Gå til innhold

Frk. Andersen og pelsdebatten


Gunvald

Anbefalte innlegg

For et par år siden, reklamerte hun jo for en nettbutikk som spesialiserte seg på sokker, luer og skjerf med ekte pels kant fra kanin. Når noen gjorde henne oppmerksom på dette sa hun at det var greit fordi sokkene og vottene hun hadde blitt sponset med hadde ikke pelskant.......

Hør på deg selv, for et par år siden. Du sa vel ikke noe for et par år siden som du kanskje har forandra mening på nå? For det er strengt forbudt! :opplyser:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det der gjør hun jo fortsatt, er ikke såå lenge siden hun reklamerte for UGGs f.eks. Hun sa senere at hun ikke visste ditt og datt, men hallo. Hvor mye brenner du for en sak om du ikke sjekker fakta før du sier ja takk og tar i mot penger fra et selskap liksom?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke folk være imot pels, men samtidlig spise kjøtt og kanskje til og med eie noe i skinn? Spør du meg så er ikke det sammenlignbart i det hele tatt. Pelsdyr blir drept for kun pelsen sin skyld mens de lever i utrolig dårlige vilkår, kuer og griser blir behandlet ganske så greit og blir slaktet for hele dyret..

Det her er jo da en eviggående debatt. Vi trenger jo strengt tatt ikke kjøtt heller. Mange mener at majoriteten av pelsdyr lever under OK forhold. Mange mener at det er en grunn til at det tok to år å klippe dokumentaren på NRK, fordi mange av forholdene ikke var verst. Det betyr ikke at jeg er for pels. Det betyr bare at som regel, så er det et mer nyansert bilde av ting enn det som blir lagt frem av aktivister. Og det går jo ikke an å ta hu Andersen seriøst med den usaklige måten hu svarer i det kommentarfeltet sitt. Det er vel DET som provoserer folk her, ikke nødvendigvis det at hu bryr seg om pelsdyra. Det er mange som klarer det uten å oppføre seg som en idiot mot folk som er uenig eller stiller hu litt til veggs.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med frøken Bergseng her. Jeg synes man skal passe seg litt for å brøle høyt om saker man ikke har satt seg godt inn i. Og hun har jo et temperament som er ganske eksplosivt. Ifølge henne selv. Fyrer seg unødvendig opp fordi hun blir stilt til veggs grunnet enkelte ting. Usaklig og barnslig i svarene sine. Minner meg litt om sånne som slutter å røyke, som blir de verste antirøykerne etterpå. Da tenker jeg på sånne som er så bestemte i meningene sine, at de ikke godtar at andre er av en annen mening.

For ordens skyld er jeg fullstendig klar over at sigaretter er farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden, reklamerte hun jo for en nettbutikk som spesialiserte seg på sokker, luer og skjerf med ekte pels kant fra kanin. Når noen gjorde henne oppmerksom på dette sa hun at det var greit fordi sokkene og vottene hun hadde blitt sponset med hadde ikke pelskant.......

Poenget mitt er bare at dere i hvertfall bør berømme henne for at hun prøver å utrette noe. Jeg er ikke fast leser av bloggen hennes, men ut ifra hva som skrives her inne så kan det virke som om det ikke alltid er helt samsvar mellom hva hun sier og hva hun gjør, sannsynligvis fordi hun har tatt et standpunkt uten å ha satt seg 100% inn i hva dette standpunktet egentlig handler om. Det kan man jo mene mye om, men jeg tenker at i denne saken er det bedre å gjøre noe halvveis enn å ikke gjøre noe i det hele tatt. Hun oppfordrer hvertfall ikke til å kjøpe jakker med pels på, slik som enkelte andre bloggere som feks Ida Wulff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Poenget mitt er bare at dere i hvertfall bør berømme henne for at hun prøver å utrette noe. Jeg er ikke fast leser av bloggen hennes, men ut ifra hva som skrives her inne så kan det virke som om det ikke alltid er helt samsvar mellom hva hun sier og hva hun gjør, sannsynligvis fordi hun har tatt et standpunkt uten å ha satt seg 100% inn i hva dette standpunktet egentlig handler om. Det kan man jo mene mye om, men jeg tenker at i denne saken er det bedre å gjøre noe halvveis enn å ikke gjøre noe i det hele tatt. Hun oppfordrer hvertfall ikke til å kjøpe jakker med pels på, slik som enkelte andre bloggere som feks Ida Wulff.

Samtidig så hadde ho kanskje fått utretta endå meir om ho klarde å holde seg saklig og diskutere på ein voksen måte. Det som ho skreiv om munnkurv til Sandra var rett og slett usmakelig. Syns det er utruleg flint at ho prøver å sette fokus på pelsoppdrett, men når ho sjølv reklamerer for dyretesta sminke burde ho tenkt seg om to gonger før ho skreiv så stygge ting om noken andre.

