Gå til innhold

Askepotts nøtter

Fremhevede innlegg

Skrevet

God helg, vennen! Håper dere får slappet av og kost dere skikkelig. :smilbla::klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har faatt slappet av i helgen - deilig! Saa noen bilder tatt forrige helg - plutselig syntes jeg at jeg saa gammel ut! Hadde poser under oynene...var nok trett den dagen, men likevel! Er rart aa bli eldre. Har aldri tenkt paa meg selv som gammel, men jeg synes jeg ser noen tegn naa...litt linjer under oynene og noen faa i pannen...men det har nok litt med stress aa gjoere ogsaa. Er glad jeg kom meg gjennom forrige uke. Det var mildt sagt stressende. Begynte nesten aa graate der jeg satt, uten nettillkobling, midt blant hundrevis av journalister fra hele Europa. De fleste reiste i team, virket det som, saa jeg foelte meg litt alene. Fikk gjort jobben min, men tror jeg kunne gjort det bedre om jeg ikke hadde vaert saa stresset. Fikk mensen og vondt i halsen i tillegg, noe som ikke hjalp. Men det man ikke stryker med av, det styrker en jo!

I gaar fikk jeg endelig ryddet i klaerne mine. Sorterte ut klaer jeg ikke har brukt paa lenge som jeg ikke trenger, og noen faa klaer/sko som maatte kastes, og resten ryddet jeg sirlig i skap og skuffer. Hentet frem vintertoeyet ogsaa.... :forvirret:

Og i dag var vi i kirken, plukket hyllebaer og jeg oevde meg paa teorien. Skal ta ny proeve paa torsdag, skrekk og gru! I kveld har jeg ogsaa saftet og syltet baerene, og det blir hyllebaer- og eplepai til kveldskos naar T kommer tilbake fra bar-tur.

Denne uken blir nok hektisk. Vi drar jo til Italia paa loerdag, og man blir litt stresset foer man drar paa ferie, synes jeg! Litt ironisk, egentlig! :ler:

Blir hyggelig aa dra tilbake til Hotel Cortina: http://www.nrk.no/programmer/radio/god_tur/1747743.html (anbefales!), vi kjenner eieren der, Rolando. Konen hans lager utrolig god og sunn mat! Og det blir spennende aa besoke Gardasjoen og deretter aa faa et gjensyn med Sirolo: http://en.conero.it/sirolo.php3

Tilbake paa kontoret i morgen. Har masse aa ta igjen, da jeg jo var bortreist i forrige uke. Men det skal bli hyggelig aa se kollegene mine igjen!

Nei, faar vel rydde litt paa kjoekkenet og gjoere ferdig paien til i kveld...

Og GODT VALG i morgen til alle sammen - haaper dere stemmer riktig! ;)

Skrevet

Ikke rart du har kalt boka di "Askepotts pust og pes". :ler: Du er jo en driftig ung kvinne. Hotel Cortina hørtes ut som et kjempehyggelig sted. Dere får det sikkert kjempefint. :)

Er fryktlig spent på valget i morgen. Selv har jeg stemt blått, og håper de borgerlige vinner. ;)

Skrevet

Hei vennen! :) Innom for å si hei og alt slikt!

;)

Skrevet

Er fryktlig spent på valget i morgen. Selv har jeg stemt blått, og håper de borgerlige vinner. ;)

Flink jente, det! :klappe: (selv er har jeg for foerste gang siden jeg ble myndig ikke faatt til aa stemme i aar - maatte jo til London i forrige uke og fikk ikke muligheten der - men har et bittelite haap om at jeg kan stemme paa konsulatet i morgen... :tristbla: Ganske irriterende, skal soerge for aa ikke la det skje neste gang!)

Hei Lunacia! Hyggelig aa se deg! Maa innom deg ogsaa!

