Gå til innhold

Askepotts nøtter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange fine navn der....Jamie Oliver? Han er søt han....men en mann er nok, ja. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fine navn. Sambo og jeg har navnene klare også, selv om det er to år til vi skal sette i gang. Ute i god tid. :ler:

Skrevet

Mnja....Zack...jo, det er fint, men jeg vil ha et navn som ikke er altfor spesielt i Norge!

Forresten vet jeg ikke om jeg liker alle de navnene jeg nettopp listet opp....skifter mening ganske fort! :ler:

Skrevet

Så synd med teoriprøven! Bedre lykke neste gang!! :klem:

Jeg hatet også å ta kjørekort, men nå er jeg så glad for at jeg fikk tatt meg sammen mens jeg bodde hjemme...

Piglet

Skrevet

Takk for klemmen, Piglet!

Har akkurat funnet ut at en av artiklene mine er blant ukens beste igjen! :hoppe:

Ellers holder jeg paa og sovne her jeg sitter....skal ta meg en tur ut i byen i lunsjen. Skal proeve aa ikke kjope noe :rodme:

I kveld skal T og jeg ut og kjoepe oppvaskmaskin! Han er rimelig lei av aa vaske opp, nemlig! :ler:

Nei, naa tar jeg meg lunsj!

Skrevet

:Nikke: Vaskemaskin er genialt!

Morsomt å se hvilke navn andre "blandingspar" tenker på! Greit med navn som blir uttalt ganske likt på norsk og engelsk.

Skrevet

Hva mener din mann om navn, Peony? Liker han best engelske? Min mann synes de fleste norske navn han ikke har hoert foer ikke er noe fine...men jeg liker best navn som klinger bra ogsaa utenfor Norge, saa det er egentlig ikke noe problem.

Vi driver og planlegger vinterferien naa. Vi har tenkt oss avgaarde en uke i februar. Problemet er at vi (les:T) ikke vil bytte fly i London, og det er ikke saa mange valgmuligheter hvis man flyr direkte fra Skottland....

Paa oenskelisten:

Bahamas

Florida

Maldivene

Tunisia

Tror kanskje det blir Gran Canaria. Men vi har aldri vaert der og har litt motforestillinger....

Skrevet

Mannen min liker både norske og engelske navn, jeg liker best engelske så lenge de kan uttales på norsk - men helst navn som ikke er så mye brukt i Norge. Håper vi får bruk for disse navnene snart, da! ;)

Vinterferie... *drømme*. Har bare vært i Tunisia av de du nevner, sikkert fint der i februar, det var i hvert fall alt for varmt der når vi var der i juni i forifjor!

Maldivene høres jo desidert best ut, da!

Skrevet

Syntes alle fire stedene hørtes herlige ut å reise til.

Skrevet

Enig, har lyst paa alle stedene!

Jobber hjemmefra i ettermiddag. Fikk hjelp til aa innstallere programmet paa nytt.

I kveld skal vi ut paa middag hos noen venner. Men foerst skal jeg trene!! :hoppe:

Skrevet

Lykke til med lappen! I fjor på disse tider holdt jeg på også. Husker at det var et pes. Men utrolig deilig når det bare er gjort. Husker jeg også forbannet meg selv for at jeg ikke hadde tatt den da jeg var 18 som "alle andre".

Men bedre sent enn aldri... Veldig greit å ha lappen.

Så mange fine navn du har funnet! Vi har noen av de samme favorittene når det gjelder jente-navn. Jeg syntes også det var utrolig vanskelig å finne guttenavn. Det er så mange flere fine jentenavn.

Men jeg er veldig fornøyd med det vi bestemte oss for, da! ;)

Så flink du er på jobben! Jeg blir helt imponert. Du har jobbet hardt, og fortjener all den ros og ære du får nå. (Skulle ønske jeg hadde en jobb jeg trives i... Nå har jeg jo Oliver å passe på en stund fremover og det trives jeg jo med! Men jeg har ikke noe hastverk med å komme tilbake til den jobben jeg hadde før permisjonen. Tror jeg aldri kommer tilbake dit.)

Kos deg masse med ny oppvaskmaskin og T.

Gjest seroxata
Skrevet

hei! nå var det så lenge siden jeg har lagt igjen spor etter meg her, at jeg tenkte det var på tide igjen ;)

:klem:

Skrevet

Takk for det, Seroxata! Og takk for oppmuntring ang. lappen, Siam!

Hadde en koselig kveld i gaar. T og jeg har kranglet en del i det siste...tror vi har vaert slitne begge to. Men i gaar var alt mye bedre, heldigvis. Det var morsomt paa middagen vi var paa ogsaa. Det var merkelig nok ingen skotter der - men to russere, en halvt ukrainer/sierra leone'r, en nord-irsk, tre engelske og en nordmann (meg!). Selv om vi bare kjente tre av dem fra foer var det veldig koselig og vi skal holde kontakten med det russisk/urkainsk/sierra leone-paret!

Gleder meg til mini-ferie til helgen. Har fri paa mandag saa det blir tre dager nede i Darlington-omraadet med foreldrene til T og broren hans.

Naa gaar jeg ned til kafeen og henter meg en cappucino!

Skrevet

Har funnet ut at det ikke er rart jeg har lyst paa baby. Er jo omringet av smaabarnsforeldre her paa jobben (og kg ;) )! Naa har min dumme kollega faatt sitt andre barn - en liten gutt. Er glad paa hans vegne (selv om han har sine teite oeyeblikk), men det blir nok veeeldig mye babysnakk her en stund. Synes det er interessant, men foeler meg litt utenfor noen ganger naar det handler om barn. Kan liksom ikke bidra med saa mye - vil jo ikke si naar vi planlegger aa begynne aa prove og slikt, som jente er jo slike ting litt sensitive...mht. forfremmelser etc.

Naa som vi har bestemt oss for aa begynne om mindre enn 1,5 aar betyr jo det at vi sannsynligvis faar vaar foerste her borte. Paa lengre sikt skal vi flytte til Norge, men det blir neppe foer om minst 3 aar. En liten ting som irriterer meg litt i saafall blir at vi ikke kommer til aa faa vite hvilket kjoenn fosteret er! Her borte har de nemlig en policy paa aa ikke fortelle det paa ultralyd, selv om legen kan se det. Men da tenker jeg meg aa ta meg en svipptur til Norge, gitt! ;) Aldri i verden om jeg klarer aa vente 9 mnd. paa aa finne ut om det er jente eller gutt!

Skrevet

Høh... Det visste jeg ikke - at man ikke får se kjønnet... Er det ikke mulig å få tatt en privat UL der, da? Eller har de ikke lov til å vise det i det hele tatt?

Vi har også bestemt oss for at vi vil vite kjønnet!

Skrevet

Saeria: :klem:

Peony: det er vel sikkert mulig hvis man tar det privat, kanskje? Det er jo alltifs en mulighet!

I dag fikk to kolleger en soenn hver! En skal hete Samuel og den andre Louis.

Kjoeretimen i dag gikk bedre enn forrige gang, heldigvis. Det var mest rundkjoeringer i dag...gaar fortsatt litt rundt for meg. Neida! :ler:

Ellers har jeg vaert stuptrett. Saant skjer naar man drar paa fest, og kommer hjem ganske oppspilt saa man ikke faar sove foer kl. 11.30 :sjarmor:

Naa er middagen fortaert - ble Salmon Encroute (laks innbakt i moerdeig) og wokede groennsaker.

T driver og innstallerer alarm.

Jeg maa huske aa stemme en av dagene, forresten! (Hoyre! :tommel: )

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...