Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er allmennkjent at mange kvinner i disse dager får seg barn etter ONS på byen i hundretusentalls.

Og det jeg lurer litt på er, hvor lurt er dette? Er det ikke bedre å vente med barn til man er i et stabil forhold?

For nå er det engang slik at de damene som får barn etter ONS gjerne som regel får seg haugevis av mannfolk mens unga vokser opp. Hvor kult er det for ungen å vokse opp og i løpet av 10 år ha 10 forskjellige eks-stefedre?

Det er da absolutt ikke allment kjent at kvinner har ONS på byen i hundretusentalls.

Hvor i all verden får du dette fra? Det er faktisk utrolig sjelden at kvinner har så mange

menn som du beskriver, og faktisk enda mer sjeldent at kvinner får barn med menn de

ikke vet hvem er. De fleste oppgir faktisk barnefar på papirer ved fødsel. Vet man ikke

hvem barnefar er skal man oppgi "barnefar ukjent" og man får da heller barnebidrag fra

staten. Og dette skjer ikke i så stor grad som du oppgir. Så skal du skrive noe bør du ha

fakta først og ikke bare hva du selv oppfatter som realiteten men som da ikke er fakta.

Og det du lurer på om det ikke er bedre å vente med å få barn til man er i ett stabilt forhold.

Hva legger du i ordet stabilt forhold da? De aller fleste er faktisk i ett forhold når de får barn

sammen. Noen er det ikke, men de aller fleste er det. Og du skriver at 1-3 år er stabilt forhold.

Til din info, etter 1 år kjenner man ikke noen så godt at man er i det man kan beskrive som ett

ekstremt stabilt forhold. Selv har jeg vært sammen med min mann i over 20 år. Og jeg ventet

i mange år før vi fikk barn. Jeg vil ikke si at jeg kjente han ut/inn/totalt og fullstendig etter 1 år,

heller ikke etter 1-3 år.

Anonymous poster hash: 98b19...775

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Seajewel
Skrevet

Vel vel. Mine eneste argumenter er : Når man skal sette barn til verden så er det fornuftig at man er i et stabilt forhold for å sikre at ditt barn får en oppvekst med både en far og ei mor.

Og du mener dette argumentet er ALT ANNET ENN FORNUFTIG? Jaja det får stå på din regning. Men det er kanskje derfor så mange kvinner får barn etter ONS fordi de har samme fornuft som deg?

Jeg skriver ikke at argumentet ditt er alt annet enn fornuftig. Jeg skriver at DU er alt annet enn fornuftig. Har til gode å se noe fornuftig komme fra deg, og undrer meg litt over hvorfor du henger her på KG i utgangspunktet...

Skrevet

Vel vel. Mine eneste argumenter er : Når man skal sette barn til verden så er det fornuftig at man er i et stabilt forhold for å sikre at ditt barn får en oppvekst med både en far og ei mor.

Og du mener dette argumentet er ALT ANNET ENN FORNUFTIG? Jaja det får stå på din regning. Men det er kanskje derfor så mange kvinner får barn etter ONS fordi de har samme fornuft som deg?

Er du virkelig seriøs eller bare ute etter å provosere? Man er ikke sikret at barnet får en

oppvekst med både en far og en mor om man har vært sammen med en mann i noen år.

Ting kan skje. Hvis du har noen erfaring med forhold og livet generelt sett så skjønner du det.

Og det at du mener at ett forhold som har vart i 1 år er stabilt sier jo litt, da er man fortsatt i

bli-kjent-fasen. Selv ville jeg ikke engang vurdert å få barn med en mann etter bare 1-3 år,

men har allikevel forståelse og aksept for at alle kan ende opp som alenemødre. Man kan ikke

spå fremtiden.

Skrevet

Det er da absolutt ikke allment kjent at kvinner har ONS på byen i hundretusentalls.

