WubWub Skrevet 14. desember 2014 Forfatter #61 Skrevet 14. desember 2014 Fint. For det er første gang du gir uttrykk for noe slikt i denne tråden (som jeg ikke kan fatte at jeg svarte i - vel). Ellers er det jo iflg deg bare kvinner som ligger rundt og ikke tenker seg om, lzm. Anonymous poster hash: 3b022...73b Det er ikke bare kvinner som ligger rundt, hvor har jeg hevdet dette? Ingensteder. Men nå er den engang slik at det alltid vil være kvinner som sitter igjen med barna etter ONS og ikke mannen derfor er det ekstra viktig at jenter husker beskyttelse. Med mindre man faktisk vil ha barn med en vilt fremmed mann da
Violetta Skrevet 14. desember 2014 #62 Skrevet 14. desember 2014 Børn uden fædre risikerer at blive asociale »En faderfigur er meget vigtig i barnets første tre-fem leveår,« siger Svend Aage Madsen, der er chefpsykolog på Rigshospitalet med speciale i fødselsområdet og medforfatter til bogen »Fædres tilknytning til spædbørn«. Han forklarer, at et barn, der mangler en mandlig rollemodel i dets liv under opvæksten, kan få svært ved at få et parforhold til at fungere, når det bliver ældre. ... At børn uden fædre kan have sværere ved at klare sig godt socialt bakkes op af ny forskning. Et canadisk studie af museunger viser, at de har svært ved at skabe nære relationer til andre mus, når de er vokset op uden en far. For at undersøge hvordan museungerne blev påvirket, havde forskerne fjernet musenes fædre i 40 dage lige efter fødslen. »Når man normalt sætter to dyr ind i det samme bur, undersøger de hinanden og rører ved hinanden, men når vi satte to mus, som var frataget deres far, ind i samme bur, ignorerede de hinanden,« forklarer forsker Gabriella Gobbi fra University Health Centre i Montreal i Canada til det videnskabelige tidsskrift New Scientist. De canadiske forskere har foruden observationerne målt musenes reaktion på stoffet oxytocin, som normalt frigives, når man knytter sig socialt til andre. Her viste det sig, at musene frigav mindre end mus, der havde begge forældre.http://www.b.dk/danmark/boern-har-brug-faderfigur Altså er alenemødre til skade for barna.Anonymous poster hash: 8b77d...11e Ikke om alternativet er å være foreldreløs.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2014 #63 Skrevet 14. desember 2014 Som vi alle vet så har det vært en eksplosjon av alene mødre i nordiske land. Dette er et helt nytt fenomen så vi vet ikke enda de langsiktige konsekvensene av at barn må vokse opp uten en far. Det jeg lurer litt på er, hvorfor planlegger ikke dagens nordiske kvinner fremtiden litt mer? Jeg skjønner ikke helt logikken bak denne utviklingen. Er det ikke bedre å tenke litt fornuftig å vente til man får barn til man er i et stabilt forhold som har vart over 1-3 år ? Jeg syntes det høres uendelig mer fornuftig ut enn å fly på byen hver helg å ha tusenvis av ONS, så når man først får barn så aner man ikke engang hvem far er fordi det går helt i snurr hos damene etter de har ligget med tusenvis av menn Hvorfor planlegger ikke norske menn fremtiden litt mer??? Hvorfor er de ikke litt mer nøye hvor hen de går hen for sex?? 1
WubWub Skrevet 14. desember 2014 Forfatter #64 Skrevet 14. desember 2014 Hvorfor planlegger ikke norske menn fremtiden litt mer??? Hvorfor er de ikke litt mer nøye hvor hen de går hen for sex?? Tja meg bekjent er ikke akkurat dette en særlig stor problemstilling. Hvor mange menn vet du om som sitter igjen som alenefedre med full omsorg av barn etter ONS? Antallet er nok svimlende lavt i forhold til mødre som blir sittende igjen alene med alt ansvaret. 2
