Gå til innhold

Fløyelsmyk dagbok


Zenobia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takker :hjerte:

 

 

Aftenens Hay Hay Hay:

 

Ta vare på kroppen din. Det er en kjærlighetshandling mot deg selv å bli bevisst hva du putter i kroppen, og hvilke følelser det gir deg. Begynn å legge merke til hva slags mat som fyller deg med energi, og hva som gjør deg utmattet og utslått.

 

Finn frem til en treningsform du liker, og som er morsom å gjøre. Skap en positiv mental holdning til treningen. [Lettere sagt enn gjort, da!]

 

Ofte er de forandringene du skaper i kroppen, i første rekke et resultat av hva du tar til deg fra andre mennesker. Igjen og igjen må du tilgi deg selv og slutte å gå rundt med sinne og motvilje i kroppen. Å kombinere affirmasjoner med trening, er en måte å omprogrammere negative oppfatninger av kroppen på.

 

Noen bruker narkotika og alkohol for å flykte fra en følelse av ikke å være bra nok. Stoff lokker oss med at vi vil få det deilig og føle oss vidunderlig. Hvis du går på stoff, betyr det ikke at du er et dårlig menneske; det betyr at du ikke har funnet en mer positiv måte å få tilfredsstilt dine behov på.

 

Vi blir nødt til å forstå at vi trygt kan føle det vi føler, og anerkjenne følelsene våre. Følelsene forsvinner igjen – de forblir ikke der!

 

Dette er et åttende steg mot høyere selvaktelse.

 

 

3305793tbv526ueo7.gif

Endret av Zenobia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

:lillesky: føler ikke at jeg fortjener den meldingen (og dét er vel noe jeg ville ha fått en Hay'sk pekefinger for å si  :fnise:  )  men skal trosse instinktet og si TAKK! :blomst:  Og ta til meg meldingen. Tusen, tusen takk for at du sier noe så pent til meg. Det er mange flotte mennesker på KG, og du Hoppetaujenta, er definitivt

et herlig menneske rose.gif

 

 

Heeeyy shades.gif Nyt den weee.gif Håper den er helt uten uønskede bivirkninger wiggle.gif

 

 

Hø hø; du mener Hay på Zenobia, vel trampoline.gif

 

Zenobier :P  Nå ble jeg kry, og litt :lillesky: Det stakkars egoet mitt holder på å sprekke. Er det sånn det føles når man holder på å gå ut av sitt gode skinn? Får helt superhelt-følelse, jeg batman.gif

Winza – i løpet av den korte tiden jeg har lest deg her på KG, har du blitt en mer og mer tiltalende person. Du er god som gull :kghjerte:

 

 

Jaaaa! :hoppe:

 

 

Det var så rent og pent her, så :)

 

 

 

:fnise: Galakse er størst. Jeg har herved, etter å ha lest nattens bekjennelser, ervervet meg et gigantisk ego. Nå blir jeg helt umulig å holde styr på.

 

- - -

 

 

Enn at jeg gikk glipp av festen her! Det var ustyrtelig trivelig å komme inn hit og lese alt dette. Må haste videre, men kommer tilbake.

Ååå takk :klem: Jeg nevnte tidligere med at du er en fantastisk kvinne og det har du bevist med hvor klok og hyggelig du er når du poster :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og tenker på akkurat det der med å stappe kroppen full av ting...og synger med Ozzy på radioen:

"Mama, I`m coming home!" Han har testet litt av hvert den karen...og da får jeg det litt bedre

ved å tenke på alt jeg ikke har testet.  :gullengel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens Hay:

 

 

Hvordan kan man finne årsaken til et problem som hindrer oss i å elske oss selv?

 

Å affirmere foran et speil er spesielt effektivt, fordi man lærer å kjenne sannheten om sin egen tilværelse. Når du fremsier en affirmasjon (f. eks 'Jeg er verdifull'), og øyeblikket etter hører en negativ reaksjon á la :"Hvem er det du prøver å lure? Det kan ikke være sant. Dette fortjener du ikke.", så har du fått en gave. Dette er nemlig informasjon som kan brukes.

 

Du kan ikke skape de forandringene du ønsker, før du er villig til å se på hva det er som holder deg tilbake. De negative reaksjonene representerer din personlige nøkkel til frihet. Gjør den negative reaksjonen om til en positiv setning, og bruk den som en affirmasjon: 'Jeg fortjener nå det beste av alt'.

