Gå til innhold

Mens vi venter på den lille


Løvinnen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er det endelig helg.... bare en time til vi må kjøre på flyplassen nå, og ennå så har jeg ikke pakket.... typisk..... og sambo kommer ikke hjem fra jobb før 20 min før vi må kjøre..... stakkar.... syns det var pinlig å spørre om tidligere fri siden han begynte i ny jobb på mandag, men han slutter en halvtime før da, uten hadde det ikke gått.

Ser ut som vi får regn på turen, så det spørs hva vi finner på i morgen, må jo aktivisere disse ungene litt..... trene oss..... tjihi... men vi får vel forhåpentligvis bare en selv i første omgang... kanskje like greit det :wink:

Dere får ha en gos helg alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Bare innom og leser litt i dagboka!

Kjekt å lese hvordan andre har det!

Stor klem fra Charmina

:babysmokk: 83 dager til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme igjen etter en travel helg. Godt det bare var snakk om noen dager..... tre unger som vet hva de vil tar på kreftene...... Og min formening om barneoppdragelse er tydeligvis helt ulik disse ungenes foreldre sin..... men men....... de var vant med å få alt som de ville, noe jeg er helt i mot.....

Nå er vi i 15. svangerskapsuke:

Fosteret ditt veier nå ca 80g og er ca 12,5cm langt. Nå er livmoren omtrent så stor som hodet til en nyfødt baby, når det bare er ett barn der. Du vil kunne kjenne din egen livmor godt med hendene utenpå maven, særlig hvis du ligger.

Babyens hjerte pumper 28 liter blod i døgnet.

Kjøpte min første mammabukse i går, svart stretch på H&M. Har ikke bruk for den helt ennå, men har en liten formening om at det ikke er så lett å finne fine mammaklær i nærheten av her jeg bor, så da benyttet jeg meg når jeg var i Stavanger :) Angrer i grunn på at jeg ikke kjøpte flere. De var kjempe gode. Kan i grunn bruke dem nå også, ser ikke på dem at det er mammabukse uten jeg drar opp genseren eller går med korte topper, noe jeg sjelden gjør.

Får ta kveld nå, skal tidlig på jobb i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svarte mammbusken i strech har jeg selv, og har vært kjempefornøyd.

Den har holdt formen fint, og går bra til alle farger, jeg har brukt den masse! Det er ikke mye fine mammaklær synes jeg, men den har vært fin :)

Fint å høre at det er bra med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen Sandra. Håper jeg blir fornøyd med buksen jeg også. Jammen ikke så mye fine mammaklær på markedet, hvertfall ikke når en kun har en liten by å handle i.

Hardt å være på jobb igjen, ganske stille og rolig, men huff hvor trøtt jeg var.....

Blir jo helt babysyk også av å være der. Er en som pleier å være der på besøk som har en liten gutt på 4 mnd, alle sier at jeg ikke må få se i vognen.... for Løvinnen blir babysyk.... tjihi... de skulle bare vist..... :wink: I dag fikk jeg også "låne" ham.... Tenkte for meg selv når jeg satt der med ham på fanget at nå er det bare 6 mnd til jeg selv har en sånn liten krabat å ta meg av. Fikk lyst å rope det ut til alle, men klarte å holde meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt meg bukse. Var på nettsidene til h&m. Der kan du bestille noen typer. Den svarte og kamel fargede buksene er helt super! Kunne ikke klart meg uten! Jeg kjøpe de for en stund siden og jeg bruker bare de nå for tiden. Da er det ingenting som strammer og de er veldig gode å gå i. Anbefalles virkelig!! Jeg er bare 13+5 så jeg har ikke noe stor mage. Men der er masse plass enda og de virker ikke for store. Så jeg synes det var et smart kjøp. buksene i butikken har en tendens til å være veldig store rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Glossy. Nå skal jeg bestille den kamel fargede :)

I dag har vært en pyton dag..... Ikke vært i form i det heletatt. Det hele begynte i går, sovnet på sofan og sov helt til kl 20.30, etter det var jeg så klart lys våken. La meg i 23.30 tiden, men fikk da ikke sove, og på toppen av det hele oppdaget sambo at vi ikke hadde brød eller noe annet vi kunne ha til frokost, så han måtte hive seg i bilen og handle på bensinstasjonen før den stengte. Men så klart så hadde de bare halvferdige brød.....

Sovnet først i 01 tiden og måtte opp i gjen litt før 6 i dag for å få stekt ferdig brødet.... eneste som var positivt var å få spise nystekt brød en helt vanlig morgen :-)

Så i dag har jeg vært trøtt som bare det på jobb, kvalm, hodepine og svimmel (måtte sette meg ned flere ganger)..... men tenker som så at det er pga søvnløshet og ikke graviditeten. Skal ha meg en liten hvil på sofaen nå (Skal huske å ha på vekking), før jeg svinger meg rundt og setter en brøddeig......

Huff, dette ble mye syting på en gang, men hva er det vel man har dagbok for......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i 15. svangerskapsuke:

Fosteret ditt veier nå ca 80g og er ca 12,5cm langt. Nå er livmoren omtrent så stor som hodet til en nyfødt baby, når det bare er ett barn der. Du vil kunne kjenne din egen livmor godt med hendene utenpå maven, særlig hvis du ligger.

Babyens hjerte pumper 28 liter blod i døgnet.

:ler: Jeg leste feil - trodde du hadde skrevet at fosteret veide nå ca 80 kg :o :ler: hehe stakkars deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ler: Jeg leste feil - trodde du hadde skrevet at fosteret veide nå ca 80 kg :o :ler: hehe stakkars deg....