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2014 #65 Skrevet 14. desember 2014 (endret) Tja meg bekjent er ikke akkurat dette en særlig stor problemstilling. Hvor mange menn vet du om som sitter igjen som alenefedre med full omsorg av barn etter ONS? Antallet er nok svimlende lavt i forhold til mødre som blir sittende igjen alene med alt ansvaret. Nei, det er jo veldig beleilig for deg å skylde på damerne, dog ser jeg ingen statistikk over hvor mange barn i året som blir født som følge av ONS. Endret 14. desember 2014 av Gjest
WubWub Skrevet 14. desember 2014 Forfatter #66 Skrevet 14. desember 2014 Nei, det er jo veldig beleilig for deg å skylde på damerne, dog ser jeg ingen statistikk over hvor mange barn i året som blir født som følge av ONS. Begge har like mye skylda. Men hovedansvaret for barnet pleier ligge hos mor, derfor er det ekstra viktig at damen tenker seg om gjerne flere ganger før man har ubeskyttet sex med en vilt fremmed mann med mindre graviditet er målet og planen for samleiet 1
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2014 #67 Skrevet 14. desember 2014 Begge har like mye skylda. Men hovedansvaret for barnet pleier ligge hos mor, derfor er det ekstra viktig at damen tenker seg om gjerne flere ganger før man har ubeskyttet sex med en vilt fremmed mann med mindre graviditet er målet og planen for samleiet Og menn har ansvar for å ikke pule på seg for mange lausunger som han må betale på, det straffer seg når han endelig finner en kvinne han vil leve ilag med. 1
WubWub Skrevet 14. desember 2014 Forfatter #68 Skrevet 14. desember 2014 Og menn har ansvar for å ikke pule på seg for mange lausunger som han må betale på, det straffer seg når han endelig finner en kvinne han vil leve ilag med. Det er sant
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #69 Skrevet 14. desember 2014 Tja meg bekjent er ikke akkurat dette en særlig stor problemstilling. Hvor mange menn vet du om som sitter igjen som alenefedre med full omsorg av barn etter ONS? Antallet er nok svimlende lavt i forhold til mødre som blir sittende igjen alene med alt ansvaret. Husk at menn må betale bidrag, enten frivillig eller ved tvang. Uansett, det trenges to for å danse tango, a man and a woman.Anonymous poster hash: be786...0d0
WubWub Skrevet 14. desember 2014 Forfatter #70 Skrevet 14. desember 2014 Husk at menn må betale bidrag, enten frivillig eller ved tvang. Uansett, det trenges to for å danse tango, a man and a woman.Anonymous poster hash: be786...0d0 Ja det stemmer. Derfor er det kjempe viktig å huske på gummi når man er ute å hygger seg uansett om man er kvinne eller mann. Om man har sex med fremmede så vet man jo ikke engang noe om vedkommende eller om de i det hele tatt er egnet for å ha barn (eller engang har lyst på barn). Så her er det lurt å være føre var å ta sine forhåndsregler så man ikke kan havne i en lei situasjon for egen del og barnets del
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #71 Skrevet 14. desember 2014 Hvorfor skal man ikke kunne ligge rundt egentlig, er da ikke noe galt i det så lenge man beskytter seg mot både graviditet og sykdommer. Fryktelig kjipt å være singel og ikke kunne ligge med menn og ha seg litt her og der! Hva er galt i det?Anonymous poster hash: 3a6ac...b2c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #72 Skrevet 14. desember 2014 Tja meg bekjent er ikke akkurat dette en særlig stor problemstilling. Hvor mange menn vet du om som sitter igjen som alenefedre med full omsorg av barn etter ONS? Antallet er nok svimlende lavt i forhold til mødre som blir sittende igjen alene med alt ansvaret. jammen nå tenker du jo på mødrene. Jeg trodde det var barna du brydde deg