WubWub Skrevet 13. desember 2014 #1 Skrevet 13. desember 2014 Som vi alle vet så har det vært en eksplosjon av alene mødre i nordiske land. Dette er et helt nytt fenomen så vi vet ikke enda de langsiktige konsekvensene av at barn må vokse opp uten en far. Det jeg lurer litt på er, hvorfor planlegger ikke dagens nordiske kvinner fremtiden litt mer? Jeg skjønner ikke helt logikken bak denne utviklingen. Er det ikke bedre å tenke litt fornuftig å vente til man får barn til man er i et stabilt forhold som har vart over 1-3 år ? Jeg syntes det høres uendelig mer fornuftig ut enn å fly på byen hver helg å ha tusenvis av ONS, så når man først får barn så aner man ikke engang hvem far er fordi det går helt i snurr hos damene etter de har ligget med tusenvis av menn 3
Gjest Seajewel Skrevet 13. desember 2014 #2 Skrevet 13. desember 2014 Hjelpes... Er du seriøst så lite begavet at du ikke forstår hvordan man blir alenemor? Tror du det er selvvalgt? Liten IQ? Overskriften og resten av innlegget tilsier iallefall det. Det heter alenemødre. Klarer ikke å ta deg seriøst. "Hvorfor planlegger ikke dagens nordiske kvinner fremtiden litt mer?" Kanskje du burde lære deg litt om livet, virker iallefall sånn. Alenemødre kan ha vært gifte, de blir alenemødre av mange årsaker. For eksempel, kan de ha blitt voldtatt men valgt å beholde barnet (sjeldent, men det foregår). De kan ha blitt utsatt for vold i forholdet, noe som kanskje ikke har vist seg før etter flere års samliv. Mannen kan ha vært utro etter mange år. Mannen kan ha blitt syk i den forstand at det ikke lar seg gjøre å fortsette et samliv. Mannen kan ha forlatt henne. Mannen kan ha dødd. Så, alt dette kan ingen planlegge eller forutse. 11
Gjest Tekola Skrevet 13. desember 2014 #3 Skrevet 13. desember 2014 Hva med dem som opplever at partneren plutselig finner ut at han ikke orker mer og drar? Hva med tilfellene hvor partneren dør? Eller de er nødt til å gå fra mannen på grunn av vold, noe som fint kan dukke opp uten forvarsel også 1-3 år inn i et samliv. Du må nyansere deg i mye større grad.
WubWub Skrevet 13. desember 2014 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2014 Hva med dem som opplever at partneren plutselig finner ut at han ikke orker mer og drar? Hva med tilfellene hvor partneren dør? Eller de er nødt til å gå fra mannen på grunn av vold, noe som fint kan dukke opp uten forvarsel også 1-3 år inn i et samliv. Du må nyansere deg i mye større grad. Åja nei nå sikter jeg ikke til forhold hvor den ene parten dør. Det er ekstremt tragisk og det er absolutt ikke noe man kan planlegge for vi vet aldri når noen av oss kommer til å dø. Nå sikter jeg heller mer til de damene som reker på byen hver helg med masse ONS å får barn hvor de ikke engang vet hvem faren er. Vi skal ikke lenger bak i tid for 10-15 år siden før det her var veldig sjeldent, men i de siste årene så har dette faktisk nesten blitt normen og jeg syntes det er en kjedlig og lei utvikling for jeg er av den oppfatningen at man burde bare få barn om man er i et stabilt forhold hvor man vet både far og mor kan stille opp gjennom barnets oppvekst. Om noen er voldelig så er det absolutt på sin plass å gå fra mannen/damen uansett om man har barn eller ei. Med tråden her så sikter jeg hovedsakelig til damer som får barn uten å planlegge det med en fremmed mann som har null interresse av å være tilstede for barnet i oppveksten. 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #5 Skrevet 13. desember 2014 Som vi alle vet så har det vært en eksplosjon av alene mødre i nordiske land. Dette er et helt nytt fenomen så vi vet ikke enda de langsiktige konsekvensene av at barn må vokse opp uten en far. Det jeg lurer litt på er, hvorfor planlegger ikke dagens nordiske kvinner fremtiden litt mer? Jeg skjønner ikke helt logikken bak denne utviklingen. Er det ikke bedre å tenke litt fornuftig å vente til man får barn til man er i et stabilt forhold som har vart over 1-3 år ? Jeg syntes det høres uendelig mer fornuftig ut enn å fly på byen hver helg å ha tusenvis av ONS, så når man først får barn så aner man ikke engang hvem far er fordi det går helt i snurr hos damene etter de har ligget med tusenvis av menn Er du født bak en stein eller? Du kan ikke seriøst være så dum som du utgir deg for å være. Anonymous poster hash: 2e201...71d 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #6 Skrevet 13. desember 2014 Åja nei nå sikter jeg ikke til forhold hvor den ene parten dør. Det er ekstremt tragisk og det er absolutt ikke noe man kan planlegge for vi vet aldri når noen av oss kommer til å dø. Nå sikter jeg heller mer til de damene som reker på byen hver helg med masse ONS å får barn hvor de ikke engang vet hvem faren er. Vi skal ikke lenger bak i tid for 10-15 år siden før det her var veldig sjeldent, men i de siste årene så har dette faktisk nesten blitt normen og jeg syntes det er en kjedlig og lei utvikling for jeg er av den oppfatningen at man burde bare få barn om man er i et stabilt forhold hvor man vet både far og mor kan stille opp gjennom barnets oppvekst. Om noen er voldelig så er det absolutt på sin plass å gå fra mannen/damen uansett om man har barn eller ei. Med tråden her så sikter jeg hovedsakelig til damer som får barn uten å planlegge det med en fremmed mann som har null interresse av å være tilstede for barnet i oppveksten. Dette må være spesielt i området der du bor, dette er ikke veldig vanlig rundt her. Jøss, skjer med å dra alle over en kam? Anonymous poster hash: 2e201...71d 2
absinthia Skrevet 13. desember 2014 #7 Skrevet 13. desember 2014 (endret) Siden et startinnlegg med tydelig manglende livskunnskap fortjener et like manglende svar, så kan jeg jo si at løsningen er at menn slutter å pule rundt på 1000-vis av damer som de ikke har kontroll på, uten kondom. Bortsett fra dette like trangsynte svaret, så kan jeg jo si at mange barn har det bedre med foreldre som går fra hverandre enn foreldre som lever sammen og misliker hverandre, På grunn av at det har blitt så mye mer vanlig å gå fra hverandre, er det en mye større prosent av barn av aleneforelder som har kontakt med den andre forelderen, enn det var da jeg vokste opp, fordi folk samarbeider bedre. Det er bare en liten del som ikke har kontakt med far. Endret 13. desember 2014 av absinthia 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #8 Skrevet 13. desember 2014 Som vi alle vet så har det vært en eksplosjon av alene mødre i nordiske land. Dette er et helt nytt fenomen så vi vet ikke enda de langsiktige konsekvensene av at barn må vokse opp uten en far. Det jeg lurer litt på er, hvorfor planlegger ikke dagens nordiske kvinner fremtiden litt mer? Jeg skjønner ikke helt logikken bak denne utviklingen. Er det ikke bedre å tenke litt fornuftig å vente til man får barn til man er i et stabilt forhold som har vart over 1-3 år ? Jeg syntes det høres uendelig mer fornuftig ut enn å fly på byen hver helg å ha tusenvis av ONS, så når man først får barn så aner man ikke engang hvem far er fordi det går helt i snurr hos damene etter de har ligget med tusenvis av menn Hvordan nøyaktig mener du at kvinnene som er i forhold hvor barnefar er den som slår opp, skal planlegge det litt bedre? Tror du at det bare er par som får barn etter 1-3 år sammen som går fra hverandre? Det er nemlig like vanlig blant dem i langvarige forhold. Personlig kjenner jeg like mange par som var gift etter mange år sammen (et familiemedlem var gift med mannen i 10 år før de fikk barn i 30 årene) som gikk fra hverandre etter de ble foreldre, som jeg kjenner unge kvinner som får barn med en tilfeldig fyr eller etter et kort forhold. Det er ingen garanti for hvordan man takler foreldrerollen sammen som par.Anonymous poster hash: cce9e...1b6 1
Gjest Seajewel Skrevet 13. desember 2014 #9 Skrevet 13. desember 2014 Ting er ikke alltid så svart-hvitt. Beveg deg ut fra skjermen, få deg et liv og lær livet. Du trenger det. Å lære om livet.