Hvor i all verden får du dette fra? Det er faktisk utrolig sjelden at kvinner har så mange

menn som du beskriver, og faktisk enda mer sjeldent at kvinner får barn med menn de

ikke vet hvem er. De fleste oppgir faktisk barnefar på papirer ved fødsel. Vet man ikke

hvem barnefar er skal man oppgi "barnefar ukjent" og man får da heller barnebidrag fra

staten. Og dette skjer ikke i så stor grad som du oppgir. Så skal du skrive noe bør du ha

fakta først og ikke bare hva du selv oppfatter som realiteten men som da ikke er fakta.

Og det du lurer på om det ikke er bedre å vente med å få barn til man er i ett stabilt forhold.

Hva legger du i ordet stabilt forhold da? De aller fleste er faktisk i ett forhold når de får barn

sammen. Noen er det ikke, men de aller fleste er det. Og du skriver at 1-3 år er stabilt forhold.

Til din info, etter 1 år kjenner man ikke noen så godt at man er i det man kan beskrive som ett

ekstremt stabilt forhold. Selv har jeg vært sammen med min mann i over 20 år. Og jeg ventet

i mange år før vi fikk barn. Jeg vil ikke si at jeg kjente han ut/inn/totalt og fullstendig etter 1 år,

heller ikke etter 1-3 år.

Ei 20 årig jente har idag i gjennomsnitt hatt 20 forskjellige menn som sex partner. Det blir langt verre om vi skal ta 25 åringer i betraktning.

• Liker 1
Skrevet

Nå tror jeg trenden med å bli alenemor har lite å gjøre med at kvinner har ONS med fremmede menn på byen, men mer det at tidene har forandret seg og verden har utviklet seg en del siden besteforeldrene våre levde, hvor bestemor var hjemme med barna og bestefar jobbet. I dagens Norge har man nesten bedre råd om man er alenemor enn om man holder sammen. Folk kjemper ikke like mye lenger for å bevare sine forhold og det er alt for mange fristelser i dagens samfunn, som fører til utroskap og brudd.

• Liker 1
Skrevet

Ei 20 årig jente har idag i gjennomsnitt hatt 20 forskjellige menn som sex partner. Det blir langt verre om vi skal ta 25 åringer i betraktning.

Det der er regelrett løgn, sjekk statistikker før du kommer med påstander!
  • Liker 2
Skrevet

Ja men det er ikke dermed sagt at de får barn etter ONS, ikke kjenner mennene osv.

Du antar at kvinner får barn med menn de ikke kjenner, og etter ONS. De aller fleste

kvinner får barn med menn de kjenner, er sammen med, og oppgir barnefars navn på

papiret etter fødsel. Så antall sexpartnere har ingenting med debatten å gjøre, det er

hvorfor kvinner blir alenemødre, og hvor mange antall sexpartnere en kvinne har hatt

har ingenting å gjøre med hvem hun får barn med. En kvinne kan ha hatt 30 sexpartnere

og allikevel ha vært sammen med en mann i 3 år før hun får barn med han. Og det er jo

nettopp det du selv skriver at en kvinne bør gjøre for å sikre seg mot å bli alenemor iflg deg.

Noe man aldri kan sikre seg mot.

• Liker 1
Skrevet

Jeg juger aldri

Gjør du ikke?

Dette er ett uttrekk fra regjeringens seksualvaneundersøkelse:

9.3.3.3 Antall seksualpartnere m.m.

Hvor mange seksualpartnere man har hatt, er svært skjevt fordelt. De fleste har hatt relativt få partnere, mens noen få har hatt svært mange partnere. De sistnevnte bidrar til å trekke gjennomsnittet oppover. Derfor gir medianen det beste bildet på atferden til «folk flest». Kvinner har gjennomgående hatt noe færre seksualpartnere i løpet av livet enn menn.

Denne skriver da spesifikt at kvinner generelt har færre sexpartner enn menn, og at noen

få med mer aktivt sexliv en de fleste drar opp statistikken og gjennomsnittet.

• Liker 1
Skrevet

Gjør du ikke?

