi saa paa bildene fra ferien i gaar - stort sett alle sammen var kjempefine! Vi maa nok sende en del til diverse foreldre! Jeg skjemte bort meg selv med Clarins-produkter i gaar... Kjoepte en bodylotion og en oyenkrem og fikk fire produkter gratis, pluss en liten parfyme og en stilig veske! Man maa jo faa lov til det fra tid til annen, eller? Vi kjopte ogsaa masse deilig mat i gaar. Italiensk prosciutto (skinke), gruyere, massevis av oekologiske groennsaker, spansk olivenolje, Ben & Jerry's (det var tilbud!), guineafowl (norsk?), kylling, makrell og diverse annet. Lagde en utrolig god og enkel rett da vi kom hjem: purre skaaret i middels store biter med kokt skinke surret rundt, i en form med creme fraiche og gruyere oppaa. Satte det i ovnen til ostesause var gyllen paa toppen og voila! Utrolig godt. Tror jeg skal servere det i selskap! Blir en travel uke. Skal ut og intervjue en politiker i dag. Paa torsdag skal jeg til Aberdeen sammen med en journalist fra the Economist. Vi skal paa lunsj med en rekke ledere av firmaer samt kommuneledelsen der. Om kvelden skal vi paa the Northern Star Business Awards - kleskode Black Tie. Blir litt rart aa dra paa hoytidelig middag uten T. Men men - skal vel fikse det paa et vis (ta meg noen glass vin, kanskje!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. september 2005 #675 Del Skrevet 27. september 2005 Klart man må skjemme seg selv bort en gang i blant. Spennende program du har fremover, Popelka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. september 2005 Forfatter #676 Del Skrevet 28. september 2005 til Saeria. Ja, spennnende - men jeg foretrekker likevel roedvinsdrikking paa Michelin-restauranter i italienske smaabyer, jeg da! Uff, jeg er virkelig et luksusdyr egentlig - arbeidssky og doven! Nei, innser jo at man maa jobbe. Men hver dag? Fra 6.30 til 17? Synes ikke det blir noe lettere. Er alltid trett. Foelte meg saa uthvilt i Italia - syntes med ett jeg saa ut som meg selv igjen, og ikke en sliten karrierekvinne med ringer under oynene. Har to intervjuer i dag morges - og en artikkel som maa skrives paa 15 minutter. Faar vel starte, tenker jeg, og dagdroemme om Italia senere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 30. september 2005 Forfatter #677 Del Skrevet 30. september 2005 Tilbake fra Aberdeen. Interessant, men litt skummelt ogsaa aa moete saa mange "viktige" mennesker. Traff en veldig kjent (her borte hvertfall!) BBC-reporter og vi snakket sammen i ca. 5 minutter! Det var litt stort! Tilbake paa kontoret naa, og maa lese gjennom notatene mine og skrive det inn paa dataen. Mandag skal jeg bruke til aa poenske ut en vinkling... Blir deilig med helg (er jo alltid det!)...i morgen kveld skal T og jeg sitte barnevakt for sjefen min - dvs. barna hans, paa to og syv aar. Utrolig soete og hoeflige barn - blir koselig. Ellers maa jeg proeve aa spise litt mer fornuftig. Er ikke lett etter ferie og reise, men det trengs jammen meg! God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 30. september 2005 Forfatter #678 Del Skrevet 30. september 2005 Drar hjem fra jobben. En noksaa uproduktiv dag, men det er litt deilig av og til! Har vaert saa utrolig trett i det siste - var verst i gaar, den dagen jeg skulle vaert i toppform. Maatte tilbake til hotellet og sove etter lunsjen, saa ille var det. Og jeg sov lenge i dag - til klokken 9! Men det var herlig. Har anfall av tretthet regelmessig, har hatt det siden tenaarene. Har kanskje noe med hormoner aa gjoere - legene har ikke funnet ut av det og det er ikke noe alvorlig i veien. Men det er utrolig irriterende! Skal hjem og lage middag, og rydde litt hvis jeg orker. I kveld blir det vel litt roedvinsdrikking og tv-titting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 30. september 2005 #679 Del Skrevet 30. september 2005 Kos deg i kveld med T Skjønner ikke den lange arbeidstiden dere har der borte. Når har dere fritid, liksom.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 30. september 2005 Forfatter #680 Del Skrevet 30. september 2005 Tja, si det! Med 15 dager ferie i aaret saa blir det jo ikke saa mye...heldigvis liker jeg stort sett jobben min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg