Gå til innhold

Mens vi venter på den lille


Løvinnen

Anbefalte innlegg

Takk for lykkeønskninger Glossy, kun 47 timer igjen nå :ler:

I dag skal jeg ikke gjøre en ting, bare slappe av og nyte den deilige sommerdagen :) Litt små regn ute, men hva gjør vel det når det er 21 grader...... Ypperlig til en liten fjelltur eller noe, blir fort for varmt når solen steker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til på den første legekontrollen. Det syntes jeg og var spennende, mest fordi jeg ikke trodde jeg var gravid lenger - sånn plutselig :ler: Det går nok kjempebra skal du se.

Håper du får en flott dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg er her inne, så da passer det vel med en aldri så liten gratulasjon?

Gratulerer med spiren og måtte du få et fantastisk svangerskap!

Klemer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer de som ikke forteller det til så mange før det har gått 12 uker!! Jeg vil liksom gå å si det til alle og jeg er ikke mer enn 4+4 :roll: Har fortalt det til noen+nærmeste familie, men jeg vil vente litt før jeg sier noe til flere tror jeg!! Tar det litt etterhvert som jeg møter dem tenker jeg!

Lykke til med første kontroll, det går helt sikkert veldig bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger og gratulasjoner Monja, tyttebæret, glossy og juni04.

Ja nå er jeg 11+5 etter mine beregninger, men det spørs jo hvor enig legen er i dette. Skal på første kontroll om en time så vi får se.

Gruer meg litt, men satser på det går bra. Har lurt litt på om det er mulig han hører etter hjertelyd, men mulig det er for tidlig...... aner ikke hvilke utstyr de har eller noe (sikkert ikke det mest avasnerte siden det kun er en vanlig allmennlege)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var første svangerskapskontroll unnagjort. Litt skuffet er jeg, trodde han skulle ha bedre tid til å prate litt, men der gikk det jammen meg unna. Alt som ble kontrollert så greit ut (Skal tro jeg ble noen kg lettere da ja..... selv om det ikke viste på vekten :oops: ) Og terminen min det sa han seg enig i.

Her er det vist praksis å enten gå til jordmor eller lege, slik at kun en har hovedansvaret for oppfølgingen, tror jeg kommer til å velge jordmor, hun har nok litt mer tid til å prate og besvare spørsmål + at det er jo de som liksom er ekspertene på området. Og om det skulle bli noe spesielt så henviser jo hun meg til legen....

Har ringt å bestilt første jordmor timen også nå etter jeg kom hjem, skal dit om 6 dager (12+4), de menete det var like greit å bare komme i gang. Så skal jeg til legen i gjen om en måned (15+5) for å få svar på prøvene som ble tatt.

Får vel komme meg ut i varmen, er overskyet, men bortimot 20 grader, så en kan vel nesten ikke sitte inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alltid legekontrollene er skuffende jeg, men så har jeg totalt bare 3 stykke i løpet av svangerskapet også. Anbefaler absolutt å gå til jordmor, for de vet jo litt mer og setter av mer tid. Første gangen jeg var til jordmor fikk jeg avsatt en hel time, og de resterende gangene får jeg 30 minutter. Totalt skal vi til jordmor 12 ganger om jeg går helt til termin. Heldigvis har mannen min mulighet til å være med på de kontrollene også, og det setter både han og jeg stor pris på :-D

Men det var uansett bra at det gikk fint til legen, og at han var enig i terminen din.

Håper du får en god helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at kontrollen gikk bra, jeg syntes heller ikke det var mye som ble gjort i begynnelsen.

Jordmoren så ikke engang på magen min etter UL i uke 18, men det var alltid kjempedeilig å gå ut fra kontoret hennes, som mange kilo løftet vekk fra skuldrene.

God helg til deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være deilig å være ferdig med første legesjekk! Heldiggris, jeg gruer meg til min (når den eventuelt kommer, da.....)

GOD HELG, LØVINNEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilly: Ja, det er jammen godt å ha den overstått.

Det blir nok din tur en dag også skal du se, så får vi bare krysse fingrene for at det ikke går så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt varmt ute, men så klart så måtte det begynne å regne...... Fant ut at da er KG tingen :wink: Slipper å sitte her med dårlig samvittighet da fordi solen skinner ute......

Blir nok en slapp dag i dag, ikke så mye som skal gjøres, har klær som skal vaskes, men det er i grunn det hele. Skal også i vei å kjøpe reker, skal kose oss i kveld :-)

Gleder meg til i morgen, da er jeg 12 fullgåtte uker og kan puste litt lettet ut, skal bli deilig ja, har sett frem til den dagen leeeeenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rekene smakte fortreffelig tyttebæret.