WubWub Skrevet 13. desember 2014 Forfatter #10 Skrevet 13. desember 2014 (endret) Dette må være spesielt i området der du bor, dette er ikke veldig vanlig rundt her. Jøss, skjer med å dra alle over en kam? Anonymous poster hash: 2e201...71d Det er allmennkjent at mange kvinner i disse dager får seg barn etter ONS på byen i hundretusentalls. Og det jeg lurer litt på er, hvor lurt er dette? Er det ikke bedre å vente med barn til man er i et stabil forhold? For nå er det engang slik at de damene som får barn etter ONS gjerne som regel får seg haugevis av mannfolk mens unga vokser opp. Hvor kult er det for ungen å vokse opp og i løpet av 10 år ha 10 forskjellige eks-stefedre? Endret 13. desember 2014 av WubWub 3
Gjest Seajewel Skrevet 13. desember 2014 #11 Skrevet 13. desember 2014 Det er allmennkjent at mange kvinner i disse dager får seg barn etter ONS på byen i hundretusentalls. Og det jeg lurer litt på er, hvor lurt er dette? Er det ikke bedre å vente med barn til man er i et stabil forhold? For nå er det engang slik at de damene som får barn etter ONS gjerne som regel får seg haugevis av mannfolk mens unga vokser opp. Hvor kult er det for ungen å vokse opp og i løpet av 10 år ha 10 forskjellige eks-stefedre? Lær deg å skrive før du dømmer andre. 1
absinthia Skrevet 13. desember 2014 #12 Skrevet 13. desember 2014 Nå ser jeg jo at du bare er ute etter oppmerksomhet igjen. Det er selvfølgelig svært få som får barn med fedre de ikke vet hvem er etter tusenvis av ons, og det er enormt langt unna normen. - Finn på noe bedre! 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #13 Skrevet 13. desember 2014 Jeg må si at du høres veldig lite intelligent og informert ut TS. Det kan være mange årsaker til at en kvinne blir alenemor. Selv er jeg ikke alenemor, jeg er i ett stabilt forhold til barnas far, som jeg har vært i ett forhold til i mange år (også mange år før vi fikk barn). Men ting kan forandre seg. Du skriver f.eks at kvinner burde være i ett stabilt forhold til en mann i 1-3 år før de velger å få barn. Vel, da vet du sannsynlig lite om hvordan folk utvikler seg. Du er klar over at folk kan forandre seg mye over tid mer enn 1-3 år eller? Jeg kjenner mange som ventet mye lengre enn 3 år før de fikk barn, men hvor forholdet allikevel gikk over etter en stund. Og det kan være mange årsaker til dette. Og hva med alle de som opplever at mannen stikker av? Hvor mannen tragisk nok dør? Eller de tilfellene hvor han er utro? Eller hva med de tilfellene hvor folk rett og slett vokser fra hverandre og blir såpass forandret at de ikke kan se for seg å bli i ett forhold som ikke fungerer lengre? Kunne disse kvinnene hindret det med å vente lengre med å få barn med mannen? Det er ikke slik at alle alenemødre er alenemødre fordi de har sex med tusenvis av menn de møter på by`n slik som du beskriver det og virker som du tror utfra innlegget ditt. Når det er sagt mener jeg mange mennesker burde jobbe litt mer med forholdene sine før de kaster inn hansken og gir opp. Mange går fra hverandre med en gang de blir litt kje, ikke har det perfekt, krangler litt i perioder osv. Det kommer til å skje i alle forhold etter hvert hvis man er sammen lenge nok. Så jeg syns nok både menn og kvinner burde velge å jobbe litt mer med ett forhold før de går fra hverandre hvis de har barn. Men jeg syns absolutt ikke de skal bli i forhold hvor man er fullstendig ulykkelig og som ikke har noe håp bare fordi de har barn sammen. Barn er mest lykkelige hvis foreldrene er lykkelige. Så bedre med aleneforeldre som er lykkelige enn ulykkelige foreldre som bor sammen og krangler konstant. Utfra innlegget ditt og det faktum at du virker ekstremt fordomsfull ut overfor alenemødre samt rimelig uinformert om forhold generelt så lurer jeg bare på, hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 98b19...775
