Gå til innhold

Frk. Andersen og pelsdebatten


Gunvald

Anbefalte innlegg

Uansett hvem som diskuterer så er det selvfølgelig leit at man diskuterer person og ikke bare sak. Og dette gjelder alle. Synes det er litt ironisk hvordan folk her etterlyser dette når alt for mange innlegg i trådene her inne på rampelys diskuterer person og ikke sak (og det er ofte de innleggene som blir plusset mest også). Skal man først påpeke det når det kommer til andre personer så kan man godt ta ett godt blikk på mye av det som blir skrevet her inne også. Selvfølgelig kan man trekke frem at bloggrer når ut til en større menge mennesker og derfor påvirker mer men fei nå for sin egen dør før man går på andre (ikke rettet konkret mot deg, linkan, er generelt ment).

Er jo leit om hun unngår å svare på slike kommentarer som du forsøkte å legge igjen på bloggen så lenge den fremsto som konstruktiv og ikke angripende på noe vis. Tror det bare provoserer enda mer.

Edit; skriveleif :)

Jeg er helt enig i at mange kommentarer her går langt over grensen for hva som er greit å skrive, og de mange anonyme her fortjener irettesetting på lik linje med Kristina Andersen. Det er dessverre lettere å rette frustrasjon og kritikk mot en offentlig, navngitt person enn å skulle kjefte på en gruppe anonyme mennesker. "Andre gjør det først så da kan jeg også gjøre det" er barnehagementalitet på det høyeste, og ikke akkurat en positiv egenskap for noen over barneskolealder å inneha. Kristina hadde fått mange stjerner i boka hos meg i hvert fall, dersom hun klarte å vise seg bedre enn mange anonyme på nettforum. Et sted må man begynne, men dersom ingen vil gå foran som gode forbilder så vil aldri ting bedre seg.

Er også enig i at det for mange virker provoserende når hun blokkerer eller overser konstruktiv kritikk - og det er nok grunnen til at mange tømmer ut frustrasjonen sin her (på mindre konstruktive måter). Hadde hun svart ordentlig på de negative tilbakemedingene hun får, så hadde nok mange vært fornøyde med det. Jeg tror helt ærlig at mange som sender henne konstruktive tilbakemeldinger brenner like mye for sine meninger som hun gjør, og da er det synd at hun ønsker å legge begrensninger på det fordi de kanskje er uenige med henne. Dette skaper jo ikke annet enn gnisninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes hun avslører seg endel i f. eks. Innleggene der hun skulle lære å surfe, og ikke får det til. Hun blir jo sinna som en tyrk, og jeg synes jeg kan se det for meg; en trassen "unge", ildrød i ansiktet av raseri, og som spyr ut eder og galle helt ukontrollert.

Endret av Gunvald
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått dosen min med KA. Hun virrer frem og tilbake og skifter mening hele tiden. Men må vel bare putte det på kontoen for ung og umoden. Helt enig med andre her i denne tråden; jeg reagerte også på netthetsen hennes av Sandra Borch. Det er ikke så lenge siden hun selv var hos politiet og anmeldte kvinneguiden og brukere her inne for nettopp nettmobbing. Og hva er greien med å hate og kjefte og smelle på folk som ikke deler samme mening og oppfatning som hun selv? Og er det noen som husker turen hennes til Singapore for bloggere? Der stod frk. Andersen foran et stort akvarium og tok elle melle på hvilken krabbe hun skulle ha til lunsj + hun fikk holde en stor krabbe som hun mistet i gulvet så den knuste og døde. Jeg får fnatt av henne, og at hun bare lar vær å svare leserne sine når det begynner å koke i kommentarfeltet hennes.

En annen ting ang. pelsdebatt; det er det samme gnålet fra hylekoret hver vinter, fakkeltog og dokumentarer, debattprogram etc. Så koker det ned til ingenting, helt til det blir vinter igjen, da er det same prosedure as last year.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også ganske spesielt at Ida Wulff selv har et innlegg der hun stiller spørsmålstegn ved folks oppførsel i diskusjoner på nettet rundt denne debatten. Mens venninna går fullstendig amok og legger alle hemninger på hylla.