Dette er ett uttrekk fra regjeringens seksualvaneundersøkelse:

9.3.3.3 Antall seksualpartnere m.m.

Hvor mange seksualpartnere man har hatt, er svært skjevt fordelt. De fleste har hatt relativt få partnere, mens noen få har hatt svært mange partnere. De sistnevnte bidrar til å trekke gjennomsnittet oppover. Derfor gir medianen det beste bildet på atferden til «folk flest». Kvinner har gjennomgående hatt noe færre seksualpartnere i løpet av livet enn menn.

Denne skriver da spesifikt at kvinner generelt har færre sexpartner enn menn, og at noen

få med mer aktivt sexliv en de fleste drar opp statistikken og gjennomsnittet.

Dette er reneste sludderet og pølsevevet. Og detta vet vi alle som en

Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

...

Endret av Seajewel
Skrevet

Dette er reneste sludderet og pølsevevet. Og detta vet vi alle som en

Det går jo ikke an å diskutere eller argumentere med noen som er så ignorant

at de til og med kommenterer at direkte referanser er sludder og pølsevev.

Tragisk rett og slett når noen kommer med så uintelligente uttalelser.

• Liker 1
Skrevet

Nå tror jeg trenden med å bli alenemor har lite å gjøre med at kvinner har ONS med fremmede menn på byen, men mer det at tidene har forandret seg og verden har utviklet seg en del siden besteforeldrene våre levde, hvor bestemor var hjemme med barna og bestefar jobbet. I dagens Norge har man nesten bedre råd om man er alenemor enn om man holder sammen. Folk kjemper ikke like mye lenger for å bevare sine forhold og det er alt for mange fristelser i dagens samfunn, som fører til utroskap og brudd.

Du har mye rett i det du sier.

Men jeg er fremdeles like undrende, er dette en positiv eller negativ utvikling som du beskriver?

I mitt hjerte, så empatisk og snill som jeg er så tenker jeg et barn har godt av å ha både far og mor.

Såklart, barnet tar ikke skade av å bare ha ei mor ved sin side. Som andre har vært inne på så kan partneren din dø fra deg, eller så kan det være et voldsomt brudd.Et barn kan nok helt fint vokse opp med bare en foreldre, men er det optimalt?

Om man kan velge fornuftig : barn etter et ONS eller barn etter nøye planlegging med en mann som har null intensjoner om å forlate deg? er ikke det siste alternativet best?

• Liker 2
Gjest Seajewel
Skrevet

Det er ikke rart at folk reagerer, når du opptrer så fordømmende på alenemødre og kvinner generelt. Da må du tåle at folk sier deg et sannhetens ord.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke rart at folk reagerer, når du opptrer så fordømmende på alenemødre og kvinner generelt. Da må du tåle at folk sier deg et sannhetens ord.

Jeg dømmer ingen. Er bare nysgjerrig hvorfor utviklingen har gått fra å være orientert rundt far og mor + barn til å bli mor + barn minus far.

• Liker 3
Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

Ok, fordi vi lever i 2014 og ikke 1940, kvinner har rettigheter, og muligheter til å klare seg selv, uten å måtte være tvunget til å leve i evig fattigdom og nød, om de velger å forlate mannen. Før vokste flere barn opp med foreldre som sloss, drakk og ødela hverandre. Da er det sunnere å gå ifra hverandre, og å la barna få et bedre oppvekstmiljø.

I dag kan man som alenemor klare seg ganske bra økonomisk, og det er blitt vanligere, og ikke minst mer synlig å være alenemor i dag, da det ikke er like tabu, og folk generelt ikke er så fordømmende og trangsynte som enkelte andre er. Ikke mange ihvertfall, som har ekstremt gammeldagse syn på sånt idag. Istedenfor, er det mer normalt å forstå at ting faktisk har sine naturlige forklaringer, som f eks at barnefaren kan ha dødd, eller forlatt moren/familien. Før i tiden, hvis man ble veldig ung alenemor, gjorde de det av og til sånn at besteforeldrene påtok seg ansvaret, som om ungen var deres, dermed ble det ikke bragt skam. Men dette er snakk om 1920-tallet, og ikke nå. For å forstå nåtiden, må du kunne forstå historien. Ingenting er statisk, og ting utvikler seg stadig.

Endret av Seajewel
  • Liker 1
Skrevet

Ok, fordi vi lever i 2014 og ikke 1940.

Og så ? Bare fordi at familie tradisjon er noe som har tilhørt historien så betyr ikke det automatisk at dette er utdatert vet du.

Det kan faktisk være en annen forklaring, og det er at kjerne familien er sunt for barn og at vi i norden nå lever i usunne tider hvor far blir eksludert.

Det her vet vi ikke enda, for den generasjonen som har vokst opp med ONS mødre har ikke blitt voksne enda.

• Liker 3
Gjest Seajewel
Skrevet

Ta et hint, når flere sier seg lei på, og reagerer på dine trangsynte sprell.

Skrevet

Nå er det ikke mange barn som er resultat av ONS. Og de barna som er resultat av det, så burde da virkelig både mannen og kvinnen klare å bruke kondom, spesielt med alt av sykdommer som er.

Jeg er selv enslig mor. Var sammen med barnefar i 10 år og gift, hva skal man gjøre når han bare ikke orker familielivet lenger.

Og jeg kjenner mange enslige mødre, ikke en eneste av de ble gravide etter ONS. Alle sammen var i seriøse forhold da de ble gravide.

Anonymous poster hash: 87a55...4a0
  • Liker 3
Skrevet

Nå er det ikke mange barn som er resultat av ONS. Og de barna som er resultat av det, så burde da virkelig både mannen og kvinnen klare å bruke kondom, spesielt med alt av sykdommer som er.

Jeg er selv enslig mor. Var sammen med barnefar i 10 år og gift, hva skal man gjøre når han bare ikke orker familielivet lenger.

Og jeg kjenner mange enslige mødre, ikke en eneste av de ble gravide etter ONS. Alle sammen var i seriøse forhold da de ble gravide.

Anonymous poster hash: 87a55...4a0

bare wubwub som prøver å provosere, idiotiske teorier uten hold.

Anonymous poster hash: 2e201...71d

Skrevet

Ok, fordi vi lever i 2014 og ikke 1940, kvinner har rettigheter, og muligheter til å klare seg selv, uten å måtte være tvunget til å leve i evig fattigdom og nød, om de velger å forlate mannen. Før vokste flere barn opp med foreldre som sloss, drakk og ødela hverandre. Da er det sunnere å gå ifra hverandre, og å la barna få et bedre oppvekstmiljø.
I dag kan man som alenemor klare seg ganske bra økonomisk, og det er blitt vanligere, og ikke minst mer synlig å være alenemor i dag, da det ikke er like tabu, og folk generelt ikke er så fordømmende og trangsynte som enkelte andre er. Ikke mange ihvertfall, som har ekstremt gammeldagse syn på sånt idag. Istedenfor, er det mer normalt å forstå at ting faktisk har sine naturlige forklaringer, som f eks at barnefaren kan ha dødd, eller forlatt moren/familien. Før i tiden, hvis man ble veldig ung alenemor, gjorde de det av og til sånn at besteforeldrene påtok seg ansvaret, som om ungen var deres, dermed ble det ikke bragt skam. Men dette er snakk om 1920-tallet, og ikke nå. For å forstå nåtiden, må du kunne forstå historien. Ingenting er statisk, og ting utvikler seg stadig.

Statestikken viser at kvinner er den som forlater mannen oftere enn mannen forlater kvinnen. Så det kan jo være verdt å få med dette også.

http://www.psychologytoday.com/blog/homo-consumericus/201311/do-men-or-women-file-divorce-more-often

Uansett er jo svaret åpenbart og noe du er inne på. Før i tiden var kvinnen bundet fast til mannen hun valgte, rett og slett pga hun var avhengig av mannen og hans midler. Idag jobber kvinnen mye mer, og gjør hun ikke det, så kan staten ta over ansvaret ovenfor henne og ungen om hun velger å forlate mannen og omvendt. Staten er altså dages nye far, en mulighet som ikke var der før i tiden.

Dette har resultert i at planleggingen av barn ikke er like viktig som før i tiden. Økonomien fikser hun uansett, med eller uten jobb. Med eller uten en far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...