 

Hay understreker betydningen av speilarbeid. Hun ber deg se på deg selv i speilet og si:

 

Jeg elsker deg.

Hva kan jeg gjøre for deg i dag?

Hvordan kan jeg gjøre deg glad?

 

Hay mener at mennesker som har problemer med å elske seg selv, nesten alltid er mennesker som ikke er villige til å tilgi. [igjen, å tilgi betyr ikke å akseptere noens dårlige oppførsel. Se tidligere innlegg.] Når vi ikke gir slipp, binder vi oss til fortiden, og når vi sitter fast i fortiden, kan vi ikke leve i nuet.

 

Lytt til din indre stemme, og begynn å følge opp det du hører.

 

Dette er et niende steg mot høyere selvaktelse.

 

 

 

flowers-desi-glitters-18.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Hay i aften er bedre enn ti på taket.

 

 

Elsk deg selv . Den raskeste veien til forandring av et problem, er å elske den vi er – nå. Hvis du kan være tilfreds med deg selv nå, hvis du kan elske og verdsette deg selv , vil du være i stand til å nyte det gode når det dukker opp i livet ditt. Når du begynner å elske deg selv, kan du begynne å elske og akseptere andre mennesker.

 

Vi kan ikke forandre andre mennesker, så la dem like godt være. Du kan ikke lære på vegne av et annet menneske. Alle må lære akkurat sitt. Alt du kan gjøre, er å lære det du skal lære.

 

rose.gif Å elske deg selv er første trinn rose.gif

for at du ikke skal bli overkjørt av andre menneskers destruktive adferd.

 

 

Du er ikke her for å tilfredsstille andre mennesker eller for å leve livet på deres måte. Du kan leve livet på din måte og gå din egen vei.

 

Dette er et tiende steg til økt selvaktelse, og det var det siste.

Endret av Zenobia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter her og tenker på akkurat det der med å stappe kroppen full av ting...og synger med Ozzy på radioen:

"Mama, I`m coming home!" Han har testet litt av hvert den karen...og da får jeg det litt bedre

ved å tenke på alt jeg ikke har testet.  :gullengel:

 

Betalt for det med helsa si har han jo også :(

Endret av Zenobia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. :(  Er det verdt det? Kanskje han vil si ja? Ikke vet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. :(  Er det verdt det? Kanskje han vil si ja? Ikke vet jeg. 

 

Den midlertidige oppturen som utsetter realitetene –

 

Leste forresten en interessant artikkel om avhengighet, som pekte på hva professor i psykologi, Bruce Alexander, hadde funnet ut da han bygde 'Rat Park': Avhengighet er en tilpasning. Det er ikke deg. Det er buret ditt. Veldig interessant eksperiment!

 

Hva har skjedd?

 

Ozzy Osbourne har inntatt masse alkohol, og kanskje et og annet annet kjemikalium gjennom flere tiår, og helsa skranter.

 

Leser dine tekster om Hay med stor interesse. Så mye klokt! :sol:

 

Alt er hentet fra boken Du har kraften i deg. Jeg har lest gjennom stoffet flere ganger, og denne gangen noterer jeg det jeg trenger her :)  Hun var vel hottest da AIDS begynte å gjøre seg gjeldende. Endel kritiske røster har det vært, og man skal jo ikke sluke alle hennes forestillinger rått – hun sier det selv: Ta det du finner at du kan bruke, og la resten være.

 

 

Hyggelig å få besøk av dere alle tre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dratt sammen og av og til omformulert, men noe er direkte sitater, ja :) Synes det er tanker verdt å dele.

Endret av Zenobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For den som er klar for sånne tanker og perspektiver, er den flott. Andre vil avskrive den som ønsketenkning og platt kvasipsykologi. Jeg finner inspirasjon til å leve et bedre liv i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jacklost

Nei :) Vet ikke hva jeg skulle kalt den og jeg er redd jeg hadde tiltrukket hatere der så har ikke prøvd enda :) Har du en dagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og har ikke planer om det heller :pirat:

Men synes det er inspirerende å lese andres tanker i deres dagbøker :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med den smileyen?

 

Den heter jepp  : jepp: (måtte jo lage mellomrom :jepp:  )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...