Synes Ida har et bra innlegg. Hun innrømmer at hun har pels selv, og vil ikke mene så mye om ting hun ikke kan nok om.

Hun er jo også en av de som faktisk tar en utdannelse nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Jeg må innrømme at jeg blir lei av at folk kaller oss som er imot dyremishandling for "hylekor". Som om at det bare er tull å tøys det vi står for. Hadde du/dere kalt det "hylekor" om det var folk som jobbet for andre saker? Feks menneskehandel eller annet viktig?

Edit: er det ikke hylekor andre veien også? Folk som roper ut om ting de ikke har mye peiling på?

Dere skulle sett debatten på nrk. De for pels hadde jo ingenting å komme med,mens imot hadde mye bra. Dere får sikkert sett det på nrk.no

Ang Kristina så er det dumt at hun går til personangrep mot andre som ikke er enige. Det gjelder forøvrig alle.

Føler det er hersketeknikk og latterliggjøring å kalle folk for hylekor

Endret av KeyserSoze
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AilifraSKI

Hvorfor kan ikke folk være imot pels, men samtidlig spise kjøtt og kanskje til og med eie noe i skinn? Spør du meg så er ikke det sammenlignbart i det hele tatt. Pelsdyr blir drept for kun pelsen sin skyld mens de lever i utrolig dårlige vilkår, kuer og griser blir behandlet ganske så greit og blir slaktet for hele dyret..

Ja jøss så flott de har det...

Du vet at hvis man skulle gjort kyllinger om til katter, så ville det vært lovlig å ha over 50 katter PR kvadratmeter. Hvordan tror du de kattene hadde hatt det da hvis du prøver å forestiller deg det?

Eller ribba du spiser til jul? Tror du den har gått ute og kost seg i Norge? Den er importert, og har neppe hatt særlige gode levekår før den måtte bøte med livet ;)

Jeg er også i mot pels, men jeg skulle ønske andre kunne tenke litt på velferden til dyra som ikke er så "vakre og søte" også..

Pelsindustrien er ikke særlig stor.. Og sammenliknet med kjøttindustrien er den INGENTING.

Produksjonen blir større, fordi forbrukere skal ha mer, og samtidig billigere kjøtt = dårlige levekår for dyra.. Det er horribelt, og i denne industrien er det relativt mange fler dyr som lider enn i pelsindustrien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jøss så flott de har det...

Du vet at hvis man skulle gjort kyllinger om til katter, så ville det vært lovlig å ha over 50 katter PR kvadratmeter. Hvordan tror du de kattene hadde hatt det da hvis du prøver å forestiller deg det?

Eller ribba du spiser til jul? Tror du den har gått ute og kost seg i Norge? Den er importert, og har neppe hatt særlige gode levekår før den måtte bøte med livet ;)

Jeg er også i mot pels, men jeg skulle ønske andre kunne tenke litt på velferden til dyra som ikke er så "vakre og søte" også..

Pelsindustrien er ikke særlig stor.. Og sammenliknet med kjøttindustrien er den INGENTING.

Produksjonen blir større, fordi forbrukere skal ha mer, og samtidig billigere kjøtt = dårlige levekår for dyra.. Det er horribelt, og i denne industrien er det relativt mange fler dyr som lider enn i pelsindustrien.

For det første, så nevnte jeg absolutt ikke noe om kyllinger, nettopp fordi jeg ikke mener at de har det greit. For det andre, så spiser jeg ikke ribbe.. Spiser minimalt med kjøtt, men mener at selvom jeg faktisk spiser kjøtt så har jeg lov til å være i mot pels.

Jeg er imot veldig mye jeg, voldtekt, menneskehandel osv, men jeg velger pelsindustrien som min kamp for nå. Kommer det en stor debatt om menneskehandel imorgen så vil jeg sikkert kommentere noe om den hvis muligheten byr seg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt latterlig av KA å henge ut Sandra på den måten når hun for ikke lenge siden var så langt nede pga nettmobbingen her på KG. Hun anmeldte det jo til og med. Men nå har hele den hendelsen tydeligvis gått i glemmeboksen hos frøken Andersen som nå gjør akkurat det samme selv.. Way to gooo! :klappe: :klappe:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det et drøyt når noen skriver at Sandra Borch har fått drapstrusler etter pelsdebatten så skriver Kristina at man får som man sår, jeg synes ikke synd på henne.