WubWub Skrevet 13. desember 2014 Forfatter #14 Skrevet 13. desember 2014 Ting er ikke alltid så svart-hvitt. Beveg deg ut fra skjermen, få deg et liv og lær livet. Du trenger det. Å lære om livet. Om jeg må bevege meg bort fra skjermen for å lære at det er fornuftig å få barn med fremmede hvorpå ungen må vokse opp uten en far, så takker jeg pent nei. Da foretrekker jeg leve i min egne fornuftige boble hvor familieliv, far og mor blir prioritert fremfor impulsive handlinger som kan forstyrre oppveksten til et barn. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #15 Skrevet 13. desember 2014 Åja nei nå sikter jeg ikke til forhold hvor den ene parten dør. Det er ekstremt tragisk og det er absolutt ikke noe man kan planlegge for vi vet aldri når noen av oss kommer til å dø. Nå sikter jeg heller mer til de damene som reker på byen hver helg med masse ONS å får barn hvor de ikke engang vet hvem faren er. Vi skal ikke lenger bak i tid for 10-15 år siden før det her var veldig sjeldent, men i de siste årene så har dette faktisk nesten blitt normen og jeg syntes det er en kjedlig og lei utvikling for jeg er av den oppfatningen at man burde bare få barn om man er i et stabilt forhold hvor man vet både far og mor kan stille opp gjennom barnets oppvekst. Om noen er voldelig så er det absolutt på sin plass å gå fra mannen/damen uansett om man har barn eller ei. Med tråden her så sikter jeg hovedsakelig til damer som får barn uten å planlegge det med en fremmed mann som har null interresse av å være tilstede for barnet i oppveksten. her i dette innlegget (i motsetning til HI ) virker du jo litt mindre hjernedød. Jeg kan fortelle deg grunnen forresten Det er vanligere å splitte nå i motsetning til før da det nok var like mye samlivsproblemer, men da holdt man sammen (ble ikke akkurat bedre oppvekstmiljø for barna!) istedet for å flytte fra hverandre. Og så skjer det at det finnes så mye udugelige menn som ikke gidder å gjøre en innsats fordi de føler seg dumme da dama dumper dem og da gidder de ikke gjøre særlig for barna heller Værsågod...... Skal vi gi oss med idiotiske innlegg nå og justere medisindosen tilbake til dit den skal være kanskje Anonymous poster hash: e6a46...c47
WubWub Skrevet 13. desember 2014 Forfatter #16 Skrevet 13. desember 2014 Lær deg å skrive før du dømmer andre. Å poste på KG er ingen norsk eksamen. Det viser også til dårlig debatt skikk når du hakker på andres grammatikk. 3
Gjest Seajewel Skrevet 13. desember 2014 #17 Skrevet 13. desember 2014 Om jeg må bevege meg bort fra skjermen for å lære at det er fornuftig å få barn med fremmede hvorpå ungen må vokse opp uten en far, så takker jeg pent nei. Da foretrekker jeg leve i min egne fornuftige boble hvor familieliv, far og mor blir prioritert fremfor impulsive handlinger som kan forstyrre oppveksten til et barn. Seriøst... Sier ikke at du skal oppleve og lære om livet ved å gjøre slike ting, men at det er hel tydelig at du mangler sosialisering, og å lære livet, ved å se at det finnes forskjellige folk, skjebner, måter å se ting på... Leve i din egne fornuftige boble? Ikke få meg til å le. Du er alt annet enn fornuftig. 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #18 Skrevet 13. desember 2014 Å poste på KG er ingen norsk eksamen. Det viser også til dårlig debatt skikk når du hakker på andres grammatikk. nettopp wubwub Anonymous poster hash: e6a46...c47 3
WubWub Skrevet 13. desember 2014 Forfatter #19 Skrevet 13. desember 2014 Seriøst... Sier ikke at du skal oppleve og lære om livet ved å gjøre slike ting, men at det er hel tydelig at du mangler sosialisering, og å lære livet, ved å se at det finnes forskjellige folk, skjebner, måter å se ting på... Leve i din egne fornuftige boble? Ikke få meg til å le. Du er alt annet enn fornuftig. Vel vel. Mine eneste argumenter er : Når man skal sette barn til verden så er det fornuftig at man er i et stabilt forhold for å sikre at ditt barn får en oppvekst med både en far og ei mor. Og du mener dette argumentet er ALT ANNET ENN FORNUFTIG? Jaja det får stå på din regning. Men det er kanskje derfor så mange kvinner får barn etter ONS fordi de har samme fornuft som deg? 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #20 Skrevet 13. desember 2014 Hvis man kan planlegge fremtiden sin slik, hvorfor planlegger du da ikke å bli frisk, få deg en jobb og bidra til samfunnet, istedet for å lage slike kvalme tråder? Livet er det som skjer, når du er for opptatt med å planlegge andre ting. Anonymous poster hash: ace86...73e 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå