Gå til innhold

Mens vi venter på den lille


Løvinnen

Anbefalte innlegg

Tenkte kanskje å starte min egen dagbok nå under graviditeten, kan jo være gøy å ha noe å se tilbake på i ettertid. men om jeg duger som dagbok skriver får tiden vise..... skal prøve å henge med....

Fant for 5-6 uker siden ut at jeg er gravid med vårt første barn, det kom som en liten overraskelse - var ikke planlagt, men nå gleder vi oss både sambo og jeg :)

Syns denne tiden har vært spennende, og mer spennende blir det nok. Merker ikke så mye til graviditeten ennå, hadde kun en uke eller to da jeg var småkvalm + at jeg har vært en del plaget med treg mage :( Det har liksom ikke helt gått opp for meg at jeg skal bli mamma, men det hjelper vel på å få komme i gang med svangerskapskontroller og ikke minst å få sett den lille bebisen på UL. Skal ha min første legetime når jeg er 11+5, både gleder og gruer meg.....

Har ikke fortalt omverdenen om graviditeten ennå, eller det vil si, kun besteforeldrene på begge sider samt tanten til bebisen har fått vite det, resten tenkte vi å ta etter legetimen. Men som sikkert alle andre har jeg lyst å bare rope det ut, synes det er en utfordring å holde på en så fin hemmelighet alene - ble ikke spesielt lett når en skulle feriere 1 uke sammen med en jordmor heller, hadde jo bare så lyst å spørre om alt mulig :)

Fikk forøvrig melding med en veninne i dag at hun fikk seg en velskapt liten jente i dagtidlig, bare så synd de bor så langt unna. Gleder meg til å treffe dem og til å få være fadder i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med :babysmokk: i magen og ikke minst dagbok! :blomst_opp:

Kos deg masse i svangerskapet, du har en flott tid foran deg! Lykke til!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Monja, koselig å hilse på deg, har jo ikke så lenge igjen du, heldiggrisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden kommer til å gå kjempefort. Det er ikke lenge siden jeg testa positivt synes jeg, og da var jeg 6 uker på vei. Våren og sommeren har flydd avsted, og nå er det bare 8 uker igjen :o

Håper du holder deg frisk under svangerskapet, for det hjelper på at tiden går raskere.

Hva sa de vordene besteforeldre til nyheten om deres nye barnebarn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå Du er heldig.. Jeg vil også ha en liten baby. Går på p-plaser og prøver ikke for mannen er ikke klar enda men jeg lyver om jeg ikke sier at det hadde ikke gjort noe om det hadde skjedd et uhell. Ikke det at jeg har tenkt å lure han altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Monja: de kommende besteforeldrene tok nyheten bra, hans foreldre så ut til å bli litt mer overrasket, men alt i alt så ble nok alle glad, min mor tok til tårene av glede :) Hadde kjøpt dem hver sin pakke som inneholdt en liten body i str 56, alle untatt svigerfar tok hintet med en gang :)

Glossy: skal klare å holde oss en uke eller to til, men lengre går nok ikke.

liv: det blir nok din tur en gang også, da har du jo noe å se frem til.

I dag har jeg ikke så mye på programmet, solen har endelig tittet frem så det blir nok en tur ut å få litt sol på kroppen. Skulle egentlig vasket å ryddet innendørs, men er lite fristende i strålende vær. Blir nok heller til at jeg rydder og vasker bilen, har vært på bilferie, så den ser ut deretter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poca: Takk for det, det blir nok din tur snart skal du se. Lykke til med prøvingen hvertfall. :-)

Like fint vær ute i dag, så blir vel til at jeg gjør minst mulig. Etter en uke med overskyet vær på sør- og østlandet er det jammen på tide med litt farge på en ellers så hvit kropp..... (reiste rundt, var på ferie, når jeg reiste til nye steder kom solen dit jeg reiste fra.... typisk...)

Fikk forøvrig jobb tilbud i går, går per i dag bare i et 3/4 vikariat, men har fått tilbud om 100% stilling (hos min nåværende arbeidsgiver), fikk også tilbud fra en annen arbeidsgiver - 100% fra om en uke, men da virket det som min nåværende arbeidsgiver fikk kalde føtter og ringte og tilbudte meg en stilling fra november av :) tror nok jeg kommer til å ta den, sparer både en del reiseutgifter samt det er kortere avstand.

Men så er det det med hvordan permisjonspengene blir utregnet da.... og hva som vil lønne seg, skal ikke være lett dette her. Min nåværende arbeidsgiver vet ikke om graviditeten heller, så det spørs da hvordan de vil reagere når den blir synlig.... håper på å få kontrakten skriftlig før den tid, da kan de i hvertfall ikke komme å ombestemme seg. Har et par grunner til hvorfor jeg må ha kontrakten 3 mnd i forveien så jeg håper det ordner seg.

