Saeria Skrevet 3. juli 2005 #481 Skrevet 3. juli 2005 Grattis med bryllupsdagen. Jammen har det året gått fort! :o
Holly Hobbie Skrevet 4. juli 2005 Forfatter #482 Skrevet 4. juli 2005 Saeria og April: en stor takke- :klem2: til dere! Hadde en utrolig koselig kveld i gaar. Vi tok bussen til Leith, kaiomraadet utenfor Edinburgh, der det er masse fine restauranter. Spiste herlig sjoemat og drakk en toerr riesling-vin, og snakket om alt mulig. Fikk helt feriestemning, jeg! Det er ikke ofte vi tar oss tid til aa gaa ut og spise, tror vi skal gjoere det litt oftere heretter! Fikk et kjempefint kort av mamma...soete, snille mammaen min! Og svigermor har unnskyldt seg for at hun reagerte slik hun gjorde da vi sa at vi har Norges-planer. Hun er naa helt paa vaar side og synes faktisk det er en god ide! (Litt av et mirakel! ) I dag jobber jeg hjemmefra. Ryggen er usedvanlig vond - tror det har med PMS aa gjoere... Skal til fysio i kveld. Haaper jeg slipper aa dra inn til kontoret i dag. Det er nemlig ventet opptoyer i sentrum...festlig. Sitter her i en veldig ren og pen leilighet, faktisk. Vi fikk unna masse husarbeid i helgen, og naa er alt (nesten) klart for broder-besok i morgen!
Holly Hobbie Skrevet 4. juli 2005 Forfatter #483 Skrevet 4. juli 2005 Hjelp!! Jeg er blitt spurt om jeg kan rapportere LIVE fra Edinburgh for firmaets tv-kanal! Har aldri vaert paa tv foer - hjelp! Det vil bli sendt verden rundt....gjett om jeg er nervoes! Vet ikke om jeg toer! :-? Har kjempenerver allerede!!
Holly Hobbie Skrevet 4. juli 2005 Forfatter #484 Skrevet 4. juli 2005 Siste oppdatering: sjefen min gjoer det isteden, da han har en del erfaring med tv. Jeg skal kurses slik at jeg kan ta meg av tv-innslag fra Skottland i fremtiden! Har fortsatt sommerfugler i magen, jeg! Noen andre her som har tv-erfaring som har gode raad?
Holly Hobbie Skrevet 5. juli 2005 Forfatter #486 Skrevet 5. juli 2005 okei! takk MrsL! Opplevde noe av det vondeste jeg har kjent noensinne i gaar. Var hos fysioterapeut - au au au! Kjennes helt stoel i ryggen! Har veldig stive muskler som klemmer paa ryggraden og gir smerte. Saa det er verdt aa gjoere noe med! I dag kommer broren min og en venninne av ham paa besok. Haaper det ikke blir mer gatebraak her naa...
Holly Hobbie Skrevet 5. juli 2005 Forfatter #487 Skrevet 5. juli 2005 Har nettopp blitt intervjuet av en radiokanal i NY...hjelp! Lille meg! Har skikkelig rask puls ennaa, enda det er 30 minutter siden! Synes det var baade goey og skummelt!
Holly Hobbie Skrevet 7. juli 2005 Forfatter #489 Skrevet 7. juli 2005 Puh. Naa er jeg jammen glad jeg ikke er i London. Eksplosjonene skjedde ved to stasjoner jeg pleier aa bruke. Haaper og tror alle jeg kjenner i London ikke er involvert. Jeg hater Al Qaida!
Holly Hobbie Skrevet 7. juli 2005 Forfatter #490 Skrevet 7. juli 2005 Stakkars kollegene mine. De er innesperret paa jobben. Men selvsagt verre for de som ble rammet direkte. Har vaert nok en hektisk dag. Jobber hjemmefra - orket rett og slett ikke staa opp i tide til aa komme meg avgaarde i dag morges. Men her hjemme har jeg tv med nyheter paa i bakgrunnen, saa det er egentlig like greit aa vaere her. Har hjulpet til med London-saken og har ellers vaert superbusy. Er eneste i Edinburgh i dag - bureau chief for en uke - er stress men goey ogsaa...
Bokalven Skrevet 7. juli 2005 #491 Skrevet 7. juli 2005 Du, hvor kan man snoke på nettet for å se hva som finnes av ledige stillinger i Storbritannia? Jeg er dessuten nysgjerrig på å finne ut hvor det finnes billige leiligheter/hus, vet du hvor man kan kikke da? (Ikke noe konkret, bare sånn generelt). Høres ut som om du har det rimelig hektisk. Og masse ansvar! Høres slitsomt, men gøy ut! Ellers gleder jeg meg til ny Harry Potter-bok!
Holly Hobbie Skrevet 7. juli 2005 Forfatter #492 Skrevet 7. juli 2005 Hei du - skal tenke litt paa det og sende deg en pm!
Holly Hobbie Skrevet 8. juli 2005 Forfatter #493 Skrevet 8. juli 2005 Sitter her og venter paa en pressemelding. Folk er treige av og til - spesielt skotsk politi av en eller annen grunn! Er rimelig sliten etter en hektisk uke med mye uforutsette begivenheter. Hadde ogsaa broderbesok, og arrangerte grillfest - og i kveld baerer det avgaarde paa seiltur - haaper det blir noenlunde avslappende! Skal hvertfall bli fint vaer! Det er da noe! Er nydelig ute allerede. Gleder meg til helg...og snart er det ferie ogsaa! Den 21. drar vi over Nordsjoen. Skal bli herlig med hytteliv, bading, soling og soving...zzz....god helg alle sammen!
Holly Hobbie Skrevet 12. juli 2005 Forfatter #494 Skrevet 12. juli 2005 Saa er kg tilbake! :D (maa teste de nye smileyene!). Naa er det bare 9 dager igjen til vi drar paa ferie! B) Men foerst er det jobbing...kjipt. Neida, jeg liker jobben, men akkurat naa foler jeg at jeg ikke har saa mye motivasjon! Har nettopp avsluttet flere store prosjekter, og har liten lyst til aa kaste meg ut i et nytt et paa en god stund! Men foer ferien har jeg lyst til aa bli mer aktiv. Sa opp gymmen fordi det var for langt unna...men jeg har funnet et annet treningssenter som virker veldig bra! De har svommebasseng ogsaa! Gaar for tiden hos fysioterapeut. Hun prover aa faa den nedre delen av ryggen til aa "losne" litt. Er rimelig stiv og vond... Det er litt komisk - men en kollega av meg (han jeg alltid klager paa ) maa liksom konkurrere om alt! Da jeg sa jeg skulle til fysioterapi, saa maatte han selvsagt si at han har kjempevondt i ryggen selv, men han klager ikke etc. Men han har ikke scoliose pga et for kort ben, men det gadd jeg ikke bruke tid paa aa forklare...noen mennesker klarer ikke aa ha empati for noen andre, men maa alltid faa all oppmerksomheten....han har vaert paa ferie og er tilbake i dag. Da kommer han vel inn som vanlig i heseblesende tempo og spoer "what's up" og "anything going on"? paa en meget irriterende maate. Komisk. Mens han var borte ble min artikkel blant "ukens beste" - han kommer helt sikkert ikke til aa gratulere meg enda alle andre her har gjort det. Ikke det at jeg absolutt vil ha ros, men det er en relativt sjelden/bra ting aa oppnaa saa det er litt merkelig aa overse det. Men han takler ikke at noen gjoer det bedre enn ham (han hadde ogsaa sendt inn en av sine artikler men den ble ikke tatt med)...ikke verdens koseligste kollega aa ha (fortalte jeg om da han skjelte meg ut og sa at jeg var vanskelig aa jobbe med?? ) Nei, faar vel jobbe litt mer...Maa huske aa bestille kjoeetimer senere! Blir artig aa faa proff instruksjon!
Saeria Skrevet 12. juli 2005 #495 Skrevet 12. juli 2005 Skal si du har hatt en hektisk uke! Jammen godt du ikke va i London. Du har vel en ektemann som takker sin gode gud for akkurat det. Og jammen er du det jeg sa. Kjempeflink i jobben din! Gratulerer så mye med alt du har oppnådd den siste tida. :D Du får ha en fortsatt fin uke!
Holly Hobbie Skrevet 12. juli 2005 Forfatter #496 Skrevet 12. juli 2005 Tusen takk, Saeria! Det var koselige ord! Som jeg visste er kolleagaen min like selvopptatt som alltid. I dag klaget han over at det alltid er han som maa ringe og bestille frokostblanding! Men det er jo kun han som spiser det... Her i Edinburgh er det hett i dag. Gikk opp og ned hele Princes Street, maatte kjope meg en topp paa Hennes fordi den jeg hadde er saa gjennomsiktig. Ikke kult naar man har paa seg bh! Har bestemt meg for aa melde meg inn i det treningssenteret jeg snakket om. Det virker veldig bra. Men det er vel ikke verdt det naa rett foer ferien... Er forresten helt badesyk. Jeg vil saa gjerne hoppe ut i klart, kjolende (20 graders! ) vann og bare koble helt av! Ble saa misunnelig da mamma fortalte om 24 grader i vannet i Oslofjorden i gaar...her er det kanskje 15 om vi er heldige! :mellow: Men siden vi bor rett ved en strand er det jo teit av oss aa ikke benytte oss av den! I kveld skal det bli bading, kaldt vann til tross! B) Nei, faar vel jobbe litt...
Bokalven Skrevet 12. juli 2005 #497 Skrevet 12. juli 2005 Har funnet en side hvor man kan søke etter bolig i hele Storbritannia, men gubban så dyrt det er der! Ikke at det er noe bedre i Norge, men... Men, vet ikke om noen side hvor man kan se etter jobber...
Holly Hobbie Skrevet 13. juli 2005 Forfatter #498 Skrevet 13. juli 2005 Sendte deg en pm, Lunacia! Bare en uke og en dag til ferien naa! Fikk akkurat vite at jeg sannsynligvis maa jobbe i helgen, men det er egentlig greit da jeg sparer opp feriedager paa den maaten! Maa se aa finne meg en ny avatar...
Holly Hobbie Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #499 Skrevet 14. juli 2005 Er blitt saa i tvil naar det gjelder barn...Planen naa er jo aa vente til vi er flyttet til Norge, da det nok er mye lettere praktisk og okonomisk sett - (bedre nettverk med mine foreldre, noen gode venninner, mer permisjonspenger, mer pappaperm, korterer arbeidstid) - men naa synes jeg plutsellig at det blir litt lenge aa vente! Ogsaa vet jeg at biologisk sett er det bedre aa faa barn naa enn naar jeg er over 30! Hva med aa faa ett naa, og saa faa nummer to i Norge? Men "toer" jeg aa faa barn her?! Med familien saa langt unna?? Ogsaa har jeg jo jobbet i fast stilling her kun siden januar! Kanskje jobben synes jeg er teit som blir gravid saa fort? Og tenk om jeg ikke orker aa jobbe full tid her borte etter permisjonen? Det gaar ikke an aa jobbe deltid her...og ser at det kan bli vanskelig aa jobbe 10-11 timer om dagen med en smaarolling. Faar jo ikke tilbragt saa mye tid med smaatten da. Mest sannsynlig maatte vi da ha en au pair, men det har vi ikke plass til... Nei, det er ikke lett...Burde vaere taalmodig og vente. Men det kan ta tre-fire aar foer vi flytter....Er 26,5 aar naa...Og hadde egentlig lyst paa min foerste i 27-28-aars-alderen! T er 3 aar eldre ogsaa...ergo ikke akkurat urgammel, men likevel! Deilig aa ha skrevet det ned...men jeg er ikke naermere noen loesning!
Holly Hobbie Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #500 Skrevet 14. juli 2005 Faar prove aa slaa fra meg baby-tankene...det er jo ikke ideellt akkurat naa! Det regner i Edinburgh igjen. Min teite kollega har vaert irriterende i dag...som vanlig! Saa ikke noe nytt, egentlig! Verker etter en skikkelig ferie. Skulle oenske jeg hadde dobbelt saa mange feriedager, jeg. Men det nytter ikke aa oenske seg det! Neida, jeg liker jo jobben stort sett. Er bare litt stille for tiden. Og da spoer selvsagt min teite kollega i ett sett om hva jeg driver med....blir slitsomt. I morgen kveld skal jeg visst ut og jobbe ogsaa...maa huske paa aa regne det som en halv arbeidsdag slik at jeg faar det igjen som ferie. Tror jeg trenger et prosjekt, noe aa planlegge, utenom jobben. Akkurat naa foeler jeg at jeg ikke har noen saerlige maal paa hjemmefronten. Det er litt kjedelig, paa en maate... Nei, jeg faar sette meg ned og tenke litt.... Ha en fin kveld!
Fremhevede innlegg