Ja i dag er det 12 uker :-) HÆRLIG!!!!! Alt har liksom litt etter litt blitt mer virkelighet. Men jeg tror ikke jeg faller helt til ro før jeg har hørt hjertelyden eller sett den lille på UL.

I dag skal jeg bare nyte den siste feriedagen. Sol fra blå himmel ute. Blir nok til å tilbringe dagen ved sjøen, for varmt å være hjemme. Kanksje vi bader litt og griller litt. Koslig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag etter ferien.... egentlig ganske godt å begynne på arbeid igjen, blir lange dager når en bare har fri synes jeg, men det er jo så absolutt deilig også da..... :-)

Egentlig ikke noe gøy å møte sjefen igjen, føler meg litt "råtten" overfor arbeidsplassen min. Har ikke sagt noe om graviditeten, og nå er det snakk om at jeg skal få en ny stilling der. Lurer på hvordan de vil reagere når de finner ut at jeg er gravid? Den nye stillingen skal jeg begynne i 3 1/2 mnd før termin...... men pga div lånesøknader etc skal jeg prøve å få det skriftlig så fort som mulig.... uff... liker ikke dette her jeg.... føler jeg så absolutt burde sagt noe, men er da redd de trekker tilbake det de har sagt.....

I går var det faktisk så varmt at jeg badet i sjøen hele tre ganger, og i dag er det jammen meg like varmt, så nå skal jeg bare innta en kjapp middag før det bærer av sted til sjøen i gjen. 27 grader i skyggen og nesten ingen vind :kul: hvorfor reiser en egentlig til syden????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun 2 dager i gjen til første JM kontroll nå, skal bli spennende det, mange tanker som kværner rundt i hodet... lurer på hvordan hun er? er hun dyktig? Hva vil hun snakke om første gangen? Alt blir liksom litt mer virkelighet nå som kontrollene er i gang for fult. Går bare å gleder meg til inkallelsesbrevet fra sykehuset også til ordinær UL, lurer på hvor lang tid det tar til jeg får brevet fra legen sendte rekvisisjonen?

Mange ganger jeg har lurt på hvorfor jeg tenker så mye på alt og ingenting nå som jeg er gravid....

Fortsatt en del plaget med magen, spiser sviske til den store gullmedalje... ikke akkurat det beste å spise nei :-( Men noe må en jo gjøre...... Ellers er det ikke mange graviditetssymptomene her i gården.... mange rare drømmer da... Drømtre om en veninne for noen uker siden, en helt syk drøm. Måtte bare fortelle om den til henne, og det første hun spurte om var: "Du er ikke gravid vel??" Klarte heldigvis å ro meg unna den ja....., men skal snart fortelle det til henne nå :)

Fortsatt like fint vær ute, vært ved sjøen helt siden jeg var ferdig på arbeid, skulle egentlig jobbet i kveld, men det var en som gjerne ville bytte... ikke meg i mot akkurat. Kjedlig å jobbe kveld før jeg har 2 dager fri.

Badet 2 ganger i dag, hele 23 grader i vannet!!

I morgen blir det en tur til byen, skal se på kjøkken til vår nye leilighet. Har vel egentlig bestemt oss, men sambo har ikke sett den, og jeg vil ikke bestemme kjøkkenet alene uten hans meninger.

Nei, får vel svinge meg rundt å gjøre litt husarbeid, :husarbeid: og bake brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grattis med 12 uker!!! Heldig gris. Jeg er ikke så langt borte jeg heller da :wink: Har tolv uker på torsdag som kommer. Godt å lese at alt går bra med deg. Du koser deg i varmen du... det er mer enn jeg gjør. jeg synes det er et slit. Orker nesten ikke å sitte ute engang, og da bare i skyggen. Men men, høsten kommer nok tidsnok...

Ha en fin dag i solen da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsnene Monja. Helt utrolig deilig å passert de 12 ja, slapper litt mer av og gleder meg for hver dag.

Er så heldig å ikke regarere på varmen jeg, eller det vil si, jeg syns jo det blir for varmt til tider, men klarer å være ute bare jeg er i nærheten av sjøen eller kan krype inn i skyggen med jevne mellomrom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ikke reagere på varmen....

Er jo kjempeglad i å sole meg, men nå er det nok litt for varmt for meg, får ta det igjen en annen gang :kul:

Nyt været!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...