Og som om ikke dette var nok jobb preik, så sitter jeg nå å krysser fingrene for min kjære som akkurat nå sitter i jobbintervju, håper bare så inderlig han får jobben :) Jeg syns det har vært litt tungt i det siste med tanke på at jeg ikke har sikker jobb og at han er arbeidsledig og da venter vi bebis om et halvt år..... og i tillegg har vi nettopp kjøpt leilighet. Men forhåpentligvis så ordner alt seg nå, og jeg kan ta det hele med litt mer ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille i magen! Håper du får et fint svangerskap!!

Så flink du er som har holdt på nyheten ennå! Jeg har foreløpig bare sagt det til mamma og så blir det svigers i kveld! Men jeg vil så gjerne fortelle det til alle..Og jeg er snart 4 uker på vei!! Bør nok vente bittelitt i allefall!! Men det er ikke så veldig lett :roll:

Ha en super helg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med det lille frøet i magen. Ser du er noen uker lenger på vei enn meg, heldiggrisen. :tunge1::ler:

Jeg synes tiden går kjempeseint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med spire i magen! :blomst:

Og velkommen som dagbokskriver!

:velkommen:

Blir spennende å følge med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsenene juni04, sirka og murmeldyret :)

Skal være enig i at tiden går sakte, men etterhvert vil den nok fly kan jeg tenke meg.

Dagen i dag har gått med til å nyte det fine sommerværet, har vært nede ved sjøen og fått litt sol. Ellers så har vi fortalt de kommende oldeforeldrene om nyheten, eller det vil si, vi har gitt dem en pakke som de kommer til å åpne i løpet av kvelden (inneholder en nyfødt smokk), kan tenke meg de ringer med en gang da ja.... kjørte dem nemlig på flyplassen, og passet på å snike pakken ned i baggen uten at de så det. Etter bagasjen var sendt fikk de beskjed om at der var en pakke de skulle åpne til kvelden når de var for seg selv... er spent på resultatet :ler:

Får gå å lage litt middag nå, skal ha taco..... nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner med siste ferieuken nå... huff som disse ukene går. Ikke mye sommervær å skryte av heller akkurat, tåken ligger langt nedover fjellet. Lite fristende å gå på fjelltur da ja.... var en tur i går, da var det helt nydelig, en smule for varmt, men.... tok det med ro så gikk det greit.

Bare 4 dager til første kontroll nå, kan godt si jeg gruer meg litt, har aldri likt å gå til lege. Jeg får tenke på at det er for den lille jeg er der, og en vil jo det beste for den :)

Tror de kommende oldeforeldrene ble overrasket over presangen de fikk her om dagen, de lurte på om det var et hint :ler: "Joda"..... de tok en skål etter på :ler:

Dagen i dag får vel gå med til litt husarbeid, min kjære var så flink å ta alle gulv i går, så da kan vel ikke jeg være noe dårligere, så jeg får vel ta meg av støvtørkingen. Men først blir det en tur på butikken å handle og på postkontoret å sende en pakke til et vennepar av oss som fikk seg en nydelig jente på onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Løvinnen!

Takk for hilsen i daboken min, og gratulerer til deg med både dagbok og baby i magen!

Håper du får et fint svangerskap :)

Skjønner at du er nervøs for kontrollen, jeg var kjempenervøs selv, men alt gikk bra, og det gjør det heldigvis for de aller fleste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennde med kontroll, og det er ingen ting å grue seg til! :wink:

Vi skal informere besteforeldrene på torsdag. Det er en fin anledning fordi alle er samlet. Men egentlig ville jeg ventet litt lengere. I hvertfall til jeg har vært hos legen. Resten av familie og venner får vente noen uker til.

Kos deg videre med ferie! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsninger Sandra, koselig med besøk i dagboken :-)

Sandra: det går nok bra forhåpentligvis, skal bli godt å bli ferdig med første kontroll.

Murmeldyret: det er koselig å fortelle det til familien, du har å glede deg til. Det er godt å ha noen å dele det med. Jeg har tenkt å dele det med "resten" etter helgen tror jeg, har da passert 12 fullgåtte uker + at jeg i tillegg er ferdig med første kontroll. Gleder meg mye til å dele det med vennene mine og ikke minst resten av slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med første lege kontroll. Jeg var veldig nervøs selv. Mest nervøs for at han skulle si at jeg ikke var gravid :wink: Den det var jeg jo!! Så nå skal jeg snart til min andre kontroll.

Du må ha masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...