Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS glemmer alle ALENEFEDRENE.

Husk at ressurssterke fedre har delt bosted og 50/50-avtale.

Da er det m.a.o MANGE alenefedre der ute...

Ann og ve...

Anonymous poster hash: a646f...e5f Den

Den tråden her er skapt av en kunnskapløs person med eldgamle fordommer.

Anonymous poster hash: 2e201...71d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS glemmer alle ALENEFEDRENE.

Husk at ressurssterke fedre har delt bosted og 50/50-avtale.

Da er det m.a.o MANGE alenefedre der ute...

Ann og ve...

Anonymous poster hash: a646f...e5f

man er ikke alene far om man har 50/50.. være seg samvær eller delt bosted. Ikke om man bor hos sin mor eller ny kjæreste heller med ungen. "Aleneforsørger" my ass

Anonymous poster hash: e6a46...c47

Skrevet

man er ikke alene far om man har 50/50.. være seg samvær eller delt bosted. Ikke om man bor hos sin mor eller ny kjæreste heller med ungen. "Aleneforsørger" my ass

Da er man heller ikke "alenemor" når en har avtale om delt bosted og 50/50!

Skrevet

Mette-Marit fikk en sønn via et ONS - er det greit for Kongen så er det vel greit for KG?

Hvordan vet du gutten er et resultat av ONS?

Skrevet

Som vi alle vet så har det vært en eksplosjon av alene mødre i nordiske land.

Dette er et helt nytt fenomen så vi vet ikke enda de langsiktige konsekvensene av at barn må vokse opp uten en far.

Det jeg lurer litt på er, hvorfor planlegger ikke dagens nordiske kvinner fremtiden litt mer?

Jeg skjønner ikke helt logikken bak denne utviklingen. Er det ikke bedre å tenke litt fornuftig å vente til man får barn til man er i et stabilt forhold som har vart over 1-3 år ?

Jeg syntes det høres uendelig mer fornuftig ut enn å fly på byen hver helg å ha tusenvis av ONS, så når man først får barn så aner man ikke engang hvem far er fordi det går helt i snurr hos damene etter de har ligget med tusenvis av menn

Hehe....... javel...........

Skrevet

Da er man heller ikke "alenemor" når en har avtale om delt bosted og 50/50!

ja, mente det også. Derfor jeg skrev "aleneforsørger" Så der er vi enige

Skrevet

Du har mye rett i det du sier.

Men jeg er fremdeles like undrende, er dette en positiv eller negativ utvikling som du beskriver?

I mitt hjerte, så empatisk og snill som jeg er så tenker jeg et barn har godt av å ha både far og mor.

Såklart, barnet tar ikke skade av å bare ha ei mor ved sin side. Som andre har vært inne på så kan partneren din dø fra deg, eller så kan det være et voldsomt brudd.Et barn kan nok helt fint vokse opp med bare en foreldre, men er det optimalt?

Om man kan velge fornuftig : barn etter et ONS eller barn etter nøye planlegging med en mann som har null intensjoner om å forlate deg? er ikke det siste alternativet best?

Siden du spør: I MITT tilfelle kunne jeg like gjerne fått barn med en ONS enn å måtte leve resten av mitt liv i ett samliv med han som er varnefaren. Når det er sagt, ville de fleste valgt trofaste forhold, det er bare det at ting skjærer seg som regel uansett, å da dr det samme faen hva vi måtte ønske til å begynne med.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, avsporinger og trollebeskyldninger.

Rainbow81,mod

• Liker 1
Skrevet

Hvert år fødes det 265.000 barn i Norge. 79% av disse er uten partner, og vil motta over 65 millioner kr i sosiale stønader allerede før disse barna begynner i barnehage. Bare 5% av disse mødrene vet navnet på barnets far. 35% av dem er prostituerte. Flesteparten av disse barna vil ikke fullføre grunnskolen, og 67% vil bli rusmisbrukere. Så ja, det lønner seg å være i et stabilt forhold før man får barn.

