Holly Hobbie Skrevet 26. august 2005 Forfatter #601 Skrevet 26. august 2005 Snakket med mamma i gaar kveld. Koselig. Vi hadde ikke snakket sammen paa over to uker, saa det var jamen paa tide! Endelig fredag. Skal nok komme meg gjennom denne dagen ogsaa - saavidt. I det siste synes jeg jobben stjeler all min energi. Det er ikke noe nytt, men har vaert mer irritert paa de lange dagene i det siste. At ikke noen protesterer! Jeg er vel for godt vant - i Norge kjenner jeg ingen som jobber 10 timer hver dag. Nei, jobbing venter.... Blir deilig med tre dager fri naa!
Peony Skrevet 26. august 2005 #602 Skrevet 26. august 2005 Samuel er et utrolig flott navn, da! Håper det går bra med kjøretimene dine, jeg tenker selv på ta lappen innen overskuelig fremtid - og angrer selvsagt bittert at jeg ikke har gjort det før...
Holly Hobbie Skrevet 27. august 2005 Forfatter #603 Skrevet 27. august 2005 Peony: Om mindre enn en time legger vi ut paa kjoeretur mot Darlington. Blir jeg som skal kjoere mesteparten av veien, saa jeg gruer meg litt...er ikke saa glad i fremmede veier. T og jeg har gaatt gjennom en helvetesuke. Vi har kranglet og proevd aa planlegge fremtiden om hverandre. Jeg har vaert fortvilet, og han nervoes - jeg redd for at vialdri skal flytte til Norge, han er nervoes for hvordan han kommer til aa takle aa bo der. Men jeg tror vi er blitt enige naa...Og vi skal proeve aa ikke krangle, det er saa destruktivt. Blir deilig med litt fri naa! Skal proeve aa gaa saa mye som mulig, da blir ryggen min glad! God helg, alle sammen!
April Skrevet 28. august 2005 #604 Skrevet 28. august 2005 Uff, så kjedelig med krangling, men det er godt dere har blitt enige. Noen ganger må man ha litt utblåsninger, vet hvordan det er.. Men det blir som regel bedre etterpå! Håper du har en koselig helg! Klem
Martha Stewart Skrevet 28. august 2005 #606 Skrevet 28. august 2005 Håper du har en fin søndag! Jeg har selv en norsk venninne som er gift med en britisk mann. Vet at de har gått noen runder også mht valg av fremtidig land å bo i (nå bor de i London). Sikkert ikke lett når det står på, men forhåpentligvis finner dere ut av det sammen!
Siam Skrevet 28. august 2005 #607 Skrevet 28. august 2005 Kjedelig med krangling, men som April sier er det greit med en utblåsning innimellom. Bare det ikke tar helt overhånd. Men det er ikke så greit når begge er slitne og det er viktige spørsmål som diskuteres. Det blir fort litt mer "passion" da. Ellers vil jeg ønske deg en riktig fin uke, og jeg håper dere har hatt en fin helg!
Gjest seroxata Skrevet 28. august 2005 #608 Skrevet 28. august 2005 hehe, er jo rene baby-boom der borte for tida virker det som!!! god natt
Holly Hobbie Skrevet 29. august 2005 Forfatter #609 Skrevet 29. august 2005 Tusen takk for hjertevarmende hilsener! Koselig aa komme hjem til! Har hatt tre veldig fine dager med T og resten av gjengen. I dag var det straalende sol og 24 grader i skyggen ogsaa - saant hjelper paa humoeret! Har gaatt deilige turer, vaert ute paa restaurant og spist verdens beste hummer, besokt diverse puber og svoemt i elven Tees. Herlig! Og i morgen er det jobb igjen...Skal ekstra tidlig opp og kommer paa jobb kl. 6.15 resten av uken...tror jeg burde legge meg snart, ja! Diskuterte baby-planene med svigermor. Og Norgesplanene (T og jeg er blitt enige - vi skal definitivt flytte til Norge paa lengre sikt, men han trives saa godt i jobben sin naa at han ikke vil flytte om minst tre aar. Men han har faktisk funnet noen kontakter i samme bransje i Norge, saa hvis han er heldig finner han noe om noen aar). Men hun var ikke mye positiv om Norge (dvs. om aa flytte dit). Sa liksom ingenting oppmuntrende om det, men saa mutt og lei seg ut og lurte liksom paa hvorfor jeg ville det osv. Akkurat som hun ikke vil sette seg inn i min side av saken, kun hennes egen! Men hun er jo kjempesnill egentlig, da - men hun er kjent for aa alltid ta motsatt syn for aa teste ut om man virkelig mener det man sier. Ganske irriterende....uansett, vet at hun liker meg og alt det der - kjopte et nydelig silkeskjerf til meg i dag, bl.a. - men jeg synes hun er litt vanskelig aa snakke med! Hun mener ogsaa at man ikke burde jobbe for mye naar man har smaa barn, noe jeg egentlig er enig i. Men saa er det jo saann at firmaet jeg jobber for ikke tillater deltid...og jeg vil ikke slutte der (med mindre noe skjer som gjoer at jeg ikke trives). Det er litt derfor vi har tenkt aa flytte til Norge ogsaa, for at jeg skal kunne jobbe mindre (8 timer istedenfor 10 timer, mer ferie osv.). Hun mente at jeg absolutt ikke kunne bestemme om jeg ville fortsette aa jobbe etter at vi faar barn foer vi har faatt ham/henne. Hun var overbevist om jeg kom til aa ikke ville gaa tilbake til jobben...vi faar se. Returnerer ikke de fleste til arbeidet etter permisjonstiden, da? Hun mente at T kan jo lett forsoerge meg, men jeg tror jeg trives best med aa tjene egne penger.... Uansett, vi gjoer akkurat det VI vil naar tiden kommer. Det er hvertfall sikkert! Puh. Nei, faar legge meg snart naa! Natta!
Gjest MrsL Skrevet 29. august 2005 #611 Skrevet 29. august 2005 Svære så geskjeftig svigermor du har da. Dere får gjøre det som passer dere best, og om det er å flytte til Norge, så er det det blir. Og det er vanlig at de fleste går tilbake til jobben sin, men noen har jo litt lengre permisjon (ubetalt sådan) etter endt fødselspermisjon
Holly Hobbie Skrevet 30. august 2005 Forfatter #612 Skrevet 30. august 2005 MrsL: Ja, hun er noksaa geskjeftig av seg! Men saa begynte vi (dvs. T) og snakke om det, da... Smart med ubetalt permisjon...er det en rettighet i Norge?? Uff, jeg sov ikke godt i natt....vurderer aa bli hjemme, jeg...er nesten aldri syk, har vaert borte 1 dag hittil i aar...kanskje jeg kan logge meg inn hjemme senere og jobbe hjemmefra.... Vi faar se. Er bare saa utrolig trett....zzz....
Holly Hobbie Skrevet 30. august 2005 Forfatter #613 Skrevet 30. august 2005 Kom paa at jeg har et moete i dag. Maa nok inn paa kontoret likevel. Taxien kommer om 5 minutter. Kjipt...
Martha Stewart Skrevet 30. august 2005 #615 Skrevet 30. august 2005 Du er herved invitert til "navnefest" i dagboken min i anledning av at jeg har skiftet nick fra The Bride til Martha Stewart! Har også flyttet fra generell dagbok til graviditetsdagbok.
Holly Hobbie Skrevet 30. august 2005 Forfatter #616 Skrevet 30. august 2005 Martha: gratulerer med nytt, velvalgt navn! Sitter her og ser paa tv. Nrk nett-tv er genialt! Har timet broedbakemaskinen og gleder meg til ferskt broed i morgen tidlig. Har en masse annet aa gjoere ogsaa, men tror jeg skal bare slappe av....har fortsatt hodepine og stiv og oem nakke.
apple Skrevet 30. august 2005 #617 Skrevet 30. august 2005 Eg har ikkje spesielt lyst på barn, men har sjølvsagt likevel tankar rundt korleis ein skal oppdra dei. Mellom anna synest eg det verkar som litt lite tid å ha bare eitt år permisjon, i alle fall dersom ein går ut i full jobb etterpå. Men deltid verkar jo bra, og eg har heller aldri forstått kvifor mor skal ha meir tid med barna enn far, i alle fall ikkje etter at amminga er over. Men det har vel sikkert vanlegvis med at mannen ofte tener meir enn jenta. Trur kanskje at svigermor di først og fremst tenker at dersom de flyttar til Noreg, så flyttar sonen hennar langt, langt bort frå henne, og der kjem også barnebarna hennar til å bu. Dette er sårt for ein del foreldre; svigerforeldra mine var heilt ifrå seg då sonen deira sa at han skulle studera i Canada, sjølv om det bare var for fire år. Og tenk då kor mykje verre det blir dersom det blir permanent! Det kan ofte vera vanskeleg å sjå den andre sida av saken når det blir personleg på den måten... Håpar det går bra med ryggen din. Eg har ein kranglete nakke sjølv, og merkar at i dei periodane eg får trent styrke så går det betre. Pilates hjelper og, men det veit du vel. Trur variert trening er tingen. Men det er jo ikkje alltid så lett å få til med hektiske 10-timars arbeidsdagar.
Gjest MrsL Skrevet 30. august 2005 #618 Skrevet 30. august 2005 Hm, er det en rettighet i Norge? :klø: Det er vel kanskje ikke det, men de fleste som søker får det vel innvilget tror jeg
Holly Hobbie Skrevet 30. august 2005 Forfatter #619 Skrevet 30. august 2005 Apple: ja, vet at Pilates skal hjelpe. Fysioterapeuten min anbefaler det og jeg har tatt et kurs og i tillegg har jeg en dvd hjemme, men synes det ikke er lett aa faa tid nok...men det burde absolutt prioriteres! Skjoenner ogsaa hvordan svigermor tenker. Noen foreldre og barn har veldig tette forhold - T og foreldrene f.eks. Selv om jeg ogsaa selvsagt har naere baand til mine foreldre...men de er ikke saa "eiesyke" (uff det hoeres jo veldig negativt ut, mener det egentlig ikke saann!!). MrsL: takk for tipset, verdt aa ta med seg! Snakket med mamma om dette med naar aa faa barn her i sted. Hun mener vi boer nyte det livet vi har naa og ikke stresse med aa faa barn. Hun var 31 da hun fikk meg, og hun sa hun foelte seg ung da - lo litt av meg som presterte aa si at "aarene flyr avgaarde..." - "men du er jo bare 26," svarte hun. Jo. Det er nok noe i det. Jeg har det med aa bli litt for opphengt i ting. Naar jeg har faatt noe for meg saa skal det helst gjennomfoeres NAA, ikke om to-tre aar. Men det gaar an aa koble av denne siden av min personlighet, saann delvis hvertfall! Faar forsoeke aa frakoble litt! Og av-koble...naa er det visst leggetid for meg! Natta!
Holly Hobbie Skrevet 31. august 2005 Forfatter #620 Skrevet 31. august 2005 Er hjemme i dag. Orket rett og slett ikke aa dra paa jobb....var saa sliten. Har litt daarlig samvittighet, men vet at det ikke var spesielt travelt i dag, saa.... Men det var deilig aa sove leeenge i dag. Og naa skal jeg rydde i klaerne mine og ordne litt rundt i huset.
Fremhevede innlegg