LANGT over streken i mine øyne fra ei dame som etter eget utsagn har vært langt nede etter netthets.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har hun beklaget seg?

http://kristinaandersen.blogg.no/1418293758_hurtigskriving_og_vik.html#comment

Her beklager hun språkbruken sin i tidligere kommentarfelt. Før hun deretter går løs på Sandra med et enda verre språkbruk. Noe som veldig godt viser at hun er redd for å miste lesere og dermed også inntekt, hun skriver vel hva som helst for å gjøre de mest godtroende leserne sine blide igjen.

Endret av linkan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er en spesiell dame, hun der Andersen.

Sykemelder seg selv på grunn av at andre skriver ubehagelige ting om henne på nettet, men gjør det samme om Sandra selv.

Spyr ut eder og galle over Sandra på grunn av hennes syn på pels, men er bestisfestis med Ida Wulff som har det tydligvis har det samme synet på saken som Sandra.

Går med skinnvesker og uggs, men hater pelsnæringen.

Skjønner ikke helt hvilken side hun står på? Den som er mest i tiden å stå på?

Endret av maipai
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir bare kvalm av hele dama. Ingen skulle få lov til å mobbe noen, men hun kan godt mobbe andre, kommentere Sandras høyde, spre eder og galle og opptre som enn ALLVITENDE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AilifraSKI

For det første, så nevnte jeg absolutt ikke noe om kyllinger, nettopp fordi jeg ikke mener at de har det greit. For det andre, så spiser jeg ikke ribbe.. Spiser minimalt med kjøtt, men mener at selvom jeg faktisk spiser kjøtt så har jeg lov til å være i mot pels.

Jeg er imot veldig mye jeg, voldtekt, menneskehandel osv, men jeg velger pelsindustrien som min kamp for nå. Kommer det en stor debatt om menneskehandel imorgen så vil jeg sikkert kommentere noe om den hvis muligheten byr seg..

Men du skriver at kuer og griser har det "ganske så greit" og derfor kan det ikke sammenliknes.

Du nevner heller ikke at du ikke spiser ribbe. Og de grisene som er slakta for juleribba vi spiser, de har det ikke "ganske så greit" skal jeg si deg :)

Men selvfølgelig skal man få lov til å være i mot pels uansett. Det er bedre å være i mot EN ting enn ingenting.

Men det irriterer meg med folk flest, for de skal redde disse nydelige vakre revene og minkene. Mens pelsindustrien faktisk er ganske liten. Pels er ikke en forbruksvare.

At pelsproduksjonen i norge blir avviklet vil ikke gjøre store forskjell for dyra. For da vil bare industrien øke i andre land. Det som må skje er at folk slutter å kjøpe pels, slik at industrien dør ut av seg selv.

Som sagt, bedre å være i mot noe enn ingenting, men de som roper høyest om pelsindustrien, sitter ofte og gafler i seg prior kylling ++, og kaster verdifull mat i søppla som aldri før, og dermed støtter den industrien som bedriver dyremishandling på det ALLER verste. Ikke bare den ENE gangen pr 5. år de kjøper seg et plagg med pels, men HVER ENESTE DAG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommenterte pelsdebatt innlegget på bloggen hennes og skrev bl.a at hun burde heller ha frontet antimobbe-kampanjen som har vært veldig i vinden i høst. Hun har jo selv har følt det på kroppen og vet hvor grusomt det er. Jeg satt også et stort spørsmåltegn ved hvordan hun kunne nettmobbe Sandra B. da hun selv gikk rett i kjelleren av nettopp nettmobbing. Den kommentaren ble ikke godkjent gitt.......

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så barnslig. Å ikke godkjenne kommentarer. Fordi man rett og slett møtte seg selv i døra. Patetisk og pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...