Skrevet

Siden et startinnlegg med tydelig manglende livskunnskap fortjener et like manglende svar, så kan jeg jo si at løsningen er at menn slutter å pule rundt på 1000-vis av damer som de ikke har kontroll på, uten kondom.

Bortsett fra dette like trangsynte svaret, så kan jeg jo si at mange barn har det bedre med foreldre som går fra hverandre enn foreldre som lever sammen og misliker hverandre,

På grunn av at det har blitt så mye mer vanlig å gå fra hverandre, er det en mye større prosent av barn av aleneforelder som har kontakt med den andre forelderen, enn det var da jeg vokste opp, fordi folk samarbeider bedre. Det er bare en liten del som ikke har kontakt med far.

Det er ikke "menn", det er et lite fåtall.

Skrevet

Hvert år fødes det 265.000 barn i Norge. 79% av disse er uten partner, og vil motta over 65 millioner kr i sosiale stønader allerede før disse barna begynner i barnehage. Bare 5% av disse mødrene vet navnet på barnets far. 35% av dem er prostituerte. Flesteparten av disse barna vil ikke fullføre grunnskolen, og 67% vil bli rusmisbrukere. Så ja, det lønner seg å være i et stabilt forhold før man får barn.

Hva i all verden slags tall er dette?
Skrevet

Det er ikke "menn", det er et lite fåtall.

leste du ikke det med " like manglende svar" ?
Skrevet

I følge SSB fødes det rundt 60.000 barn i året. Jeg tror du er litt kreativ med tallene her, og har en god fantasi for å vinkle ting. Skal du dokumentere påstandene dine så får du legge ved en kilde.

Anonymous poster hash: be786...0d0

Skrevet

Hva i all verden slags tall er dette?

Tallene høres reelle ut. Vi må ha tunga rett i munnen her å huske på at 99% av all statistikk man leser på internet er ekte

Skrevet

Herremann! Røyka sokkene dine eller???

Anonymous poster hash: d6dd1...129

• Liker 1
Skrevet

Tallene høres reelle ut. Vi må ha tunga rett i munnen her å huske på at 99% av all statistikk man leser på internet er ekte

Her er en kilde

I 2013 ble det født 59 000 barn. Det er 1 300 færre enn i 2012, og dette gir et samlet fruktbarhetstall (SFT) på 1,78. Vi må tilbake til 2002 for å finne et lavere fruktbarhetstall

Mors samlivsstatus Gift 25 553 -2,6 -8,6 Samboer 25 830 -0,7 18,6 Enslig 7 612 -5,0 13,1

Skrevet

I følge SSB fødes det rundt 60.000 barn i året. Jeg tror du er litt kreativ med tallene her, og har en god fantasi for å vinkle ting. Skal du dokumentere påstandene dine så får du legge ved en kilde.

Jada. Men når TS strør om seg med høyst tvilsomme påstander uten kildehenvisninger, så kan vel jeg gjøre det og?

Skrevet

Det ble født 58 995 barn i Norge i 2013. 87,1% av deres foreldre var i et parforhold. Av disse var 43,8 samboere og 43,3 var gifte. 12,9 var enslige, altså hadde ikke en registrert partner. Om disse var alene eller bare ikke registrerte noe vet ikke jeg. Fruktbarheten per kvinne i Norge er 1,78 og for menn 1,61. Om man tar kvinnene som malen for fruktbarhet, viser det seg at menn har 90% av ungene til kvinnene. En del av dette blir forårsaken av at det blir født en del flere gutter enn jenter, den andre er innvandringen som jeg mener de teller med som en del av den mannlige befolkningen, noe som gjør at det blir færre barn per mann. Resten av ungene har uregistrert far eller har en far som ikke kan bli skrevet opp i norske registre (utlendinger).

http://ssb.no/befolkning/statistikker/fodte

Skrevet

Jada. Men når TS strør om seg med høyst tvilsomme påstander uten kildehenvisninger, så kan vel jeg gjøre det og?

:fnise:

Skrevet

Hvordan vet du gutten er et resultat av ONS?

Fordi mette marit var forlovet med en annen fyr.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...