Ho har sjølv gått ut i media og sagt at ho blir mobba her på KG og kor vondt det gjer, så er ho pinadøtten ikkje noko bedre sjølv. Argh. No er eg ferdig med det kvinnemenneske.

Endret av Hinkelpinkel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blue Ivy.

Akkurat det der gjør hun jo fortsatt, er ikke såå lenge siden hun reklamerte for UGGs f.eks. Hun sa senere at hun ikke visste ditt og datt, men hallo. Hvor mye brenner du for en sak om du ikke sjekker fakta før du sier ja takk og tar i mot penger fra et selskap liksom?

Signerer.

Tydelig mange bloggere som reklamerer for ting de ikke vet noe om. Kun for penger og det er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er bare at dere i hvertfall bør berømme henne for at hun prøver å utrette noe. Jeg er ikke fast leser av bloggen hennes, men ut ifra hva som skrives her inne så kan det virke som om det ikke alltid er helt samsvar mellom hva hun sier og hva hun gjør, sannsynligvis fordi hun har tatt et standpunkt uten å ha satt seg 100% inn i hva dette standpunktet egentlig handler om. Det kan man jo mene mye om, men jeg tenker at i denne saken er det bedre å gjøre noe halvveis enn å ikke gjøre noe i det hele tatt. Hun oppfordrer hvertfall ikke til å kjøpe jakker med pels på, slik som enkelte andre bloggere som feks Ida Wulff.

Var det jeg mente å huske også. Og med så sterke meninger, er det nesten merkelig at de to er så gode venner. Sånn som hun uttrykker seg, virker det jo som hun har nulltoleranse. Kapper hodet av folk med kommentarene sine. Og er "bestis" med ei som gjerne går med pels?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp meldt meg inn (etter lang tid med snoking) og skriver første innlegg, så beklager om jeg er litt n00b.

"Problemet" med Kristina er at hun er så selvmotsigende. Jeg synes det er kjempebra at hun har dyrs velferd som sin hjertesak, men å gå rett på personangrep er ikke veien å gå. Jeg forstår at engasjement kan ta over (been there, done that...), men ta for eksempel i den debatten hun nevnte på bloggen sin. Hennes innlegg ble slettet fordi hun hadde blant annet vært ufin over Sandra Borch sin høyde. Dette er helt bak mål og utrolig irrelevant. Hvorfor er det greit at hennes bestisIdaWulff er for pels, men ikke Sandra Borch?

Hun viser gang på gang hvor dobbeltmoralsk hun er mtp hvor mange ganger hun har hengt ut enkeltpersoner på bloggen sin (med navn/bilde!). Det er fritt vilt at hun personangriper offentlig på bloggen sin, men dersom hun får kritikk er det mobbing og politianmeldelse av et internettforum........ Hun har også mobbet BlondinBella for å være for tjukk og hengt ut en jente på bloggen sin etter en konsert. For meg spiller ingen rolle hvor mange år siden dette skjedde, personlig synes jeg dette sier mye om en person. Basta bom.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Hun har selv sagt at hun er sjefete og aggressiv. Hun burde virkelig holde munnen sin om andre folk sitt utseende. Helt irrelevant for diskusjonen, og så fullstendig lavmål som det går an å få det. Hun prøver å være så voksen og flink, men hun avslører seg gang på gang som en patetisk, barnslig liten drittunge i måten hun eksploderer på. Å havne i en krangel med henne ansikt til ansikt må være hjerneblødningsfremkallende, med tanke på det nivået hun ligger på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Hun har selv sagt at hun er sjefete og aggressiv. Hun burde virkelig holde munnen sin om andre folk sitt utseende. Helt irrelevant for diskusjonen, og så fullstendig lavmål som det går an å få det. Hun prøver å være så voksen og flink, men hun avslører seg gang på gang som en patetisk, barnslig liten drittunge i måten hun eksploderer på. Å havne i en krangel med henne ansikt til ansikt må være hjerneblødningsfremkallende, med tanke på det nivået hun ligger på.

Jeg kjenner meg helt ærlig veldig godt igjen. Da jeg var 16 år, vel og merke... Når du ikke aner hva du prater om eller har gått tom for argumenter angriper du nærmeste person. Føler på en måte en god del av de "rosabloggerne" har stagnert i voksenutviklingen sin. Dette blir en helt annen diskusjon, men jeg føler også dette er veldig relevant i forhold til Kristina. Hun er på samme alder som meg, men helt ærlig er det som vi er på forskjellig aldersnivå. Du fremmer ikke din egen sak med å snakke dritt om andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er bare at dere i hvertfall bør berømme henne for at hun prøver å utrette noe. Jeg er ikke fast leser av bloggen hennes, men ut ifra hva som skrives her inne så kan det virke som om det ikke alltid er helt samsvar mellom hva hun sier og hva hun gjør, sannsynligvis fordi hun har tatt et standpunkt uten å ha satt seg 100% inn i hva dette standpunktet egentlig handler om. Det kan man jo mene mye om, men jeg tenker at i denne saken er det bedre å gjøre noe halvveis enn å ikke gjøre noe i det hele tatt. Hun oppfordrer hvertfall ikke til å kjøpe jakker med pels på, slik som enkelte andre bloggere som feks Ida Wulff.

Det er kjempe bra at hun prøver å sette fokus på det, helt klart, men når hun først skal være så bestemt og "krass" i det hun sier, må hun nesten sette seg ordentlig inn i det. Fordi hun blir dessverre ikke tatt seriøst nå. Jeg forstår at hun ikke svarer på personangrep, men når hun får konstruktive kommentarer som setter spørsmål med det hun mener og sier, er det bare på sin plass at hun svarer. Da blir hun også tatt mer seriøst mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hinkelpinkel

noen som har link til diskusjonen?

Innlegget til Kristina? Har linket til det på første side.

Endret av Hinkelpinkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler på en måte en god del av de "rosabloggerne" har stagnert i voksenutviklingen sin. Dette blir en helt annen diskusjon, men jeg føler også dette er veldig relevant i forhold til Kristina.

Klart de stagnerer! De dropper ut av vgs og studerer ikke.. De får jo null faglig innputt. Når hjernen omtrent går på autopilot trening-shopping-cafe-ferie-shopping-cafe så sier det seg selv at evnen til å argumentere godt faller. For ikke å snakke om at de fleste av dem har lite utviklet kritisk sans, og generelt lite kunnskap om samfunnet. Endret av Unika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget til Kristina? Har linket til det på første side.

tenkte på selve diskusjonen mellom henne og Sandra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart de stagnerer! De dropper ut av vgs og studerer ikke.. De får jo null faglig innputt. Når hjernen omtrent går på autopilot trening-shopping-cafe-ferie-shopping-cafe så sier det seg selv at evnen til å argumentere godt faller. For ikke å snakke om at de fleste av dem har lite utviklet kritisk sans, og generelt lite kunnskap om samfunnet.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig med slike tone men hun beklager seg i det minste :)

Hun beklager seg ovenfor oss (som tross alt er grunnen til at hun tjener så mye penger), men har hun unnskyldt seg ovenfor Sandra Borch, som får tonnevis med tyn fordi hun har en annen mening enn Kristina selv?

Jeg postet en kommentar på bloggen hennes der jeg skrev at jeg synes det er merkelig at hun kan skrive sånn om andre på bloggen sin, når det ikke er lenge siden hun klaget over at folk skrev stygge ting om henne på Kvinneguiden. Den kommentaren, til tross for at jeg ikke gikk til noe personangrep på Kristina, gikk rett i spamfilteret og ble ikke godkjent. Det er så useriøst og dårlig at hun ikke evner å motta kritiske tilbakemeldinger, hun burde jo skjønne at det ligger noe i det når SÅ mange reagerer på denne måten?

Endret av linkan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun beklager seg ovenfor oss (som tross alt er grunnen til at hun tjener så mye penger), men har hun unnskyldt seg ovenfor Sandra Borch, som får tonnevis med tyn fordi hun har en annen mening enn Kristina selv?

Jeg postet en kommentar på bloggen hennes der jeg skrev at jeg synes det er merkelig at hun kan skrive sånn om andre på bloggen sin, når det ikke er lenge siden hun klaget over at folk skrev stygge ting om henne på Kvinneguiden. Den kommentaren, til tross for at jeg ikke gikk til noe personangrep på Kristina, gikk rett i spamfilteret og ble ikke godkjent. Det er så useriøst og dårlig at hun ikke evner å motta kritiske tilbakemeldinger, hun burde jo skjønne at det ligger noe i det når SÅ mange reagerer på denne måten?

Uansett hvem som diskuterer så er det selvfølgelig leit at man diskuterer person og ikke bare sak. Og dette gjelder alle. Synes det er litt ironisk hvordan folk her etterlyser dette når alt for mange innlegg i trådene her inne på rampelys diskuterer person og ikke sak (og det er ofte de innleggene som blir plusset mest også). Skal man først påpeke det når det kommer til andre personer så kan man godt ta ett godt blikk på mye av det som blir skrevet her inne også. Selvfølgelig kan man trekke frem at bloggrer når ut til en større menge mennesker og derfor påvirker mer men fei nå for sin egen dør før man går på andre (ikke rettet konkret mot deg, linkan, er generelt ment).

Er jo leit om hun unngår å svare på slike kommentarer som du forsøkte å legge igjen på bloggen så lenge den fremsto som konstruktiv og ikke angripende på noe vis. Tror det bare provoserer enda mer.

Edit; skriveleif :)

Endret av Salmonella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...