Uff da.... får håpe lille :babysmokk: ikke blir så stor...... :ler::ler: Hadde vært litt slitsomt det ja, Lilly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svarte strechbuksa fra H&M som det snakkes om her, ligger i skapet mitt også. Måtte begynne å bruke den da jeg var 11 uker på vei, og siste gang den var i bruk var 4 timer før fødsel, da dro vi på sykehuset.

Så en kjempebukse!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var den kamel fargede mammabuksen bestilt, og attpå til var det bare en uke leveringstid :) Gleder meg til å prøve :)

Formen i dag er mye bedre, fått en god nattssøvn. La meg forholdsvis tidlig og sov helt til kl 10 i dag. Godt med seinvakter innimellom, selv om jeg egentlig aldri har likt dem før.... litt kjedelig å gå på arbeid når andre er ferdig, men men... sånn er det bare i dette helsevesenet. Trøster meg med at etter jeg er ferdig i kveld så har jeg fri helt til mandag ettermiddag. Jammen skal det bli godt ja! Skal nyte hvert et minutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fri, og det helt til mandag ettermiddag :hoppe:

Tidlig oppe i dag tiltross for at jeg har fri, måtte i banken for å ordne byggelån, begynner å få litt papirangst, er jo papirer overalt jo..... Skal også søke kommunen om et startlån, men det er jo så mange vanskelige spørsmål som blir stilt, tror det blir en tur til svigers i dag ja for å be pent om hjelp :oops:

Formen er så som så, har ikke hatt matlyst de to siste dagene, ender med at jeg nesten ikke spiser, noe som straffer seg ved at jeg da blir utrolig kvalm, men hva skal en gjøre når en ikke får ned noe?? Prøver å drikke mye da, men det er jo ikke nok i lengden.... Hev meg over en pakke Ritz kjeks til frokost i dag.

Og jeg som skulle bake brød her om dagen, ble ikke mye av det, lå en smule for lenge på sofaen, så får ta det i gjen i dag siden jeg har fri, skal lage dobbel ladning så har vi kanskje i to uker om vi er heldige :-) Må sette på en maskin med klesvask også, skulle vasket leiligheten, men det får jeg ta i morgen, er ikke vits å ta det før en er ferdig å rote med melet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var dagens gjøremål i box :-)

* Vært i banken og snakket om byggelån

* Har baket 8 STORE brød

* Ryddet plass i fryseren

* Tatt oppvasken

* Laget pai til middag (som står i ovnen og godgjør seg)

Gleder meg :sikle: Er jo bare digg med pai :-)

* Skiftet sengklær

* Vasket en maskin med klær

Er ganske sliten nå, så det blir vel bare å spise middagen, for deretter å innta horisontalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink DU er da....

ÅÅÅ hjemmebakt brød er jo bare sååå godt. Jeg pleier også å bake brød, men det gikk tomt rett før helga, og da bakte jeg ikke noe mer fordi jeg var syk. MEN så var jeg så heldig at mamma plutselig kom med 2 hjemmebakte brød til meg. Da ble jeg glad og frisk på samme tid....

Ha en finfin søndagskveld, Løvinnen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Lilly. :-)

Da var denne helgen også snart omme, utrolig hvor fort de går.....

Har bare slappet av, sovet mye. Vært på besøk hos den kommende mormor, koselig, var jammen lenge siden sist.

Begynt å snakke om navn i helgen (litt tidlig, men....) Vi har ikke kommet frem til noe ennå, forblir vel i tenke stadiet en god stund til.... synes det er morsomt å leke med navn, prøve ulike kombinasjoner og prøve dem i forbindelse med etternavnet. Er usikker på om vi skal ha begge sitt etternavn, synes det blir for mye med to etternavn i og med at vi har tenkt å ha dobbelt fornavn. (det med dobbelt fornavn er så og si tradisjon i begge familier, så det vil vi prøve å ivareta, samtidig som vi vil prøve å bruke noen av navnene som har gått i arv)

Har også begynt å tenke på dåpskjole, eller det vil si, det var den kommende mormor som lurte på om hun kunne begynne å strikke en :-) Men er litt usikker ennå, sambo tror kanskje de har en som har gått i arv, så må nesten finne ut av det først.

Eller så er formen upåklagelig, har bare vært enormt trøtt i helgen, har tatt meg en høneblund rett som det er :oops: , men godt har det i hvertfall vært :-)

Nå er det bare 5 dager til neste kontroll, forhåpentligvis siste legetimen på en stund. Som jeg har skrevet før så måtte jeg velge enten lege eller jordmor, så jeg skal følges opp av jordmor videre etter denne kontrollen. Blir spennende å se denne ukens "lottotall". Håper inderlig legen vil høre etter :hjerte: lyden til :babysmokk: , da hadde jeg i hvertfall hatt et bevis på at noe befinner seg inni der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 15+1, rart å tenke på at vi alt har kommet til 16. svangerskapsuke, er jo ikke lenge til vi er halvveis......

Uke 16:Fostret mäter cirka 16 cm och väger omkring 100 gram. Fingernaglar har bildats och fostret kan rynka pannan, röra ögonen och svälja. Fostret kan även ta tag i navelsträngen och börja undersöka det vattenfyllda rummet som det befinner sig i. Det omges av ungefär 1,5 liter vatten som byts ut flera gånger per dygn vilket behövs eftersom fostret kissar ungefär med 45 minuters mellanrum. Vattnet fungerar även som stötdämpare.

Skal gjøre litt :husarbeid: , ta meg en dusj og slappe av nå før jeg skal på arbeid, i dag venter nemlig nye utfordringer på jobben, så det skal bli spennende, men også litt skummelt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...