så nobelt om? Og hvis barnet ikke kan få en ideell oppvekst (kjernefamilien) fordi det er ONS så må damen tenke på å beskytte seg og mannen må tenke på å beskytte seg. Begge må tenke like mye på det (evt) ufødte barnet fordi det er jo ikke synd på en alenemor. Heller synd på barnet. (jeg syns ikke synd på alle barn av eneforsørgere, men følger bare tråden her) og konsekvens for menn. er det jævlig kult å vite at man har en unge et sted i verden som man ikke stiller opp for? Jevnlig trekk i lønna men ingen stemmerett? En eller annen kjerring du ikke kjenner så godt eller som ikke vil ha deg med har barnet. Barnet er ditt kjøtt og blod.. Hva svarer man om folk spør om du har barn? En mann er en som tar seg av sin frue og avkom. Føler man seg veldig som en mann da det eneste tegnet på at man er pappa er et lønnstrekk og en helg i ny og ne? Damen har i det minste barnet og en famile, et hjem. Samt støtte fra staten der bf ikke strekker til. Så jeg vil si det er leie konsekvenser for bf også.. Jeg ville heller vært alenemamma enn helge/bidrags "pappa" iallefall. Anonymous poster hash: e6a46...c47
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #73 Skrevet 14. desember 2014 Åja nei nå sikter jeg ikke til forhold hvor den ene parten dør. Det er ekstremt tragisk og det er absolutt ikke noe man kan planlegge for vi vet aldri når noen av oss kommer til å dø. Nå sikter jeg heller mer til de damene som reker på byen hver helg med masse ONS å får barn hvor de ikke engang vet hvem faren er. Vi skal ikke lenger bak i tid for 10-15 år siden før det her var veldig sjeldent, men i de siste årene så har dette faktisk nesten blitt normen og jeg syntes det er en kjedlig og lei utvikling for jeg er av den oppfatningen at man burde bare få barn om man er i et stabilt forhold hvor man vet både far og mor kan stille opp gjennom barnets oppvekst. Om noen er voldelig så er det absolutt på sin plass å gå fra mannen/damen uansett om man har barn eller ei. Med tråden her så sikter jeg hovedsakelig til damer som får barn uten å planlegge det med en fremmed mann som har null interresse av å være tilstede for barnet i oppveksten. Jeg bor i en relativt liten by (30 000 innbyggere tror jeg det var) der stort sett de fleste vet om hvem som har fått barn uten far og hvor det ellers kan være em "skandale" og jeg må innrømme at jeg har ikke har hørt om mer enn ett tilfelle av at noen har blitt gravid etter et ONS.Anonymous poster hash: c3df8...900
WubWub Skrevet 14. desember 2014 Forfatter #74 Skrevet 14. desember 2014 jammen nå tenker du jo på mødrene. Jeg trodde det var barna du brydde deg så nobelt om? Og hvis barnet ikke kan få en ideell oppvekst (kjernefamilien) fordi det er ONS så må damen tenke på å beskytte seg og mannen må tenke på å beskytte seg. Begge må tenke like mye på det (evt) ufødte barnet fordi det er jo ikke synd på en alenemor. Heller synd på barnet. (jeg syns ikke synd på alle barn av eneforsørgere, men følger bare tråden her) og konsekvens for menn. er det jævlig kult å vite at man har en unge et sted i verden som man ikke stiller opp for? Jevnlig trekk i lønna men ingen stemmerett? En eller annen kjerring du ikke kjenner så godt eller som ikke vil ha deg med har barnet. Barnet er ditt kjøtt og blod.. Hva svarer man om folk spør om du har barn? En mann er en som tar seg av sin frue og avkom. Føler man seg veldig som en mann da det eneste tegnet på at man er pappa er et lønnstrekk og en helg i ny og ne? Damen har i det minste barnet og en famile, et hjem. Samt støtte fra staten der bf ikke strekker til. Så jeg vil si det er leie konsekvenser for bf også.. Jeg ville heller vært alenemamma enn helge/bidrags "pappa" iallefall. Anonymous poster hash: e6a46...c47 Jeg tenker på alle involverte parter, men hoved prioriteringen er selvfølgelig på barnets vel og vel. Og det er ikke strengt tatt synd på et barn som vokser opp med ei alenemor. Tvert imot så kan det faktisk være at dette barnet får en fantastisk god oppvekst. Og ja, det må være forferdelig for som du sier å være mann som ikke bidrar til annet enn det økonomiske. Hadde jeg vært i en lignende situasjon så hadde jeg syntes det var ufattelig trist at jeg ikke kunne vært mer involvert i livet til ungen. Etter et ons så vet man ikke engang om moren er egnet for oppgaven så ja, da står man "fint i det" i en vansklig situasjon. Derfor oppfordrer jeg folk til å bruke hue å huske på gummi når de er på byen så man slipper alt det her. Er man uansvarlig så kan det potensielt skade en unge som vokser opp i et muligens turbulent hjem. Nå mener jeg ikke at alle barn som vokser opp med alenemødre vokser opp i turbulente hjem på noen som helst slags måte, men her er det snakk om litt mer risiko "sport" enn i et hjem hvor barnet er planlagt og både far og mor allerede er etablerte. Spesielt unge mennesker som får barn etter ONS i 16-19 alder er utsatt for en viss risiko. Vet om slike episoder hvor besteforeldrene til ungen faktisk må være de som tar seg av oppdragelsen og oppveksten til ungen fordi de som satt ungen til verden er for umoden til oppgaven. Jeg sier ikke at det alltid er slik, for det er også mange dyktige unge mennesker som klarer oppdra å ta vare på barn også. Tenker mer på risikoen om man ikke har planlagt ting så nøye 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #75 Skrevet 14. desember 2014 Da burde man vel bare lage en lov som pålegger at alle barn som blir unnfanget av en ONS, der må foreldrene gifte seg, kjøpe seg volvo, spise taco på fredagene, og leve som en ekte kjernefamilie. Anonymous poster hash: 4d308...842
WubWub Skrevet 14. desember 2014 Forfatter #76 Skrevet 14. desember 2014 Hvorfor skal man ikke kunne ligge rundt egentlig, er da ikke noe galt i det så lenge man beskytter seg mot både graviditet og sykdommer. Fryktelig kjipt å være singel og ikke kunne ligge med menn og ha seg litt her og der! Hva er galt i det?Anonymous poster hash: 3a6ac...b2c Ikke noe galt i det, som jeg har påpekt så er det helt greit det så lenge man husker på gummi
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #77 Skrevet 14. desember 2014 Nei, det er jo veldig beleilig for deg å skylde på damerne, dog ser jeg ingen statistikk over hvor mange barn i året som blir født som følge av ONS. Mette-Marit fikk en sønn via et ONS - er det greit for Kongen så er det vel greit for KG?Anonymous poster hash: a646f...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #78 Skrevet 14. desember 2014 Jeg dømmer ingen. Er bare nysgjerrig hvorfor utviklingen har gått fra å være orientert rundt far og mor + barn til å bli mor + barn minus far. Du får spørre Marit Arnstad! Hun valgte å bli alenemor uten far til barnet.Anonymous poster hash: a646f...e5f
WubWub Skrevet 14. desember 2014 Forfatter #79 Skrevet 14. desember 2014 Du får spørre Marit Arnstad! Hun valgte å bli alenemor uten far til barnet.Anonymous poster hash: a646f...e5f Kjenner ingen som heter det så det blir litt vansklig
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #80 Skrevet 14. desember 2014 TS glemmer alle ALENEFEDRENE. Husk at ressurssterke fedre har delt bosted og 50/50-avtale. Da er det m.a.o MANGE alenefedre der ute... Ann og ve...Anonymous poster hash: a646f...e5f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå