Gå til innhold

Mens vi venter på den lille


Løvinnen

Anbefalte innlegg

Huff, håper ikke det er noe bekkenløsning jeg er borti nå, har så smått begynt å kjenne noe i korsryggen, vanskelig for å finne gode stillinger i sengen (og jeg som alltid har likt sengen min.....). Godt jeg har en snill sambo som orker å massere korsryggen ved behov, hjelper faktisk litt det :hjerter:

Ellers så merker jeg ikke så mye på jobben, det kommer sigende utover dagen og spesielt når jeg skal til å legge meg for natten. Får håpe det ikke blir mer plagsomt i hvertfall.

Utålmodig som jeg er ringte jeg sykehuset i dag for å høre om jeg er satt opp til UL :oops: (Klarer liksom ikke å vente til det dumper ned i postkassen..... - tålmodighet er en prøve.....) Men timen var enda ikke bestemt, og jeg som tenkte jeg skulle være tidlig ute om jeg måtte ordne med bytte av vakt, og for å få det til å passe inn med timeplanen generelt. Har en del som skjer for tiden i jobb sammenheng. Har student som krever oppfølging, skal på kurs etc etc. Men får vente til brevet kommer, forhåpentligvis i løpet av uken sa sekretæren jeg snakket med, de hadde vist hatt ferie....

Resten av dagen skal bare nytes, slappe av, lage middag til min kjære komer hjem :hjerte: og kanskje ta meg en tur ut å gå, er jo så nydelig fint vær (overskyet, men det er jo 16-17 grader) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har du fått UL-time ennå?

Det er vel vanlig å dra til UL ca. i uke 18, så de bør jo få ut finger'n snart synes jeg.

Håper det er bra med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bra med meg Sandra :)

Fortsatt ikke fått time til UL, tenkte jeg skal nevne det for legen i morgen, skal nemlig på min 2. legetime da. Jeg synes også de burde fått ut finger'n snart, er jo bare så utålmodig.... Må få det til å passe med jobb også, så da hadde det vært godt å ha litt tid på seg om en må bytte vakt etc., siden jobben ikke vet noe enda, kan jeg liksom ikke bare gå å si at jeg må ha fri et par timer for UL heller.....

Dagen i dag blir bare brukt til avslapning, kjenner heldigvis ikke noe i korsryggen i dag. Har heldigvis en snill Sambo som hjelper til hjemme med husarbeid innimellom, hjelper på det. :hjerte: Så har han jo bare vist så stor oppmerksomhet mot magen også i det siste da, *smelter helt jeg* Selv om ikke gravidmagen har poppet opp enda, så koser han med den hver kveld før han sovner :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, det høres ut som du har en kjempesnill og omtenksom kjæreste.

Jeg visste ganske lenge i forveien at jeg skulle til UL i min sv.sk. uke 18. Får håpe du får vite det snart, man må jo få litt tid til å planlegge det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsen i dagboka mi! :blomst:

Jeg klarer virkelig ikke huske om jeg har vært innom deg tidligere :sjenert: Hvis ikke var det jammen på høy tid! :wink:

Du er jo kommet langt i svangerskapet også! :-D

Sist jeg var gravid, fikk jeg ikke screeningen (hoved UL) for uke 19. Rart de bruker så lang tid på å sette opp en time til deg.

Ønsker deg ei fin helg! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Murmeldyret :-)

Da var legetimen over, alt så greit ut foreløpig.

*Vekten har gått litt ned (ikke meg i mot siden jeg har en del å gå på)

*Hb har gått litt ned

*BT litt opp

*Urin neg

*Ferritin 11

Skjønner meg ikke helt på den legen min jeg, får jo ikke vite noe med han. Må spørre om alt. Spurte om ferritin, den var på 11. Jeg synes dette var lavt (dama på labben også), normalområdet er jo mellom 10 og 150, men det var ingenting å bry seg om..... Han skulle også ta SF målet, dette fikk han ikke til skikkelig heller (Mulig jeg har for mye polstring.... :oops: ) han skrev hvertfall bare et ??. han hørte ikke etter :hjerte: lyden til knøttet heller :evil: Skal bli godt å gå til kontroll hos jordmor fremover, så slipper jeg denne legen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med en guffen lege da... :veldigsur: Ikke akkurat det du har lyst til å møte når du gleder deg til å gå til svangerskapskontroll!!

Du får gå ofte til jordmor da..kanskje hun er kjempesnill og tar seg av det som trengs!! Håper det! :)

Du får ha en riktig fin helg, det høres ut som om du koser deg veldig med å være gravid, og det skal du jo! Men ekstra koselig at pappa'n er så engasjert allerede!! :) Gleder meg til fortsettelsen her inne!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig hilsen Madden :) ja vi får håpe jordmoren er litt bedre. Bare i underkant av 3 uker til neste kontroll hos henne nå.

I dag kom mammabuksen jeg bestilte fra H&M, den var kjempe god å ha på :) Bestilte også noen mammatruser, men de kan jeg trygt legge i skapet en stund fremover.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Sandra.

Jo da, her går det bra, hatt en fin helg. Var på dans i går sammen med noen venner, var koslig, men rart å være sjåfør..... Mye folk var der også, kjente nesten ingen, ikke en gang de som kommer her fra kjente en brøkdel av dem som var der, så det tydet på mange tilreisende.

Nå tar vi fatt på uke 17 (tiden går.... 40% av graviditeten er overstått): Skelettet är synligt på röntgenbilder.Det bildas nu ett värmereglerande fettlager på ytan av kroppen. Underhudsfett bildas och det hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen efter födseln. Nu har den första avföringen börjat samlas i tarmen, denna avföring kallas mekonium och är grönsvart och kletig i konsistensen.

Kjenner mye aktivitet i magen, men er nok bare tarmen som jobber... har liksom ikke sett for meg at jeg kan kjenne fosterbevegelse så tidlig.

Sitter her og lurer på om det er noe som heter pre-ammetåke...... gjør jo så mye dumt for tiden :oops: Rett som det er, er en ny tabbe et faktum...

For to-tre uker siden skjedde den første.... den er så pass pinlig at vi ikke nevner den med et ord :oops:

Den andre skjedde i går. Det hele oppsto når jeg skulle hjem fra arbeid. Sto i garderoben sammen med en kollega, da jeg skulle ta frem bilnøklen var den ikke der, så overalt, men borte var den. Jaja tenkte jeg, har vel glemt å låse bilen og nøklene står igjen...... Vi gikk ut, men nei.... ingen bil og se. Jeg pekte til kollegan min hvor bilen hadde vært parkert. Jeg var sjokket og hun så ikke akkurat god ut hun heller. Ring hjem sa hun. Jeg ble still et øyeblikk før jeg knakk sammen.... sambo hadde jo kjørt meg :oops: (Gjett om det var pinlig da..... :oops: ) Men kunne ikke annet enn :hoho: . Blir vel noen morsomme kommentarer på jobben i morgen tenker jeg :oops: (Der jeg pekte at bilen var parkert, var der den sto dagen før....)

Får for gudsskyld ikke håpe at dette fortsetter, kan jo bli ille det, er jo langt fra ammingen enda......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det bare sofasliting resten av dagen, grått og trist vær, og ikke særlig tiltakslyst for å gjøre noe hjemme fortiden.... Godt å bare slappe av en dag.

Formen er som den har vært, upåklagelig, bare mye uro i magen (sikkert bare luft). Korsryggen har heldigvis vært bedre i det siste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jammen sofasliting til det fulle i går.... sov 1 time og vel så det :oops: Men godt var det ja!

I dag skal jeg prøve å få gjort unna noe :husarbeid: og kanskje bake litt. Fant en utrolig spennende oppskrift på KG i går på Brownies som jeg bare må prøve, ingrediensene har allerede kommet i hus. Gleder meg :wow: (Får helt vann i munnen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brownisen ble nesten en fiasko, enda jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke... :oops: Skal tro hva jeg gjorde galt.... Kunne spise kantene da, smakte i hvertfall godt de.....

Fikk også besøk av en veninne, har akkurat reist nå, var jammen koslig. Lenge mellom hver gang hun stikker innom. Godt å få dagene til å gå når en har fri, kan bli litt kjedlig i lengden når alle andre er på jobb/skole.

Var en tur å viste frem leiligheten vår som er under bygging også, men fikk ikke gått inn siden de holdt på å arbeidet der, men skal jammen si det går fremover nå, gleder meg til å få flytte inn :-)

Skal ut å gå tur med hunden nå, er et lite opphold mellom regnbygene. Min kjære ringte nettopp og sa han ble sein hjem fra jobb, så jeg får vente litt med å lage middag, kosligere å spise sammen enn hver for oss....

Har fortsatt ikke fått inkallelse til UL, er jo i 17. uke nå... springer forventningsfull opp til postkassen hver dag, men nei da.....(Blir like skuffet hver dag) Har bestemt meg for å ringe sykehuset å spørre i morgen om ikke den kommer da, er jo bare så utålmodig, så er det jo litt som må ordnes hvis jeg må bytte arbeidstid etc, og for sambo må det planlegges i forhold til jobben siden han reiser litt rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for koselig hilsen i dagboka mi, Løvinnen. :)

Det er vanlig å ha UL i uke 17-20 så du burde ringe og høre om du kan få en time snart. Jeg var i dag (uke 13 - fordi jeg har et høyrisikosvangerskap), og skal tilbake i uke 19.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... helt sjelven jeg.....

Skulle varme opp stekovnen for å lage middag til min kjære kommer hjem. Satt på naborommet og surfet da jeg hørte en merkelig pipe lyd og en rar dur, trodde det var vaskemaskinen og gikk for å se, men nei.... Gikk så på kjøkkenet og kikket for å se om stekovnen hadde gått opp, det som møtte meg der var flammer i vifta, fikk jo helt sjelven. Fikk skrudd av ovnen og ringt svigers som bor like i nærheten. Hadde heldigvis sloknet før de kom.... Satte på stekovnen i gjen, men den varmet seg jo aldri opp, så nå spørs det om det er et element eller noe som er ødelagt..... sambo får demontere litt når han kommer hjem. Håper vi slipper å kjøpe ny, skal jo kjøpe innebygd til vi flytter i nytt hus......

Jaja... får bli brødskiver til middag da i dag....

Pulsen har heldigvis roet seg... ble jo skikkelig skremt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt det gikk bra Løvinnen!

Sikkert en kjempeekkel opplevelse :o Håper dere slipper å kjøpe ny ovn så kort tid før dere flytter da.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Sandra :-)

Er kjempe glad for at det gikk så bra som det gikk. Fikk demontert ovnen når sambo kom hjem, da hadde den blitt så pass kald at det var mulig. Det var elementet som var oppbrent, sikkert vært en kortslutning. Så nå skal vi på leting etter en ovn der vi kan ta med oss elementet og sette over i vår ovn, er en ganske gammel ovn, og vil ikke bruke mye penger på den før vi skal kjøpe ny når vi flytter.... Håper bare det ordner seg raskt, er jo ganske avhengig av å ha en stekovn....

Ser for meg dette kan bli en lang dag, våknet jo så tidlig, og ikke snakk om at jeg klarte å sove mer..... frustrerende. Ble bare liggende i sengen å vri meg, så jeg fant ut det var like greit å bare stå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...