Skrevet

Håper du får stemme da. Kommer nok til å følge nøye med på valgsendingene i morgen. Fulgte også veldig godt med under USAs valg. Da ble jeg skuffa da. :tristbla: Håper jeg blir glad i morgen. :smilbla:

Skrevet

Uff og huff. Nei, naa er jeg skuffet. For et daarligere valgresultat kunne det knapt bli! T har nok ikke saa lyst til aa flytte til Norge paa en stund, heller. Han blir vel skattet ned i stoevlene. Hva er vitsen med en godt betalt jobb naar man likevel ikke faar mer enn en gjennomsnittsloenn med seg hjem hver maaned? Flat skatt synes jeg er mye bedre...ikke det at alt handler om penger, men det er prinsippet som teller. Selvsagt skal alle bidra til felleskapet, men det faar vaere grenser et sted! Synes det er noe feil naar en buss-sjaafoer tjener det samme som en lege. Men meg om det.

:sjenert:

Skrevet

Jeg er storfornøyd med valget - men du: du vet at utlendinger får skatterabatt de første årene i Norge??

Skrevet

Hei, her inne i min dagbok faar ingen lov til aa vaere storfornoyd med valgresultatet! ;) Men skatterabatt hoeres bra ut. Sikkert bare for dem som tjener under 400,000, eller?

Skrevet
Hei, her inne i min dagbok faar ingen lov til aa vaere storfornoyd med valgresultatet!  ;)  Men skatterabatt hoeres bra ut. Sikkert bare for dem som tjener under 400,000, eller?

Jeg feirer litt allikevel! :heiajente: Blæææh!

Og kan fortelle at denne rabatten gjelder for alle - uansett inntekt. Og den er på hele 15%!

Skrevet

Okei, du faar dispensasjon! ;) Haaper ikke de fjerner den regelen innen vi flytter til Norge, da!

Takk for opplysningen, forresten! Er i bittelitt bedre humoer naa! :ler:

Men jeg snakket med pappa isted. Han er lei seg han ogsaa. :tristbla:

Skrevet

Sambo er lei seg. Men det er ikke jeg. :hoppe::tunge1:

Skrevet

Saa fint for deg. Sorry, er litt daarlig humoer i dag. Naa vil jeg ikke har flere geipe/feire-fjes her inne, ok? ;)

Skrevet

Jeg er skuffa jeg også...Snart blir det vel svinedyrt å gå på den "lukkede, kristne, ekstremistiske sektorskolen" jeg går på. Det var Giske som stemplet skolen min som dette. Det er takken de dyktige lærerne, som ønsker at sånne som meg skal få en ny sjanse til å gjøre det bra får. :roll:

Nei...skuffa nå.... Er vel mange her vi ikke skal diskutere politikk med. ;)

Skrevet
Jeg er skuffa jeg også...Snart blir det vel svinedyrt å gå på den "lukkede, kristne, ekstremistiske sektorskolen" jeg går på. Det var Giske som stemplet skolen min som dette. Det er takken de dyktige lærerne, som ønsker at sånne som meg skal få en ny sjanse til å gjøre det bra får. :roll:

Nei...skuffa nå.... Er vel mange her vi ikke skal diskutere politikk med. ;)

:kose::enig:

Skrevet
Hei, her inne i min dagbok faar ingen lov til aa vaere storfornoyd med valgresultatet!  ;) 

Jammen! Jeg er BIBLIOTEKAR! Hva forventer du deg? ;)

Skrevet

Naa har jeg jammen meg klart aa miste lappen. Dvs. jeg har forlagt den midlertidige kjoeretillatelsen min. Som jeg MAA ha i kveld naar jeg skal ta teoriproeven paa nytt. Saa da blir det nok 300 kroner rett i vasken og minst to uker med ny ventetid. At jeg kunne vaere saa dum! :sur::tristbla:

Jeg fatter ikke hvor surrete jeg er, jeg. Jeg har alltid vaert rotete av meg, men dette tar kaken!

Skrevet

Fjo - fant foererkortet!!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...